Pagina 14 van 30

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 12 feb 2014, 09:37
door diesel64
Inderdaad. Ik ben gestopt met rubberkits te bestellen. De enige winkel waar ze bij mij voorlopig altijd correct waren, is parts4pinballs.com. En dan mét plannetje erbij. Op hun website vermelden ze zelfs de fouten in de manual en hun aanpassingen daarvoor in de rubberkit.

Om even tegengas te geven i.v.m. pinballcenter: Laatst had ik ook een bestelling geplaatst en er ontbraken 2 sets metalen leg protectors. Ik heb dan gemaild en men vroeg mij dan wat ik het liefst had: dat hij ze bij een volgende bestelling zou steken, of dat hij ze meteen op zou sturen. Natuurlijk verkoos hij liefst de eerste optie, maar omdat ik niet echt meer een bestelling daar gepland had op korte termijn, heb ik voor de tweede gekozen. Even later had ik gewoon mijn protectors in de bus. Ik heb er goeie service gehad.

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 12 feb 2014, 10:27
door g94
Ik heb het mezelf simpeler gemaakt: bij de laatste BOP heb ik gewoon bij Carl van elke gangbare maat een aantal rubbers gekocht. 't zijn toch altijd dezelfde die weerkomen. Voor een paar tiental Euro heb ik nu genoeg rubbers om eender welke rubber te vervangen als dat nodig is. Geen plannekes nodig. En geen transportkosten :)

't is binnenkort BFK, en Carl zal er wel staan... :idea:

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 12 feb 2014, 12:29
door zwartepanter
Doe ik ook steeds zo, geen miserie, gewoon elk jaar je stock wat aanvullen...

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 12 feb 2014, 14:54
door jippen
bedankt voor de tips , best dus wat standard rubbers aankopen , goede leerschool :-)
Nu eind goed al goed, heb het nog eens vriendelijk gevraagd en hij wil de rubbers die ik mis na sturen via post zonder kosten. :good:

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 12 feb 2014, 18:33
door W.O.F
Nen dikke +1 voor de Pellis.
Mercie Glenn voor de goede zorgen :)

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 18 feb 2014, 07:25
door Wistiti
+1 voor Ollivier (Aquasat) voor de vlotte thuislevering van de TOM.
en ook +1 voor Matthias (f2neill) voor de hulp. :good: :good:
Aangename en vlotte gasten.
Ben content dat ik hier de laaste weken zoveel mensen van het forum persoonlijk heb leren kennen.
En zeker dat ik als leek van hen heel veel info en bijstand krijg.
==> dikke + 1 voor FF dus!
:pin: :pin:

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 18 feb 2014, 10:13
door aquasat
+1 voor Wistiti(Jürgen)

Altijd plezant om een flipper in de buurt af te leveren bij een echte flipper liefhebber.
goeie afspraken gemaakt en mijn oude STTNG nog eens kunnen spelen.

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 18 feb 2014, 19:27
door jay-jay
aquasat schreef:+1 voor Jay-jay voor de scared stiff onderdelen.
Net zoals beschreven en zelfs een paar extra's.
Dank u Jay-jay.
heeft lang mogen duren, maar heb eindelijk eens een complimentje gekregen.

thx

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 26 feb 2014, 12:17
door taito6581
nog een +1 voor David Pinball Wizz

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 26 feb 2014, 12:34
door David Pinball Wizz
:good: +2 Voor taito,


Ook een +1 voor max_max8

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 26 feb 2014, 13:28
door whipy
+1 voor legowelt, van wie ik een toffe Black Rose kocht. Fijne mensen en de deal was snel besloten. Merci ook voor de hulp bij de verhuis!

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 27 feb 2014, 11:12
door peertje
-1 voor bjorn.debusschere1. Wel lekker funbieden op een kast maar vervolgens geen contact opnemen wanneer daar diverse keren om gevraagd word. Mede door dit soort figuren zijn veel mensen marktplaats moe.

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 28 feb 2014, 18:38
door legowelt
whipy schreef:+1 voor legowelt, van wie ik een toffe Black Rose kocht. Fijne mensen en de deal was snel besloten. Merci ook voor de hulp bij de verhuis!
Ook zoveel voor u :clap:
+1

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 05 mar 2014, 16:40
door p_treintje
+1 voor Brouns zijn collega's voor de goede afhandeling van de Mamekast.

