Zal eens proberen om een verslagje te schrijven over Boedapest
Allereerste wapenfeit , we komen aan in het hotel en ja hoor Maarten had zijn valies aan het vliegveld laten staan , daar bij moet je wel beseffen dat hotel en vliegveld een goede 30 minuten van elkaar verwijderd waren . Taxi chauffeur belt naar iemand op het vliegveld en ze waren al begonnen met de procedure om die valies onschadelijk te maken ... Alles nog kunnen af melden op het laatste nippertje , veiligheidsdienst en de rest gingen juist uitzetten en denk dat het financieel voor Maarten een dompertje op onze trip zou betekend hebben maar niets gebeurd enkel H/T van de taxi moeten betalen .... Gelukkig maar . Toon was natuurlijk gezet en Maarten was het eerste slachtoffer van pesterijen natuurlijk , terrorist , bombing man enz...
Voor het flipperen een prachtige lokatie met ongeveer een 45 flippers voor de moderne kwalificatie , 18 flippers voor de classic en dan nog eens 36 flippers ( mengeling van de classics en de moderne ) voor het pin golf . Op recreatie gebied denk ik ongeveer nog een 40 tal flippers , toffe arcades , antieke spelletjes een gigantische flipper nml de Hercules en nog tal van andere spelletjes waar we vrij konden spelen .
Prijzen van de drank en hapjes waren spotgoedkoop , de leuze van " 1 soproni a day keeps the doctor away " klopt niet meer voor velen, twas meer " 10 sopronis " . Blikje bier van 1/2 liter was 1€ 20 en de rest was ook allemaal rond dit
bedrag . Standjes buiten voor een hartige hap en ook aan democratische prijzen .
Voor de wedstrijd , bij de dames hebben onze 5 madams indrukwekkende dingen laten zien , paar slap saves gezien van Evelyne waarvan veel mannen met open mond zaten te kijken , Cynthia ( ja ja kweet het het is met een i ) op de eerste plaats in haar poule geëindigd van 29 personen waar grof geschut tussen zat . Door die schitterende resultaten waren Lene en Cinthya geplaatst voor de dames finale waar Lene de eerste plaats behaalde en Cinthya de derde plaats
. Echt blij dat er 2 bekers mee gekomen zijn naar Belgie
Bij de heren in de main zijn er redelijk wat personen door de eerste ronde geraakt , oa Rob , Pascal Leroy ,Tom en nog vele andere , 2de ronde was het veel minder , 3de ronde was Duze er nog bij ,ik toevallig ook ( prestatie daar was van mijn kant rampzalig ), Olivier die net iets te kort kwam scheelde niet veel . Enige die doorgaat naar de 1/16 de finale is Duze en komt in een groep terecht met Cesare datri, Erno Rotter en Julio Vicario. Om het niveau aan te geven na de eerste bal op de circus voltaire staat Didier laatste met een score van 24 miljoen
. Mooie spelletjes gezien in de 1/16 finale van Duze maar der net niet bij voor de 1/8 finale . Winnaar van het toernooi Julio viccario , finale was pas gedaan om 5 h s'morgens
, wat trouwens 1 van de grootste minpunten was van het toernooi nml de tijdschema's waar de vertragingen enorm opliepen door mindere organisatie en slechte manier van scores bij te houden
voor de rest eigen lijk bitter weinig kritiek twas de ma van een toernooi
Classics spelen Lieven , Olli en Mathias een mooi toernooi . Lieven geraakt als enige in de finale ondertussen Marcus Stix afgekuist en Levente Tregova dus niet van de minste
Lieven speelde ook wel op hoog niveau tot aan de finale waar hij jammer genoeg zijn slechtste spel neerzet van de dag op de Fathom ( niets mogen doen ) en op de 4 de plaats eindigt . Een Hongaar wint de finale, naam ontsnapt mij , Julio Viccario en Taco wouters 2 en 3 mooi toernooi met kasten die goed speelden
Pingolf , na veel discussie wederom door het slecht bijhouden van de scores gaan Evert , Tom , Rob , Dom decock en misschien nog een paar anderen door die ik nu vergeet door de bijwerking van het grote aantal sopronis die mij met verplichting zijn opgedrongen !!!! Tom met 17 ipv 18 spelletjes haalt een hoge score in de kwalificatie waardoor Cinthya en mezelf benadeeld worden ( Bedankt hé Tom
) . Uiteindelijk wordt Tom de beste Belg in het pingolf
Mooiste trofee van Budapest heb ik gekregen van 27 mensen die mij daarmee het mooiste moment hebben laten beleven dat ik tot zo ver heb kunnen meemaken in mijn flipper jaren en waarvoor ik ze onwaarschijnlijk dankbaar ben . Nogmaals dank
Voor de rest , sorry als ik enkelen in mijn verslag heb vergeten , een super vierdaagse , waar we enorm veel bijgeleerd hebben zoals bvb tarzanelletjes , angry pirates , white monkeys en de spiderman move om er maar een paar op te noemen . Paar mensen beter leren kennen , paar varkens ook en voor af te sluiten voor de afwezigen
WHAT HAPPEND IN BUDAPEST STAYS IN BUDAPEST