Medieval Madness gezocht

Flippers of onderdelen gezocht
Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6188
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Medieval Madness gezocht

Bericht door zwartepanter » 13 mar 2012, 17:52

Heb ook nog een MM gehad... die van Eric... even op bezoek..., vond er toen niet veel aan ;)

Gebruikersavatar
goodgameslover
Berichten: 572
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:13
Real name: Yves Havermaet
Locatie: Belgium

Re: Medieval Madness gezocht

Bericht door goodgameslover » 13 mar 2012, 18:48

Ik vind MM een geweldige kast, Qua fun en sound is het volledig mijn ding.Maar ik koop geen dingen met het doel om er geld aan te verdienen, is dat het geval, leuk! Zoniet jammer. Ik snap alleen niet waarom iedereen zo gefixeerd is op dat geld en waarde factor bij een flipper. Als je nagaat waar je in het leven overal geld op verliest dan is het eventuele verlies op een flipper een lachertje. Koop een auto en rij er mee buiten, en verkoop hem onmiddelijk en je bent al 21% btw kwijt. En dan spreken we nog niet als je er jaren mee rond rijdt! Dit geldt ook voor alle electronica materiaal,kleren, speelgoed van de kinders (als ge die hebt :mrgreen: ), spellekes, cd, dvd's en ga zo maar voort. Als je dat eens gaat berekenen dan wordt je pas niet goed! :wtf:
Koop gewoon de dingen die je leuk vind en daarmee basta! :rock:
Als je zowiezo al geld aan een luxe artikel als flippers kunt geven, dan zal een eventueel verlies wel zo hard ni aankomen zekers? Anders zijt ge ni goe bezig! :tongue:

Gebruikersavatar
Gunske
Berichten: 448
Lid geworden op: 25 aug 2011, 11:26
Real name: Kevin Guns
Locatie: Belgium

Re: Medieval Madness gezocht

Bericht door Gunske » 13 mar 2012, 18:50

De laatste tijd blijven er geregeld MM's te koop staan gedurende een aantal weken aan 6.5-7K.
Dus het aantal mensen die dat bedrag eraan willen geven, zijn er (bijna) niet meer.

Conclusie;
De prijs gaat in de toekomst gewoon terug zakken naar iets wat iedereen het er ongeveer voor over heeft en ze weer makkelijk tradable is.

8-)
Owning; MB
Sold; CV, TAF, TZ, WH20, RS, CFTBL, MSF, Nucore RFM, NGG, FT, TFTC, TF pro, SNK NeoGeo 161in1 Arcade

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2224
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Medieval Madness gezocht

Bericht door Cenobyte » 13 mar 2012, 20:44

flippers.be schreef:Wat doet het er toe ? Waarom vraag je dit enkel over MM en niet over MM, CV ? Of mensen die NIB Sterns kopen ??
Want bij een MM weet je tenminste dat je een vaste waarde koopt, terwijl het bij een NIB Stern een grotere gok is of de kast leuk zal zijn of zijn waarde een beetje behoudt of niet ?
Omdat de MM er qua prijs met kop en schouders bovenuit steekt. NIB Sterns zijn inderdaad ook duur, maar dan is het net als bij een nieuwe auto: je hebt iets wat nieuw en onbezoedeld is, waar nog niemand met zijn vingers heeft aangezeten, maar waarvan je zeker kunt zijn dat het in waarde gaat dalen omdat het af gaat schrijven.

Overigens moet de toekomst maar uitwijzen of een MM zo waardevast blijft hoor, ik heb er mijn twijfels over en jijzelf overigens ook in het begin van dit topic ;)
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
jay-jay
Berichten: 840
Lid geworden op: 14 aug 2011, 12:05
Real name: john van gemeren
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Medieval Madness gezocht

Bericht door jay-jay » 13 mar 2012, 21:54

goodgameslover schreef:Koop gewoon de dingen die je leuk vind en daarmee basta! :rock:
Als je zowiezo al geld aan een luxe artikel als flippers kunt geven, dan zal een eventueel verlies wel zo hard ni aankomen zekers? Anders zijt ge ni goe bezig! :tongue:
dit vind ik een van de beste redeneringen die ik hier de laatste tijd voorbij heb zien komen :rock:
t`is ongeveer net zoals ik al zei :whisling:
Hmmmmmm.......Oooooh moet zo.........

