MMR order at Ministry of Pinball

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
Schlauch
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 mar 2012, 01:35
Real name: Patrick
Locatie: Luxembourg

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Schlauch » 27 jan 2016, 13:56

Lets do a hypotetical calculation:
- retail sale price MMR in the US: 7995 $
- let's say the dealers margin is 20% in the US: 1599 $
==> wholesale price: 6394 $ .... let's say 6500 $
shipping costs ? let's assume 500 $ per pin
MoP buys the MMR for 6500 $, ships them to Europe, has invested 7000$ per pin. At today's exchange rate: 6434 €

6434€ + 1351€ (21%VAT) = 7785 €

I'm not a merchant and to be honest, I'm not that good with numbers, trade and everything and I miss certainly something out. But if he would agree on a selling price of let's say 8000€ instead of 7500€, if he would try to find an arrangement with his customers, he would still be in a win-win situation without a big margin.

Schlauch
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 mar 2012, 01:35
Real name: Patrick
Locatie: Luxembourg

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Schlauch » 27 jan 2016, 14:03

g94 schreef: Voor zover ik begrepen heb heeft niemand die ik ken op dit moment enige mail van MOP gekregen. Deze hele discussie is gebaseerd op 1 post van een Luxemburger die niemand hier kent. Jumpen we hier dan niet wat rap to conclusions? Zou het niet beter zijn af te wachten wat MOP officieel laat weten, vooraleer hier en masse op zijn kasteelpoort staan te bashen?
That's what annoys me also.. why did no belgian and dutch customer get such an email?
Dear g94, please take a look at flippermarkt.de and the PPS forum to see that not only 1 Luxemburgish customer is concerned by this. Sweden, Denmark, Luxemburg, Germany and Austria is concerned. In total we have already 12 pinballs who came out with this (4 in Lux, 5 in Germany, 1 in Austria an 2 in Sweden / Denmark).

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2224
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Cenobyte » 27 jan 2016, 14:07

Beetje Pinsiden van tijd tot tijd is ook wel eens leuk ;)
Schlauch schreef:Lets do a hypotetical calculation:
Your calculations may be solid, but they have two flaws:

1. it's all based on a guessed margin of 20%. This margin might be bigger/smaller, which changes everything.

2. your 20% margin is not a nett margin, but a gross margin. So it's not a 20% profit, because the dealer still has to pay for lots of other stuff: promotion, sales costs and other fixed costs. So if his profit is just €225,- like you calculate, it is a gross profit, but a nett loss.

Not defending MOP here (they sure can do better) but shining a light on some misconceptions ;)
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2207
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door flippers.be » 27 jan 2016, 15:05

Schlauch schreef:That's what annoys me also.. why did no belgian and dutch customer get such an email?
My guess : you only get the email when your game is ready for delivery and have to actually pay the balance to get it. If your game is still half a year away you'll get the mail in half a year at the exchange rate then..

g94 - I've heard already of this issue last year (or earlier - probably around the time mop changed their policy suddenly) so it's not just 1 person who's involved.
From what I hear it is an issue for everyone who ordered at the very beginning and did not prepay it all.

Gebruikersavatar
Gunske
Berichten: 448
Lid geworden op: 25 aug 2011, 11:26
Real name: Kevin Guns
Locatie: Belgium

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Gunske » 27 jan 2016, 16:13

@ Mario;

Het is gewoon lame om de mensen die voor die beruchte verkoops voorwaarden reeds betaald hadden, meer te gaan aanrekenen... Moest de dollar nu spectaculair gaan dalen, gaan ze dan die mensen hun geld teruggeven? :mrgreen:
Owning; MB
Sold; CV, TAF, TZ, WH20, RS, CFTBL, MSF, Nucore RFM, NGG, FT, TFTC, TF pro, SNK NeoGeo 161in1 Arcade

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2805
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door g94 » 27 jan 2016, 16:36

Gunske schreef:... Moest de dollar nu spectaculair gaan dalen...
haha, 't is dat. Wie weet is de Dollar alweer de helft gezakt tegen dat die MM's eindelijk eens geleverd gaan worden :mrgreen:

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2224
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Cenobyte » 27 jan 2016, 16:42

Gunske schreef:@ Mario;

Het is gewoon lame om de mensen die voor die beruchte verkoops voorwaarden reeds betaald hadden, meer te gaan aanrekenen... Moest de dollar nu spectaculair gaan dalen, gaan ze dan die mensen hun geld teruggeven? :mrgreen:
Dat ben ik ook achter elkaar met je eens. Ik kan snappen dat MOP dat geld niet wil bijleggen en de koers doorberekent, zeker als het verschil zo enorm groot is, maar dat had dan bij aanvang van het contract duidelijk gecommuniceerd moeten worden. Ik weet ook niet of er algemene voorwaarden zijn overlegd waar iets dergelijks heeft in gestaan (ik weet uit ervaring dat klanten die meestal niet lezen :mrgreen: ).

Ik kan voor beide partijen begrip op brengen, het staat als een paal boven water dat het gewoon een rotsituatie is. Niemand had verwacht dat het zo lang zou duren voordat die kast uitgeleverd zou worden, niemand had gedacht dat de dollar zoveel zou stijgen en ik denk dat dat misschien ook wel de reden is geweest dat er geen verzekering op genomen is (dat kost ook weer een kleine berg geld natuurlijk).
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
Automark
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 aug 2013, 00:06
Real name: Mark
Locatie: Rest of the world

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Automark » 27 jan 2016, 18:13

Cenobyte schreef: Als dat zo is, waarom gebeurt het dan ook bij aanschaf van een nieuwe auto? Zeker als er langere levertijd is teken je een contract waarin staat dat prijswijzigingen voor risico van de klant zijn, dus zo ongebruikelijk is het niet hoor bij aankopen in Euro's. Overigens ben ik het wel eens met de mening dat het vooraf duidelijk gecommuniceerd moet worden als je zo'n contract tekent.
Dat moet dan in de voorwaarden staan, maar blijkbaar stond in dit geval dat dus niet. MOP heeft later de AV aangepast, waarin dit ineens wel stond. Ze zijn dus gewoon fout bezig. Jammer voor MOP, maar breng het gewoon voor de rechter, als je met een paar bent, is dit gewoon prima te betalen.

Dennis
Berichten: 906
Lid geworden op: 20 jan 2013, 20:29
Real name: Dennis Slagboom
Locatie: The Netherlands

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Dennis » 27 jan 2016, 18:31

Ik vindt het echt jammer als dat zo moet gaan. Dat hier niet gewoon uit te komen is. Leg het gewoon uit hoe het zit en deel het verschil of pak dit keer je verlies. Het grootste probleem is waarschijnlijk het grote aantal.
Mijn gameroompje : arcade : Gaelco Tunning race flippers : Cirqus voltaire, BSD, TOM, CP, MM, RS, AC/DC bib, Ghostbusters pro, IM pro, Whoa Nelly!, Stern Heavy metal🤟, The Matrix.

dun d
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 mei 2013, 07:20
Real name: dirk

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door dun d » 27 jan 2016, 19:08

Ik denk ook wel dat er uit te komen moet zijn. Het probleem ligt hem met name aan de communicatie. Althans het gebrek eraan. Vanuit MOP is sinds de bestelling (2,5 jaar geleden) slechts 1 email naar klanten gegaan inzake de kleurkeuze. Voor de rest nul komma nul info (geen update, een bedankje voor het geduld, wat fotos van de productie, etc etc) het zijn die kleine dingetjes die vaak wel tot begrip leiden bij de klant. Ik denk dat wanneer gewoon in overleg gaan met de klanten er echt wel een goede oplossing gevonden kan worden.

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2224
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Cenobyte » 27 jan 2016, 20:00

dun d schreef:Ik denk ook wel dat er uit te komen moet zijn. Het probleem ligt hem met name aan de communicatie. Althans het gebrek eraan. Vanuit MOP is sinds de bestelling (2,5 jaar geleden) slechts 1 email naar klanten gegaan inzake de kleurkeuze. Voor de rest nul komma nul info (geen update, een bedankje voor het geduld, wat fotos van de productie, etc etc) het zijn die kleine dingetjes die vaak wel tot begrip leiden bij de klant. Ik denk dat wanneer gewoon in overleg gaan met de klanten er echt wel een goede oplossing gevonden kan worden.
Ik heb het vermoeden dat MOP ook gewoon noppes aan info krijgt van de fabrikant en dan valt er ook weinig naar de klanten toe te communiceren. Ik weet uit ervaring dat het soms erg vervelend kan zijn als je als leverancier tussen een klant en een fabrikant in zit: de fabrikant geeft je geen info en de klant viert uiteindelijk zijn ongeduld af op jou als tussenpersoon. Erg frustrerend.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

dun d
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 mei 2013, 07:20
Real name: dirk

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door dun d » 27 jan 2016, 20:14

Ja ik weet het ook allemaal niet. Als ik zo alles lees is het een flinke bende. Ik hoop maar dat alles goed komt. Ik denk wel dat regelmatige communicatie beter is dan helemaal niets laten horen. Ook bij geen nieuws is het belangrijk om met je klanten in contact te blijven. Uit het oog uit het hart zeggen ze wel eens.

