Pagina 28 van 30

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 22 nov 2019, 16:52
door Pitchie
post removed intentionally

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 07 jan 2020, 19:58
door vdm
Nogmaals iedere flipper liefhebber waarschuwen voor 2dehands. Tal van flipperkasten worden aangeboden veelal door accounts van enkele dagen oud wat op zich al verdacht is of ook zelfs enkele jaren, dit zijn gehackte accounts. Het verhaal is telkens hetzelfde, gebrekkig engels, vragen om te mailen naar een ander email, en dan vragen om te betalen naar een buitenlands rekeningnr. Of op te halen einde beschaving ergens in Europa.

Ook opletten op flippermarkt!

Onlangs meegemaakt;

Een MM die voor een correcte prijs te koop stond, account was enkele dagen oud maar persoon nagetrokken (visueel) op facebook en zag er inderdaad een flipperfanaat uit.
Maar toen ik begon te praten op messenger met hem viel de brave man uit de lucht.
Opletten geblazen.
Er word meer en meer identiteitsdiefstal waargenomen.

Altijd ophalen of laten leveren en cash in persoon betalen.

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 31 jan 2020, 22:39
door RonnyH
+10 voor Vic ! Ruil van een TZ tegen mijn IJ. Mooie machine in perfecte conditie en nog aan huis geleverd ook :clap: !

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 13 apr 2020, 07:39
door inkochnito
Mijn ervaring met 2dehands is de laatste tijd zeer slecht.
Ik had een mooie Lord of the Rings gezien waar ik wel zin in had.
Berichten over en weer gestuurd, zelfs per email.
De eigenaar was iemand die op een booreiland zou werken en de kast bij een transporteur in Ierland heeft staat.
Bij mij gingen gelijk allerlei alarmbellen rinkelen.......
Gesprek gestopt en niets meer van gehoord na wat andere vragen van mij.
Het ging hier om Gustave Courtemanche die mij weer doorstuurde naar Edvard Holmberg.
Zijn account is nu een maand oud en het was allemaal begin maart en toen was zijn account een paar dagen oud.
Dit is een stukje van die email....

Het bezorgbedrijf is Transport Enterprises 2000.
Ik regelde de verkoop vlak voordat ik het land verliet. Ik stel voor om de deal via een rederij te sluiten, op de meest veilige en gemakkelijkste manier voor ons allebei. Kortom, het is vergelijkbaar met het lokaal kopen van een. het geld wordt naar hun tegoedrekening gestuurd en ze houden het geld totdat u het item ontvangt. Nadat het artikel is afgeleverd, heeft u een inspectieperiode van 7 dagen voordat u beslist of u het wilt behouden of niet.
Betaling
Met betrekking tot de betaling wordt u geïnstrueerd om het geld op hun bankrekening te storten en zij zullen het beveiligen totdat u het item ontvangt.
Inspectie
U heeft een inspectieperiode van 7 dagen, zodat u zeker weet dat dit het item is dat u op de foto's hebt gezien. Als u het artikel aan het einde van de inspectieperiode van 7 dagen niet bevredigend vindt, heeft u de mogelijkheid om het op mijn kosten naar mij terug te sturen en een terugbetaling te krijgen van de rederij binnen 2-3 dagen nadat ze op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing.
De uiteindelijke beslissing om het artikel al dan niet te kopen, is na 7 dagen met het artikel bij u thuis.
Verzending
Zodra de rederij uw betaling heeft bevestigd, wordt de verzending gestart. Dit is een huis-aan-huis bezorgservice, dus het artikel komt op uw adres aan, u hoeft zich geen zorgen te maken dat u het ophaalt bij een dok. Voor verzending kies ik een bijgesloten trailer. Ook de verzending is verzekerd.

Hartelijk,

(geen naam)

En steeds heeft hij het maar over een item....
Mijn vraag om meerdere foto's van andere onderdelen (zoals de batterijen) zijn nooit gekomen.

