Pagina 16 van 24
Re: Metallica
Geplaatst: 24 jul 2013, 18:10
door Pascal
In Australie zijn ze vandaag de nieuwe software aan het testen voor de Metallica (voor Stern ze released) en volgens de eerste berichten werkt de hamer/magneet/lock wél goed met die nieuwe software...

Re: Metallica
Geplaatst: 24 jul 2013, 18:35
door Dirk
Da's goe nieuws. Nu mijn bordje voor de GI nog in orde en we kunnen gaan
Zelfs zonder hamer en me enkel 'sfeerverlichting' blijft den MET mij aantrekken.
Tis a mean machine!
Re: Metallica
Geplaatst: 24 jul 2013, 18:53
door Cenobyte
Zal de mijne ook eens op gaan halen, staat klaar inmiddels!
Op hoeveel ballen staat jullie Metallica? 4 zeker?
Re: Metallica
Geplaatst: 24 jul 2013, 19:01
door Dirk
Ik ben een geboren 5 ballen speler.
Bijna al mijn kasten staan zo ingesteld op enkele na.
Re: Metallica
Geplaatst: 24 jul 2013, 19:03
door Jiggy
Dirk schreef:Ik ben een geboren 5 ballen speler.
Bijna al mijn kasten staan zo ingesteld op enkele na.
Ik ben er ook zo eentje hoor, altijd alles op 5 ballen, dan heb ik t idee dat ik enigszins acceptabele scores haal (die andere met 3 ballen halen, maar dat zeg ik niet tegen mezelf) ^^
Re: Metallica
Geplaatst: 24 jul 2013, 19:05
door Cenobyte
Mijn kasten staan ook bijna allemaal op 5 ballen inderdaad, op eentje na: die heb ik zo gekocht en om de high scores te sparen heb ik die op 4 ballen laten staan. Ik krijg zo vaak te horen dat een kast niet op 5 ballen hoort te staan, vandaar dat ik het vroeg.

Re: Metallica
Geplaatst: 24 jul 2013, 19:14
door Jiggy
Volgens mij is 3 ballen een beetje de standaard.
Re: Metallica
Geplaatst: 24 jul 2013, 19:26
door MeesterPieter
mijne staan ook op 3 ballen, ik stel wel de extra ballen in zodat ik er wat extra krijg als ik met een goed potje bezig ben
Re: Metallica
Geplaatst: 24 jul 2013, 19:32
door dun d
Ja zo heb ik hem ook staan alles op drie ballen alle poorten vol open en factory settings.
Ik heb wel replay op extra ball staan. Dan moet je je 4de bal echt verdienen vind ik zelf wat leuker.
Als ik na een half jaar ofzo echt gefrustreerd raak dan gaan de outposts wat naar beneden.
Ik vind niets ergers dan een kast in het begin te makkelijk in te stellen en hem na een week of twee al rond te spelen. Zeker wanneer het dure kasten zijn.
Re: Metallica
Geplaatst: 24 jul 2013, 19:36
door Cenobyte
Ik flipper eigenlijk veel te weinig, dus rond spelen zal bij mij geen probleem zijn.

Re: Metallica
Geplaatst: 25 jul 2013, 05:44
door Pascal
Re: Metallica
Geplaatst: 25 jul 2013, 06:28
door Bingovit
Ik heb net een mailtje van Pat dat ze nog software op test hebben en vanaf deze ok is zal hij het laten weten

Re: Metallica
Geplaatst: 25 jul 2013, 10:19
door stEmE
Ik ga vanmiddag toch die 1.18 al eens testen hoor -> slechter kan het niet worden hé
Ik laat wel weten hoe het gaat...
Re: Metallica
Geplaatst: 25 jul 2013, 10:20
door stEmE
Heb gisteren ook al 1 droptarget vervangen, het is een hoop gepruts met de veertjes en washers, maar het is goed te doen hoor...
Re: Metallica
Geplaatst: 25 jul 2013, 11:07
door Pascal
mijn kids zijn de nieuwe software volop aan het testen en de hamer doet zijn ding !!!

Re: Metallica
Geplaatst: 25 jul 2013, 11:16
door stEmE
Re: Metallica
Geplaatst: 25 jul 2013, 11:22
door Pascal
wel soms nog eens een ghost-hammering
Re: Metallica
Geplaatst: 25 jul 2013, 12:15
door Den Duze
@Yorkie: als je hulp nodig hebt bij den update

Re: Metallica
Geplaatst: 25 jul 2013, 12:21
door stEmE
Den Duze schreef:@Yorkie: als je hulp nodig hebt bij den update

Da's zo moeilijk niet zenne, hij kan dat wel alleen af...

