Joepla. De laatste echte update.
Mijn laatste plan was de poten onder handen nemen.
Eerste probleem was uberhaupt de levellers er uit krijgen. Manman. Veel roest zorgde ervoor dat sommige echt compleet vast zaten. De beelden spreken voor zich.
Eerst afschuren dus. Wat een karwei...
En vooraleer ik ze opnieuw kon spuiten moest er eerst een primer op (nee, ik ben geen Shrek aan het restaureren

).
Ondertussen de levellers onder handen genomen. Dit is dus waarvan ik moest vertrekken.
Tussen de bankschroef...
En bewerkt met de staalborstel op een boormachine...
Hetzelfde met de bouten. Voor:
En na:
Ook de lockbar met fijn schuurpapier opgeschuurd.
Dan, nadat de poten een nachtje gedroogd hadden ze mat zwart gespoten.
Dit was slechts de onderkant. Nadat deze opgedroogd was (na een paar uurtjes) de andere kant gedaan.
Ja ik weet het, het is allemaal niet perfect want ik heb de primer met de borstel geverfd en het ook niet in een stofvrije omgeving gedaan. Maar ja, het is toch een pak beter dan het was.
Ook de onderkant van de levellers geverfd met metaalkleur, ter bescherming tegen roest.
Ohja, als iemand zich afvraagt waarom ik de bouten niet verf: dat was origineel ook niet zo.
Terwijl de poten aan het drogen waren de laatste details afgewerkt. Zoals wat scorekaartjes gereproduceerd (met dank aan de website van Inkochnito).
Dan nog enkele overzichtsfoto's van de finale toestand van de binnenkant van de kast.
En ten slotte de kast afgewerkt met een repro sticker op de muntdeur...
Dan heb ik de laatste dagen wat problemen gehad met lampjes. Ik had ze ondertussen aan de praat gekregen, op twee feature lights na. Even gezocht en van eentje gemerkt dat de header op het lamp driver PCB wat gebroken soldeerpunten had.
Teruggesoldeerd en nu werken al mijn feature lights, op één na. Daarvan is de transistor kapot, vermoed ik. Die moet ik nog bestellen.
Gisteren dan eindelijk de poten er terug onder gezet en de kast was dus eigenlijk officieel af. Dan had ik zin om een "photoshoot" te doen. Mijn spiegelreflex nog eens uit de kast gehaald, mijn statief opgesteld en de kast mooi geplaceerd. Mijn eerste doel was een foto maken in dezelfde aard van de foto's op die oude flyers. En, al zeg ik het zelf, da's toch redelijk goed gelukt.
Dan mij gewoon nog wat geamuseerd met mijn statief en lange sluitertijden en ze naar eigen smaak bewerkt.
Zo. Dat was het dan. Dit was de laatste echte update. Dan rest mij enkel nog een filmpje. Dat heb ik al gemaakt, maar ik moet het nog uploaden naar YouTube. Dus dat zal voor morgen zijn.
Ik ben echt wel tevreden van het resultaat, ook al heb ik niet overal de perfectie kunnen of willen nastreven. Het enige dat me eigenlijk nog een beetje stoort zijn de beschadigingen aan het cabinet hier en daar. Ik ben daarmee gestopt omdat ik het blauw niet goed kon namaken. Waarschijnlijk ga ik wel nog wat experimenteren en dus eventueel die touchups toch nog uitvoeren.
Dus... hoewel de kast af is... stay tuned voor het filmpje morgen.