MMR order at Ministry of Pinball

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
cv2
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 jan 2016, 00:17
Real name: chris

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door cv2 » 21 feb 2016, 22:45

Pascal schreef:http://link.marktplaats.nl/m1022143874

nog een nieuwe te koop :madman:
Ik heb deze meneer (of mevrouw) in totaal 4 e-mails gestuurd met de mededeling dat ik de kast wilde kopen en om mij te zeggen wat de vraagprijs is.
Ik ontving geen enkel antwoord van de koper!!
Via 2de hands kreeg ik de mededeling dat de kast inmiddels verkocht is.
Ik snap niet dat je op 4 e-mails niet reageert ?? dat je er ns eentje over het hoofd kunt zien kan ik nog snappen maar 4 mails - sorry hoor !!.
Ik zou nu wel eens willen weten wie deze kast dan gekocht heeft en aan welke prijs?
Of moet dan geheim blijven?
Een andere zaak is dat MoP nog steeds Oost-Indisch stom blijft en zijn klanten nog steeds in het ongewisse laat. Rare manier van zaken doen lijkt me !!

aquasat
Berichten: 929
Lid geworden op: 11 sep 2012, 15:07
Real name: Ollivier
Locatie: Belgium

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door aquasat » 22 feb 2016, 08:57

marcelmagic schreef:Dit komt echt vaker voor ik heb het ook al diverse keren bij aankopen van nieuwe Sterns gehoord bij andere leveranciers.
Ja maar ze communiceren het duidelijk bij de aankoop!
De prijs is dan ook al naar beneden gegaan ipv naar boven.
marcelmagic schreef:In de reiswereld is dit ook vrij normaal in Nederland. Je boekt een reis, betaald deze reis en een aantal weken voor vertrek krijg je nog een brandstof toeslag voor je kiezen. Bij een hogere olie/ kerosine prijs.
Staat dit niet in hun voorwaarden?

marcelmagic schreef:Ik ga er vanuit dat het netjes wordt opgelost, maar ik begrijp ook dat Bert-Jan dit niet allemaal alleen kan dragen.
Een ondernemer moet zijn zaken nu eenmaal op orde hebben. Dit hoort bij het internationaal zaken doen.
Mocht de dollar in de andere richting gegaan zijn was het een feestje bij MOP, nu is het miserie.
TAF

DanielFortesque
Berichten: 650
Lid geworden op: 27 mei 2014, 18:28
Real name: Daniel Fortesque
Locatie: Rest of the world

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door DanielFortesque » 22 feb 2016, 10:10

Maar het omgekeerde is ook waar , ik ken er die bijv een WoZ gekocht hebben aan de oude dollar koers , en die nu verkopen met veel winst aan de nieuwe koers .... en dan hoor je ze niet klagen dus ....

De klanten tegenwoordig zijn zo enorm op hun eigen gericht , de maatschappij leeft tegenwoordig aleen nog van advocaten en rechtszaken . Zie je ook aan het aantal leegstaande zaken tegenwoordig . Het plezier van zelfstandige te zijn , en een zaak te hebben , is helemaal weg . Europa heeft hier op dat gebied véél , héél véél kapot gemaakt !!

Als ik zo de commentaren lees , dan moet ik eigenlijk bij alles wat ik koop of bestel , de volledige kleine lettertjes en clausules gaan lezen . Man , wat een leven is dat dan geworden . Dan moet je niet meer boeken voor een reis , of gelijk wat . Kan je misschien een garantiebewijs vragen dat je bloemen minstens 5 dagen vers blijven ...of dat je imbelis minstens 4 maand gaat rondzwemmen in het aquarium ....

Ik hoop dat er een rechtvaardige oplossing komt , die mooi uitvalt voor zowel klant als leverancier , alleen , ik denk dat , gelijk wat MOP probeert te doen , de klanten altijd zullen ontevreden zijn , en zullen eisen , met rechtszaken erbij , dat de prijs van 2013 zal blijven .
Ben dan eens benieuwd wie eigenlijk gaat winnen , en of MOP nog flippers zal invoeren en verkopen ... men is nu al aan het klagen dat men ze buiten MOP nergens anders kan kopen ....

Oh ja , er is natuurlijk nog .... nee , ik ga het deze keer niet zeggen .... :lol: :lol:

Grttzz
DF
You don't need eyes to see , you need vision ....

