attack from mars airballs

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
Gebruikersavatar
glenn pellis
Berichten: 2362
Lid geworden op: 14 aug 2011, 09:13
Real name: glenn pellis
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: attack from mars airballs

Bericht door glenn pellis » 05 jan 2012, 15:10

Henry schreef:Ik heb sinds vandaag geen last meer van airballs uit de scoop.Er zat bij mijn een te zware spoel in,alleen nou is het weer ff wennen,dat de bal er nu zo laf uit komt ;)
De kast speelt weer super,miss een stomme vraag:maar zitten er wel de juiste flipper spoelen in bij jouw?
de spoelen heb ik gecheckt, die zijn correct
Creature from The black lagoon ,taxi ,Whirlwind, The Shadow ,Road Show, dr who,dolly parton, F-14 tomcat, game of thrones, sttng

Gebruikersavatar
Da Chosen
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 sep 2011, 08:34
Real name: John Snel
Locatie: The Netherlands

Re: attack from mars airballs

Bericht door Da Chosen » 05 jan 2012, 15:13

Mijn tips al uitgeprobeerd?
In play: Creature From The Black Lagoon, Guns & Roses, Johnny Mnemonic,

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2805
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: attack from mars airballs

Bericht door g94 » 05 jan 2012, 15:39

Glenn,

Dat de bal krachtig uit de scoop komt is normaal. Daarom ook dat de meeste AFM's schade hebben aan de stroke of luck inserts. Maar bij mij komt die wel evenwijdig met het speelveld uit de scoop, hij gaat dus niet de lucht in. Check eens of die boog van de scoop wel nog mooi rond is. Als hij aan het einde teveel naar boven staat, dan gaat de bal daardoor niet horizontaal genoeg uit de scoop komen, en heb je een airball.

Tegen de targetbank schieten zou nooit een airball mogen geven, integendeel: de bal valt dood tegen de targetbank en rolt dan naar beneden (en als ge malchans hebt STDM). Die targetbank is in ijzer, dus die mag niet meeveren. Gebeurt dat toch, dan zal er ergens speling zijn tussen de plastic targets en de assy zelf. Waardoor die plastic targets wat kunnen plooien en dan tennisraket-gewijs terugveren.

Bovenstaande natuurlijk zonder jouw flipper te hebben gezien, dus het kan helemaal iets anders zijn.
Maar check het eens...

P

Gebruikersavatar
glenn pellis
Berichten: 2362
Lid geworden op: 14 aug 2011, 09:13
Real name: glenn pellis
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: attack from mars airballs

Bericht door glenn pellis » 05 jan 2012, 15:43

Da Chosen schreef:Mijn tips al uitgeprobeerd?
zaterdag eens bekijken met een expert ;-)
Creature from The black lagoon ,taxi ,Whirlwind, The Shadow ,Road Show, dr who,dolly parton, F-14 tomcat, game of thrones, sttng

Henry
Berichten: 165
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:21
Real name: Henry Gijsbertse
Locatie: The Netherlands

Re: attack from mars airballs

Bericht door Henry » 08 jan 2012, 19:11

En is het probleem met de airballs nog opgelost gisteren?
in play:HSll,MSF,F14TC,DWHO,WD?,NF,TOM,BM66,GZ premium
Game over:SOF,NF,2xWH20,SHREK,F14TC,TZ,2xCONGO,SOPRANOS,MM,JM,MB,SM,SS,AFM,IM,TWD,TS

Gebruikersavatar
glenn pellis
Berichten: 2362
Lid geworden op: 14 aug 2011, 09:13
Real name: glenn pellis
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: attack from mars airballs

Bericht door glenn pellis » 08 jan 2012, 19:49

targets verplooid, het scheelt toch iets, maar volledig wegwerken denk dat dat nooit zal gaan, heb dat bij nog AFM kasten gezien.
Creature from The black lagoon ,taxi ,Whirlwind, The Shadow ,Road Show, dr who,dolly parton, F-14 tomcat, game of thrones, sttng

Henry
Berichten: 165
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:21
Real name: Henry Gijsbertse
Locatie: The Netherlands

