De ultieme collectie

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Avatar
Berichten: 1329
Lid geworden op: 10 aug 2011, 21:43
Real name: Jos Deboosere
Locatie: Belgium
Contacteer:

De ultieme collectie

Bericht door Avatar » 04 jun 2013, 10:45

Het heeft ongeveer 5 jaar geduurd, maar ik denk dat ik er bijna uit ben wat betreft de ultieme flipper-collectie.
9 flipper-kasten in totaal, omdat dit geen gigantische overdosis is, maar tegelijkertijd is het toch al een mooie ruime hoeveelheid speelplezier. Een mens moet het ook nog kwijtraken in zijn huis, en met 9 stuks offer je al snel een grote kamer/garage/tuinhuis/kelder op.

1. Allereerst de 3 meest nostalgische flipperkasten van toen je 18/21 was.
In mijn geval dus:
- TAF
- TZ
- ST:TNG

2. Vervolgens 3 (recentere) knallers met diepgang:
- LoTR
- AC/DC Premium
- Metallica LE

3. Aangevuld met 3 wissel-kasten (de zogeheten B-lijst?).
Kasten die je leuk vindt, maar waarvan je sneller zou denken "als deze weggaan, dan is het wel jammer. Maar het is nu ook geen drama".
- HSII
- Dr. WHO
- SW
- Evel Knievel

(oeps ... klein wiskunde-foutje ... maar die 4de kan op buro ofzo staan misschien).

Wat denken jullie ? Wat is volgens jullie "de ultieme collectie" ?
A Twix a day, keeps the anorexic away !!!

geertvdp
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 apr 2013, 12:05
Real name: Geert Vanderpijpen

Re: De ultieme collectie

Bericht door geertvdp » 04 jun 2013, 11:02

Wel, moest ik een ultieme collectie samenstellen, ik zou er zeker een Black Hole tussenzetten. Ik heb ze zelf nog niet gespeeld, enkel op Pinball Arcade maar zelfs in gesimuleerde vorm vind ik het een super leuke kast :love:
Eigenaar: Whirlwind

Gebruikersavatar
garfieldje
Berichten: 167
Lid geworden op: 14 aug 2011, 16:12
Real name: Kevin Roelants
Locatie: Belgium

Re: De ultieme collectie

Bericht door garfieldje » 04 jun 2013, 11:14

Mijn lijstje ziet er ongeveer zo uit, ook al vind ik 10 kasten wat te weinig :tongue:

A lijst:
TAF
RS
TZ
MM
TSPP
METALLICA LE
B lijst:
FT
FGY
AFM
CV
I hate mondays

TAF - RS - AFM - MM - METLE - WH2O - TWDLE

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3952
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: De ultieme collectie

Bericht door Richard Baan » 04 jun 2013, 11:21

Verschilt bij mij heel erg. Als ik te lang op een bepaalde kast heb gespeeld vind ik hem minder interessant worden.
Ik zou mijn collectie splitsen in Williams 1990-99 en Bally 1980-82.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5840
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: De ultieme collectie

Bericht door Pascal » 04 jun 2013, 11:23

ik heb ook al een paar keer gedacht: nu is mijn collectie compleet...maar na een tijd ga ik toch weer beginnen wisselen...ik kan het niet laten :mrgreen:

voor mij:

WPC:
TAF
WH2O
BSD
+2

WPC95:
MM
AFM
MB
+1

STERN:
ACDC
METALLICA
X-MEN
TF

dus heb nog wat flippers die ik ooit ga vervangen ;)
Laatst gewijzigd door Pascal op 04 jun 2013, 11:28, 5 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: De ultieme collectie

Bericht door Baron Shadow » 04 jun 2013, 11:26

1:Fireball
2:Wizard
3:Old Chicago
4:LOTR
5:AFM
6:MM
7:EATPM
8:The Shadow
9:Stargate

Moet zeggen dat ik het wisselen ook wel leuk vind maar mijn top 3 zal toch ondanks hun leeftijd waarschijnlijk blijven.
Ach zijn ook nog wel recente Sterns die ik wel zou willen maar nog te weinig gespeeld om echt oordeel te kunnen vellen.
Wat dat betreft blijf ik voorlopig ook met kopen onder de € 1000 grens dus vallen er al een hoop DM'ers af
Dus ook meer een droomlijst ;)
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4395
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: De ultieme collectie

Bericht door David Pinball Wizz » 04 jun 2013, 11:49

Ik heb altijd wisselkasten gehad, maar nu kom ik tot een punt dat ik er geen meer van wil wegdoen zonder er veel spijt van te hebben.

