Gottlieb repro bordjes

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kuroto
Berichten: 597
Lid geworden op: 15 aug 2011, 01:51
Real name: Steve Gilissen
Locatie: Belgium

Gottlieb repro bordjes

Bericht door Kuroto » 23 mar 2013, 18:22

Ik heb al geruime tijd contact met iemand in de states die reproducties maakt van Gottlieb System80 CPU/driver/soundborden, allemaal met verbeteringen van het originele design. Ground mods, LED-indicatoren per transistor en IC, ...

Nu ben ik sterk aan't overwegen om een MPU aan te schaffen van hem.
Compatibel met 80/A/B kasten (dus eigenlijk alles van de system80 generatie).

Is er nog iemand die hiervoor intresse heeft?

De MPU's kosten 199 dollar/stuk, en 50 dollar verzending. Ik ben vrij zeker dat we serieus wat kunnen besparen op de verzending als we er meerdere bestellen.

Indien gewenst kan ik ook vragen wat de geluidsborden en driverborden kosten...

Hier is een demofilmpje:

Gameroom: WWFRR // BK2K // ROCK // ARENA // HOLLYWOOD HEAT // Sega NAOMI Universal Cabinet (MAME)

Gebruikersavatar
Kuroto
Berichten: 597
Lid geworden op: 15 aug 2011, 01:51
Real name: Steve Gilissen
Locatie: Belgium

Re: Gottlieb repro bordjes

Bericht door Kuroto » 23 mar 2013, 18:23

En dit is een demo van het driverboard. Merk ook de indicatoren op. Ongelofelijk handig!
Die LEDs kunnen ook in het rood geloof ik.

Gameroom: WWFRR // BK2K // ROCK // ARENA // HOLLYWOOD HEAT // Sega NAOMI Universal Cabinet (MAME)

Pinman
Berichten: 322
Lid geworden op: 16 aug 2011, 08:46
Real name: Yes

Re: Gottlieb repro bordjes

Bericht door Pinman » 23 mar 2013, 18:50

...
Laatst gewijzigd door Pinman op 05 apr 2021, 08:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Kuroto
Berichten: 597
Lid geworden op: 15 aug 2011, 01:51
Real name: Steve Gilissen
Locatie: Belgium

Re: Gottlieb repro bordjes

Bericht door Kuroto » 23 mar 2013, 18:55

Yep. Da's Pascal Janin.
Maar die zijn borden werken niet op de 80B kasten geloof ik...
Gameroom: WWFRR // BK2K // ROCK // ARENA // HOLLYWOOD HEAT // Sega NAOMI Universal Cabinet (MAME)

Gebruikersavatar
J.Verheggen
Berichten: 477
Lid geworden op: 23 jun 2012, 10:32
Real name: Jasper Verheggen
Locatie: Rest of the world

Re: Gottlieb repro bordjes

Bericht door J.Verheggen » 26 mar 2013, 11:42

hij heeft gewoon de borden 1 op 1 gekopieerd, en her en der wat ledjes toegevoegd met een weerstand... zonde dat ie dan die rockwells gebruikt (die zijn dus eerdaags op)
zou ik gewoon voor de originele bordjes gaan. Pascal Janin borden zijn redelijk, gebruikt betere componenten, maar ik ben niet plat van de kwaliteit.
Rottendog is gewoon rommel. Dus zolang er niks anders is zou ik bij het origineel blijven (maar dat is persoonlijk natuurlijk)
Zonder relais is er geen bal aan.
www.wipperflinkel.nl

nlcortana
Berichten: 96
Lid geworden op: 19 jan 2013, 17:32
Real name: Johan van Althuis
Locatie: The Netherlands

Re: Gottlieb repro bordjes

Bericht door nlcortana » 26 mar 2013, 13:00

J.Verheggen schreef:Rottendog is gewoon rommel. Dus zolang er niks anders is zou ik bij het origineel blijven (maar dat is persoonlijk natuurlijk)
Interessante beredenering. Ik heb recent een WWF gekocht en deze zit op de psu na vol met rottendog printen. Ik vindt ze er wel netjes uitzien. Zou je een voorbeeld kunnen noemen waarover je niet zo tevreden bent? Dan hoef ik mij misschien geen zorgen te maken.

EDIT: Inmiddels op Pinside het één en ander gelezen over dat de PSU voor in een data east niet aan te raden is. Maar dat de Pinscore voedingen wel aan te raden zijn.

