DMD display

Flippers of onderdelen gezocht
Plaats reactie
Sacriloco
Berichten: 304
Lid geworden op: 25 jan 2013, 12:03
Real name: Jonathan

DMD display

Bericht door Sacriloco » 22 apr 2016, 11:03

Hallo,

Een tijdje terug had ik dit hier al eens gepost maar was een tijdje inactief en heb het uit het oog verloren.
Mijn DMD van de Doctor Who mist een horizontale lijn en zou graag een gebruikte DMD (uiteraard met geen missende lijnen en niet uitgegast) tegen een schappelijke prijs overkopen.

Iemand ééntje op overschot die hij wenst te verkopen?
Playing: Doctor Who, IJ (williams), TZ
Will be missing: Bride of Pinbot, Judge dredd, STTNG, HS, HSII, RS, FT

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4395
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: DMD display

Bericht door David Pinball Wizz » 22 apr 2016, 11:10

Is je display met een flatcable of niet?

In het geval van het tweede kan je die vaak nog herstellen
IFPA Country Director Belgium

Sacriloco
Berichten: 304
Lid geworden op: 25 jan 2013, 12:03
Real name: Jonathan

Re: DMD display

Bericht door Sacriloco » 22 apr 2016, 11:16

Nu ga ik wellicht domme vraag stellen. Maar er is één flatcable geconnecteerd met het DMD display (ik weet niet of je dat bedoelt?). Heb de display er uitgehaald en kan zien dat een pin geen goede connectie meer heeft en afgebroken is. Heb dan gelezen dat voor die opnieuw te verbinden dat je in dat glas moet gaan boren en met speciaal materiaal de pinnen opnieuw te solderen (met dan het risico dat de missende lijn na x aantal dagen opnieuw verschijnt).

Nu weet ik niet of jij het misschien op een andere soort reparatie hebt? In ieder geval als het te repareren valt, des te beter :D
Playing: Doctor Who, IJ (williams), TZ
Will be missing: Bride of Pinbot, Judge dredd, STTNG, HS, HSII, RS, FT

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4395
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: DMD display

Bericht door David Pinball Wizz » 22 apr 2016, 12:02

ja, idd, wat van het glas weg prutsen en dan met speciaal productie terug verbinden...

ikzelf heb dat nog nooit gedaan, maar ook over gehoord
IFPA Country Director Belgium

ronaldvg
Berichten: 217
Lid geworden op: 10 sep 2014, 23:27
Real name: Ronald

Re: DMD display

Bericht door ronaldvg » 25 apr 2016, 10:18

Dit gaat als volgt:

Meestal breken de pinnetje af precies tegen het glas, dus daar is niet meer tegenaan te solderen. De contactstrips zitten on der het glas.

Wat je kunt doen is een gaatje boren naar het contact toe, Dit moet heel voorzichtig, want het glas kan natuurlijk kapot gaan. Beste is om dit met boorolie te doen met een nieuwe boor, liefst maximaal 1 mm of zo. Opletten dat je niet door de contactstrip heen boort. Beste met een boormachine op een statief doen (kolomboor).

Dan met conductieve lijm (conductive glue) een draadje in het gat boren en natuurlijk zorgen dat het draadje en de lijm contact maakt met de contactstrip en de andere kant best solderen op de printplaat.

Is inderdaad geen blijvende oplossing, omdat de lijm na verloop van tijd weer loslaat omdat de DMD bij elk gebruik redelijk warm en na gebruik weer koud wordt. Door het verschil in uitzetting van de lijm tov de contactstrip zal dit weer een keer loslaten.

Je kunt er gewoon heel moeilijk bij, anders zou het een simpele reparatie zijn, als je zou kunnen solderen op de originele contactstrip.

Plaats reactie