DPO 2011 (5-6/11/2011)

BOP, BFC, BFK, EPC en andere 3-letterwoorden
Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4395
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: DPO 2011 (5-6/11/2011)

Bericht door David Pinball Wizz » 15 nov 2011, 17:06

Den Duze schreef:
En toch kan ik het niet geloven :whisling: but who cares :cheers:
You better...
IFPA Country Director Belgium

Gebruikersavatar
Den Duze
Berichten: 655
Lid geworden op: 15 aug 2011, 14:28
Real name: Dujardin Didier

Re: DPO 2011 (5-6/11/2011)

Bericht door Den Duze » 15 nov 2011, 21:13

@David: No reply
Of toch "Ik heb het al moeilijk om dat videoclipje uit te kijken wat 3 min duurde. Als ik dan bedenk hoe lang het zal duren om op een RS 187 miljard te :pin: (en dat dan nog enkel met veilige schoten :?: - ik ken maar 1 echt veilig schot op de RS) te spelen :roll:

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4395
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: DPO 2011 (5-6/11/2011)

Bericht door David Pinball Wizz » 15 nov 2011, 22:10

Idd maar toch. De mannen van het Dutch pinball team (albert, paul, mark, ..) hadden echt zo'n potten vroeger. Echt puur op uithouding. Idd minder fun, maar geloof me ze kunnen het zeker. En op kampioenschappen is dit soms nodig om te kunnen winnen. Pure uithouding, veilige herhaling, ...
IFPA Country Director Belgium

Gebruikersavatar
yorkie
Berichten: 1013
Lid geworden op: 11 aug 2011, 19:15
Real name: Glenn Verhoosele
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: DPO 2011 (5-6/11/2011)

Bericht door yorkie » 16 nov 2011, 12:40

David Pinball Wizz schreef:Idd maar toch. De mannen van het Dutch pinball team (albert, paul, mark, ..) hadden echt zo'n potten vroeger. Echt puur op uithouding. Idd minder fun, maar geloof me ze kunnen het zeker. En op kampioenschappen is dit soms nodig om te kunnen winnen. Pure uithouding, veilige herhaling, ...
Zo heb ik ook eens een filmpje gezien waar Lyman Sheats op de cftbl speelt. Heel de tijd center shots en dus move your car schoten. Saai maar na een tijdje wel een hele dikke score.

Gebruikersavatar
diesel64
Berichten: 2116
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:40
Real name: Kristof
Locatie: Belgium

Re: DPO 2011 (5-6/11/2011)

Bericht door diesel64 » 16 nov 2011, 13:09

yorkie schreef:Zo heb ik ook eens een filmpje gezien waar Lyman Sheats op de cftbl speelt. Heel de tijd center shots en dus move your car schoten. Saai maar na een tijdje wel een hele dikke score.
No shirt. No shoes. No pinball.

ANO
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 dec 2011, 21:23
Real name: Albert Nomden

Re: DPO 2011 (5-6/11/2011)

Bericht door ANO » 05 dec 2011, 20:51

Haha, grappig om de reacties op de score van Paul te lezen.
Aangezien mijn highscore op RS tot op het miljard dezelfde is als die van Paul kan ik ietwat meer info geven:
Instellingen waren factory settings m.u.v. max E.B per B.I.P. Deze hadden we op maximaal gezet (10).
Tilt stond behoorlijk scherp. Vergelijk het maar met de DPM settings.
Tijdsduur was ongeveer 2 uur en 3 kwartier.

Eigenlijk was de RS nog relatief leuk om een keer te doen. Bij TAF en JY zijn het echt 2 schoten die je net zo lang maakt tot de concentratie nalaat. Bij RS is er toch iets meer variatie. Voor een hoge score zul je immers toch de modes ook daadwerkelijk moeten spelen. Overigens ken ik wel meer dan 1 veilig schot op de RS (5).

Reneeeee
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 apr 2012, 18:38
Real name: René van Gool

Re: DPO 2011 (5-6/11/2011)

Bericht door Reneeeee » 11 apr 2012, 07:57

Silverballgames schreef:Paul Jongma heeft wel degelijk deze score neergezet op een RS !! Heel erg saai spel en continu dezelfde veilige schoten maken.

En zo ken ik nog wel een paar weird scores die echt hebben plaatsgevonden ...

Rene Van Gool speelde meer dan 10.000.000.000 op een Addams Family .
Of meer dan 1.500.000.000 op een Junk Yard ... en dit alles op LOCATIE want hij heeft zelf geen flippers !!
Even voor alle duidelijkheid Lieven. Ik heb zelf wel een flipper thuis en soms twee omdat ik regelmatig er ééntje ter logeren krijg. Meer ruimte heb ik er gelukkig niet voor anders hadden er wel meer kasten gekomen denk ik. Momenteel heb ik The Bally's Game Show en binnenkort komt de Fish Tales erbij die een paar weekjes bij mij komt logeren en voor een groot onderhoud.

