Ik ben dan weliswaar een relatief grote leek op technisch flippergebied, maar zo simpel is het volgens mij niet.Gunske schreef:Zie gewoon wat je IC aanstuurt in je switch matrix, alles afkoppelen en één voor één terug insteken. Snap niet wat daar zo moeilijk aan is.
Heb het ooit eens aan de hand gehad met mijn RS, met het afstellen van een target.
Ik kan alle opto's natuurlijk los gaan koppelen, maar de opto's in kwestie zitten voornamelijk op moeilijk bereikbare plekken en zijn volgens mij niet allemaal van eigen stekkers voorzien, dus dat wordt dan los solderen. Diegenen die wel stekkers hebben, zitten vaak nog verzameld met andere zaken op een stekker, bijv. met een bijbehorende spoel waarvan ze bal aanwezigheid controleren. Op de optoprint zelf zitten ze ook verzameld met 4 of 8 opto's geloof ik.
En ALS ik de opto's al krijg losgekoppeld, hoe weet ik dan wanneer het fout gaat?? Als de opto's namelijk los zijn weet de kast ook niet waar zijn ballen uit hangen en gaat ie dezelfde rare kuren vertonen als wanneer de ic's kapot zijn (dan registreert ie namelijk zijn opto's ook niet).
Heb jij hier tips voor?