Re: attack from mars airballs

Bericht door Henry » 08 jan 2012, 20:20

Oh dus het is gelukkig toch iets beter geworden en zoals jezelf al zegt,de meeste AFM hebben het.Die van mijn heeft het ook wel eens.ligt ook aan de layout en het is ook een snelle kast.Ik heb af en toe dat de achterste switch van de right orbit niet regrestreert,omdat de bal er gewoon overheen vliegt.
in play:HSll,MSF,F14TC,DWHO,WD?,NF,TOM,BM66,GZ premium
Game over:SOF,NF,2xWH20,SHREK,F14TC,TZ,2xCONGO,SOPRANOS,MM,JM,MB,SM,SS,AFM,IM,TWD,TS

Gebruikersavatar
wza1979
Berichten: 591
Lid geworden op: 01 sep 2011, 18:12
Real name: William van de Zand
Locatie: The Netherlands

Re: attack from mars airballs

Bericht door wza1979 » 08 jan 2012, 20:33

haha, ik heb dat bij de linker loop. De eerste switch is "lui". Als de bal daar via de linkerkant overheen gaat dan pakt hem hem eerst niet. Ga ik via rechts dan pakt hij hem ineens links ook. Of ik por even met mijn vinger eraan.

Switch heb ik al 2 x vervangen, ook al meerdere keren switch opnieuw gebogen.
Ben zelf ook een beetje te lui om er echt wat aan te doen. :?

Maar airballs heb ik werkelijk nooit, ook 2 maten van mij met een AFM, waar ik regelmatig speel, heb ik er nooit last van.

Het uitschieten bij de scope is wel weer een lastig iets bij mij. Normaal moet hij hem netjes op de linker flipper schieten, maar na verloop van tijd schuift de scope een millimeter naar rechts en vliegt hij ongecontroleerd het gat uit. En de scope zit gewoon muurvast met 4 schroeven ....... ;)

Gebruikersavatar
glenn pellis
Berichten: 2362
Lid geworden op: 14 aug 2011, 09:13
Real name: glenn pellis
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: attack from mars airballs

Bericht door glenn pellis » 09 jan 2012, 15:18

die wpc 95 kasten zijn wel bekend om hun slechte switchen
zo heb ik eens een pinball 2000 revenge gehad en daar waren zeker 4 switchen die gewoon slecht waren
Creature from The black lagoon ,taxi ,Whirlwind, The Shadow ,Road Show, dr who,dolly parton, F-14 tomcat, game of thrones, sttng

Gebruikersavatar
wza1979
Berichten: 591
Lid geworden op: 01 sep 2011, 18:12
Real name: William van de Zand
Locatie: The Netherlands

Re: attack from mars airballs

Bericht door wza1979 » 09 jan 2012, 16:15

glenn pellis schreef:die wpc 95 kasten zijn wel bekend om hun slechte switchen
zo heb ik eens een pinball 2000 revenge gehad en daar waren zeker 4 switchen die gewoon slecht waren
jaja, dat klopt ja. Ik heb er ook veel last van. Zo had ik vorige jaar mijn AFM gekocht maar die had al 16 maanden stil gestaan. Ik heb bijna iedere switch moeten vervangen op 3 na allemaal. Zo erg had ik het nog nooit meegemaakt. :shock:

Henry
Berichten: 165
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:21
Real name: Henry Gijsbertse
Locatie: The Netherlands

Re: attack from mars airballs

Bericht door Henry » 09 jan 2012, 20:52

wza1979 schreef:Ben zelf ook een beetje te lui om er echt wat aan te doen.
Ja ik ken het probleem,tot ik het echt zat wordt,of een paar keer genaaid wordt tijdens het spelen.Met een jackpot ofzo.
Maar ben al toch al een paar keer bezig geweest met die achterste switch,je kan er ook slecht bij,zit precies onder de lockramp.Maar ik heb hem nu eindelijk goed staan,ik heb nu ongeveer 2 uur gespeeld en de switch heeft maar 1 keer gehaperd :)
Dus nu maar hopen dat het zo blijft :)
in play:HSll,MSF,F14TC,DWHO,WD?,NF,TOM,BM66,GZ premium
Game over:SOF,NF,2xWH20,SHREK,F14TC,TZ,2xCONGO,SOPRANOS,MM,JM,MB,SM,SS,AFM,IM,TWD,TS

Plaats reactie