Gebruikersavatar
J.Verheggen
Berichten: 477
Lid geworden op: 23 jun 2012, 10:32
Real name: Jasper Verheggen
Locatie: Rest of the world

Re: Gottlieb repro bordjes

Bericht door J.Verheggen » 26 mar 2013, 17:26

ik heb er hier 4 defect liggen.... hun printen worden in China geëtst en geassembleerd, en ze zijn niet echt "coulant" met garantie. Niks mis met China, wel iets mis als je de goedkoopste materialen gebruikt.
9 van de 10 keer is het origineel prima te maken, en net zo betrouwbaar al dan niet betrouwbaarder!
Maar als het werkt, dan werkt het, en dan veel plezier :))
Zonder relais is er geen bal aan.
www.wipperflinkel.nl

Gebruikersavatar
Kuroto
Berichten: 597
Lid geworden op: 15 aug 2011, 01:51
Real name: Steve Gilissen
Locatie: Belgium

Re: Gottlieb repro bordjes

Bericht door Kuroto » 27 mar 2013, 15:18

J.Verheggen schreef:hij heeft gewoon de borden 1 op 1 gekopieerd, en her en der wat ledjes toegevoegd met een weerstand... zonde dat ie dan die rockwells gebruikt (die zijn dus eerdaags op)
Ik kan u verzekeren dat dit niet het geval is.
Deze borden zijn compatibel met System80, 80A EN 80B, zonder enige modificaties.
Gewoon plug & play.
Onderdelen zijn NOS, en nog volop verkrijgbaar. 't gaat nog een tijdje duren voor die op zijn. ;)

J.Verheggen schreef: Rottendog is gewoon rommel. Dus zolang er niks anders is zou ik bij het origineel blijven (maar dat is persoonlijk natuurlijk)
Ik heb anders nog niks dan goed gehoord van Rottendog. Ze hebben ook verschillende licenties gekregen om borden te bouwen. IMNSHO geven ze daar ook niet zomaar toestemming voor.
Gameroom: WWFRR // BK2K // ROCK // ARENA // HOLLYWOOD HEAT // Sega NAOMI Universal Cabinet (MAME)

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2205
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Gottlieb repro bordjes

Bericht door flippers.be » 27 mar 2013, 16:09

Kan me ook niet herinneren dat ik slechte dingen over Rottendog gelezen heb.

En als 't zo is dan toont de eigenaar toch interesse om te helpen.. net dit nog op rgp gezien:
https://groups.google.com/forum/#!topic ... UzkcPyVGww

Heb geen idee hoe gemakkelijk hij doet qua garantie, maar in elk geval lijkt hij toch behulpzaam om een oplossing te zoeken, niet dat je er niets meer van hoort nadat je iets hebt gekocht..

Gebruikersavatar
J.Verheggen
Berichten: 477
Lid geworden op: 23 jun 2012, 10:32
Real name: Jasper Verheggen
Locatie: Rest of the world

Re: Gottlieb repro bordjes

Bericht door J.Verheggen » 27 mar 2013, 20:12

ik heb een hoop gedonder met die bally printen van hun gehad, maar dat zal dan wel een "slechte serie" zijn geweest.
Zonder relais is er geen bal aan.
www.wipperflinkel.nl

Gebruikersavatar
J.Verheggen
Berichten: 477
Lid geworden op: 23 jun 2012, 10:32
Real name: Jasper Verheggen
Locatie: Rest of the world

Re: Gottlieb repro bordjes

Bericht door J.Verheggen » 27 mar 2013, 20:23

"Onderdelen zijn NOS, en nog volop verkrijgbaar. 't gaat nog een tijdje duren voor die op zijn"

waar haal jij die dan? of haal je die info vandaan? Is al jaren zeuren om een beetje een voorraad te houden...
Zonder relais is er geen bal aan.
www.wipperflinkel.nl

Gebruikersavatar
coinoperator
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 okt 2011, 18:38
Real name: Hans Balk

Re: Gottlieb repro bordjes

Bericht door coinoperator » 27 mar 2013, 20:35

Kuroto schreef:Ik kan u verzekeren dat dit niet het geval is.
Deze borden zijn compatibel met System80, 80A EN 80B, zonder enige modificaties.
Gewoon plug & play.
Onderdelen zijn NOS, en nog volop verkrijgbaar. 't gaat nog een tijdje duren voor die op zijn. ;)
Vermoeiend dat mensen met nul komma nul nul nul kennis van zaken rotzooi lopen aan te prijzen.
Rottendog moest verboden worden, de troep is vaak zo snel kapot dat je niet eens je eerste potje flippereren kunt afmaken, en dan ligt dat natuurlijk aan jezelf.
"je zult het wel verkeerd gemonteerd hebben"

en garantie?
wat is dat?

