Re: Wizard of Oz - Jack Jersey
Geplaatst: 13 sep 2013, 08:24
Gezien er nieuwe owners zijn voor die bumper ltd en ze de schuld mee overnemen, komt dat niet in orde dan?
De Flipper en Arcade community van Belgie en Nederland
http://flipperforum.be./
Die klanten zullen zich best als schuldeiser kunnen aanmelden, echter (in nederland in ieder geval), kom je als particulier of klein zakelijke klant echt helemaal onderaan de lijst van schuldeisers.Q schreef:Ik weet niet of die klanten met een betaalde, maar niet geleverde kast zomaar als schuldeiser kunnen aanzien worden hoor. Allicht daarom dat ze zich willen groeperen en een juridische procedure starten. Je zal het maar tegenkomen zeg... Hopelijk voor zijn klanten neemt Ministry of Pinball ook niet te veel hooi op de vork door voor zo een grote area enige verdeler te zijn.
Dat verhaal is al een tijdje bekend, alleen de mail van Wayne is nieuw.g94 schreef:Toch twee vreemde dingen in die mail:
- dus die Australiërs hebben hun machine al volledig betaald, zonder dat ze geleverd is?
- straf om failliet te kunnen gaan met zo'n 500.000 $ voorafbetalingen op je bankrekening... dat geld zal dan toch al naar JJP doorgestort zijn. Dus moet JJP leveren, toch?
Zou het geen vendetta-mail van Wayne kunnen zijn met maar de helft van het verhaal?
Ik snap sommige mensen ook niet hoor. Als ik in mijn business (kozijnen & zonwering) om een kleine aanbetaling verzoek (10 of 20%) krijg ik grote ogen en boze blikken, dus ik doe dat al jaren niet meer. En nu komt er een flipperkast waar mensen gewoon zonder blikken of blozen meer dan 75% aanbetalen (deze sufferds hebben meer dan $6300 elk betaald) en dan niet eens weten wanneer hun dure kast wordt geleverd! Ik vind dat redelijk zot Op een Stern kast betaal je ook aan, maar dat is niet meer dan 7 of 8%.Richard Baan schreef:Maar inderdaad: voorafbetalen is een gok. In de tijd van BBB is het goed gegaan, maar ik had er zeker twijfels bij. Nu is dit dus niet goed gegaan. Het zal je maar overkomen inderdaad.
Daar heb je wel gelijk inRichard Baan schreef:Dat fenomeen heb je niet bij kozijnen. Daar zijn meerdere leveranciers voor. En het zal ook niet gigantisch in prijs stijgen.
Klopt, maar dat vind ik van de prijsstijgingen van de laatste tijd ook. We kunnen elkaar de kop gek maken en zeggen dat de kasten het waard zijn. Net als aandelen: die stijgen ook alleen maar in prijs.Cenobyte schreef:Maar dan zie ik het eigenlijk meer als gokken (in meerdere opzichten) en lijkt me het risico op totaal verlies (zoals hier gebeurt) ook wel acceptabel
Die kans is in mijn ogen zeer zeker reëel en niet alleen als er een goedkope producent komt. We zitten nu in een enorme opleving van het fenomeen "pinball" en als je de geschiedenis bekijkt dan is dat niet de eerste keer. Je ziet dan echter ook dat er een golfbeweging is: na iedere sterke opleving kwam er ook weer een enorme terugval in populariteit. Dat dat nu ook weer gebeurt is zeker, alleen weet niemand wanneer en hoe hevig. Op dat moment zullen veel mensen de interesse verliezen. De mensen die niet echt hobbymatig geïnteresseerd zijn, maar die uit tijdelijke nostalgie of een andere impulsieve reden (Pinball Arcade?) een flipperkast gekocht hebben zullen deze weer verkopen en de balans in vraag en aanbod zal dan veranderen of misschien zelfs helemaal omslaan. Op dat moment zullen ook de vraagprijzen omlaag moeten omdat er anders geen kast meer verkocht wordt.Richard Baan schreef:Maar wat nu als je een AfM, MM, MB (en noem nog eens wat) koopt voor heel veel geld, en op een gegeven moment komen er een aantal fabrieken bij die de markt overspoelen met goedkopere kasten die ook leuker zijn. Dan wil niemand meer de oudere, minder leuke kasten voor meer geld. Dan gaat de prijs toch naar beneden. De kans is klein dat het gebeurt, maar in theorie is dat toch mogelijk.
Als het zo simpel is, dan vraag ik me af wat de fabrikanten tegenhoudt om dergelijke leukere kasten te maken?Richard Baan schreef:Maar wat nu als je een AfM, MM, MB (en noem nog eens wat) koopt voor heel veel geld, en op een gegeven moment komen er een aantal fabrieken bij die de markt overspoelen met goedkopere kasten die ook leuker zijn.
Inderdaad, wat ik nu integendeel zie is dat elke Stern kast alweer een paar 100€ duurder is dan de vorige...Richard Baan schreef:... Dan wil niemand meer de oudere, minder leuke kasten voor meer geld. Dan gaat de prijs toch naar beneden. De kans is klein dat het gebeurt, maar in theorie is dat toch mogelijk.