De kasten die ik heb zijn niet persé de beste kasten die er zijn, maar zijn mijn favorieten omdat ik ze als kind van 12-15 jaar héél veel gespeeld heb. Vooral in de arcade, en soms ook nog es in het verlengde thuis op console.
Dus het nostalgische weegt echt wel goed door.

Voor jaren 80 arcades ben ik iets te jong, dus pacman, track'nfield, enz zegt me héél weinig.

Flippers:
- CFTBL
- TZ
- STTNG
- IJ (Williams)
- CV
- TOM
- NIP-IT (ja een EM)

en dan qua arcades:
- Ultimate Mortal Kombat 3
- Killer Instinct
- NBA JAM (TE)
- Terminator 2
- Lethal Enforcers 2
- Afterburner
- Lucky 5

Nu de vraag is... mocht ik de plek (en de fondsen) hebben zou dit er zeker nog bijkomen qua flippers:
- tron le
- lotr
- ...

En qua arcades:
- revolution x arcade shooter
- outrunners sega
- mortal kombat 2
- WWF Wrestlemania
- space gun shooter
- jamma cab met Street Fighter 2, Asterix, ..
- ...

En moest ik ooit hééél veel plek hebben zet ik mij ne royal ascot 12 console (maar dat zie ik nooit gebeuren lol)

In ieder geval, zoals je kan zien genieten de kasten met een sounboard 'Boing' mn voorkeur. Dat is het leuke aan die midway arcades... het is van dezelfde fabrikant (zo zit er zelfs een stuk roadshow cabinet binnenin mn NBA Jam)
IFPA Country Director Belgium

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: De ultieme collectie

Bericht door Baron Shadow » 04 jun 2013, 11:59

Ja vind zeker dat Arcade in de Ultieme collectie niet mag ontbreken al ben ik tevreden met MAME hoeft geen dedicated Cabinet te zijn.
Ben ook zeer blij met Outrunners en zal denk ik niet snel weg gaan of ik moet een moderne dubbele race vinden die ik net zo leuk vind maar mooier beeld heeft.
Ook de Hyperpin die ik heb vind ik een aanwinst voor de collectie, kan ik in ieder geval een hoop kasten spelen die er niet snel zullen komen te staan. ;)
Wanneer Stern nou weer eens over gaat op nieuwe Software komen de eerdere Sterns tenminste ook in VP beschikbaar.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Gebruikersavatar
Jiggy
Berichten: 728
Lid geworden op: 21 jun 2012, 08:22
Real name: Jiggy
Locatie: The Netherlands

Re: De ultieme collectie

Bericht door Jiggy » 04 jun 2013, 12:09

Ik ben erachter gekomen dat ik geen ultieme lijst heb, en echt van het wisselen ben :)
Dat heb ik de afgelopen jaren dan ook veelvuldig gedaan ^^
Thema's vind ik erg belangrijk in flippers heb ik gemerkt, de top kasten bleken voor mij helemaal niks te zijn, heb er toch wel een aantal gehad en ben er snel op uitgekeken omdat de thema's me niet genoeg boeien.
De 'mindere' kasten met een thema wat ik leuk vindt, vind ik op de een of andere manier altijd wel leuk voor langere tijd.
Na een paar maanden ben ik per definitie een kast al beu, dan ben ik weer toe aan wat anders.

Arcade technisch heb ik wel veel meer een 'Eigen ding', zo heb ik altijd minimaal wel een twin Sega racer staan, dat blijft voor mij wel het ultieme altijd.

ivang
Berichten: 794
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: De ultieme collectie

Bericht door ivang » 04 jun 2013, 13:32

Eentje van elke 'soort' zekers ?
Bijlagen
Intercontinental.jpg

Gebruikersavatar
DonJoe
Berichten: 229
Lid geworden op: 30 okt 2011, 10:54
Real name: Jochen L
Locatie: Belgium

Re: De ultieme collectie

Bericht door DonJoe » 11 jun 2013, 22:02

2 Problemen om deze lijst samen te stellen:
- verschillende van de "klassiekers" heb ik pas recent leren kennen, dus niet alle oudere kasten die écht goed zijn roepen "nostalgische gevoelens" op.
- ik krijg het (totnutoe) niet over mijn hart zelfs maar ene weg te doen, dus dan wordt wisselen wel moeilijk natuurlijk.

Enfin, een poging:

1. Nostalgia: AFM, ST:TNG, T2
2. Recenter: TronLE, Sopranos, AC/DC (maar net zo goed IM of misschien wel Metallica)
3. Wissel: al de rest? bijv. SM, HS-II, FT, en mijne Tommy (niet in bureau maar op logement ;) )
Gameroom: ST:TNG, Sopranos, TRON LE, Tommy, Iron Maiden Pro & MAME Arcade.
Gone: AFM, TOM.

Plaats reactie