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 08 mar 2014, 18:27
door markske
+1 voor W.O.F :good:

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 11 mar 2014, 22:06
door taito6581
Nog een +1 voor carl en +1 voor markske

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 11 mar 2014, 22:12
door markske
een + 1 terug voor taito6581 :rock:

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 12 mar 2014, 10:10
door Q
Een :puke: en score die het absolute nulpunt in Kelvin benadert voor Hans Balk en bijgevolg ook wipperflinkel. Wie het wil lezen : http://www.flipperforum.be/viewtopic.php?f=14&t=4835

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 15 mar 2014, 22:20
door J.Verheggen
Meneer heeft echter een half JAAR na levering pas de klacht ingediend.
Vervolgens die kabel volledig vernield.
En toch is er aangeboden om hem om te ruilen.

Alleen is het dus teveel moeite om defecte kabel te retourneren blijkbaar.....
wat is nu het probleem? :?

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 15 mar 2014, 23:59
door Cenobyte
Precies wat ik al eerder in dit topic zei... Het is erg gemakkelijk om mensen de grond in te zeiken met eenzijdige verhalen waar dan vervolgens snel nog even een eenzijdige samenvatting wordt gegeven om er terstond een slotje op te gooien zodat de tegenpartij (die toch al niet op dit forum aanwezig is) zeker geen weerwoord meer kan geven, maar ik persoonlijk vind dat een kinderachtige bezigheid. En dan lees ik ook nog over mensen die van de ene persoon een veer in de reet krijgen om vervolgens van de ander een daverende kritiek te verduren krijgen. Ik blijf erbij: dit topic is volkomen onnodig, kinderachtig en vol persoonlijk gekleurde, nutteloze ervaringen.

We zijn hier allemaal mensen die soms hun dag niet hebben en kortaf zijn of die soms een verwachtingspatroon hebben wat onrealistisch is. Denk, voordat je hier iemand vol vreugde openbaar met pek en veren aan de schandpaal nagelt, ook eens even na over wat je ZELF beter had kunnen doen om iets tot een goed einde te brengen. Mijnheer Balk wordt hier als voorbeeld genoemd en hoewel ik het eens ben met het feit dat hij een behoorlijk dikke handleiding heeft, vind ik het aangehaalde voorbeeld net zo goed een fout van de gebruiker zelf. Een half jaar later gaan vragen om een omruiling is gewoon te laat, punt. En dan kun je zeggen "wat zeikt mijnheer Balk over die flatcable van 10 Euro", maar dat kun je ook omdraaien: je bent te laat met relameren, dus waarom zit je een half jaar na dato nog te zeuren over een flatcable van 10 Euro of een paar euro om de oude kabel retour te sturen? Bekijk de feiten: je bent te laat met reclameren, en steek de hand in eigen boezem.

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 16 mar 2014, 08:39
door David Pinball Wizz
echte klantenservice dus :)

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 16 mar 2014, 10:33
door Richard Baan
Cenobyte schreef:maar dat kun je ook omdraaien: je bent te laat met relameren, dus waarom zit je een half jaar na dato nog te zeuren over een flatcable van 10 Euro of een paar euro om de oude kabel retour te sturen? Bekijk de feiten: je bent te laat met reclameren, en steek de hand in eigen boezem.
Dat is zo. Dat heb ik zelf ook meegemaakt. Ik had een rotte display en heb een flatcable gekocht en een reparatie connectortje.

Ik heb dat connectortje er op gezet en hij werkte. Een jaar later heb ik een remote battery holder geplaatst (moest ook nog gebeuren), en met het terug plaatsen van de CPU (ging om Rollergames trouwens) deed die display het weer niet. Toen heb ik de "nieuwe" flatcable geplaatst: deed niets het meer (of eigenlijk alles: alle segmenten van een digit gingen aan zodra een digit werd aangestuurd). Op dat moment zag ik dat ik door mijn eigen fout een connector niet had geplaatst op de cpu, en dus dat de display het niet deed was logisch.