Wat betreft die GC scores wil ik ook nog wel even reageren. Ik kan me voorstellen dat het ongeloofwaardig overkomt om bv 1,5B te halen op een JY ( 2,3 B was het om precies te zijn doormiddel van level 87 te halen met de dog en alle drie de extra ballen te halen in de baan van de bus. Ik baalde achteraf nog wel een beetje van deze pot want mijn wens ia om ooit nog eens level 100 te halen om te kunnen zien of die tellen dat aan kan ). Brenn Oosterbaan had het drie jaar gelden ook toen ik hem leerden kennen hier in Amsterdam met die weird scores totdat ie ze regelmatig tegenkwam is diverse coffeeshops. Uiteindelijk is er weinig aan om dat voor elkaar te krijgen want als je twee uur per dag en dat een week tot twee weken lang dezelfde kast speeld ken je het karakter van de kast zo goed en kun je daar zo goed mee omgaan dat het spel vaak bijna eindeloos gespeeld kan worden. Daarnaast heb je wat geluk nodig dat het karakter van de kast zo ideaal is dat je hele uitzonderlijke scores kunt halen. Bij deze JY liep de bal heel erg mooi over van de rechterflipper naar de linker flipper bij elk schot in de dog. Leuk om het heel af en toe te doen al zit het gevaar erin dat je een bepaalde automatisme injezelf opbouwt dat niet ten goede komt als je een wedstrijd gaat spelen.

Gr René ;) :)

Gebruikersavatar
Silverballgames
Berichten: 1086
Lid geworden op: 10 aug 2011, 13:10
Real name: Lieven Engelbeen
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: DPO 2011 (5-6/11/2011)

Bericht door Silverballgames » 11 apr 2012, 08:38

Reneeeee schreef:Even voor alle duidelijkheid Lieven. Ik heb zelf wel een flipper thuis en soms twee omdat ik regelmatig er ééntje ter logeren krijg. Meer ruimte heb ik er gelukkig niet voor anders hadden er wel meer kasten gekomen denk ik. Momenteel heb ik The Bally's Game Show en binnenkort komt de Fish Tales erbij die een paar weekjes bij mij komt logeren en voor een groot onderhoud.

Gr René ;) :)

Sorry Rene ... ik dacht dat je een 2 jaar terug geen flippers had. :rose: :angel:

Gebruikersavatar
Den Duze
Berichten: 655
Lid geworden op: 15 aug 2011, 14:28
Real name: Dujardin Didier

Re: DPO 2011 (5-6/11/2011)

Bericht door Den Duze » 11 apr 2012, 10:18

@Rene: ik denk dat ik toch enkele keren ga kijken naar uw speelwijze want ik moet zeggen dat ik zo'n scores op een RS als onmogelijk beschouw (ook al kunnen bepaalde spelers dit :wtf: ).

Ik wil dit wel eens zien en eigenlijk ook niet want ik heb ooit eens een (nu triestige, maar toen vond ik dat niet slecht) 7,5 miljoen gehaald op een RS en ik moet zeggen dat ik het een vervelend spelletje begon te vinden. Hoe saai moet een spel met zo'n monsterscore dan zijn?

Ik weet dat er meer dan 1 veilig shot is maar ik reken als veilig schot een schot dat als je het niet perfect schiet dit niet 70% van de gevallen resulteert in een drain.
Op de RS dat bij mij stond mocht je zeker zijn dat een shot dat niet perfect was resulteerde in een verloren bal.
Nu kan ik wel een beetje flipperen maar heb ik toch nog heel veel (meer dan 50%) schoten die niet volledig doen wat ik eigenlijk wil :mrgreen:
Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom ik nog nooit gewonnen heb :mrgreen:

Dus verschiet niet op het DPM als er u iemand aan het stalken is terwijl u aan het spelen bent :whisling:
Aja, je mag mij ook altijd een demonstratie geven (uiteraard niet tijdens de wedstrijd zelf :D )

Reneeeee
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 apr 2012, 18:38
Real name: René van Gool

Re: DPO 2011 (5-6/11/2011)

Bericht door Reneeeee » 12 apr 2012, 08:00

@ DD
Soms is het heel plezierig om een monster score te halen en soms kan dat heel saai zijn om het alsmaar te blijven herhalen. Een voorbeeld van een hele plezierige monster score was oa op de TAF waarbij het bijna enkele en alleen het huisje volmaken is. Nadat ik het eerste huisje had volgemaakt had ik zoiets van "in dat huisje wonen mensen en die hebben ook eten nodig waarbij mijn tweede opdracht geboren was nl ik zag het huisje aan voor een supermarkt ". En zo heb ik uiteindelijk een heel leuk dorp erom heen gebouwd met een slager, groenten winkel, viswinkel .............enz. Dat vond ik wel erg leuk om te doen en gaf mij de juiste spirit om een monsterscore te halen.

Gr René ;) :)

Gebruikersavatar
Den Duze
Berichten: 655
Lid geworden op: 15 aug 2011, 14:28
Real name: Dujardin Didier

Re: DPO 2011 (5-6/11/2011)

Bericht door Den Duze » 12 apr 2012, 13:30

whaaa :rofl: hoe kom je erbij ..... :rofl:

Plaats reactie