Hoe betrouwbaar ipdb
Hoe betrouwbaar ipdb
Hallo jullie kenen vast allemaal de site ipdb maar Hoe betrouwbaar is de site eigenlijk??
Als ik kijk naar flippers kijk ik naar top 300 maar klopt wel was mijn vraag??
Is de echt de top tien flipperkasten die er ooit gemaakt zijn ??
#1 Twilight Zone (Bally,1993)
#2 Star Trek: The Next Generation (Williams,1993)
#3 Medieval Madness (Williams,1997)
#4 Monster Bash (Williams,1998)
#5 Theatre of Magic (Bally,1995)
#6 The Addams Family (Bally,1992)
#7 Tales of the Arabian Nights (Williams,1996)
#8 The Lord of the Rings (Stern,2003)
#9 Indiana Jones: The Pinball Adventure (Williams,1993)
#10 Attack from Mars (Bally,1995)
En is bijv. De southpark flipperkast(293 plaats ) echt zo slecht ??
Als ik kijk naar flippers kijk ik naar top 300 maar klopt wel was mijn vraag??
Is de echt de top tien flipperkasten die er ooit gemaakt zijn ??
#1 Twilight Zone (Bally,1993)
#2 Star Trek: The Next Generation (Williams,1993)
#3 Medieval Madness (Williams,1997)
#4 Monster Bash (Williams,1998)
#5 Theatre of Magic (Bally,1995)
#6 The Addams Family (Bally,1992)
#7 Tales of the Arabian Nights (Williams,1996)
#8 The Lord of the Rings (Stern,2003)
#9 Indiana Jones: The Pinball Adventure (Williams,1993)
#10 Attack from Mars (Bally,1995)
En is bijv. De southpark flipperkast(293 plaats ) echt zo slecht ??
- glenn pellis
- Real name: glenn pellis
- Contacteer:
Re: Hoe betrouwbaar ipdb
zou kunnen, maar maakt dat eigenlijk uit?
het is allemaal persoonlijk, ik speel bijvoorbeeld heel graag Jack-bot, terwijl die niet eens in de top 20 staat ofzo..
gewoon veel verschillende kasten spelen en voor jezelf uitmaken wat leuk is en wat niet,
de een vind addams family top en de ander vind het dan weer een slechte kast
het is allemaal persoonlijk, ik speel bijvoorbeeld heel graag Jack-bot, terwijl die niet eens in de top 20 staat ofzo..
gewoon veel verschillende kasten spelen en voor jezelf uitmaken wat leuk is en wat niet,
de een vind addams family top en de ander vind het dan weer een slechte kast
Creature from The black lagoon ,taxi ,Whirlwind, The Shadow ,Road Show, dr who,dolly parton, F-14 tomcat, game of thrones, sttng
Ja maar als je kast koopt via marktplaats moeilijk te weten of je de kast leuk vind voordat je hem koopt
- Richard Baan
- Real name: Richard Baan
- Contacteer:
Het is ook moeilijk te weten of je de kast leuk vindt als je uitgaat van andermans mening (dus de populariteit).
Een kast kan heel populair zijn, maar dat betekend niet dat ik hem ook leuk vind.
Een kast kan heel populair zijn, maar dat betekend niet dat ik hem ook leuk vind.
Don't take life so seriously... It's not permanent.
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
- taito6581
- Real name: Peter Smets
- Contacteer:
Altijd in huis halen wat je zelf graag speelt, niet wat anderen zeggen dat je moet hebben.
Het lijstje op de IPDB valt onder het laatste en is samengesteld door de bende kringrukkers die alleen maar de laatste generatie Bally/Williams kasten willen hebben
Het lijstje op de IPDB valt onder het laatste en is samengesteld door de bende kringrukkers die alleen maar de laatste generatie Bally/Williams kasten willen hebben
http://www.consolekabels.be/
+ : RBC / F14 / MIL / BK2K / WW / XN / FP / P*B
- : HS / CLN / WWFRR / TGHS2 / FT / FG / TX / SWEP1 / WD / J*B / HUR / ST25 / BDK / RFM / FH / TFTC / DE-SW / SST
+ : RBC / F14 / MIL / BK2K / WW / XN / FP / P*B
- : HS / CLN / WWFRR / TGHS2 / FT / FG / TX / SWEP1 / WD / J*B / HUR / ST25 / BDK / RFM / FH / TFTC / DE-SW / SST
- stEmE
- Real name: Steven Meeussen
Er is maar 1 manier om te weten of je een kast leuk vind en dat is hem zelf uit te proberen. Ipdb-ranking is opgesteld aan de hand van quoteringen die mensen aan een kast geven. Hoe hoger de score hoe meer mensen de kast goed vinden, maar dat wil helemaal niet zeggen dat jijzelf bij die meerderheid hoort. Ikzelf ben bv geen fan van TZ en de nieuwer Sterns kunnen mij ook niet zo bekoren, maar dat wil niet zeggen dat die bij anderen dan weer wel goed in de smaak kunnen vallen.