Oude gerepareerde flatcable er in: perfect. Nieuwe flatcable er in: niets. Wat bleek nou: ik had een flatcable gekocht met een extra tussenconnector. Die heeft RG niet nodig, maar ik had die wel. Die tussenconnector was er op gezet op een manier dat hij met alle draden kortsluiting maakte.

Was ook al een jaar later dus heb ik niets van gezegd. Is inderdaad te laat. Ik heb wel de vraag hoe het kan dat dit niet wordt getest, aangezien hij het er zelf op zet kennelijk.

En inderdaad: mij wordt ook altijd gevraagd om een defect component of verkeerde levering terug te sturen. Dan moet ik dus 8 euro betalen om iets van 8 euro terug te sturen, terwijl ik ook een nieuwe kan kopen van 8 euro. Nou ja, dat heb ik 1x uit principe gedaan, gewoon omdat ik vind dat als ik iets koop dat het dan ook moet werken. Maar bij nader inzien kan ik in het vervolg beter niets zeggen en scheelt het mij weer ergernis.

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 16 mar 2014, 11:16
door Cenobyte
Dat iets wat je bestelt niet goed is levert zeker ergernis op, dat staat als een paal boven water. Maar ik vind ook wel dat mensen een dergelijk probleem vaak groter opblazen dan het is en er zelfs een compleet drama van maken (zoals in dit topic regelmatig gebeurt en zoals in het gesloten topic zeker is gebeurd).

Om het flatcable voorbeeld uit het gesloten topic (niet die van Richard ;) ) maar even als voorbeeld te gebruiken: ik kan me voorstellen dat de leverancier de kabel terug wil. Al is het maar om te kijken wat er fout mee is en hoe dit in de toekomst voorkomen kan worden. Al is het maar om te kijken of de klant (die hij persoonlijk niet kent) hem niet wil bedotten voor een gratis tweede kabel. Al is het maar omdat het ruilen van een defect gekocht artikel al 100 jaar normale gang van zaken is. Al is het maar om te controleren of de klant de kabel zelf niet heeft vernaggelt, omdat de kabel al een half jaar geleden verkocht is... De klant weigert de kabel terug te sturen en maakt er bovendien ook nog eens een full size drama van op een publiek flipperforum. Wie is hier nu de persoon die verkeerd bezig is? De winkelier? Nee toch?

En vergelijk het ook eens met een artikel van 10 Euro wat je persoonlijk in een winkel hebt gekocht? Als dat artikel kapot is, moet je ook gewoon terug naar die winkel om te ruilen en ben je ook al snel voor 10 Euro aan brandstof, parkeerkosten plus nog veel meer extra tijd en moeite kwijt dan het kost om een enveloppe dicht te plakken voor een retourzending. Dat vinden mensen blijkbaar wel acceptabel, want daar lees je nooit iets over...

Nogmaals: ik begrijp het ongemak en ook ik heb wel eens een defect onderdeel geleverd gekregen van een (Duitse) wipperflinkel, waar ik dan best sjaggerijnig over ben, maar het gaat hier om mensen en er worden wel eens fouten gemaakt. Ik heb van Hans ook wel eens een verkeerde switch geleverd gekregen voor mijn LOTR die hij, na een vlotte e-mail van mijn kant, erg snel omruilde, nog voordat ik de verkeerde terug stuurde. En wat dat betreft ben ik wel tevreden over die toko :)

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 16 mar 2014, 11:41
door Richard Baan
Ik ben over het algemeen ook zeker positief over de wipperflinkel, maar ik kan me de andere kant van het verhaal ook voorstellen. Ergens zal dan een middenweg gevonden moeten worden.
En vergelijk het ook eens met een artikel van 10 Euro wat je persoonlijk in een winkel hebt gekocht? Als dat artikel kapot is, moet je ook gewoon terug naar die winkel om te ruilen en ben je ook al snel voor 10 Euro aan brandstof, parkeerkosten plus nog veel meer extra tijd en moeite kwijt. Dat vinden mensen blijkbaar wel acceptabel, want daar lees je nooit iets over...
Dat heb ik inderdaad vaak genoeg gehad: een keer een printer, met garantie. Binnen de garantieperiode mee terug gegaan, probleem uitgelegd. Ben ik dat ding 4 weken kwijt, wordt daarna afgeleverd, dus weer ophalen: blijkt hetzelfde probleem er nog steeds in te zitten.
En zo heb ik ook een stofzuiger gehad, precies hetzelfde, een of ander briefje: ja hij is doorgemeten en in orde, misschien slang verstopt, zat er niet bij.

