Zit momenteel op de update te wachten. Heb gelijk maar even alles goed ingesprayed met WD40, wil niet dat mijn nieuwe pin te snel gaat slijten!
Mijn eerste spelletjes met de nieuwe Metallica LE (MOPLE) zijn inmiddels achter de rug. Man, wat een adrenalineshot geeft die kast!!
De eerste indruk is: snel, snel, snel!! Een erg snelle kast waarbij je beslist op moet letten omdat je vaak ballen keihard terug op de flipper krijgt. De LED verlichting is ook erg mooi, waarmee de kast op sommige momenten helemaal in één kleur verlicht kan worden. Als je bijvoorbeeld een ramp schiet, wordt alles kortstondig rood zolang je een combo kunt maken. Erg mooi.
Verder is het een kast waarbij je eigenlijk geen andere muziek/geluiden moet hebben. Met de muziek hard aan ga je volledig op in het spel, hetzelfde als wat ik hoor over de AC/DC.
Zijn er minpunten? Wel een paar (kleine).
De outlanes staan standaard redelijk ver open, waardoor je toch net iets te vaak een bal kwijt raakt. Het is persoonlijk, maar ik heb ze kleiner gezet. De kast is zo al moeilijk genoeg met 3 ballen.
De hamer werkt niet met de standaard geleverde 1.13 en met de laatste (officiele) 1.16 update. Als je bal erop komt wordt deze wel door het magneet gepakt, maar de hamer slaat niet en de bal rolt naar beneden, wat haast altijd in een SDTM leidt. Erg frustrerend en alleen met een ferme duw kun je de bal soms redden. Inmiddels is al een onofficiele update 1.18, wat de problemen met de hamer zou moeten oplossen.
Ondanks dat ik "profanity" standaard aan heb laten staan hoorde ik toch een paar keer "sh.." in plaats van "shit". Ik weet niet of dat hoort?