DanielFortesque
Berichten: 650
Lid geworden op: 27 mei 2014, 18:28
Real name: Daniel Fortesque
Locatie: Rest of the world

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door DanielFortesque » 27 jan 2016, 20:35

Berekeningen kloppen niet helemaal hoor .
Ik heb zo contact opgenomen met TNTamusement , op 05/09/2015 , in verband met een flipper die daar te koop stond voor 7299 dollar toen , namelijk een TWD Premium .Vroeg hem wat het voor mij zou kosten voor deze te kopen , ziehier zij antwoord :

Hi! Apparently, on all the newer Stern games, you have to have a factory conversion power board which adds $300 to the cost of the game. So it would be $7599 instead plus $600 to a seaport in France for you to pick up or arrange (at additional cost) to deliver to your home. Also remember you will have duty tax to pay too. Todd

Reken dit dus maar eens uit hoeveel duurder deze premium ineens wordt , als er ook nog eens duty tax bovenop alles gerekend wordt ..... Heb het toen wijselijk gelaten ...

Denk echt niet dat ze veel verdienen op een verkoop van een kast .
Grttzz
DF
You don't need eyes to see , you need vision ....

Gameroom :
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff - Got Le

aquasat
Berichten: 929
Lid geworden op: 11 sep 2012, 15:07
Real name: Ollivier
Locatie: Belgium

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door aquasat » 27 jan 2016, 20:37

Ik mis hier vooral respect van MOP naar hun klanten toe.
Het is niet de eerste keer dat ik hoor dat de communicatie zeer moeilijk loopt eens er problemen zijn (hier dollar koers probleem, maar ook garantie problemen komen voor).
Ik weet ook dat dit niet leuk is voor MOP dat ze op een verkoop verlies doen of minder winst omdat iets niet loopt zoals voorzien. Maar dit is het risico van ondernemen.
Het dollar koers probleem valt ook niet uit de lucht é, het is een zaak waar een importeur continu rekening mee moet houden. Dit valt perfekt te verzekeren, of duidelijk af te spreken in algemene voorwaarden die trouwens voor de bestelling gekend moeten zijn bij de koper.

Ik zie geen enkele reden waarom de koper verantwoordelijk kan zijn voor deze extra kosten.
Het is wel zo dat hetzelfde gebeurt bij Carl, maar dan in alle openheid.
Het is idd niet leuk als het duurder uitvalt, maar het kan ook goedkoper zijn.

En ik heb zelf ook een onderneming gehad, het is niet eenvoudig en problemen kom je toch tegen.
Je kan niet iedereen tevreden stellen.
Maar hier heeft de klant echt reden om dit niet te aanvaarden.
TAF

DanielFortesque
Berichten: 650
Lid geworden op: 27 mei 2014, 18:28
Real name: Daniel Fortesque
Locatie: Rest of the world

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door DanielFortesque » 27 jan 2016, 22:09

Klopt ja , maar het is ook niet fair alles op de kap van de verdeler of de firma te gaan schuiven , en te zeggen dat de koper alle rechten heeft .
Volgens mij ligt de zaak eerder zo , ofwel neemt de koper de flipper niet en krijgt hij zijn voorschot terug . Ofwel neemt de koper de flipper wel , en betaald hij de volle pot .
Zo heeft de koper de beslissing in eigen hand , en kan hij zijn voorschot terug krijgen .
Al het gemelk daarna over van ja maar ik had hem wel besteld heeft er niks mee te maken meer dan . Of je neemt hem aan de huidige opgelegde prijs , zoniet , krijg je je voorschot terug , en kan je een andere flipper , of misschien zelfs dezelfde flipper , ergens anders gaan kopen dan . Blijkbaar zijn er nog andere verdelers te vinden die deze ook verkopen , dus ....
Zaak toch opgelost dan ?
Grttzz
DF
You don't need eyes to see , you need vision ....

Gameroom :
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff - Got Le

aquasat
Berichten: 929
Lid geworden op: 11 sep 2012, 15:07
Real name: Ollivier
Locatie: Belgium

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door aquasat » 27 jan 2016, 22:18

Maar dit klopt toch gewoon niet, de koopovereenkomst is gesloten en dit moeten de 2 partijen respecteren.