Ik kan je zeggen: dat is voor mij al helemaal niet acceptabel. Dan koop ik uit principe nooit meer dat merk. Voor mij geen HP en AEG meer. Omdat het 1x verkeerd is gegaan en niet goed behandeld. Had best een maandagmorgen dingetje kunnen zijn, maar gewoon uit ergernis...
ik kan me voorstellen dat de leverancier de kabel terug wil. Al is het maar om te kijken wat er fout mee is en hoe dit in de toekomst voorkomen kan worden. Al is het maar om te kijken of de klant (die hij persoonlijk niet kent) hem niet wil bedotten voor een gratis tweede kabel.
Ik denk niet dat het vaak voorkomt dat mensen de boel bedotten om een extra flatcable. En als dat gebeurt valt het toch op dat het elke keer dezelfde mensen zullen zijn. En je kan ook een foto maken zodat ze weten wat er fout mee is.
Als de winkelier iets verkeerd levert is het toch zijn fout. En als klant kun je er voor kiezen om een product niet terug te sturen omdat dat geld kost. Het geeft mij een vervelend gevoel dat ik ook nog verzendkosten moet betalen om een product wat ik kapot heb gekregen terug te sturen omdat de winkelier dit vraagt (terwijl hij degene is die het kapot heeft geleverd). Ik herken het wel een beetje.
Maar inderdaad: er is voor beide partijen wat te zeggen. Feit blijft ook dat een jaar later gewoon te laat is.

Nogmaals: ik ben over het algemeen best positief over de wipperflinkel, maar toch: een extra check kan geen kwaad, zeker als je zelf zaken toevoegt (zoals een connector op een flatcable) die je even controleert voordat hij verkocht wordt.

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Geplaatst: 16 mar 2014, 12:18
door Cenobyte
Het is ook zeker een verhaal met twee kanten hoor Richard en dat is eigenlijk ook de reden dat ik reageerde: ik las maar één (erg subjectieve) kant van het verhaal. Ik praat het leveren van een defect artikel nooit goed en ik denk dat een winkelier ook streeft naar 100% perfectie. Dat realiseer je echter nooit en dat moet zowel winkelier als klant zich realiseren. Bij levering van defecte artikelen is er altijd ongemak, zowel bij leverancier als bij klant. Ik ben het met je eens dat een klant niets kan worden verweten in deze, maar je mag van een klant wel een bepaalde hoeveelheid tegemoetkoming verwachten. Het is algemeen geaccepteerd dat:
- een defect artikel mag worden omgeruild binnen een bepaalde tijd
- en met medeneming van de kassa- of pakbon.

Hier was er geen bon meer en het artikel was al bijna een half jaar geleden geleverd. Ik vind het normaal dat de klant dan teleurgesteld is, maar ik vind het hoogst bizar dat de klant zich zo opwindt (op een openbaar forum) over het terugsturen van een defect artikel, terwijl hij zelf twee keer in de fout gaat en hij bij de meeste andere winkels gewoon niet meer had kunnen ruilen. En dan volgen er ook nog een hoop suggestieve reacties, waarna de persoon in kwestie het topic afsluit met nog maar weer eens een sarcastische opmerking en vervolgens het topic op slot gooit zodat dit de annalen in gaat als algemene declaratie tegen de betreffende winkel. Mij schiet een spreekwoord te binnen over splinters en balken in ogen ;)

Maar om hier niet oeverloos over deze discussie te blijven doorzagen wil ik afsluiten in de sfeer van dit topic:

-1 voor de topicstarter van dit topic vanwege onsportief gedrag

-1 punten voor de moderator die datzelfde topic heeft gesloten vanwege misbruik van moderator rechten

Dus eigenlijk -2 voor hem, want we praten over dezelfde persoon :mrgreen: