Het DMD van mijn Willliams Jack*Bot uit 1995 doet het niet meer. Volgens mij is dit outgassed?
Foto's op https://1drv.ms/f/s!AiHrq_5xsRxhgfBENO9nKY6rMrq7PQ
Bij opstart is er niks aan de hand, maar al snel vervaagt het een en ander.
Als ik een display test uitvoer, is er ook geen foutmelding.
Is dit inderdaad outgassed? Indien wel, welke vervanging koop ik dan best en waar?
Is dit makkelijk zelf te vervangen?
Voor alle duidelijkheid: ik heb geen technische ervaring/kennis/kunde, enkel goede wil.
Groeten,
Frederik
DMD Jack*Bot outgassed?
- yorkie
- Real name: Glenn Verhoosele
- Contacteer:
Re: DMD Jack*Bot outgassed?
Ik denk eerder aan een flatcable of het display bord.
Zou sowieso alle flatcables eens lossen en terugplaatsen.
De verschijnselen bij een outgassed display zijn meestal meer zichtbaar in koude toestand en verminderen bij het opwarmen
Zou sowieso alle flatcables eens lossen en terugplaatsen.
De verschijnselen bij een outgassed display zijn meestal meer zichtbaar in koude toestand en verminderen bij het opwarmen
Misschien gaan de spanningen aan de haal....als je een multimeter hebt zou je die na kunnen meten.
- HarrieD
- Real name: Harrie D
- Contacteer:
Bij een uitgegast display is het meestal andersom, dan begint het wazig en trekt naderhand weer bij, als het niet te ver uitgegast is natuurlijk.
Is het in het begin dan betwijfel ik dat het uitgegast is.
Is het in het begin dan betwijfel ik dat het uitgegast is.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl
In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Thanks voor jullie hulp. Ik heb de flatcables opnieuw bevestigd. En het probleem lijkt opgelost.
Spanningen meten kan ik trouwens niet, ik heb geen meter en heb er ook geen verstand van.
edit: inderdaad helemaal opgelost!
Frederik.
Spanningen meten kan ik trouwens niet, ik heb geen meter en heb er ook geen verstand van.
edit: inderdaad helemaal opgelost!
Frederik.