Bingovit schreef:Kristof, ikzelf werk bij Elaut waar ze grijpkranen en coin pushers ed produceren.
Het productieproces is misschien wel verouderd maar merendeel van het werk kan ook gewoon niet machinaal gedaan worden zoals men wel toepast in de autoindustrie.
Er is zoveel werk en detail in het produceren van zo'n toestel dat tenzij het een echt massaproduct wordt en Stern er ineens 50k van eenzelfde model kan verkopen er geen waardig alteranatief is om deze te produceren immho
Kijk maar hoe Jack ze gaat produceren, dat zal vast niet veel verschil hebben op de manier van Stern hoor

Akkoord. En ik verwacht ook niet veel spectaculairs op dat vlak van JJP, maar volgens mij kan het toch altijd efficiënter, zelfs voor kleine oplagen.
Ik verwijs daarvoor graag naar New Canasta. Ja ik weet het, die kast is heel wat minder ingewikkeld, maar het gaat om het concept. Ze produceren daar met een klein aantal mensen een kleine oplage flipperkasten. En ze hebben een paar zeer vernieuwende concepten in het design van hun kasten die de productie een pak efficiënter maken.
Bij Stern zitten ze nog manueel kabelbomen te plooien en te solderen. Alé komaan, dat kun je nu toch niet efficiënt noemen? Om nog maar van de gezondheid van de werknemers te zwijgen (uitgaande van de filmpjes die ik zie).
Nuja, ik kan er nog een gans boompje over opzetten wat er allemaal moderner kan aan het productieproces en de kasten van Stern, maar ik ga het hier bij houden. We gaan terug on topic!
Dus: Ik vind de kopruit van Transformers heerlijk! Had ik dat al gezegd?