zwartepanter schreef:Da's niet waar van die 200 stuks is een héle hoge prijs!
Er zijn er toch maar enkelen van gemaakt? 14 proto's en een rerun van 192 of zo?
Enne trouwens: een Corvette van dat ene jaar kost (ik zeg maar iets hé) 10 000euro, de andere van een jaar of twee ouder of nieuwer kost er 20 000, maarre eigenlijk rijden ze beide even goed...???
Nee, da's nou juist precies NIET het geval. Een Corvette van 1993 kost net zo veel als eentje van 1994, ze hebben allemaal evenveel afschrijving, etc. Alleen als je toevallig een '83-er hebt, dan ben je miljonair, want daar zijn er maar 26 van gemaakt. Dat is normaal gesproken ook wat de prijs het meest beïnvloed: zeldzaamheid, vraag en aanbod. Zijn er ergens weinig van of is ergens veel vraag naar, dan is iets duur. Juist dat verschil is er hier niet, want tussen bijvoorbeeld een AFM en een WH2O kan ik geen enkel verschil ontdekken: evenveel geproduceerd, ongeveer even oud, dezelfde score op IPDB, etc. Zou er misschien destijds ook veel verschil in nieuwprijs zijn geweest dan? Dat zou het natuurlijk ook kunnen verklaren.
Maar goed, ik wil weer niet die hele discussie oprakelen, ik vroeg het me gewoon even af in het licht van de hatelijke lach die ik hier in dit topic zag bij de vraagprijs van de WH2O