Vermijden dus....

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 13 apr 2020, 07:50
door inkochnito
De tweede recente 2dehands ervaring is met Caroline Havet.
Haar account is ook maar 2 dagen actief.
Alles in het Frans (dat ik niet goed ken), maar daar hebben we Google translate voor.
Ze heeft wel interesse in een cpu bord van mij (t.w.v. 160 euro).
Zij wil me geld sturen per DPD omdat ze in Malmedy woont.
Nu ben ik zelf een keertje in Malmedy geweest om naar Burcht Reinhartstein te gaan.
Leuke burcht en daar heb ik ook (bewust) een opmerking over geplaatst.
Als je een bonafide persoon ben dan ga je daar op in.
Malafide personen negeren het.
Ook weer het standaard woordgebruik zonder de naam in het bericht te gebruiken.
Hier weer wat uit deze bericht wisseling via 2dehands ....

Disponible?

Ja zeker.
Nog steeds beschikbaar.
Sorry, maar mijn Frans is niet zo goed.
Ik gebruik Google Translate.

Vriendelijke groeten,
Peter

Oui certainement.
Toujours disponible.
Désolé, mais mon français n'est pas si bon.
J'utilise Google Translate.

Sincères salutations,
Peter


Très bien, je compte alors vous envoyer le montant de la vente en espèce par DPD GROUPE à votre adresse postale ainsi ils recouperons par la même occasion le colis pour me le livrer ensuite vu que je réside à à Malmedy(4960).
Cela vous convient


Wat Leuk, Malmedy, daar ben ik een keer geweest om naar de burcht Reinhartstein te gaan.
Mooie burcht!

Ik heb liever dat het geld overgemaakt wordt op mijn rekening.
Zodra ik het geld op mijn rekening heb staan stuur ik het bord naar u op.
Wilt u nog dat ik er een nvram op het bord zet zodat je geen batterijen meer nodig hebt?
Dan komt er 15 euro bij voor het nvram.
Wilt u dat ik er ook nog nieuwe spel eproms op zet?
Dan komt er 20 euro bij.
Verzendkosten naar België zijn 13 euro.
Ik hoor graag wat uw keuze is.

Vriendelijke groeten,
Peter

Comme c'est gentil, Malmedy, j'y suis allé une fois pour aller au château de Reinhartstein.
Beau château!

Je préfère que l'argent soit transféré sur mon compte.
Dès que j'aurai l'argent sur mon compte, je vous enverrai le signe.
Souhaitez-vous que je mette une NVRAM sur la carte afin que vous n'ayez plus besoin de piles?
Ensuite, 15 euros seront ajoutés pour le nvram.
Voulez-vous que je lui ajoute de nouvelles eproms de jeu?
Ensuite, 20 euros seront ajoutés.
Les frais de port vers la Belgique sont de 13 euros.
J'aimerais entendre votre choix.

Sincères salutations,
Peter


Soeyer sans crainte je m’occupe des frais d’envoi
Pour le virement
J’ai besoin de votre
Nom et prénom
Adresse postal
Adresse mail
Numéro de compte
Numéro de téléphone
Prix ferme


Ik geloof niet dat u mij helemaal begrijpt.
Ik heb verschillende opties mogelijk.
Welke optie zou u willen hebben?
Met ram of nvram?
Met game roms of zonder?
Lees mijn vorige bericht nog even opnieuw door voor de duidelijkheid.
Mocht u nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Vriendelijke groeten,
Peter

Je ne crois pas que tu me comprennes parfaitement.
J'ai plusieurs options disponibles.
Quelle option aimeriez-vous avoir?
Avec ram ou nvram?
Avec ou sans roms de jeu?
Lisez à nouveau mon article précédent pour plus de clarté.
Si vous avez des questions, faites-le moi savoir.

Sincères salutations,
Peter


Dat is nu zover als ik het laat gaan denk ik.
Het lijkt me niet verstandig om met deze persoon verder te gaan.
Wellicht is dit een waarschuwing voor anderen.