Het is niet de klant die aankoopt in de USA, het is de importeur.
En hij moet zijn risico's afdekken en de kosten hiervoor in zijn prijscalculatie opnemen, of duidelijk opnemen in zijn algemene voorwaarden.
Ik heb ook nog niet gelezen dat de koper de optie heeft om te annuleren en zijn voorschot terug te krijgen.
Als jij morgen een Amerikaanse wagen koopt met een leveringstermijn van 6 maanden zal je toch ook uitgaan van een vaste prijs in euro's.
Importeer je hem zelf, dan sta je zelf in voor het al of niet nemen van dit risico.
TAF

DanielFortesque
Berichten: 650
Lid geworden op: 27 mei 2014, 18:28
Real name: Daniel Fortesque
Locatie: Rest of the world

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door DanielFortesque » 27 jan 2016, 22:26

Tja , dan is er eigenlijk maar één oplossing , dat is Stern ervan te overtuigen om in Europa dus een afdeling te starten/openen , waar men de Europese flippers gaat maken/assembleren . Zijn we direkt van al dat gedoe vanaf , en we kunnen de fabriek zelf ook gaan bezoeken . Niet ?
Ga me voor de rest niet uitspreken . Ik hoop dat ze er allen uitgeraken zonder al teveel verlies voor beide kanten . Iedereen heeft graag eens een plakje rosbief tussen de boterham , en niet steeds maar weer confituur ...
Grttzz
DF
You don't need eyes to see , you need vision ....

Gameroom :
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff - Got Le

dun d
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 mei 2013, 07:20
Real name: dirk

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door dun d » 27 jan 2016, 22:32

De koper kan zijn geld terug krijgen staat net op het pps forum. Wel schrijft rick erbij dat je dit dan waarschijnlijk 30% van je inleg kost (schrijft hij onder voorbehoud - hoe hij daar bij komt weet ik ook niet)

aquasat
Berichten: 929
Lid geworden op: 11 sep 2012, 15:07
Real name: Ollivier
Locatie: Belgium

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door aquasat » 27 jan 2016, 22:47

30% in dollar of in euro.
Als je het voorschot in dollar rekent bij bestelling zal het voor de klant ongeveer een nul operatie zijn.

Indien je 30% verliest in euro wordt je pas echt in de zak gezet.
Je moet betalen om te mogen annuleren en dit bij een serieuze prijsverhoging tov bestelling.
Jij betaald dan uiteindelijk het wisselkoers verlies op het voorschot.
En je hebt ook niet wat je besteld had aan een vaste prijs.
TAF

dun d
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 mei 2013, 07:20
Real name: dirk

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door dun d » 27 jan 2016, 23:50

Ik zit er nog eens over na te denken rick maakt eigenlijk een rekenfout. Die 1000 euro van destijds was 1400 dollar ongeveer. Als je nu je 1000 euro terug wil hebben met de huidige koers dan zou je dus bijna 1300 euro moeten krijgen in plaats van 700 euro zoals hij het uitlegt.

ivang
Berichten: 793
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door ivang » 28 jan 2016, 07:57

Gewoon reageren op die mail van MOP.
"Sorry jongen, maar ik heb de kast gekocht aan xxx euro (zie factuur), dus jij zal ze ook voor dat bedrag moeten leveren."
Komt daar geen reactie op,dan zou ik een advocaat contacteren om - als die mijn gelijk bevestigt - MOP in gebreke te stellen.

Niks geen begrip voor de arme man, niks het verschil delen, gewoon ieder zijn rechten en plichten ...

Uiteraard iets beleefder en subtieler uitgedrukt dan hierboven, maar wel met dezelfde boodschap .

Als een particulier een prijs afspreekt en plots meer vraagt wanneer je de kast komt bekijken is het een smeerlap, wordt dat - terecht - breed uitgesmeerd,en is iedereen het eens dat er maar een manier is om dat op te reageren : pek en veren.
Wel, hier is het een handelaar die hetzelfde doet he ...

Dat het om de hobby gaat, dat die arme man ook eens graag een stukske vlees eet, dat hij ook niet kon weten wat de dollar zou doen of dat het zo lang zou duren,..., dat is allemaal even relevant als dat het toch wel warm is voor de tijd van het jaar, of dat er bij mij in dat moestuin altijd slakken aan de bloemkolen zitten en bij mijn buurman niet.

