Demolition man plots geen geluid meer en arm wil niet links

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Midlifecrisis
Berichten: 110
Lid geworden op: 18 dec 2012, 23:38
Real name: Steven
Locatie: Belgium
Contacteer:

Demolition man plots geen geluid meer en arm wil niet links

Bericht door Midlifecrisis » 17 dec 2013, 00:28

Nu ik terug wat tijd krijg om nog eens de flipperen, begint mijn demolition man serieuze kuren te vertonen.

Na gemerkt te hebben dat de linker kan niet meer verlicht is door een probleem op het powerboard (oplossing in de maak door herstelling)

begeeft nu plots het geluid (geeft error up U9?) en wil de cryo claw ook niet meer naar links :##:

In test mode gaat de claw wel de richting uit zoals het moet, maar in game mode geen reactie (flippers werken wel normaal)

Hoe krijg ik geluid en een werkende claw?
In play: Demolition Man, Road Show, Judge Dredd
In Memorian: Funhouse, Twilight Zone, TAF, IJ (WMS)
open for: TOTAN,WH2O, TOM
Verder liefhebber van knopjes, lichtjes en geluid als DJ. http://www.musicpoint.be

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Demolition man plots geen geluid meer en arm wil niet li

Bericht door HarrieD » 17 dec 2013, 06:57

Zonder het schema te zien denk ik dat je een aantal opties hebt.

Optie 1:

Je hebt 3 problemen met je kast.
- GI problemen, wordt gerepareerd
- U9 error: een sound rom is defect. Vervang de sound-roms op je soundboard
- Arm beweegt niet meer, maar wel in test mode. Ik vermoed dat de switch die die arm aanstuurt niet goed functioneert. Doe eens een switch test.

Optie 2:
Buiten je GI probleem heb je een probleem met je spanningsvoorziening. Meet allereerst je +5V, +12V en -12V eens.

Echter vermoed ik optie 1, voornamelijk omdat de arm het in de test wel goed doet.

Super secret hidden option number 3: iets waar ik nu natuurlijk niet aan denk, maar daar komen we gaandeweg deze thread wel achter.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
Midlifecrisis
Berichten: 110
Lid geworden op: 18 dec 2012, 23:38
Real name: Steven
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Demolition man plots geen geluid meer en arm wil niet li

Bericht door Midlifecrisis » 17 dec 2013, 17:47

Voor de soundrom heb ik met laten gaan en de Profanity eprom set besteld. Lekker vloeken , ben benieuwd.

swtich test straks eerst doen en dan maar powerboard eruit halen voor reparatie.
In play: Demolition Man, Road Show, Judge Dredd
In Memorian: Funhouse, Twilight Zone, TAF, IJ (WMS)
open for: TOTAN,WH2O, TOM
Verder liefhebber van knopjes, lichtjes en geluid als DJ. http://www.musicpoint.be

Gebruikersavatar
Mentara
Berichten: 841
Lid geworden op: 08 okt 2012, 12:18
Real name: Maarten Lemey
Locatie: Belgium

Re: Demolition man plots geen geluid meer en arm wil niet li

Bericht door Mentara » 17 dec 2013, 18:37

Los van je problemen kan je wel zeggen dat die Profanity soundroms wel de moeite zijn. Niet alleen wordt er af en toe eens een fuck en een shit rondgegooid, maar ik heb ook de indruk dat de algemene geluidskwaliteit van die profanity roms hoger ligt dan van de standaard roms. Hopelijk geraakt je claw ook gefixed.
gameroom: Lethal Weapon 3 - Maverick - Big Guns - Big Buck Hunter - Shrek - Candyman - Cosmic Blast Jukebox - 2x Mame cabinet - Photoplay Spirit - darts

Gebruikersavatar
Midlifecrisis
Berichten: 110
Lid geworden op: 18 dec 2012, 23:38
Real name: Steven
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Demolition man plots geen geluid meer en arm wil niet li

Bericht door Midlifecrisis » 18 dec 2013, 23:09

Mentara schreef:Los van je problemen kan je wel zeggen dat die Profanity soundroms wel de moeite zijn. Niet alleen wordt er af en toe eens een fuck en een shit rondgegooid, maar ik heb ook de indruk dat de algemene geluidskwaliteit van die profanity roms hoger ligt dan van de standaard roms. Hopelijk geraakt je claw ook gefixed.
I f**ing hope so! i'm sick of this sh*t. the mother****ing claw is f**ing irritating when it doesn't work! :run: :run:
Be Well :angel:
In play: Demolition Man, Road Show, Judge Dredd
In Memorian: Funhouse, Twilight Zone, TAF, IJ (WMS)
open for: TOTAN,WH2O, TOM
Verder liefhebber van knopjes, lichtjes en geluid als DJ. http://www.musicpoint.be

Gebruikersavatar
Midlifecrisis
Berichten: 110
Lid geworden op: 18 dec 2012, 23:38
Real name: Steven
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Demolition man plots geen geluid meer en arm wil niet li

Bericht door Midlifecrisis » 20 dec 2013, 21:23

Een flipperkast is als een vrouw... Als ze geen zin heeft, moet je frutselen tot ze er zin in krijgt :twisted:

Vandaag nog eens alles nagekeken, beetje rammelen met connectors et voila. Terug geluid, claw die wel mee wil en zelfs de elevator error is plots weg!

Nu ga ik die profanity rom's nog wel steken, maar ik had ondertussen ook al een nieuwe elevator motor besteld. Mocht dus ooit iemand zo'n motor nodig hebben. Ik heb er een over. :mrgreen:
In play: Demolition Man, Road Show, Judge Dredd
In Memorian: Funhouse, Twilight Zone, TAF, IJ (WMS)
open for: TOTAN,WH2O, TOM
Verder liefhebber van knopjes, lichtjes en geluid als DJ. http://www.musicpoint.be

Plaats reactie