Leds, leds & leds

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
NielsVV
Berichten: 39
Lid geworden op: 08 jul 2012, 20:25
Real name: Niels

Leds, leds & leds

Bericht door NielsVV » 16 jul 2012, 20:20

Hoi,

Wil mijn Sega Batman forever eens goed aanpakken (kuisen), en als ik hem toch heb openliggen wil ik onmiddellijk alle lampjes vervangen door leds.
Nu heb ik al heel wat liggen zoeken op het net, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Welke leds neem ik het beste, ik heb er gezien met een platte kop, leds die er bijna hetzelfde uitzien als de lampjes, ..
Neem ik dan gele of 'warm' witte van kleur? Waar koop ik ze het beste? Wereldwijd is geen probleem.

Alvast bedankt,

Niels
Current : JP Pre
Left : BF, MBr LE

aamjanssen
Berichten: 456
Lid geworden op: 09 jul 2012, 12:14
Real name: Anthony

Re: Leds, leds & leds

Bericht door aamjanssen » 17 jul 2012, 12:49

Ik heb een tijd terug mijn flintstones voorzien van leds. Ik heb hiervoor de leds gekozen die bij de kleur van de insert passen. Dit geeft vind ik een mooier effect omdat dan de kleur meer naar voren komt. Betreft de witte vakken heb ik gekozen voor heldere witte leds. Ik vind dit persoonlijk het mooiste.

Er zijn heel wat verschillende type leds, ik heb gekozen voor de wide angle leds. Deze zijn hol van binnen, hier is een soort van kegel in geboord.

Verder wil ik je als tip geven; er zijn lampvittingen die recht naar boven schijnen (dit zal het meeste voorkomen) maar er zijn er ook die horizontaal liggen. Hierbij moet je kijken of je deze kan ombuigen of anders moet je kijken voor leds die op een print zitten. Deze plaats je horizontaal, maar het led schijnt naar boven.

Kijk eens op LEDS4PIN Dit is een site van een forum lid die hiermee begonnen is en prijs technisch best goed is.

Gebruikersavatar
NielsVV
Berichten: 39
Lid geworden op: 08 jul 2012, 20:25
Real name: Niels

Re: Leds, leds & leds

Bericht door NielsVV » 17 jul 2012, 21:48

Okee, bedankt voor de info.

Heb net een setje besteld bij leds4pin, ben benieuwd!
Current : JP Pre
Left : BF, MBr LE

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Leds, leds & leds

Bericht door HarrieD » 18 jul 2012, 07:45

Ik heb een tijd geleden een aantal van die test pakjes besteld. Een beetje experimenteren later ben ik tot de volgende conclusies gekomen:

De kleuren leds vormen soms een aanvullen op de plastics qua kleur, maar enkel in de GI ring. Voor inserts vind ik ze niet geschikt en vaak "flakkeren" ze ook. Verder hebben de leds een veel beperktere schijnhoek dan een normale lamp. Vooral op plaatsen waar je lamp ook het speelveld moet bijlichten en vanonder het speelveld is gemonteerd levert dit geen goede resultaten op. Op mijn inmiddels verkochte independence day vond ik het resultaat een heel stuk beter dan in mijn funhouse. Het ligt dus volledig aan je kast en ik heb het gevoel dat een wat recentere kast de leds "beter kan hebben".

Al met al vallen de leds me wat tegen. Van de andere kant, als het het Naked Adam topic volgt dan denk ik dat ze daar wel erg mooi tot hun recht komen. Sterker nog, ik denk dat die kast de leds wel nodig heeft.

Succes met testen, het is wel leuk werk.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2805
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Leds, leds & leds

Bericht door g94 » 18 jul 2012, 15:24

HarrieD schreef:Van de andere kant, als het het Naked Adam topic volgt dan denk ik dat ze daar wel erg mooi tot hun recht komen. Sterker nog, ik denk dat die kast de leds wel nodig heeft.
Naked Addam heeft in totaal maar 8 leds hoor. Ik heb enkel gekleurde leds gezet ipv de gekleurde plastic hoesjes: de 2 aan de stoel, de 2 aan de ramp achteraan en de 2 aan de vault. En 1 extra gi led om de achterkant van het speelveld te verlichten, achteraan de swamp. Maar da's al hoor. Al de rest zijn gewone lampjes. Ik ben niet zo'n led fan eigenlijk, ik vind die meestal veel te fel.

