Wie dacht dat ik mij zou kunnen inhouden om de coindoor uit mekaar te halen, die dacht verkeerd. Al moet ik toegeven dat het niet mijn favoriete deel is van een restauratie.
Alhoewel: dit was fun.
En toegegeven: eens de muntdeur af is, en terug op haar plaats zit, geeft het wel een bevredigend gevoel.
Beter dan ervoor toch... Ik heb uiteindelijk gekozen voor de coindoor plastic met het rode logo, het geeft wat meer kleur.
En nog een voor/na. De spoel is niet aangesloten (ze heeft geen functie meer en geeft toch dikwijls miserie), de draden zitten mooi weggestoken in de kabelboom. Ook de middenste muntproever heb ik achterwege gelaten, vermits er in het midden geen muntsleuf meer zit.
Supermooi Pascal en beter dan origineel. Hoe heb je die inox zo mooi gekregen, is dit terug geborsteld? Welke machine heb je daarvoor gebruikt?
Cave material: Iron Maiden LE, MET Pro, TAF, GL, Congo, Old Chicago,SM (red),T2,FF
Left the MooseCave: DH, Cyclone, BSD,ACDC Luci VE,TZ, NGG,WW,ES,FH, F14,CTBL,LoTR,PoTC,JD, TFtC, BH,SS
Restaurations: FH, Cyclone, Grand Lizard, F14 Tomcat,TFTC,JD
Ik heb daarvoor een poliermachine van 750 watt maar dat is eigenlijk nog te zwak.
Lukt enkel goed voor kleine stukken zoals de shooter of popbumper rings maar siderails, lockbar enz
dat is al te groot. Ge moet namelijk wat duwen op dat werkstuk en dan staat zelf met 750 watt de motor snel stil
Staalwol tripple 0 is ook goed te gebruiken geeft geen krassen zoals schuurpapier.
Hoe heb je het middelste bally logo gedaan?
Is dit in reliëf en heb je het zwart achteraf weggeschuurd of heb je ....?
In ieder geval heel mooi
Grt free
Damn, ik heb het door denk ik.
Uw snijplotter en uw geduld zijn ongeloofelijk,
Hoe heb je dit zo mooi uitgelijnd?
Strak spuitwerk ook, geen vernis om hoogteverschillen weg te werken,
tis precies gezeefdrukt.
Godspeed you emperor
spliffsecond schreef:Staalwol tripple 0 is ook goed te gebruiken geeft geen krassen zoals schuurpapier.
Het was net de bedoeling om dat geborsteld effect na te doen, dus daarom met schuurpapier. Eerst 220, dan 280, 400 en ten slotte 600. Niet fijner.
Opschuren zonder krassen kan idd met staalwol, of verderschuren met steeds fijner schuurpapier (tot 2000). En om heel fijn te polieren, of echt te doen blinken, heb ik ook zo'n polijstmachine gekocht in de stijl van die van Thierry.
spliffsecond schreef:Damn, ik heb het door denk ik.
Idd twee kleuren spuitlak: eerst gebroken wit, daarna zwart. Er is een fijne outline tussen de twee kleuren waar het metaal door te zien is. Ik heb spuitbussen met solventverf gebruikt: een heel fijn laagje is al heel dekkend. En houdt beter op metaal dan de watergedragen airbrushverfjes van Createx.
Er is nog niks aangesloten, maar toch al een probleem: ik meet een goeie 24V op TP1 van het rectifier board (zou maar 6,5V mogen zijn). Ik versta het niet: ik had het bord bijna volledig opnieuw opgebouwd met nieuwe componenten.
En dus heb ik ongeveer alles losgesoldeerd en opnieuw gemonteerd. Helaas: geen verschil. Zot kom ik ervan. Uiteindelijk vind ik de oorzaak: toen de vorige eigenaar het bord gehackt had heeft hij een baantje doorgekrast. Maar hij had dat werkelijk super goed gedaan: het was amper zichtbaar...
Ik heb daar een paar uur mee verloren en was dringend aan wat pinten toe. Maar de GI van het kabinet werkte dan toch al
Next: featured lamps.
Ik was volledig vergeten dat ik het lamp driver board en het auxiliary lamp driver bord van mijn EBD in mijn Medusa had gestoken voor de BOP-Classics. En dus moest ik die Medusa borden nu wel fixen, want slechts de helft van de cpu-gestuurde lampen op het speelveld brandden. En dat bleek toch wel een ingewikkeld defect voor een electronica-amateurke als ik... maar ziehier!!!
Ik heb er zelfs een video van gemaakt, zo content was ik dat ik het kunnen oplossen heb.
Op de video kan je nog een paar lampen zien die niet wilden werken. Bleken er toch nog wat SCR's kapot. Intussen zijn ook die gefixt. Hell yeah...
Skitterend! Vol bewondering . Kan niet wachten om aan mijn Grand Lizard te beginnen
Cave material: Iron Maiden LE, MET Pro, TAF, GL, Congo, Old Chicago,SM (red),T2,FF
Left the MooseCave: DH, Cyclone, BSD,ACDC Luci VE,TZ, NGG,WW,ES,FH, F14,CTBL,LoTR,PoTC,JD, TFtC, BH,SS
Restaurations: FH, Cyclone, Grand Lizard, F14 Tomcat,TFTC,JD
Cave material: Iron Maiden LE, MET Pro, TAF, GL, Congo, Old Chicago,SM (red),T2,FF
Left the MooseCave: DH, Cyclone, BSD,ACDC Luci VE,TZ, NGG,WW,ES,FH, F14,CTBL,LoTR,PoTC,JD, TFtC, BH,SS
Restaurations: FH, Cyclone, Grand Lizard, F14 Tomcat,TFTC,JD
Een update... heropbouwen van het speelveld.
De enige resterende klus van betekenis was die metalen posts loskrijgen uit de oude clear plastic guides. Uiteindelijk bleek dat vlot te lukken door die plastics met een verfstripper te verwarmen waardoor ze soepel werden.
Mijn plastic protectors die ik eveneens met de laser laten uitsnijden heb zitten onder alle gewone plastics.
Speelveld zit na een kleine 4 maanden terug in het kabinet en alles is aangesloten.
Eerste test-spelletje was goed voor een highscore van 304.090
En ten slotte zitten ook mijn custom apron cards op hun plaats. Zelfde lettertype als mijn 4-in-line drop targets: een schreefletter, ietwat cowboy style...
Cave material: Iron Maiden LE, MET Pro, TAF, GL, Congo, Old Chicago,SM (red),T2,FF
Left the MooseCave: DH, Cyclone, BSD,ACDC Luci VE,TZ, NGG,WW,ES,FH, F14,CTBL,LoTR,PoTC,JD, TFtC, BH,SS
Restaurations: FH, Cyclone, Grand Lizard, F14 Tomcat,TFTC,JD