Zou ik zeker doen met jouw kennis!
je zet je natuurlijk ongelooflijk voor lul door dingen te beweren die je niet kan laten zien of bewijzen of gaat het nog gebeuren?
Zou ik zeker doen met jouw kennis!
Overigens is dit wel een grappig detail en tegelijkertijd een heet hangijzer waar we het afgelopen week op mijn werk ook over hadden. Hoeveel is "veel"? Als onze monteur voorrijdt om een rolluik te repareren dan rekenen we €55,- excl. BTW en daar zit het eerste half uur meteen in, dus vaak zijn dat de totale kosten als je het binnen dat half uur kunt repareren. Sommige klanten vinden het duur. Als ik echter iemand bel om mijn vaatwasser, wasmachine of kookplaat na te laten kijken dan zit je al snel tegen alleen €50 of €75 aan voorrijkosten, dan moet de goede man nog uit zijn auto komen.
MerciMushroom schreef: ↑11 feb 2021, 17:38Idd.
Onder de koelvin zitten BR1 en BR2 (staat geprint op het board).
BR2 is degene die je moet hebben.
Koelvin verwijderen, pootjes van BR2 afknippen (desoldeert makkelijker), de 4 gaatjes vrij maken, de nieuwe BR2 erdoor steken en dan (heel belangrijk) beide BR's al vastmaken op de koelvin alvorens te solderen. Als je dat niet doet dan heb je kans op hoogteverschil tussen beide BR's waardoor ze niet vlak op de koelplaat komen te zitten. Je kan er eventueel ook nog een drupje koelpasta tussen smeren.
Ik zal maar geen lijstje maken waarmee jij jezelf allemaal voor lul zet en hebt gezet in dit topic, want we hadden het over het repareren van resetproblemen van een White Water en deze discussie wordt wel erg eentonig. En ik was niet degene die dingen beweerde, ik kwam hier juist om dingen te leren, JIJ beweerde ongefundeerd zaken ("Chinese rommel die in aanvang al slechter is dan de oude troep die eruit komt"). Ik heb de afgelopen tien jaar al heel wat flipperkasten in mijn collectie gerepareerd met "die Chinese rommel" van "die winkel" en er is nog niet één kast die de klachten terug kreeg, dus ik ga zo lekker verder. Overigens verkoop Marco Specialties precies dezelfde "Chinese rommel" dus ik zou geen flipperkasten uit Amerika meer aan je collectie toevoegen...pinballservice-nl schreef: ↑11 feb 2021, 19:32Zou ik zeker doen met jouw kennis!
je zet je natuurlijk ongelooflijk voor lul door dingen te beweren die je niet kan laten zien of bewijzen of gaat het nog gebeuren?
je beweringen en specificaties gaan nog komen neem ik aan?
Da's een feitzwartepanter schreef: ↑11 feb 2021, 20:05Laat het ons leuk houden! Koop gewoon een virtual pinball en je hoeft deze reparatie niet te doen!
eenmaal gehad met een DH dat de bruggelijkrichter op het fliptronicsboard de boosdoener was...
Deze lijdensweg (niet van mij) is hier elders in dit theater te lezen.aamjanssen schreef: ↑13 feb 2021, 12:07Ja de verkoper heeft een gebruiksaanwijzing, net als velen van ons.
ik ook nog een onwaarschijnlijk verhaal
wipperflinkel balk -3!!!
Een aantal maand geleden een aantal zaken nodig.
Ik online bij wipperflinkel een bestelling ingeven, maar je kent dat wel, dit nog effe checken, spoel nog even controleren...
Waardoor ik 3 keer opnieuw moest beginnen met alles opnieuw ingeven.
En bij de laatste keer ingeven toch mijn huisnummer vergeten zekers .... MIJN FOUT
Na enkele weken niets ontvangen te hebben ik eens geluisterd bij mijnheer BALK.
En die meld me: ah je bent huisnummer vergeten, zoek het zelf maar uit.
OK ik geluisterd en het pakje stond nog steeds in Arhnem, thuisdorp van Monsieur BALK en waarschijnlijk niet eens van postpunt gewisseld daar ze direct gezien hadden dat adres niet compleet was. Ik contact opgenomen met postnl en de winkel in kwestie (om gewoon mijn huisnr 17 toe te voegen en terug te verzenden)maar die meldde me dat ze enkel met de verzender verplichtingen hebben en dat ik als bestemmeling niets kan doen.
OK goed tot hier toe, ik terug contact met dhr BALK met de melding dat het nog altijd bij hem int dorp staat.
nb het was een bestelling van om en bij de 70Euro
Even nadien krijg ik terug mail dat ik 7 euro moet bijstorten voor herstockagekost.
Ik begreep het eerst niet en dacht dat hij de verzending terug moest betalen maar dacht toch maar eens te informeren.
Wat bleek:
Zijn transportkost + het terug in de rekken leggen van de goederen kostte 77 euro, hij had al 70 ontvangen (van het bestelde materiaal) en had nog 7 euro extra nodig voor de tijd dat het hem kostte om het gevraagde materiaal terug in de rekken te leggen.
Kortom ik moest nog 7 euro bij betalen om NIETS meer te krijgen.
Ja dat zal wel zijn, Na nog wat vriendelijke mails werd me duidelijk dat met die man geen (op zn belgisch) rechte voor te trekken was en heb ik hem onvriendelijk bedankt en gemeld dat hij het niet in zijn rek moest stoppen maar elders in een lichaamsopening!