Gameroom :
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff - Got Le

aquasat
Berichten: 929
Lid geworden op: 11 sep 2012, 15:07
Real name: Ollivier
Locatie: Belgium

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door aquasat » 22 feb 2016, 10:25

als je importeur wil zijn moet je je zaken op orde hebben.
Het gaat hier toch niet over de groenteboer om de hoek.
Tussen bedrijven onderling wordt alles nog veel harder gespeeld.
TAF

MasterT1984
Berichten: 224
Lid geworden op: 15 dec 2012, 19:46
Real name: Timmy
Locatie: Belgium

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door MasterT1984 » 22 feb 2016, 10:36

Ok, ik heb dan een reactie van mijn nonkel en zijn collega mogen terug verwachten ivm deze zaak (dit zijn advocaten dit de facturen en algemene voorwaarden op de MOP site eens hebben uitgepluist)....

het is en hele boterham maar hier komt hij....


Ik heb één en ander nagekeken.



1) Wat betreft het toepasselijk recht



Eerst is het van belang te weten onder welk rechtsstelsel de gesloten overeenkomst valt. Dit wordt geregeld door het Rome-I-Verdrag. Dit heeft 2 belangrijke principes:

a) Ofwel is er rechtskeuze gedaan (bvb in de algemene voorwaarden bepalen dat overeenkomst valt onder Nederlands of Belgisch recht). Ik stel vast dat in de algemene voorwaarden van 2014 deze rechtskeuze werd gemaakt voor het Nederlands recht… Dus conform de algemene voorwaarden- versie 2014 valt jullie overeenkomst sowieso onder Nederlands recht.

b) Indien er geen rechtskeuze is gedaan:

1. Voorzover geen keuze overeenkomstig artikel 3 van het op de overeenkomst toepasselijke recht is gedaan, wordt de overeenkomst beheerst door het recht van het land waarmee zij het nauwst is verbonden. Indien evenwel een deel van de overeenkomst kan worden afgescheiden en dit deel nauwer verbonden is met een ander land, kan hierop bij wijze van uitzondering het recht van dat andere land worden toegepast.

2. Behoudens lid 5 wordt vermoed dat de overeenkomst het nauwst is verbonden met het land waar de partij die de kenmerkende prestatie moet verrichten, op het tijdstip van het sluiten van de overeenkomst haar gewone verblijfplaats, of, wanneer het een vennootschap, vereniging of rechtspersoon betreft, haar hoofdbestuur heeft. Indien de overeenkomst evenwel in de uitoefening van het beroep of het bedrijf van deze partij werd gesloten, is dit het land waar zich haar hoofdvestiging bevindt of, indien de prestatie volgens de overeenkomst door een andere vestiging dan de hoofdvestiging moet worden verricht, het land waar zich deze andere vestiging bevindt.

3. Voorzover de overeenkomst een zakelijk recht op of een recht tot gebruik van een onroerend goed tot onderwerp heeft, wordt, ongeacht lid 2, vermoed dat de overeenkomst het nauwst is verbonden met het land waar het onroerend goed is gelegen.

4. Het vermoeden van lid 2 geldt niet voor de overeenkomst tot vervoer van goederen. Wanneer bij een dergelijke overeenkomst het land waar de vervoerder zijn hoofdvestiging heeft ten tijde van de sluiting, tevens het land is waar de plaats van de inlading of lossing, dan wel de hoofdvestiging van de verzender is gelegen, wordt vermoed dat de overeenkomst het nauwst is verbonden met dat land. Voor de toepassing van dit lid wordt als overeenkomst tot vervoer van goederen beschouwd de bevrachting voor een enkele reis en iedere andere overeenkomst die hoofdzakelijk het vervoer van goederen betreft.

5. Lid 2 vindt geen toepassing indien niet kan worden vastgesteld welke de kenmerkende prestatie is. De vermoedens van de leden 2, 3 en 4 gelden niet wanneer uit het geheel der omstandigheden blijkt dat de overeenkomst nauwer is verbonden met een ander land.

De kenmerkende prestatie is hier: het leveren van een flipperkast door een in 2013 in Nederland gevestigd bedrijf, dus opnieuw hier mogelijk dat men oordeelt dat Nederlands recht van toepassing is… Bovendien heb je ook al voorschot betaald op een Nederlandse rekening. Dit kan worden gezien als een bijkomend element dat de verbintenis aansluit bij Nederlands rechtsstelsel.

Artikel 5 (consumentenovereenkomsten bij levering van roerende goederen) van dit verdrag is ook niet op jou van toepassing: het is immers een loutere overeenkomst over internet.



2) Wat betreft de toepasselijke algemene voorwaarden



Probleem is uiteraard welke AV de (Nederlandse) rechter zal willen toepassen. De Nederlandse rechter is soepeler dan de Belgische rechter qua toepasselijkheid van de algemene voorwaarden. In het Belgisch recht zijn de algemene voorwaarden meestal niet toepasselijk op consumenten tenzij ze zich er uitdrukkelijk toe verbonden hebben (lees: ondertekend, of zich op internet uitdrukkelijk akkoord verklaard). In Nederland kan een clausule pas worden vernietigd (zie artikel :

Een beding in algemene voorwaarden is vernietigbaar

a

indien het, gelet op de aard en de overige inhoud van de overeenkomst, de wijze waarop de voorwaarden zijn tot stand gekomen, de wederzijds kenbare belangen van partijen en de overige omstandigheden van het geval, onredelijk bezwarend is voor de wederpartij; of

b

indien de gebruiker aan de wederpartij niet een redelijke mogelijkheid heeft geboden om van de algemene voorwaarden kennis te nemen.