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 13 apr 2020, 08:47
door Richard Baan
Dat soort zaken/ personen straalt gewoon uit dat het fake is.

Kun je maar beter niet op in gaan lijkt me.

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 13 apr 2020, 09:19
door RipleYYY
yep Peter, that smell the same old usual "african scam"... forget about it (and dont give them all your personal infos)

;)

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 13 apr 2020, 09:21
door zwartepanter
Straalt er zo vanaf, begin ik zelfs niet mee...

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 13 apr 2020, 09:31
door RipleYYY
RipleYYY schreef:
13 apr 2020, 09:19
yep Peter, that smell the same old usual "african scam"... forget about it (and dont give them all your personal infos)

;)
and to explain a little bit more, here's how it works (will try in english) :

if you give them the infos they are asking (here, only missing the bank card number), its not they can use them directly as it, the scam will came (much) later :

in X monthes, they will phone you, saying its an "official organisation" against scammers, they want to paidback some money because you were previously scammed yourself... even if you were not, lots of people are already fucked, because they are thinking to get some money back, the trap in on... now, to receive the money, they will tell you that you need to connect to your personal bank account (netbanking), and do the needeed security tricks, asking you the various codes, while they are in the same time also connecting to YOUR account, using the infos you are giving them in real time... when you finally think they have given you some money, you will see that in fact they've stolen you (with you help)... too late, time to cry

than, as in Ghostbusters, dont be a dick ! lol ;)

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 22 sep 2020, 13:31
door Richard Baan
+0,1 voor de Wipperflinkel.

Ik had coilstops gekocht voor Flash, een oude Williams.
De flippers hebben een te korte slag. De flipper staat in de omhoog-stand bijna horizontaal. Als je een bal probeert vast te houden kan dat bijna niet en sowieso alleen als de bal geen vaart heeft. De schoten gaan ook erg onnatuurlijk (met zo'n korte slag is dat ook logisch).

Op Marco specialties staat dat de core height 1/4 inch moet zijn. Dat is 6,2mm. De coilstops opgemeten van de wipperflinkel en die hebben 7,5mm. Lijkt mij dat hiermee ook het euvel gevonden is.

Ik heb de goede man hierop gewezen en de antwoorden waren kort: "klacht werd niet herkend, was niets mis mee". Ik heb foto's gestuurd en uitgelegd wat het probleem was. Het antwoord daarop was even kort: "gewoon er in zetten en mee spelen". Mijn antwoord daarop wordt inmiddels niet meer op gereageerd. Ook niet heel netjes. :spank:

Waarom dan toch een +0,1? (gezien de antwoorden van de beste man zou je toch op zijn minst een minnetje verwachten???) Nou: die coilstops van hem zijn te lang. Nu kan ik er een stuk vanaf zagen. En je kunt er niet een stukje bijaan zagen, nietwaar???
:wtf: :madman: :roll: :tongue:

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 22 sep 2020, 13:45
door David Pinball Wizz
Verkeerd materiaal verkopen maar nadien goedmaken is een +0.1
verkeerd materiaal verkopen en nadien zo op reageren is een -2 voor mijn part

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 22 sep 2020, 13:54
door Richard Baan
Was ook bedoeld met een knipoog inderdaad.

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 22 sep 2020, 16:48
door zwartepanter
Heb ik ook bij de laatste bestelling voorgehad. Nooit een probleem met Hans gehad, maar ik bestelde een ganse rubberset en enkele rubbers waren er niet bij. 'Kan niet, is de juiste set', kreeg ik als antwoord. Daarop foto gestuurd en gezegd dat er posts waren en ik er geen rubbers voor kreeg. 'Kan niet', klonk het opnieuw. Ja, d'oh :roll: .

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 22 sep 2020, 19:24
door Dennis
Het mooiste verhaal wat ik ooit over hem gehoord heb: Er had iemand alleen1 spoel nodig en die vroeg of die goedkoper verzonden kon worden. Toen heeft hij er ééntje platgewalst en in een envelop opgestuurd!