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2207
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Medieval Madness gezocht

Bericht door flippers.be » 14 mar 2012, 12:11

Om echt te antwoorden op je vraag: Eigenlijk dezelfde redenering als bij al mijn andere kasten - ik vond ze leuk, wou ze hebben en had het geld er voor over. MM is wat dat betreft niet veel anders dan andere kasten.. (enige uitzondering is dat ik vroeger soms wel een kast kocht omdat het een koopje was en daarom gewoon kocht alhoewel ik er niet naar zocht, terwijl MM niet echt een koopje te noemen is) ;)

Heb de mijne in 2002 gekocht bij een Duitse handelaar; Is de enige van al mijn kasten die ik geshopt bij een handelaar heb gekocht (alle andere waren altijd particulier of direkt van exploitant), gewoon omdat ze nergens anders te krijgen was.

MM had ik eerst op visual pinball gespeeld (eind 2000 /begin 2001 denk ik, dat programma bestond toen pas vrij recent) en na ze daarop te spelen vond ik het een superkast en zei ik tegen mezelf dat ik ze moest hebben. Heb ze ook in 't echt gespeeld, ook in 2001 denk ik, was de laatste keer dat de NFV het BFK organiseerde in Antwerpen op Collector Fantasies (voordat de beurs naar Mechelen verhuisde). Alhoewel ik het niet zo goed had gedaan in de wedstrijd, had de kast echt wel een goede indruk nalaten.

Dan begon de zoektocht, maar in Belgie vond ik ze gewoon niet te koop.
Toen ik voorheen naar mijn eerste flipperkast op zoek was, had ik een MM voor 65.000bfr (+-1625 euro) te koop gevonden. Had die niet gekocht, want alle andere WPC kasten waren toen maar rond de 20.000bfr (500 euro). Dacht van beter af te zijn met een goedkopere kast en het werd een Whitewater.. Dat is het enige over mijn MM aankoop dat ik me nog altijd beklaag - ik had die gewoon al eerder, als eerste kast moeten kopen. Dat was me veel goedkoper uitgekomen :D

Uiteindelijk heb ik zelf geen MM te koop gevonden (er waren er bijna geen te koop in de Benelux, niemand van de exploitanten die ik kende had er een). Maar mijn lieve echtgenote was ook op zoek en had via contacten bij de NFV gehoord dat een Duitse handelaar er net een binnen had.
Heeft ze alles achter mijn rug geregeld.. en op een ochtend was ik al op mijn werk en kreeg ik telefoon van haar of ik aub snel naar huis terug kon komen, er stond een groot pak voor de deur dat ze niet alleen binnen kreeg.
Dat groot pak was een MM op pallet die door de transporteur op het voetpad was achtergelaten :D :D :D was Nikkys kado voor onze huwelijksverjaardag. :clap:

Heb nog geen moment spijt gehad dat we ze hebben gekocht. MM vind ik een superleuke kast. Goede flow, ziet er goed uit, leuke humor, geluid en muziek is goed, .. Is gewoon een goede kast waar alles netjes samenvalt.
Qua moeilijkheidsgraad vind ik ze ook net goed - voor mij als gemiddelde speler is ze moeilijk genoeg om uitdagend te zijn. De meeste spelletjes zijn kort, maar af en toe ben ik echt in vorm en raak ik heel ver, en als ik me er echt op toeleg (is dan enkele dagen op rij veel spelen) dan haal ik het eindspel. Er zit ook afwisseling genoeg in om niet te vervelen, bv niet altijd hetzelfde geluidje als je een target schiet (zoals bij veel andere kasten wel het geval is), er zijn enkele leuke modes waar je speciaal moet voor gaan (bv barnyard multiball), .. Kortom, een superleuke kast die na 10 jaar nog altijd niet verveelt. Kan echt wel zeggen dat ik van al de kasten die ik heb, MM het meeste speel - andere kasten blijven soms 6 maanden of langer onbespeeld staan (tot ik er weer op val en ze dan weken aan een stuk speel tot ik ze weer even beu ben), maar MM moet ik gewoon regelmatig eens spelen, als is het maar 1 kort spelletje.
Ik hou ze in topstaat, heb er ook zwaardere speakers in en met de zware bass is het echt wel een goed gevoel.. MM moet wel in goede staat zijn - veel mensen spelen op een versleten, slecht afgestelde kast, en dan is het inderdaad moeilijk begrijpen waarom ze zo duur is.

