Zaterdag langs mijn neus weg gevraagd aan Jack of hij geen foto op zijn gsm had van de zo gezegde aanpassingen aan het playfield waar hij op de jjp google group het even over had, dus niet de draak, .... maar echt het veld. Zegt hij, oh jawel, haalt zijn gsm boven en scrolt naar een foto, die ik dan 5 seconden kan bestuderen.
Nu weet ik niet in hoe verre die foto representatief is voor wat het uiteindelijk gaat worden. Maar dat was een verschil van dag en nacht met het huidige. de volledige onderzijde rond de slingshots was in het groen en heel dwergs getint met runen en een grotere Arkenstone boven de flippers.
Een beetje hogerop ging dat over in vuurrood met Smaug zijn kop centraal gehuld in vlammen, meer zo als op het cabinet van de SE edition.
En naar boven toe ging het dan over in donker/donkerblauw, meer water tinten. Rechtsboven stonden ook niet die barrel pop bumpers maar weer even WOZ three placeholders. Het boek heb ik niet dadelijk gezien, ook niet wat er in de plaats stond. Ging te snel.
De berg met Smaug stond nog altijd links boven en leek me nog hetzelfde.
En toen waren de 5 seconden om.

Ik heb er gene in pre order maar nu begint het toch weer wat te kriebelen.
Als ik kijk naar mijn WOZ en dan naar de Hobbit hoe hij nu is. Dan kan ik eigenlijk moeilijk geloven dat dit het is.
Groeten,
Jochen