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 23 sep 2020, 11:48
door Q
Klinkt allemaal typisch voor die kerel... Eigenlijk moeilijk te geloven dat die nog één klant heeft. Heb er zelf al verschillende jaren afscheid van genomen. Er zijn voldoende andere en véél méér klantvriendelijke shops.

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 12 okt 2020, 10:13
door Richard Baan
Hierbij dan toch een -2 voor Bans Halk van de Wipperflinkel.

Ik had met de vorige bestelling ook wat condensatortjes besteld. Ik was er nog niet aan toe gekomen ze te monteren. In een zakje met meerdere zaten er 2 met een deuk. Eén had een klein deukje, de ander een behoorlijke.

Het is maar een dingetje van nog geen euro, maar toch ook hier de beste man eens van op de hoogte gebracht.
Het antwoord was kort als vanouds: "Boeit niet, kan geen kwaad". (zelfs de tekst "Verzonden vanaf mijn telefoon." is langer...)

De reactie daarop zal ik hier niet vermelden maar kort omschreven vindt hij dat de klant wat redelijker dient te zijn.

Een antwoord daarop is nog wel grappig zelfs: titel: "MAIL FAULRE" (bij openen: de tekst "message deleted"). Let op: inclusief de spelfouten....

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 21 nov 2020, 20:10
door Piet
ik ook nog een onwaarschijnlijk verhaal
wipperflinkel balk -3!!!
Een aantal maand geleden een aantal zaken nodig.
Ik online bij wipperflinkel een bestelling ingeven, maar je kent dat wel, dit nog effe checken, spoel nog even controleren...
Waardoor ik 3 keer opnieuw moest beginnen met alles opnieuw ingeven.
En bij de laatste keer ingeven toch mijn huisnummer vergeten zekers .... MIJN FOUT
Na enkele weken niets ontvangen te hebben ik eens geluisterd bij mijnheer BALK.
En die meld me: ah je bent huisnummer vergeten, zoek het zelf maar uit.
OK ik geluisterd en het pakje stond nog steeds in Arhnem, thuisdorp van Monsieur BALK en waarschijnlijk niet eens van postpunt gewisseld daar ze direct gezien hadden dat adres niet compleet was. Ik contact opgenomen met postnl en de winkel in kwestie (om gewoon mijn huisnr 17 toe te voegen en terug te verzenden)maar die meldde me dat ze enkel met de verzender verplichtingen hebben en dat ik als bestemmeling niets kan doen.
OK goed tot hier toe, ik terug contact met dhr BALK met de melding dat het nog altijd bij hem int dorp staat.
nb het was een bestelling van om en bij de 70Euro
Even nadien krijg ik terug mail dat ik 7 euro moet bijstorten voor herstockagekost.
Ik begreep het eerst niet en dacht dat hij de verzending terug moest betalen maar dacht toch maar eens te informeren.
Wat bleek:
Zijn transportkost + het terug in de rekken leggen van de goederen kostte 77 euro, hij had al 70 ontvangen (van het bestelde materiaal) en had nog 7 euro extra nodig voor de tijd dat het hem kostte om het gevraagde materiaal terug in de rekken te leggen.
Kortom ik moest nog 7 euro bij betalen om NIETS meer te krijgen.
Ja dat zal wel zijn, Na nog wat vriendelijke mails werd me duidelijk dat met die man geen (op zn belgisch) rechte voor te trekken was en heb ik hem onvriendelijk bedankt en gemeld dat hij het niet in zijn rek moest stoppen maar elders in een lichaamsopening!
Is dat service? Ik had hem nog niet eens gevraagd om het op te halen, gewoon gehoopt dat hij bij een volgende verzending mijn adres compleet zou maken om zo te verzenden.
OK mijn fout dat mijn adres niet volledig was, maar dat had hij toch kunnen zien en me even mailen?
Of gewoon qua service en eventueel extra verzendingskost het geheel opnieuw versturen, maar nee, geen optie meer om het nog te ontvangen, gewoon bijbetalen voor terug in de rekken leggen 77 euro!
De bedragen zijn ongeveer zo, ik wil de mailwisseling niet meer openen omdat ik er elke keer terug slecht gezind van wordt.
Duidelijk is dat ik niet de enige ben die nooit meer daar iets zal bestellen!
DUS -3 voor wipperflinkel !!!!
PS de mailwisseling is nog beschikbaar voor de geinteresseerden!
mvg
Pieter

