herrubbert en schoongemaakt

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
Plaats reactie
gilles
Berichten: 54
Lid geworden op: 13 dec 2012, 20:26
Real name: gilles

herrubbert en schoongemaakt

Bericht door gilles » 29 aug 2013, 20:24

Beste forum en flippervrienden.
ben nooit actief geweest op deze forum maar ben nogal een passieve lezer en heb dus ontzettend veel geleerd van jullie.
Heb juist een flipperkast volledig schoongemaakt en gewaxt maar toen ik hem kocht was hij zogezegd volledig technisch in orde , gepoetst en herrubbert!
stel mij dus de vraag als jullie de term herrubbert en volledige in ordre gebruiken of dit uiteindelijk betekent wat je kunt zien en wat we konden vervangen zonder te veel te demonteren betekent? Hierbij mijn vraag herrubbert betekent dit volledig en gepoest betekent dit oppervlakkig?

Gebruikersavatar
Turalyon
Berichten: 326
Lid geworden op: 16 aug 2011, 18:08
Real name: Gabriël
Locatie: The Netherlands

Re: herrubbert en schoongemaakt

Bericht door Turalyon » 29 aug 2013, 20:43

Dat betekent voor iedereen wat anders. Je zult echt zelf moeten kijken wat de staat is. En iedereen heeft als beginneling de fout gemaakt teveel te betalen of te geloven dat een kast helemaal opgeknapt is. Poetsen en rubberen heeft eigenlijk geen waarde want dat kan iedereen (oppervlakkig) en kost zo goed als niets. Maar ook de term gerestaureerd wordt heel verschillend gebruikt.

Kortom het komt op je eigen inzicht aan.
Pins: SS, T2, LOTR
Gone: Dr Who

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3952
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: herrubbert en schoongemaakt

Bericht door Richard Baan » 30 aug 2013, 07:31

gilles schreef:toen ik hem kocht was hij zogezegd volledig technisch in orde , gepoetst en herrubbert!
Volledig: dat betekent alles (100%)
Technisch in orde: dat betekent dat hij goed werkt
Gepoetst: dat betekent schoon gemaakt
Herrubberd: dat betekent dat er nieuwe rubbers op zitten

Rest alleen nog de vraag of "volledig" slaat op "technisch in orde", of op "technisch in orde , gepoetst en herrubbert!"

Alles is aan interpretatie onderhevig: de bekendste is wel "normale gebruikssporen", dat kan zijn dat er hier en daar wat slijtagesporen zijn waar de bal veel rolt en wat wel vaker voorkomt (bijv. een klein plekje bij het visje van RS), of dat het speelveld helemaal kaal is (bijv. hele grote kale plekken tussen de slingshots boven de flippers).

Conclusie: altijd even zelf gaan kijken of close-up foto's vragen. En dan zelf oordelen of je de kast wilt hebben of niet.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
Q
Berichten: 3021
Lid geworden op: 12 aug 2011, 08:59
Real name: Steven
Locatie: Belgium

Re: herrubbert en schoongemaakt

Bericht door Q » 30 aug 2013, 12:50

Turalyon schreef:Dat betekent voor iedereen wat anders. Je zult echt zelf moeten kijken wat de staat is. En iedereen heeft als beginneling de fout gemaakt teveel te betalen of te geloven dat een kast helemaal opgeknapt is. Poetsen en rubberen heeft eigenlijk geen waarde want dat kan iedereen (oppervlakkig) en kost zo goed als niets. Maar ook de term gerestaureerd wordt heel verschillend gebruikt.