Re: Metallica
Geplaatst: 25 jul 2013, 16:13
door Cenobyte
Pascal schreef:wel soms nog eens een ghost-hammering
Dan heb je waarschijnlijk voor die instelling gekozen die "hammert" als er een tijd niks wordt gedetecteerd op het speelveld (zie README die bij de update zat).
Re: Metallica
Geplaatst: 25 jul 2013, 18:22
door Pascal
ik snap er niet alles van, mijn engels is nogal
I implemented a couple of things as a backup for the magnet board problems
we are having. Here’s what’s up:
Implementation #1:
Always assume the ball is on the magnet during the “hold and detect†state
unless switch activity on the playfield indicates otherwise.
Motivation: Complaints seem to be about the “hold and detect†phase only.
Games are not diverting the ball into the coffin lock because the sensor
is indicating the ball has left the magnet when it perhaps has not.
Under this scenario, we assume the ball is being held on the magnet even
if the sensor tells us it is not. Then we use the playfield switches (ball
activity on the playfield) to allow us to change our minds.
Feature Adj.:
#72 – ABORT HAMMER/LOCK SW. ACTIVITY
YES/NO, DEFAULT: YES (set to NO to enable old 1.16 behavior)
Set this to YES (this is the default) to enable implementation #1. When the
ball is detected at the magnet and the magnet is energized to grab the ball,
with this adjustment set to YES, playfield switches are monitored for activity.
If the magnet sensor indicates that the ball has left the magnet and enough
unique switches have been seen from the time the magnet is first energized to
the time the magnet is no longer trying to hold the ball, then we assume the
ball has left the magnet and do not fire the hammer and the lock diverter.
Feature Adj.:
#73 – ABORT HAMMER/LOCK SW. COUNT
DECIMAL NUMBER (1-3, inclusive, DEFAULT: 1)
This lets us change the number of unique switches that need to be seen when
Feature Adj. #72 is set to YES for us to believe that the ball has left the
magnet such that the hammer/lock operation should be canceled. Lower numbers
will cancel the operation more aggressively, but are prone to false triggers
due to misadjusted/faulty/noisy playfield switches. Higher numbers may not
cancel the operation when necessary due to insufficient switch activity.
Re: Metallica
Geplaatst: 25 jul 2013, 20:14
door Cenobyte
Het komt er eigenlijk in het kort op neer dat de detector die de bal 'ziet' onder de hamer niet helemaal jofel werkt. Om dit probleem op te lossen hebben ze bedacht dat het handig zou zijn om te kijken of er, terwijl de bal eigenlijk op het magneet onder de hamer zou moeten liggen, er elders switches getriggerd worden. Worden er switches getriggerd, dan mag je er vanuit gaan dat dit met de bal gebeurt die eigenlijk onder de hamer zou moeten liggen, maar er blijkbaar niet meer ligt
Ik heb de kast vandaag compleet opgesteld, maar moet nog waterpas zetten, electric chair nog uitpakken, update er nog op zetten, dus heb nog niet kunnen spelen en weet dus nog niet veel van het spel van de kast.

Re: Metallica
Geplaatst: 25 jul 2013, 21:39
door Dirk
Die van ons al vanaf spel één nen coffin mb.
En nog wel zonder GI. Vandaag moet ik mijn meerdere erkennen in haar.

Re: Metallica
Geplaatst: 25 jul 2013, 22:29
door ruud
Cenobyte schreef:Het komt er eigenlijk in het kort op neer dat de detector die de bal 'ziet' onder de hamer niet helemaal jofel werkt. Om dit probleem op te lossen hebben ze bedacht dat het handig zou zijn om te kijken of er, terwijl de bal eigenlijk op het magneet onder de hamer zou moeten liggen, er elders switches getriggerd worden. Worden er switches getriggerd, dan mag je er vanuit gaan dat dit met de bal gebeurt die eigenlijk onder de hamer zou moeten liggen, maar er blijkbaar niet meer ligt
Ik heb de kast vandaag compleet opgesteld, maar moet nog waterpas zetten, electric chair nog uitpakken, update er nog op zetten, dus heb nog niet kunnen spelen en weet dus nog niet veel van het spel van de kast.

Ik snap er geen zak van, ik heb niet eens een mailtje gekregen dat hij al binnen is.
Re: Metallica
Geplaatst: 26 jul 2013, 06:00
door Pascal
Ik heb gisteren redelijk wat spellen gespeeld en ondervonden dat die lock toch nog niet zo goed werkt.
ik heb alle extra instellingen geprobeerd...
ze zijn er bij stern nog steeds mee bezig...