Cenobyte schreef:Ik ben van mening dat het net als bij auto's is: als de waarde behouden blijft is het meegenomen, maar in eerste instantie is het een hobby en betaal je om ergens van te genieten. Je moet dan niet bang zijn om geld te verliezen.
Ik ook.g94 schreef: Als het zo simpel is, dan vraag ik me af wat de fabrikanten tegenhoudt om dergelijke leukere kasten te maken?
Wijze woorden.Cenobyte schreef:... maar in eerste instantie is het een hobby en betaal je om ergens van te genieten. Je moet dan niet bang zijn om geld te verliezen.
Voor zover ik weet heeft de metalen apron op de LE geen opdruk.Dirk schreef:De houten kan je gewoon wegnemen van de metalen apron die eronder zit.
Ik vind de kast er op dat filmpje echt wel cool uitzien. Even embedden hier:Dirk schreef:http://www.youtube.com/embed/os3KK6NdmW ... ay=1&rel=0
De 1.21 software. Nu de kast nog.
Here's a writeup of Fireball Frenzy that I wrote for a friend of mine. This might not be complete, but it definitely is a good place to start. Hopefully it helps.
Shooting the witch now starts a hurry-up. These hurry-ups start at 2,500 and countdown relatively slowly, taking about 20 seconds or so to fully count down. Hitting the witch again collects the hurry-up. Shoot the witch again to start another hurry-up, this time starting at 2,600. Rinse and repeat, and the third hurry-up is worth 2,700.
Once you complete all three hurry-ups you’ll qualify Fireball Frenzy. Shoot the witch again and you’ll start the frenzy. It’s a 1-ball mode, and it starts with two random shots lit. One of the shots will be lit blue, and the other will be flashing orange/red (it really does like kind of like fire). You want to shoot the blue shot, and avoid the fireball shot. If you shoot the blue shot you’ll collect a jackpot that is worth half the total of the 3 hurry-ups that you collected to get to the frenzy. (So if you collected hurry-ups of 1500, 1700, and 2300 your jackpot will be worth 2750). It also adds 500 points to the next blue shot (so in this case the next blue shot will be worth 3250) If you hit the fireball shot, the witch throws a fireball at the scarecrow and decreases the available jackpot by 500. After either shot is made (blue or flashing red/orange) different random shots light up blue and red.
As you make blue shots, more fireball shots are added, so it becomes more difficult to avoid hitting fireballs. The mode ends when you hit three fireballs and the scarecrow catches fire, or when you drain your ball in play.
I think this mode is absolutely fantastic. It’s pretty easy to start, and you earn some points along the way just by collecting the hurry-ups. Once you start the frenzy, though, it gets really fun. I like how it penalizes you for making certain shots, and rewards you with a decent amount of points if you can control your shots. It absolutely emphasizes ball control skills. Flipper passes become mandatory, because you reach a point where the right orbit is blue, and the other five shots are fireballs. Normally if I want to shoot the right orbit and I have the ball trapped on the right I’ll just backhand the ramp and then shoot the orbit on the fly. I can’t do that during fireball frenzy, because the ramp would give me a fireball, as well as change the blue shot to some other random shot, defeating the entire purpose of transferring the ball to the left by shooting the ramp. The update also makes me aim for the witch, which prior to this update I basically just ignored that shot entirely.
The rest of the update is pretty cool, as well. They’ve added a ton of new lighting effects. They’re most noticeable for knowing which hurry-ups to shoot as you roll over an inlane switch. They added a ton of animations for the witch, and lots of audio of her taunting you as you collect hurry-ups.
While I'm here, and since Frax asked for it, here's a write-up of the Horse of a Different Color rules. These were mostly taken from the change log for v.1.10 (I think), so the point values may not be exact, but the overall rules haven't changed. My apologies if the format gets messed up when this is posted.
Upon making the collect shot, which is accomplished by holding up the right middle flipper and shooting the ball successfully back into the shooter lane), you get points based off of each horse:
Cow (White): 500 points
Rainbow (RB): 400 points
Red: 350 points
Orange: 300 points
Yellow: 250 points
Green: 200 points
Blue: 150 points
Violet: 100 points
Add these values up, and then multiply the total based on the following conditions
• Success – Each horse is a different color or all horses are the same color
o Multiplier: # of horses (4 - 7)
o Raises the # of horses to collect the next round. Maximum is 7
• Failure – At least two different colors and at least two horses with the same color
o Multiplier: 0.5
o Decreases the # of horses to collect the next round. Minimum is 4
• Rainbow Horse – Acts like a wild card, and is always different from any other horse
o Multiplier: 0.5
• All One Color – Still counts as Success
o Multiplier: 3
• All Rainbows – Still counts as Success
o Multiplier: 5
Horse lights are relit and randomized at the top lane (OZ) slingshot
Scoring Examples
• 4 RB: 32,000 = (400 + 400 + 400 + 400) * 4 (Success) * 5 (All Rainbows)
• Y, G, B, V: 2,800 = (250 + 200 + 150 + 100) * 4 (Success)
• Y, G, B, RB: 2,000 = (250 + 200 + 150 + 400) * 4 (Success) * 0.5 (Rainbow)
• Y, B, V, V: 300 = (250 + 150 + 100 + 100) * 0.5 (Failure)
• V, V, G, RB: 200 = (100 + 100 + 200 + 400) * 0.5 (Failure) * 0.5 (Rainbow)