Is dat service? Ik had hem nog niet eens gevraagd om het op te halen, gewoon gehoopt dat hij bij een volgende verzending mijn adres compleet zou maken om zo te verzenden.
OK mijn fout dat mijn adres niet volledig was, maar dat had hij toch kunnen zien en me even mailen?
Of gewoon qua service en eventueel extra verzendingskost het geheel opnieuw versturen, maar nee, geen optie meer om het nog te ontvangen, gewoon bijbetalen voor terug in de rekken leggen 77 euro!
De bedragen zijn ongeveer zo, ik wil de mailwisseling niet meer openen omdat ik er elke keer terug slecht gezind van wordt.
Duidelijk is dat ik niet de enige ben die nooit meer daar iets zal bestellen!
DUS -3 voor wipperflinkel !!!!
PS de mailwisseling is nog beschikbaar voor de geinteresseerden!
mvg
Pieter
Ik ben de eerste om toe te geven dat een verhaal altijd 2 kanten heeft, maar ik stel voor dat je het feedbacktopic eens leest en dan hoef je geen andere kant van het verhaal meer. Hijzelf zal ook wel weten welke verhalen de ronde doen maar kan er niet toe aangezet worden om eea. te verduidelijken omdat het 'm aan zijn r**t kan roesten.Cenobyte schreef: ↑13 feb 2021, 21:12Dit verhaal is maar van één kant te horen natuurlijk, de tegenpartij heeft geen verweer kunnen voeren over wat er omheen gebeurde. En dan vind ik het ontzettend kinderachtig dat meteen de naam in de forumsoftware automatisch wordt omgedraaid. Ik ben van mening dat een flipperforum zich afzijdig moet houden van dit soort discussies.
Super!
Grootste probleem is de klantonvriendelijkheid. Als je een probleem hebt met de levering wordt je zowat uitgelachen, en door hem zelf geadviseerd om je spulletjes maar ergens anders te bestellen. Verdere mail wordt niet eens op gereageerd.
Gefeliciteerd!!!
Ik denk dat dat ook een beetje door de markt wordt uitgelokt. Ik werk zelf ook al 25 jaar in dezelfde klantgerichte branche en eerlijk gezegd raak je soms wel eens afgestompt op het absurde verwachtingspatroon van sommige klanten. Het lijkt wel of sommige klanten tovenarij verwachten. Offertes binnen enkele dagen, want "anders ga ik wel naar een ander hoor". Levertijden zijn altijd te lang en er is nul begrip voor Coronagerelateerde vertragingen. En meteen bij de eerste klacht wordt vaak de "rechtsbijstandskaart" gespeeld. Mensen hebben niet meer het geduld van vroeger en mensen zijn kritischer dan vroeger. Mensen zijn ook minder flexible dan vroeger. Ooit was het nog al eens "och, ik zie die kleine beschadiging niet, laat maar zitten". Nu lijkt het wel alsof iemand bij een kleine kras op een nieuwe auto en hele nieuwe auto wil en reparatie/bijwerken niet accepteert, want "ik koop toch een nieuwe auto?".Richard Baan schreef: ↑15 feb 2021, 15:36Grootste probleem is de klantonvriendelijkheid. Als je een probleem hebt met de levering wordt je zowat uitgelachen, en door hem zelf geadviseerd om je spulletjes maar ergens anders te bestellen. Verdere mail wordt niet eens op gereageerd.
Dat was vroeger overigens wel anders, toen was hij elke keer wel welwillend om zijn fout te corrigeren. Dat kwam ook vaak genoeg voor dat er weer wat niet goed was, maargoed, er kwam ook altijd een oplossing. Nu kan er niet gecommuniceerd worden en krijg je te maken met lomp gedrag.
Bij mij is het weer een even geleden, maar verder geen problemen hoor. Het is soms wel apart communiceren, maar daar ben ik aan gewend na bijna 8 jaar. Niet iedereen is hetzelfde en daar kunnen we ook niet allemaal wat aan doen. Maar ik heb zeker al dertig keer onderdelen bij hem besteld en nog nooit een conflict gehad. Natuurlijk zijn er af en toe wel eens mancootjes bij een levering, maar ik heb tot op heden altijd netjes de manco spulletjes geleverd gekregen of mijn geld terug toen bleek dat de goede spullen niet op voorraad waren.
Heb ik ook een keer met een onderdeeltje gehad. Ik heb toen een verontschuldigend mailtje gestuurd met daarin al de verwachting dat door mijn eigen trage werkwijze ik pas een paar maanden na dato achter het mankement kwam en dat ik er begrip voor zou hebben als het niet omgeruild zou worden na die tijd en ik kreeg prompt een nieuw onderdeeltje. Bij Hans is het ook een beetje hoe je aanvliegt. Stuur je domweg een mailtje met "het is verkeerd/defect" na een paar maanden dan krijg je ook soms een hele korte reactie terug En ergens begrijp ik dat ook wel.Richard Baan schreef: ↑17 feb 2021, 11:29De andere kant van het verhaal, waar je niet zoveel over hoort, geldt ook voor hem: ik heb een keer een ribbon cable besteld, die gaf kortsluitingen. Ik heb besloten geen mail naar de man te sturen, volgens mij omdat ik ook erg lang heb gewacht met het er in zetten. Om nu een maand later te klagen vond ik ook wat ver gaan. Dus dat heeft hij nooit geweten.