Gelukkig is er nog verschil in smaak tussen de verschillende mensen...de wereld zou maar saai zijn anders
Gelukkig is er nog verschil in smaak tussen de verschillende mensen...de wereld zou maar saai zijn anders
Het verschil tussen een oude auto en een oldtimer : als je je begint af te vragen of je de olie zou verversen of ineens de volledige wagen...
http://www.huisbaeyens.be (toneelkostuums en feestartikelen)
http://www.huisbaeyens.be (toneelkostuums en feestartikelen)
Oké bedankt conclusie ipdb ga er niet van uit doe wat je leuk vind
Heb ook ergens ander gepost maar nog geen reactie
door arnchi » 28 feb 2013, 15:18
Ben van plan flipper ninja turtles te kopen
Maar bij deze kast wordt nu de batterij schade gerepareerd.
Maar hoe betrouwbaar is een gerestaureerdde printplaat
Als je fan bent van lijstjes is er nog een: de pinside top 100.
Uiteraard moet je zelf weten wat je leuk vindt, veel proberen is de boodschap.
En als je 1 ziet te koop staan kan je ook effe met virtual pinball proberen. De flow is moeilijk na te bootsen, maar je weet dan bijv. wel of het thema je aanstaat (bijv. vervelende muziek etc).
Ah en tenslotte ons eigen bescheiden lijstje. Je ziet dat bijv. een TZ hier niet terug te vinden is.
Daarom denk ik dat je wel zou kunnen argumenteren dat TZ en TAF hoog scoren in publieke top-lijsten omdat er veel van gemaakt & verkocht zijn, dus simpelweg meer mensen 1 staan hebben. En wat je zelf hebt, beoordeel je meestal hoger (al is het maar om je aankoop te "verantwoorden").
@taito: "kringrukkers"?
Uiteraard moet je zelf weten wat je leuk vindt, veel proberen is de boodschap.
En als je 1 ziet te koop staan kan je ook effe met virtual pinball proberen. De flow is moeilijk na te bootsen, maar je weet dan bijv. wel of het thema je aanstaat (bijv. vervelende muziek etc).
Ah en tenslotte ons eigen bescheiden lijstje. Je ziet dat bijv. een TZ hier niet terug te vinden is.
Daarom denk ik dat je wel zou kunnen argumenteren dat TZ en TAF hoog scoren in publieke top-lijsten omdat er veel van gemaakt & verkocht zijn, dus simpelweg meer mensen 1 staan hebben. En wat je zelf hebt, beoordeel je meestal hoger (al is het maar om je aankoop te "verantwoorden").
@taito: "kringrukkers"?
Gameroom: ST:TNG, Sopranos, TRON LE, Tommy, Iron Maiden Pro & MAME Arcade.
Gone: AFM, TOM.
behalve TOM en TOTAN zijn die flippers wel allemaal toppers.
maar dat wil niet zeggen dat andere kasten ook geen superleuke kasten zijn
best zoveel mogelijk flippers spelen en zien wat je zelf leuk vind
maar dat wil niet zeggen dat andere kasten ook geen superleuke kasten zijn
best zoveel mogelijk flippers spelen en zien wat je zelf leuk vind
- David Pinball Wizz
- Real name: David Deturck
Bel anders eens onze hotlinearnchi schreef:Heb ook ergens ander gepost maar nog geen reactie
0123\456789012345674890
IFPA Country Director Belgium
- denBlackie
- Real name: Van Langenhove Pieter-Jan
- Contacteer:
Ga gewoon naar zoveel mogelijk pinball events, bij vrienden van het forum of anderen met een flipper ... om kasten uitvoerig te testen. Video's kijken over de gameplay, tutorials helpt ook al veel. Dat kan je onder andere hier
http://vimeo.com/user4577902/videos
http://vimeo.com/user4577902/videos
- Pinball : CFTBL
Arcade : Terminator 2, MK II (+ UMK3 board), Mario Bros. nintendo (MAME) , Taito cocktail arcade.
retro Video Game collection.
LEFT: Taito Stratovox, Dirty Harry (Williams), Whirlwind
Drukke bedoening daar, lijn is constant bezet ...David Pinball Wizz schreef:
Bel anders eens onze hotline
0123\456789012345674890
- zwartepanter
- Real name: Stefan Verhoelst
Ja, ik krijg ook geen gehoor... .
- denBlackie
- Real name: Van Langenhove Pieter-Jan
- Contacteer:
Je kan enkel bellen tussen 3:30u en 3:45u 's nachts. Die chinezen die printplaten repareren hebben dan pauze.
- Pinball : CFTBL
Arcade : Terminator 2, MK II (+ UMK3 board), Mario Bros. nintendo (MAME) , Taito cocktail arcade.
retro Video Game collection.
LEFT: Taito Stratovox, Dirty Harry (Williams), Whirlwind
Goh, ik vind IPDB toch wel redelijk representatief hoor...
