Mijn eerste kast : hoe in perfecte staat houden?
Mijn eerste kast : hoe in perfecte staat houden?
Als beginner had ik graag jullie hulp gekregen om mijn No Fear zo goed mogelijk te onderhouden.
Ik heb al volgende zaken :
- jaarlijks goeie batterijen plaatsen
- ieder 100 spelen glas eruit en
. - het speelveld poetsen met car wax
. - flipperrubbers een stukje doordraaien
. - lampjes testen
. - ballen poetsen met car wax.
Wat kan ik nog doen om mijn kast zo goed mogelijk te onderhouden.
Ik heb al volgende zaken :
- jaarlijks goeie batterijen plaatsen
- ieder 100 spelen glas eruit en
. - het speelveld poetsen met car wax
. - flipperrubbers een stukje doordraaien
. - lampjes testen
. - ballen poetsen met car wax.
Wat kan ik nog doen om mijn kast zo goed mogelijk te onderhouden.
TAF
Re: Mijn eerste kast : hoe in perfecte staat houden?
Stof/zwarte zooi aanslag op bovenkant lampjes schoonvegen. Scheelt in warmte (pcb/connectors) en lichtopbrengst.
Schoonmaken lanes die onder het speelveld lopen, daar verzamelt het vuil zich meestal en de bal neemt het weer mee naar boven.
Controleer ballen op schade/corrosie (kan je heel je speelveld mee beschadigen) etc. Bij twijfel vervangen.
Monteer witte slingshot rubbers, kan je precies zien wanneer je kast echt aan het vuil worden is
Schoonmaken lanes die onder het speelveld lopen, daar verzamelt het vuil zich meestal en de bal neemt het weer mee naar boven.
Controleer ballen op schade/corrosie (kan je heel je speelveld mee beschadigen) etc. Bij twijfel vervangen.
Monteer witte slingshot rubbers, kan je precies zien wanneer je kast echt aan het vuil worden is
Iedere 100 spelletjes is misschien wat overdreven, zeker als je een beginnende speler bent en de spelletje geen kwartier per stuk duren.
No shirt. No shoes. No pinball.
't Zou inderdaad schoon zijn als ge om de 100 spellen moet waxen.
Wat ik doe (enkel als ik sporen van vuil begin te zien) is het speelveld schoon wrijven met een microvezel doek. Als het hardnekkig vuil is eventueel met een nat babydoekje. En vervolgens eens overgaan met van die geïmpregneerde doekjes met bijenwas (dient normaal voor meubels denk ik). Er zijn er ook die cockpitspray gebruiken.
(flipper)Ballen waxen heb ik nog nooit gedaan. Maar elke keer ik ze vastgenomen heb, poets ik ze wel op met een microvezeldoek. <opengoalsmiley>
Kapotte lampjes vervang ik dadelijk als ik het zie. Eén minder lampje kan écht niet.
Wat ik doe (enkel als ik sporen van vuil begin te zien) is het speelveld schoon wrijven met een microvezel doek. Als het hardnekkig vuil is eventueel met een nat babydoekje. En vervolgens eens overgaan met van die geïmpregneerde doekjes met bijenwas (dient normaal voor meubels denk ik). Er zijn er ook die cockpitspray gebruiken.
(flipper)Ballen waxen heb ik nog nooit gedaan. Maar elke keer ik ze vastgenomen heb, poets ik ze wel op met een microvezeldoek. <opengoalsmiley>
Kapotte lampjes vervang ik dadelijk als ik het zie. Eén minder lampje kan écht niet.
*** Q is good for you !! ***
- flippers.be
- Real name: AE
- Contacteer:
Veel hangt er van af of de kast uit exploitatie komt of dat die recent grondig geshopt is geweest.
Bij het eerste kan je elke 10 spelletjes gaan poetsen..
Maar als alle mechanismes (op en onder het speelveld) echt grondig gepoetst zijn dan blijft een kast langer proper.
Met flipperrubbers te verdraaien hou ik me niet bezig. Af en toe ze eens kuisen zodat het zwart eraf is.
Na een tijdje nemen ze toch de vorm van de flipper aan, als je ze dan een paar cm opschuift dan gaan ze serieus wringen en tegenwerken.
Als newbie heb ik ooit de fout gemaakt om te denken van slim te zijn en de flipperrubbers binnenstebuiten te keren (de binnenkant is nog mooi proper, niet ? ). Na 10 spelletjes hadden ze zichzelf losgewerkt van de flipperbats
Kapotte lampjes idd zodra ik het zie, en dan even in de lamp test ze allemaal doen aangaan en controleren of er nog meer kapot zijn.
Bij het eerste kan je elke 10 spelletjes gaan poetsen..
Maar als alle mechanismes (op en onder het speelveld) echt grondig gepoetst zijn dan blijft een kast langer proper.
Met flipperrubbers te verdraaien hou ik me niet bezig. Af en toe ze eens kuisen zodat het zwart eraf is.
Na een tijdje nemen ze toch de vorm van de flipper aan, als je ze dan een paar cm opschuift dan gaan ze serieus wringen en tegenwerken.
Als newbie heb ik ooit de fout gemaakt om te denken van slim te zijn en de flipperrubbers binnenstebuiten te keren (de binnenkant is nog mooi proper, niet ? ). Na 10 spelletjes hadden ze zichzelf losgewerkt van de flipperbats
Kapotte lampjes idd zodra ik het zie, en dan even in de lamp test ze allemaal doen aangaan en controleren of er nog meer kapot zijn.
Bij aankoop van een kast maak ik hem eerst volledig proper.
speelveld poetsen en in wax.
Altijd splinternieuwe ballen als ik zie dat ze niet dat meer zijn.
rubbers bekijken op schade enz... zoja vervangen.
Rubbers poets ik gewoon met wat wasbenzine en das weer mooi wit.
speelveld poetsen en in wax.
Altijd splinternieuwe ballen als ik zie dat ze niet dat meer zijn.
rubbers bekijken op schade enz... zoja vervangen.
Rubbers poets ik gewoon met wat wasbenzine en das weer mooi wit.
Pins: Theatre Of Magic / The Addams Family
Gezocht:Terminator 2
Sold: Whirlwind
Gezocht:Terminator 2
Sold: Whirlwind
- pinballraw
- Real name: Robert Folkers
Dit was ook mijn eerste kast, lekker snel!
Je moet het hier eens mee schoonmaken :
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... NwKL3WNILh
Veel plezier!
Veel plezier!
-pinballraw-
Thx.pinballraw schreef:Dit was ook mijn eerste kast, lekker snel!
Veel plezier!
Spuit je dit eerst op een doekje waarmee je het veld dan inwrijft?
Zijn er nog zaken die ik best aanschaf?
Momenteel denk ik aan :
Rubber set + extra rubbers voor de flippers.
Spray
4 ballen
TAF