Kortom het komt op je eigen inzicht aan.
Geen waarde ? :wtf: Mag ik u dan uitnodigen om hier bij mij wat te komen poetsen en rubberen, als uw tijd toch zo goed als niets kost ? :hypno:
*** Q is good for you !! ***

Gebruikersavatar
Hairy Otter
Berichten: 157
Lid geworden op: 15 mar 2013, 19:08
Real name: Noel Ramakers
Locatie: Belgium

Re: herrubbert en schoongemaakt

Bericht door Hairy Otter » 31 aug 2013, 08:09

Hieronder een foto van mijn camelot:
Afbeelding

Deze stond op marktplaats als in goede staat, voor 200€

De verkoper kreeg de tranen in de ogen toen hij mijn bod hoorde, maar heeft dan toch toe gegeven. Nu heb ik een leuk project voor deze winter :P
I fix stuff myself, just to prove to myself I can.

Gebruikersavatar
RO.b
Berichten: 501
Lid geworden op: 25 jul 2012, 13:45
Real name: Rob Breyne
Locatie: Belgium

Re: herrubbert en schoongemaakt

Bericht door RO.b » 31 aug 2013, 08:21

Hairy Otter schreef:Hieronder een foto van mijn camelot. Nu heb ik een leuk project voor deze winter :P
Grappig, ik heb net dezelfde gekocht, ook de Duitse versie (maar in iets betere staat :lol: met dank aan Yorkie).
Succes met de restauratie! (laat maar weten mocht je detailfoto's nodig hebben)
Gezocht: Stern eind jaren '70 - begin '80. Alle hulp welkom!

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: herrubbert en schoongemaakt

Bericht door Baron Shadow » 31 aug 2013, 09:51

Pfff nou dat speelveld is echt in slechte staat.
Ga je dat ook helemaal doen ?
Heb wel bij een paar em'ers wat beperkt schilderwerk gedaan maar dit is echt een dramatisch speelveld.
Dat hij voor zoiets € 200 durft te vragen en te zeggen dat ie in goede staat is :roll:
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Gebruikersavatar
Hairy Otter
Berichten: 157
Lid geworden op: 15 mar 2013, 19:08
Real name: Noel Ramakers
Locatie: Belgium

Re: herrubbert en schoongemaakt

Bericht door Hairy Otter » 31 aug 2013, 11:45

Hier een link naar het begin van de restauratie:
http://www.flipperforum.be/viewtopic.php?f=12&t=3123

Staat nu on hold ivm werkzaamheden in de tuin, maar deze winter gaat hij een grote make over krijgen.
Gezien de staat waarin hij nu is kan ik me helemaal geven, zonder dat ik de originaliteit verknoei.
@RO.b bedankt voor het aanbod! Zal ik graag gebruik van maken indien nodig.
I fix stuff myself, just to prove to myself I can.

Gebruikersavatar
Jiggy
Berichten: 728
Lid geworden op: 21 jun 2012, 08:22
Real name: Jiggy
Locatie: The Netherlands

Re: herrubbert en schoongemaakt

Bericht door Jiggy » 04 sep 2013, 19:50

Turalyon schreef:Dat betekent voor iedereen wat anders. Je zult echt zelf moeten kijken wat de staat is. En iedereen heeft als beginneling de fout gemaakt teveel te betalen of te geloven dat een kast helemaal opgeknapt is. Poetsen en rubberen heeft eigenlijk geen waarde want dat kan iedereen (oppervlakkig) en kost zo goed als niets. Maar ook de term gerestaureerd wordt heel verschillend gebruikt.

Kortom het komt op je eigen inzicht aan.
het 'echte' shoppen kan zeker niet iedereen en doen er denk ik slechts 1 op de 10 en is zeker waardeverhogend (kost ook fulltime echt wel zeker 2 weken werk om het goed te doen).

Helaas klopt het dat wanneer iemand 3 lampjes vervangt en wat rubbers in het zicht, en het speelveld in het zicht wat waxed, het vaak al 'helemaal opgeknapt' of 'geshopped' of 'helemaal gerestaureerd' wordt genoemd, daar moet je goed op letten want daar moet je inderdaad geen cent extra voor betalen.

Plaats reactie