234. 7.08/10 1988 TX-Sector by Gottlieb
278. 6.87/10 1991 Teenage Mutant Ninja Turtles by Data East Pinball,
No shirt. No shoes. No pinball.
Amai ! Ik wist niet dat TNMT zo hoog stond en TX zo laag !
*** Q is good for you !! ***
Vandaar dat ik zei redelijk representatief...
No shirt. No shoes. No pinball.
Om eerlijk te ga ik van tx naar tmnt en denk dat tmnt veel leuker is dan tx (tx=is toch tx-sector)
En wij houden van lijstjes hé JochenDonJoe schreef:Als je fan bent van lijstjes is er nog een: de pinside top 100.
Ons eigen bescheiden lijstje is stilgevallen precies
Die pinside top 100 vind ik ook goed, lekker overzichtelijk alles bijeen
http://www.huisbaeyens.be (toneelkostuums & feestartikelen)
You bet! Misschien heeft het feit dat ik op het werk wel eens een queryke in mekaar draai er iets mee te makenankske schreef:En wij houden van lijstjes hé Jochen
Jep vind de pinside ook veel handiger in gebruik dan dan ipdb. Daar is de tijd precies blijven stilstaan.Ons eigen bescheiden lijstje is stilgevallen precies
Die pinside top 100 vind ik ook goed, lekker overzichtelijk alles bijeen
Nu mochten ze voor mij nog wel wat andere lijstjes toevoegen, want de "best by feature" bijv. is beperkt tot een overzichtje per aantal flippers per kast. Zoveel meer mogelijkheden: kasten per thema (film/muziek/sport/....), per aantal ramps, aantal ballen in multiball, hoogste scores per feature (alles wat je individueel kan raten) ... enfin, mogelijkheden genoeg.
En die TOP100 is uiteraard na zoveel tijd vrij statisch geworden, enkele een nieuwe Stern wijzigt het spel nog eens. Waarom geen overzicht met de stemmen van de laatste week/maand/jaar, en vergelijkingen met vorige jaren. Zo zie je de evolutie ook eens. Dan lijstjes per location (welke kasten zijn meer gewild in Europa dan in de USA bijvoorbeeld), enkel ratings van mensen die meer dan zoveel ratings gegeven hebben, optie om eigenaars te excluden, ....
Allez, ik vind er hier een hoop uit terwijl ik het typ - aan het werk, Mr. Pinside! Waarschijnlijk is het handiger dat ze een complexe zoekfunctie maken met alle data die ze beschikbaar hebben.
Gameroom: ST:TNG, Sopranos, TRON LE, Tommy, Iron Maiden Pro & MAME Arcade.
pinside heeft toch al een hoop lijstjes...
- J.Verheggen
- Real name: Jasper Verheggen
ipdb word gebaseerd op reacties/beoordelingen van bezoekers, daar heeft Jay niks op in te brengen. Dus bekende kasten zullen hoog eindigen.
Het blijft gewoon persoonlijk, de een kwijlt bij een MM, ik kots er op.
De IPDB is vooral gericht om informatie te geven zonder kosten, een soort 'flipper encyclopedie" en daar slaagt de site uitmuntend in. Ik raad dan ook iedereen aan om foto's in te leveren bij Jay mocht je iets nieuws hebben, of een betere plaat kunnen schieten dan er al is op het ipdb. Je doet hem, en de rest van de gebruikers er een groot plezier mee. Hou in gedachten hoe vaak je niet "even" wat hebt kunnen opzoeken voor nop, mag best wat tegenover staan toch?
Het blijft gewoon persoonlijk, de een kwijlt bij een MM, ik kots er op.
De IPDB is vooral gericht om informatie te geven zonder kosten, een soort 'flipper encyclopedie" en daar slaagt de site uitmuntend in. Ik raad dan ook iedereen aan om foto's in te leveren bij Jay mocht je iets nieuws hebben, of een betere plaat kunnen schieten dan er al is op het ipdb. Je doet hem, en de rest van de gebruikers er een groot plezier mee. Hou in gedachten hoe vaak je niet "even" wat hebt kunnen opzoeken voor nop, mag best wat tegenover staan toch?
Zonder relais is er geen bal aan.
www.wipperflinkel.nl
www.wipperflinkel.nl
- g94
- Real name: Pascal Leroy
- Contacteer:
Amai.J.Verheggen schreef: Het blijft gewoon persoonlijk, de een kwijlt bij een MM, ik kots er op.
Restauraties: Eight Ball Deluxe - Defender - Barracora -Harlem Globetrotters - Time Fantasy - AFM - MB - MM - TAF whitewood - LOTR - The Sopranos
- Richard Baan
- Real name: Richard Baan
- Contacteer:
Ach, zo slecht is een MM toch ook weer niet? Ik geef toe dat de kast een beetje buiten proporties geprijsd is, maar ik vind het ook zeker geen slechte.J.Verheggen schreef: Het blijft gewoon persoonlijk, de een kwijlt bij een MM, ik kots er op.
Don't take life so seriously... It's not permanent.