En of de kast haar waarde of niet behoudt: ok om eerlijk te zijn, het is natuurlijk leuk te weten dat een kast in waarde stijgt. Maar hetzelfde bedrag 10 jaar op mijn bankrekening/geinvesteerd had het waarschijnlijk beter gedaan, daarvoor moet je het niet doen. En eigenlijk hoop ik dat ze niet te veel stijgt - want af en toe kreeg ik eens de vraag of ik hem voor XXX (gek bedrag) wil verkopen en dan is het soms wel twijfelen maar toch nee zeggen want ik wil ze echt niet weg doen. Stel je voor dat de prijs nog eens verdubbeld of verdrievoudigd, hmm, dan zal het misschien moeilijk worden om te blijven nee zeggen.0
Maar ik ben echt niet van plan om ze te verkopen. Nu ik ze al 10 jaar hebt valt de investering mee gespreid over al die jaren :) Zakt de markt van MM in elkaar en is ze binnenkort nog maar 500 euro waard, des te beter, dan ga ik ze zeker voor altijd bijhouden. Het is mijn favoriete kast die gewoon niet weg gaat.
Laatst gewijzigd door flippers.be op 05 sep 2012, 08:29, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2805
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Medieval Madness gezocht

Bericht door g94 » 14 mar 2012, 16:56

Cenobyte schreef:Overigens moet de toekomst maar uitwijzen of een MM
zo waardevast blijft hoor, ik heb er mijn twijfels over en jijzelf overigens ook in het begin van dit topic ;)
Ik gun het jullie van harte dat jullie ooit gelijk krijgen. Geen paniek intussen, gewoon rustig blijven :handjob: :handjob:

:lol:

Gebruikersavatar
stEmE
Berichten: 1180
Lid geworden op: 01 okt 2011, 17:34
Real name: Steven Meeussen
Locatie: Belgium

Re: Medieval Madness gezocht

Bericht door stEmE » 14 mar 2012, 17:50

@Pascal, ben je ondertussen al begonnen aan de MM of staat die nog even op hold?
Het verschil tussen een oude auto en een oldtimer : als je je begint af te vragen of je de olie zou verversen of ineens de volledige wagen...
http://www.huisbaeyens.be (toneelkostuums en feestartikelen)

Transporter77
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 feb 2012, 18:21
Real name: Carl
Locatie: Belgium

Re: Medieval Madness gezocht

Bericht door Transporter77 » 15 mar 2012, 10:01

Cenobyte schreef:Overigens moet de toekomst maar uitwijzen of een MM
zo waardevast blijft hoor, ik heb er mijn twijfels over en jijzelf overigens ook in het begin van dit topic ;)

wacht totdat de Russen en Chinezen beginnen flipperen :?:

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5830
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: Medieval Madness gezocht

Bericht door Pascal » 15 mar 2012, 10:33

Transporter77 schreef:wacht totdat de Russen en Chinezen beginnen flipperen :?:
volgens mij wordt er al wat geflipperd in china.
de oost europeanen hebben het financieel ook wat beter en beginnen nu ook flippers te verzamelen...
en ik hebzelfs al mooie collecties gezien uit die olie-landen, daar hebben ze natuurlijk veel geld... :madman:

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6188
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Medieval Madness gezocht

Bericht door zwartepanter » 15 mar 2012, 10:45

Liefst gene flipper van Chinese makelij... :run:

Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 497
Lid geworden op: 22 aug 2011, 18:14
Real name: Dirk Verhulst
Locatie: Belgium

Re: Medieval Madness gezocht

Bericht door Dirk » 15 mar 2012, 10:46

Bij de laatste expeditie in het Amazonewoud is er zelfs een stam aangetroffen waar in de hut van het stamhoofd een Totem en een Jungle Lord stond. Beiden HUO.

ivang
Berichten: 793
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: Medieval Madness gezocht

Bericht door ivang » 15 mar 2012, 11:08

Dirk schreef:Bij de laatste expeditie in het Amazonewoud is er zelfs een stam aangetroffen waar in de hut van het stamhoofd een Totem en een Jungle Lord stond. Beiden HUO.
Alleen spijtig voor die mannen dat ze daar nog genen ellentriek hadden ...

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3942
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Medieval Madness gezocht

Bericht door Richard Baan » 15 mar 2012, 12:16

Dirk schreef:Bij de laatste expeditie in het Amazonewoud is er zelfs een stam aangetroffen waar in de hut van het stamhoofd een Totem en een Jungle Lord stond. Beiden HUO.
Dan begrijp ik ook waarom sommige expedities niet meer terug komen.
Ze blijven daar flipperen.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2224
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Medieval Madness gezocht

Bericht door Cenobyte » 15 mar 2012, 13:35

Die zullen daar ook iets meer problemen hebben om de kasten waterpas te krijgen dan wij, op zo'n zompige kleigrond :lol:
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Plaats reactie