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6187
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Gottlieb repro bordjes

Bericht door zwartepanter » 27 mar 2013, 20:42

Hey Hans, ff geleden dat je gepost hebt... blij om te zien dat je hier nog meeleest ;) .

Gebruikersavatar
Kuroto
Berichten: 597
Lid geworden op: 15 aug 2011, 01:51
Real name: Steve Gilissen
Locatie: Belgium

Re: Gottlieb repro bordjes

Bericht door Kuroto » 28 mar 2013, 00:30

Zucht. :roll:

Ik wou hier eigenlijk vriendelijk blijven, maar als ze mij persoonlijk gaan aanvallen en met kak gaan gooien, gooi ik gewoon terug.
coinoperator schreef:
Vermoeiend dat mensen met nul komma nul nul nul kennis van zaken rotzooi lopen aan te prijzen.
Nul komma nul nul nul kennis van zaken? Je kent mij nogal goed precies zonder mij ook maar 1 keer ontmoet te hebben.
Ik beweer niet dat ik een expert ben. Verre van zelfs. Ik moet ook regelmatig dingen vragen en opzoeken, al dan niet op dit forum.
Iedereen is ergens moeten beginnen.

Maar om dan te zeggen dat ik er absoluut geen kloten van ken da's ook lekker kort door de bocht.
En trouwens, van de 5 kasten die ik heb, doe ik het onderhoud zelf, en 3 ervan (tiens, tiens, toevallig Gottliebs!) heb ik gekocht als niet werkend. Maar ja, dat zullen de kaboutertjes wel geweest zijn die dat hebben hersteld zeker? Of misschien is de magische flipperfee s'nachts langsgeweest en heeft die een aantal keer met haar stokje gezwaaid.
*simsalabim* HOPPAA, flipper perfect in orde en geshopt!
coinoperator schreef: Rottendog moest verboden worden, de troep is vaak zo snel kapot dat je niet eens je eerste potje flippereren kunt afmaken, en dan ligt dat natuurlijk aan jezelf.
"je zult het wel verkeerd gemonteerd hebben"

en garantie?
wat is dat?
Tja. Vind het eigenlijk best wel jammer dat je andermans product moet gaan afbreken.
Schrik van een beetje concurrentie, mijnheer Balk?

En kom nu niet af met "Ja maar ik heb hier X aantal kapotte borden liggen van fabrikant Y dus die zijn slecht".
Dat is gewoon uw woord tegen het woord van de rest van de klanten. Dus in my not so humble opinion, is dat geen zak waard. Als je kijkt op pakweg RGP of gewoon zelfs al maar googlet, kom je genoeg mensen tegen die WEL tevreden zijn.

Ongetwijfeld ga ik nu weer de "toorn der wipperflinkel" over mij heen krijgen, ofwel gaat mijnheer Balk weer een driftbui krijgen zoals de vorige keer.

Dus kwestie van een overzicht te houden, mensen die eventueel intresse hebben in zo'n MPU/driverboard/soundboard stuur mij gerust een PM, dan kijken we wat we kunnen doen om ze te bestellen.

-Steve
Gameroom: WWFRR // BK2K // ROCK // ARENA // HOLLYWOOD HEAT // Sega NAOMI Universal Cabinet (MAME)

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2805
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Gottlieb repro bordjes

Bericht door g94 » 28 mar 2013, 20:02

zwartepanter schreef:Hey Hans, ff geleden dat je gepost hebt... blij om te zien dat je hier nog meeleest ;) .


Ik deel je mening niet Stefan. Afgaande op de constant verwaand scheldende toon van zijn schrijfsels kan ik me bij die coinoperator onmogelijk een aangenaam man voorstellen. Ik heb daarom al heel lang geleden voor mezelf beslist om NOOIT iets te kopen bij wipperflinkel.

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6187
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Gottlieb repro bordjes

Bericht door zwartepanter » 28 mar 2013, 21:09

Gelukkig dat we hier een eigen mening nog mogen schrijven hé en gelukkig hebben we de vrijheid om al dan niet een mening te delen ;) . Ikzelf heb nooit een probleem gekend... zijn barse toon, tja, daar kan ik ook niet aan doen hé :whip: .

Plaats reactie