BFC finale

BOP, BFC, BFK, EPC en andere 3-letterwoorden
ANO
Real name: Albert Nomden

Re: BFC finale

Bericht door ANO » 26 dec 2012, 11:36

@ Didier: Gefeliciteerd! Je was het weekend ervoor al goed bezig. Leuk om te lezen dat je die lijn hebt kunnen doorzetten en bekronen met een mooie overwinning.
Pascal schreef:olivier kreeg de keuze, zijn score houden of herspelen.
hij koos voor herspelen.
had hij ze gehouden was hij gewonnen.

na een slamtilt kunnen we simpelweg niet meer doen als je met drie speelt...
Dit vind ik altijd interessant. Begrijp ik de situatie goed? Olivier was speler 1, Evert speler 2 en Glenn speler 3.
Olivier had zijn spel beëindigd. Daarna veroorzaakt Evert een slam tilt. Nu krijgt Olivier de keuze om over te spelen of zijn score te behouden. En Glenn? Moest hij verplicht de hele pot overspelen of mocht hij er ook voor kiezen zijn score te nemen en nog 1 extra bal te spelen?

Btw, is wat mij betreft niet bedoeld om discussie hierover uit te lokken. Ik mag gewoon graag weten hoe collega wedstrijdleiders met dit soort problemen omgaan. Soms kom je zo nog eens op goede ideeën.

Pascal
Real name: PVW

Bericht door Pascal » 26 dec 2012, 11:54

klopt albert, maar wij hebben glenn niet de kans gegeven om één bal te herspelen, wij hebben (en glenn ook niet) daar gewoon niet aan gedacht
zijn score was laag en herspelen leek ons de enige optie

Den Duze
Real name: Dujardin Didier

Bericht door Den Duze » 26 dec 2012, 12:34

Volgens mij was er totaal geen keuze (en dan vooral op de BSD niet).
1 bal herspelen kan je in theorie wel doen, zelfs op een BSD, door de vorige ballen af te schieten zonder te spelen, en dan heb je nog steeds kans op de mist-multiball met je laatste bal.
Maar wat met de eventuele opbouw van de andere multi-balls?
Op de BSD is dit toch heel erg belangrijk! (los van eventuele bats/rats die er nog niet waren bij Glenn dacht ik)

De enige keuze was voor Olivier die dan spijtig genoeg (voor hem) toch de verkeerde keuze gemaakt heeft.
De euze was ook niet zo eenvoudig want ongeveer 88 milj op een BSD is niet zo spectaculair met 3 ballen maar ik (en vele anderen) hebben al veel minder gespeeld met 3 ballen dus wat moet je doen in zo'n situatie?

Wel veel :respect: voor Olivier voor het zo sportief opvatten van een uiteindelijke nederlaag (die waarschijnlijk een overwinning was geweest) :good:

yorkie
Real name: Glenn Verhoosele
Contacteer:

Bericht door yorkie » 26 dec 2012, 12:39

Pinhead schreef: ontgetwijfeld gewonnen had
Ongetwijfeld zou ik het nu ook niet noemen. Ik moest bal 3 nog spelen. Als de mist multiball wat lukt, is 80M makkelijk haalbaar.
anderzijds was dit idd minder leuk. Ik heb er in dit geval wel voordeel uit gehaald. Echter kon Olivier ook kiezen of hij zijn score hield of dat hij ook opnieuw speelde.
Maar ik had ook liever gehad dat ik gewoon bal 3 kon spelen zodat het gewoon zuiver was. Ik zou in Olivier zijn plaats ook niet echt blij geweest zijn. Feit is dat in zo'n situaties er nooit perfecte oplossingen bestaan en soms haal je daar voordeel uit, en soms ook niet.
Ik heb tijdens het 2e spel ook bal 3 niet meer geconcentreerd gespeeld daar ik reeds meer had dus dat ik nog de eerste score van Olivier niet gehaal heb doet hier dan ook niet ter zake.

Dat van die laatste bal herspelen is ook voor discussie vatbaar vind ik. Ik had idd nog geen rats/bats bonus maar wel al 2 x de ramp gespeeld en ook 1 of 2 x de bats scoop. Dit heb je dan ook niet mee bij die aparte 3e bal.

Maar het blijft idd een vervelende situatie en Olivier heeft dit toch heel spotief opgevat. Respect.

Plaats reactie