(De 8ste led zit in Fester zijn mond :))

Gebruikersavatar
Cedric
Berichten: 827
Lid geworden op: 15 aug 2011, 20:48
Real name: Cedric Andries
Locatie: Belgium

Re: Leds, leds & leds

Bericht door Cedric » 18 jul 2012, 16:40

Ik heb de mini's van Cointaker gebruikt, zoals deze :
http://shop.cointaker.com/category.sc?categoryId=119
rode b.v. onder rood plastic, witte waar het klaar moest zijn en gekleurde onder de inserts van de zelfde kleur als deze of soms ook wit naargelang het effect.
je kan ook voor meer effect de super bright gaan gebruiken...http://shop.cointaker.com/category.sc?categoryId=60
en het effect is :love: :hypno: :yahoo:
nu, ieder zijn idee,smaak, maar wanneer je twee kasten naast elkaar zet, eentje met leds en de andere gewoon met gloielampjes.... :puke: voor de lampjes...

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Leds, leds & leds

Bericht door HarrieD » 19 jul 2012, 07:23

g94 schreef: Naked Addam heeft in totaal maar 8 leds hoor. Ik heb enkel gekleurde leds gezet ipv de gekleurde plastic hoesjes: de 2 aan de stoel, de 2 aan de ramp achteraan en de 2 aan de vault. En 1 extra gi led om de achterkant van het speelveld te verlichten, achteraan de swamp. Maar da's al hoor. Al de rest zijn gewone lampjes. Ik ben niet zo'n led fan eigenlijk, ik vind die meestal veel te fel.

(De 8ste led zit in Fester zijn mond :))
Mooi artikel in de spinner b.t.w. Uiteraard had ik het hier al van voor tot achter gelezen.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).

cardanmoto
Berichten: 405
Lid geworden op: 18 sep 2011, 20:54
Real name: rik

Re: Leds, leds & leds

Bericht door cardanmoto » 21 jul 2012, 09:00

Dan word dit een heeeeeeeeeeeeel prachtige batman ;)
Leds moet je inderdaad uitproberen en zoeken wat jezelf
het beste vind over komen. Ik gebruik nog steeds de origenele
lampjes in combinatie met veel gekleurde en dan hier en daar
wat leds. Volledig in leds vind ik erover,te fel,plastiekerig...
Is natuurlijk mijn persoonlijke mening.

Gebruikersavatar
Jiggy
Berichten: 728
Lid geworden op: 21 jun 2012, 08:22
Real name: Jiggy
Locatie: The Netherlands

Re: Leds, leds & leds

Bericht door Jiggy » 23 jul 2012, 09:22

Mijn ervaringen:

Heb een INdiana Jones WMS volledig voorzien van leds (letterlijk volledig, er is geen normaal lampje meer in de kast, muv allicht de coin door). Onder het speelveld, op ht speelveld, in de backbox, alle flashers etc.
Ik vond het effect super.
Ik heb wat gespeeld met gekleurde leds, onder plastics met bossen groene leds en flashers, onder de ruines rechts gele leds en flashers etc.
Er is nogal wat verschil in type leds, frosted, concaaf, warm, koud etc. Is een kwestie van smaak. De ene kleur led komt ook mooier uit in een kast dan een andere.
Ook veel experimenteren met sterkte van de LEDs, de normale leds hebben 1 lapmje, maar er zijn er ook met 3 of 4 (dus feller, leuk voor in spots).

Ik heb echter ook een andere kast, waar ik LEDs heb gebruikt om wat accenten op het speelveld aan te brengen. Het is wat proberen met kleuren etc, maar hoe meer ik ernaar kijk, hoe mooier ik het resultaat vind.
Ik denk persoonlijk ook dat dit de 'way to go' is, LEDs om bepaalde elementen op het speelveld te accentueren.

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3952
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Leds, leds & leds

Bericht door Richard Baan » 23 jul 2012, 09:30

Wat betrfet LEDs denk ik dat je het moet uitproberen en zelf tot je eigen conclusie moet komen.