Flevoland01
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 sep 2012, 19:02
Real name: Roel
Locatie: The Netherlands

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Flevoland01 » 28 jan 2016, 08:16

Tjonge, tjonge, wat een gedoe allemaal!
Heb heel erg te doen met de kopers, de lol gaat er zo wel van af. Heb je zo lang gewacht en gaat hij eindelijk geleverd worden krijg je dit. Een hele hoop gezeik. Er moet toch wel een of ander compromies mogelijk zijn?
Ben zelf achteraf heel erg blij hem niet bij MOP besteld te hebben.

:pin:

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2207
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door flippers.be » 28 jan 2016, 09:02

> Klopt ja , maar het is ook niet fair alles op de kap van de verdeler of de firma te gaan schuiven , en te zeggen dat de koper alle rechten heeft .

Jawel, want de 'fout' opgemaakte factuur is volledig de schuld van MoP en van niemand anders.
Een factuur is een bindend contract. Levering van een goed tegen betaling voor het bedrag op de factuur in euro.
De koper heeft wel het recht af te dwingen wat op de factuur vermeld staat - daar dient een factuur juist voor !

MoP had zich maar moeten indekken door zelf dollars in te kopen, of op het contract van in het begin te zeggen dat de prijs in us$ was, of aan de us$ koers afhankelijk was. Die fout is zijn eigen verantwoordelijkheid en van niemand anders, dus moet hij maar de gevolgen dragen.
Kan hij niet leveren dan verwacht je dat kopers hun volledig bedrag terug krijgen (in euro) - zelf eventueel met schadevergoeding er boven op. Kopers mogen hier geen euro aan verliezen.

> Tja , dan is er eigenlijk maar één oplossing , dat is Stern ervan te overtuigen om in Europa dus een afdeling te starten/openen , waar men de Europese flippers gaat maken/assembleren.

Het gaat hier over PPS (waarvan MoP verdeler is) en niet om Stern.
Stern zet inderdaad gewoon zijn prijs in dollar en de importeur in Europa die rekent om wat de volgende container hem gaat kosten (en koopt waarschijnlijk zelf ineens dollars in).

BBB was hier ook even vermeld - indertijd heeft men zich daar wel bij de origineel vastgestelde prijs gehouden, zelfs al waren prijzen indertussen gestegen..

Gebruikersavatar
robinstr
Berichten: 84
Lid geworden op: 17 feb 2015, 14:18
Real name: Robin Struyf
Locatie: Belgium

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door robinstr » 28 jan 2016, 09:53

Zo is het dan ook. Wij zitten zelf ook met een winkel en maken hetzelfde mee door de dollar. Bepaalde fietsmerken hebben de prijs van hun kaders met 30 procent verhoogt omwille van de hoge dollar. Dit zonder ons op voorhand te verwittigen.

Je kan nu denken, een fiets is goedkoper. Maar er zitten toch fietsen bij van rond de 5000 euro verkoop. Deze worden dan ook uitgeleverd door ons aan de klant aan de op voorhand afgesproken prijs.

Nu moet ik wel zeggen, merken die een zetel hebben in Europa komen wel hun afspraak na en vragen dus ook de voorop opgestelde prijs. (moest dit even navragen :p ) Bij deze moeten wij dus als verkoper niet instaan voor de prijsaanpassing
TZ,STTNG,RBION,JP

DanielFortesque
Berichten: 650
Lid geworden op: 27 mei 2014, 18:28
Real name: Daniel Fortesque
Locatie: Rest of the world

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door DanielFortesque » 28 jan 2016, 10:34

Hmmm , tja , pre-ordenen , het is wat .
En , advocaten kosten ook geld , en het duurt ook een hele tijd voor het voorkomt in de rechtbank , en dan heb je nog altijd de beslissing van de rechter .... die alle kanten opkan ...
En ...wat gaat het dan allemaal kosten ...

Ik koop wat ik zie , geen geleuter , geen gezeik of commentaar . En betaal bij levering thuis , geen geleuter , geen gezeik of commentaar . Zoals ik hier lees , begrijp ik gewoon niet dat men eigenlijk nog gaat pre-ordenen , zo te lezen is het steeds altijd wat . Begrijp ook niet dar de verdelers dit nog doen , want ze worden toch steeds scheef bekeken en de schuld gegeven .
Pffff , het is me wat ...
Grttzz
DF
You don't need eyes to see , you need vision ....

Gameroom :
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff - Got Le

Plaats reactie