LAH onderdelen (spinner switch, popbumper coil)

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
V-man
Real name: morgan

LAH onderdelen (spinner switch, popbumper coil)

Bericht door V-man » 01 mei 2016, 15:58

Hello iedereen,

Ik ben bezig met mijn last action hero (data east) flipper en zou een paar stukken willen bestellen op wipperflinkel.nl maar ik geraak er precies niet goed wijs uit, vandaar deze oproep.

1.het armpje van m'n spinner switch is afgebroken, had het ergens weggelegd als visueel hulpmiddel om te bestellen maar ik vind het natuurlijk niet meer terug. Nu als ik op hun website kijk zie ik daar 2 soorten spinners namelijk micro switch spinner links of rechts [url]http://www.wipperflinkel.nl/winkel/cont ... html#p3721[/url]
De vraag is op wat slaat die links en rechts en hoe weet ik welke in mijn kast zit?

Trouwens als ik op nummer zoek van in de manual heb ik switch nr 180-5010-04 nodig maar die ziet er toch totaal anders uit [url]http://www.pinballlife.com/index.php?p=product&id=3169[/url]?
Ik meen me te herinneren dat hetgeen wat erin zat zo'n gebogen armpje was zoals op wipperflinkel.nl
Dus ja *confused here* :madman:

2. Tweede probleem is de spoel van een popbumper die niets meer doet. Dat is een black beast 090-5001-00 (23-800).
Op hun website staat er een een spoel met hetzelfde nr. Kan ik die gebruiken en welke spoelbus heb ik nodig? Al even opgezocht en blijkbaar is een popbumper coil er één met een normale spoelbus, dus geen offset. Is dit correct?
En coil sleeve is dat de veer die erbij zit?

Dummy questions ongetwijfeld, maar als iemand mij kan helpen of zelf een LAH heeft dan hoef ik niet te gokken met welke ik moet nemen :D

Very thanks, much aprecciated, so wow :D

wimpinball
Real name: wim van roey

Re: LAH onderdelen (spinner switch, popbumper coil)

Bericht door wimpinball » 01 mei 2016, 17:31

Beste ,

het beste is de switch te bestellen die in de handboek staat , je kunt de lip op de switch nog steeds een beetje verbuigen

wat betreft de bumper , ben je zeker dat de spoel stuk is ?
Werkt de spoel in de coiltest ?
Indien hij nog niet werkt moet je eens kijken of er geen draad is gelost , zowel de draden die aankomen als de draden van de spoel zelf .
het zou ook kunnen dat de sturing van de spoel stuk is .
coilsleeve is de plastieken bus die in de spoel zit .
Je kunt de spoel wisselen met een andere bumper en kijken of deze spoel dan wel aantrekt .

wimpinball

Bericht door wimpinball » 01 mei 2016, 17:32

coil sleeve meet 12,5 op 44,5 mm

V-man
Real name: morgan

Bericht door V-man » 01 mei 2016, 19:22

Hey, bedankt wim

in de coil test deed hij inderdaad niks, dus ik ging ervan uit dat hij dood was.

echter... playfield omhoog gedaan en aan de draadjes getrokken en er zit er inderdaad ééntje los. Dat had ik op het zicht niet gezien aangezien er zo'n "hoesje" over zat.

simpele tip doch goud waard voor mij :respect:

dikke merci :D

wimpinball

Bericht door wimpinball » 01 mei 2016, 20:07

dan nu nog enkel de switch vervangen en je flipperkast is volledig in orde .

Veel flipperplezier

fantomas
Real name: Tom Geneyn

Bericht door fantomas » 02 mei 2016, 07:53

V-man schreef:Very thanks, much aprecciated, so wow :D
9gag! :good:

Plaats reactie