Ik denk dat ze hun budget en uren hebben verspild met de ontwikkeling van die kutdraak.
Compleet off-topic maar ik vroeg het me de voorbije dagen reeds af, al vooruitgang met je WoZ?Wistiti schreef:Ik zou gewoon graag normaal kunnen spelen op een kast die nagelnieuw uit de doos kwam.
Maar blijkbaar is met dat niet gegund en staat een kast van 7500 euro al bijna 5 maand stil in de hoek.
Echt plezant kan je dat niet noemen, hé!?
Blijkbaar is dat alleen wanneer je eerste eigenaar bent, Vincent. Zodra je als tweede of volgende eigenaar een gebruikte kast hebt, is de garantie voorbij. Ik heb mijn WoZ met 120 spellen erop van een particulier gekocht en heb nu al problemen met de GI van het speelveld die het niet meer doet.May schreef:Wat raar is,want iedereen wordt vlug geholpen.
Waar heb je hem vandaan? Daar moet het probleem liggen.
Vorige week een probleem gehad, onderdeel is reeds vervangen.
Vincent
Das niet zo vreemd, het is en blijft de allermooiste flipperkast ooit gemaakt. Het spel is leuk en erg diep, de 139 multicolor leds geeft een spektakel qua verlichting en het ontwerp van de kast is ook erg mooi. En niet te vergeten het grote multicolor display natuurlijk! Qua storingen valt het op zich ook wel mee hoor, alleen de verlichting schijnt gevoelig te zijn voor problemen. De mijne heeft een afgebroken condensator op een led board en da's ongeveer het enige onderdeel dat zelf te solderen is. Maar eerlijk gezegd is Stern daar ook al, dus dat is bij alle nieuwe kasten gewoon verleden tijd.Dennis schreef:Die van Jurgen is volgens mij gemaakt en verkocht. Verder valt mij op dat ik die kasten vaker uit zie staan om dat er wat aan mankeert dan dat ze het doen. Toch blijft de tweedehands prijs hoger dan die in eerste instantie nieuw koste. Ik vindt dat echt vreemd.
En toch zit mij dat niet lekker. Die oude williams en gottlieb borden zijn eigenlijk altijd wel te herstellen. Die moderne borden niet meer, en moeten dan worden vervangen. Maar wat als jjp, dutch pinball etc dan failliet zijn? Niet heel ondenkbaar in deze branche? Dan kan die kast bij het afval want niet meer te repareren.Cenobyte schreef:en afgebroken condensator op een led board en da's ongeveer het enige onderdeel dat zelf te solderen is. Maar eerlijk gezegd is Stern daar ook al, dus dat is bij alle nieuwe kasten gewoon verleden tijd.
Mja maar RFM is daar geen goed voorbeeld van he.. Pinball2000 gebruikte een bepaald moederbord zo specifiek dat je daar niet zomaar eender welke pc kan in steken.. jaren geleden kon je je p2K machine ook weggooien als de pc kapot was of je moest 2de hands op ebay net een geschikt moederbord vonden.Automark schreef:Een pc is altijd te vervangen (zie rfm), maar gesloten hardware eigenlijk niet.
Als er genoeg vraag is wel. Maar dan moeten er genoeg kasten gemaakt/verkocht zijn waarbij het een probleem is.flippers.be schreef: Maar tegenwoordig zijn er er zoveel mensen in de hobby bezig dat alternatieven altijd wel ontwikkeld kunnen worden als er genoeg vraag naar is..
Precies wat men hier zegt: pinball2000 heeft precies hetzelfde probleem en daar zijn ook oplossingen voor gekomen, ondanks dat er maar twee kasten op dat systeemm zijn gemaakt. Bovendien denk ik dat er van jjp al meer kasten zijn gemaakt dan van pinball2000? Er zullen in ieder geval meer kasten overblijven omdat nu eigenlijk geen enkele flipper meer op de container verdwijnt en toen nog wel. Men is gewoon bang voor het onbekende en dat is menselijk.Richard Baan schreef:Als er genoeg vraag is wel. Maar dan moeten er genoeg kasten gemaakt/verkocht zijn waarbij het een probleem is.
Voor 1 serie WOZ zal dat mogelijk niet zijn. Ik houd zelf ook niet van het idee dat er een onoverkomelijk probleem kan komen dat het mogelijk niet meer werkend te maken is. En een compleet besturingssysteem is wel andere koek dan een modificatie aan een driverbord.
Nee dat weet ik wel maar mensen zoeken toch vaak het negatieve op vind ik. Als Stern morgen om wat voor reden dan ook failliet gaat dan is er ook maar 1 titel met de Spike hardware. en zeg niet dat dat een rare gedachte is, want B/W stopte er na SWEP1 ook mee op een moment dat niemand verwachtte: net na introductie van een geheel nieuw platform. Als je daar bang voor bent dan moet je je beperken tot alleen het jaren 90 spul, waar je zelf nog wat aan kunt solderen, en zelfs dan loop je tegen het feit dat niet elk electronica component meer leverbaar is.Richard Baan schreef:Dat kun je nu nog niet met zekerheid zeggen. Ik vind 1 titel van een nieuw merk toch niet een geruststellend gevoel geven.
Dat p2k dat wel heeft is niet een garantie voor woz. Maar misschien gaan ze bijna niet stuk.
Ach, de tijd zal het leren.