HarrieD schreef:By the way, wat heb je met het wit gedaan? Mijn plank is volledig vergeeld en ik wil het wit weer wit gaan spuiten. Maar weet niet of ik het wit met wat geel moet gaan mengen om het niet te fel wit te krijgen.
Ik heb dat wit een beetje gebroken met een zeer klein puntje geel. Echt niet veel, om maximaal het licht van de lampjes te kunnen reflecteren.
Cenobyte schreef:
Hoe heb je die kopkast zo netjes geschilderd? Heb je eerst afscherming over de hele kopkast geplakt en toen de tekening volledig met dat mesje uitgesneden?
Inderdaad.
Cenobyte schreef:
Hoe werk je op deze manier de dikteverschillen weg? Ik wil dit ook eens gaan proberen op mijn CFTBL en ik heb gezien dat de originele laklaag toch wel relatief dik is. Deze is op enkele plekken volledig weggeschraapt en als ik over dat blank hout ga schilderen blijf je volgens mij dat dikte verschil zien? Of valt dat wel mee?
Je zou de dikteverschillen kunnen wegwerken door eerst een volledige vernislaag op je kast te zetten, af te schuren en herhalen totdat het diepteverschil zo goed als weg is. Dan alles overschilderen en afwerken met een laatste laag vernis.
Cenobyte schreef:
En hetzelfde bij het kabinet: ik zag dat je daar de beschadigde verf (lijkt wel folie?) weg snijdt bij de poten en randen. Vul je die verdwenen oude verf eerst op voor deze over te schilderen of hoeft dat niet?
Hoeft niet, ik heb het zo weggesneden zodat de delen volledig bedekt worden door siderails of poten.
Cenobyte schreef:
En die Low Tak maskeerfolie: werkt die ook bij verven of is deze alleen voor airbrushen geschikt? (bij schilderen heb ik namelijk wel eens gemerkt dat de verf soms capillair onder de folie trekt)
Heel soms durft de verf er capillair ondertrekken, maar als je de folie goed aandrukt voor het schilderen zie ik dat eigenlijk nooit. Als er toch een verfdruppeltje onder gelopen is, kan je dat snel wegvegen als je de folie er af haalt wanneer de verf nog niet opgedroogd is.