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 19 dec 2020, 14:52
door Cenobyte
+1 voor Patrick van Starjet Drunen voor een snelle reparatie van kleine batterijschade op Stern bord. En gezellig even gebabbeld :good:

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 08 jan 2021, 21:13
door mrzed
+1 voor wouter thefuge . Kast exact zoals omschreven,aangename babbel . Merciekes
En ook ne + voor de glenn pellis,die moet altijd mee :pin:

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 08 jan 2021, 22:30
door glenn pellis
-1 voor robby hendriks voor het niet komen opdagen.
Alsook -1 voor van eck om dezelfde reden

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 07 feb 2021, 18:14
door JRA
Ben nu ongeveer 1,5 jaartje verslaafd aan flipperen, dus werd het tijd hier eens wat plusjes te geven.

+1 voor Pitchie, alhoewel hij wel de oorzaak van de verslaving genoemd mag worden.
+1 voor Kevin Sultana
+1 voor Farrari
+1 voor KoenDN
+ 1 voor Weber
+1 voor Angelo
En last but not least nog een keer of 3-4 een vette +1 voor Carl

Ik vergeet er waarschijnlijk nog enkelen, waarvoor mijn excuses.
Allen langs deze weg nogmaals bedankt.

Langs de andere kant zitten er tegenwoordig heel wat linkerds op Marktplaats, pas ermee op!

Tenslotte nog een warme oproep aan iedereen om hier wat meer ervaringen te delen.

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 15 feb 2021, 11:45
door Sman
-1 voor robbie Hendriks

Zou op een zondag een kast komen ophalen. Een hoop foto's gestuurd, prijs overeen gekomen.
De zondag kwam hier een jonge gast toe, een werknemer van Robbie.
Die gaat mee naar de gameroom en kreeg klaarduidelijk de opdracht de kast af te breken om de afgesproken prijs naar beneden te halen
"ik moet even facetimen met mijn baas hoor"
No problem
"hey robby, die kast is echt naar de vaantjes, trekt op niets, kijk maar"
hij gaat 1 seconde met zijn gsm over de kast.
die Robby, jeeeeezus zeg, wat een wrak, kijk, ik doe 500 van de prijs, anders laat ik hem staan

Ik: powerknop af, licht uit, en die gast een duw in de rug, daar is de deur.
Buitengesjot.

Nadien stuurde die robby me nog een hoop berichten dat hij toch wel 3 uur gereden had en de kast wou hebben.
Euh....Don't think so

Ps: de kast die ik verkocht was echt in quasi perfecte staat! 1 plastiekje gebroken, wat ik ook netjes had vermeld.

Een gangster pur sang met verschillende accounts, dus men weze gewaarschuwd.

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 15 feb 2021, 12:33
door zwartepanter
Glenn had dat hierboven al gedaan ;) .

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 15 feb 2021, 13:12
door RipleYYY
Sman schreef:
15 feb 2021, 11:45
Ik: powerknop af, licht uit, en die gast een duw in de rug, daar is de deur.
Buitengesjot.
you make my day ! :good:

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 15 feb 2021, 16:30
door ivang
Sman schreef:
15 feb 2021, 11:45
-1 voor robbie Hendriks
Ge zou al bijna een kast te koop zetten puur om eens goed met die gast zijn ()() te rammelen .... :twisted: