Even een update omtrent de LW3.
Begin van de week het gerestaureerde CPU board van geacht forumlid HarrieD ontvangen. Diverse IC's vervangen, zuurschade gerepareerd en batterij vervangen door een knoopcel. Voor details zie log
http://www.flippergast.nl/?p=186 op Flippergast.
Het powerboard bleek toch gewoon 5 volt te geven, mijn analoge VU meter van 30 jaar oud was toch niet zo nauwkeurig
Alles gemonteerd, schakelaar aan, oei aardlek eruit. Toch maar een NTC in de meterkast als de electriciën komt voor een nieuwe groep. Aardlek weer aan en de kast start op. Alleen geen matrix display, even alle stekkers nakijken, ahum eentje verkeerd.
Weer opstarten alles doet het hoezee!
Tijdje gespeeld, hij blijft het doen, ik blij!
Toen zelf even de 'plakkende' bank proberen te repareren. De unit eruit gehaald en de contacten waren inderdaad te nauw op elkaar. Iets licht verbogen, weer gemonteerd en probleem vrijwel verholpen. Nog niet helemaal 100% af toe gaat ie nog aan, misschien dat ik er nog een stukje karton of zo tussen schuif.
Dan moet ik nog gaan kijken naar de popbumper die het (meestal) niet doet, en nog diverse lampjes vervangen. Maar dat gaat wel lukken denk ik.
Bij deze iedereen bedankt voor de hulp, en met name HarrieD voor het vakwerk!
[edit] Ik begrijp nu dat de NTC weerstand in de flipperkast moet en niet niet in de meterkast!