Er zijn mensen die leds wel mooi vinden of juist helemaal niet, of op sommige plekken wel en andere niet, juist in de GI of onder inserts... Zelf vind ik de leds onder de inserts van de I500 van de NFV spuuglelijk, te fel en reageren te abrupt.

Er zijn zoveel verschillende meningen dat je echt voor jezelf moet kiezen.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
NielsVV
Berichten: 39
Lid geworden op: 08 jul 2012, 20:25
Real name: Niels

Re: Leds, leds & leds

Bericht door NielsVV » 26 jul 2012, 20:20

Had op 17/07 een bestelling geplaatst bij Led4pin.eu
Op 18/07 kreeg ik al een mailtje dat men bestelling verzonden was
23/07 mijn bestelling ontvangen, snelle service dacht ik. Echter zag ik onmiddelijk bij het openen van de doos dat het de verkeerde led lampjes waren. Onmiddelijk een e-mail terug gestuurd waarin ik dit uitleg en had ook 2 foto's toegevoegd van de verkeerde lampjes met het factuur.

Tot op heden heb ik van hun nog niets gehoord van hoe we dit gaan oplossen! Vind ook op hun website niets terug van vakantie oid, beetje raar.

Iemand soortgelijks al tegengekomen bij deze webshop?
Current : JP Pre
Left : BF, MBr LE

Gebruikersavatar
Jiggy
Berichten: 728
Lid geworden op: 21 jun 2012, 08:22
Real name: Jiggy
Locatie: The Netherlands

Re: Leds, leds & leds

Bericht door Jiggy » 26 jul 2012, 20:25

Ik bel m wel even voor je, waarschijnlijk over de mail heengelezen. ;)
Zijn service is meestal erg goed.

Gebruikersavatar
NielsVV
Berichten: 39
Lid geworden op: 08 jul 2012, 20:25
Real name: Niels

Re: Leds, leds & leds

Bericht door NielsVV » 28 jul 2012, 17:40

Arno bedankt voor de service. Jij hebt nog iets te goed van mij!

Vandaag een telefoontje gekregen van Leds4pin met de welgemeende excuses voor de verkeerde zending. De juiste leds zijn al onderweg, er zit zelf nog een extratje bij!

Dus led4pins :clap:
Current : JP Pre
Left : BF, MBr LE

Gebruikersavatar
Jiggy
Berichten: 728
Lid geworden op: 21 jun 2012, 08:22
Real name: Jiggy
Locatie: The Netherlands

Re: Leds, leds & leds

Bericht door Jiggy » 28 jul 2012, 18:17

NielsVV schreef:Arno bedankt voor de service. Jij hebt nog iets te goed van mij!

Vandaag een telefoontje gekregen van Leds4pin met de welgemeende excuses voor de verkeerde zending. De juiste leds zijn al onderweg, er zit zelf nog een extratje bij!

Dus led4pins :clap:
Have fun!
Hij had het vast even te druk met z'n nieuwe flipper :mrgreen:

mvg,
Arno

Gebruikersavatar
spacecake
Berichten: 525
Lid geworden op: 02 aug 2012, 23:00
Real name: Ferry
Locatie: The Netherlands

Re: Leds, leds & leds

Bericht door spacecake » 02 aug 2012, 23:14

Deze winkel in Duitsland leverd ook zeer goede Leds....
http://www.pinballcenter.eu/catalog/sho ... ge=english
Goede snelle levering en een grote collectie...

Ik gebruik zelf ook overal leds voor behalve the meeste GI's tenzij ze op lastige plekken zitten,dan gebruik ik ze wel....
Beter voor het behoud van de flipperkast,en voor een veel spectaculaire verlichting...
Collection: TSPP,JJP potc CE,[Medieval remake[/b],Wizard of Oz LE and MB remake

Out: Bride of Pinbot,Time Machine,T.O.T.A.N

Gebruikersavatar
pinballraw
Berichten: 130
Lid geworden op: 02 aug 2012, 07:44
Real name: Robert Folkers
Locatie: Rest of the world

Re: Leds, leds & leds

Bericht door pinballraw » 30 aug 2012, 11:56

En Niels? Foto's? :mrgreen:
-pinballraw-

Plaats reactie