Hieraan is mijns inziens voldaan, nu deze publiekelijk consulteerbaar waren op de website en U deze dus ten allen tijde kon raadplegen.



3) De verhoging



Ik heb even nagerekend en er is effectief een koersschommeling van +/- 1.690,59 EUR, dus rekening klopt effectief



4) Conclusie



Een juridische procedure mogelijks leiden tot een (lange) discussie over welk recht dient toegepast te worden, en of en welke algemene voorwaarden van toepassing zijn, en zou mijns inziens niet opwegen tegen de bijkomende kost.

Een mogelijkheid zou wel kunnen zijn dat er contact wordt opgenomen met de verkoper en alleszins wordt gemeld dat overeenkomstig de oude algemene voorwaarden er géén prijsverhoging kon worden toegepast, en er dan ook geen aanpassing gerechtvaardigd is, en U beschikt over de nodige bewijsstukken van de oude algemene voorwaarden. Ook is er geen enkele melding gemaakt van de algemene voorwaarden op de eerste factuur van 2013.

De vraag is eigenlijk eerder: hoeveel is deze “flipperkast” voor U extra waard…


Je kan me desgevallend vanavond of morgen nog even bellen voor eventueel bijkomende uitleg. Ik zou alleszins aandringen op een “commerciële tegemoetkoming” en desgevallend vermelden dat je overweegt om naar een consumentenorganisatie te stappen, gezien de eenzijdig aangepaste algemene voorwaarden post factum.


:clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
Arcades:MK II Mame, MK I,II,UIII,IV in switcher, KI I,II in switcher, Terminator 2, Revolution X
Pinball:T2, TOM Gold, IJ(wms), POTC, AFM, AC/DC(prem), LOTR, SW(DE), STTNG, MMLE
Out:
SF2,TMNT,BW,DH,JP, Silverball V9

MasterT1984
Berichten: 224
Lid geworden op: 15 dec 2012, 19:46
Real name: Timmy
Locatie: Belgium

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door MasterT1984 » 22 feb 2016, 10:42

Long story short.....


We hebben gelijk dat het niet al te koosjer is dat er met de algemene voorwaarden gefoefelt is terwijl hier helemaal nog geen spraken van was bij de originele factuur in 2013... maar als MOP niet zou willen buigen en je wil doorzetten met een rechtzaak het heel gedoe gaat worden welk recht juist van toepassing is en je dit uiteindelijk meer gaat kosten dat de meerprijs die hij vraagt....

best is dus om samen tot een overeenkomst te komen, als MOP laat wat vallen, en wij als klant betalen een beetje bij... de koek int midden verdelen en elk wat water bij zijn wijn doen zeker...


ik ben zeker geen expert op rechtspraak enzo maar dit lijk ik er toch wat van af te kunnen leiden :D


in de tussen tijd nog geen nieuwe mail van MOP ontvangen... ik ben echt benieuwd wat er gaat voor gesteld worden.... any day now i hope.... :eating: :popcorn:
Arcades:MK II Mame, MK I,II,UIII,IV in switcher, KI I,II in switcher, Terminator 2, Revolution X
Pinball:T2, TOM Gold, IJ(wms), POTC, AFM, AC/DC(prem), LOTR, SW(DE), STTNG, MMLE
Out:
SF2,TMNT,BW,DH,JP, Silverball V9

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6189
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door zwartepanter » 22 feb 2016, 11:55

Als ik die uitleg lees, vrees ik dat jullie de meerprijs zullen gaan mogen betalen. Ik hoop van niet maar ja...

DanielFortesque
Berichten: 650
Lid geworden op: 27 mei 2014, 18:28
Real name: Daniel Fortesque
Locatie: Rest of the world

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door DanielFortesque » 22 feb 2016, 12:01

Inderdaad zwarte panter , je kan duidelijk lezen dat de advocaat daarop aanstuurt . Denk ook dat het zo zal zijn .
Grttzz
DF
You don't need eyes to see , you need vision ....

Gameroom :
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff - Got Le

aquasat
Berichten: 929
Lid geworden op: 11 sep 2012, 15:07
Real name: Ollivier
Locatie: Belgium

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door aquasat » 22 feb 2016, 12:16

Het is gewoon te duur om je gelijk te halen.
Dit wil niet zeggen dat MOP correct gehandeld heeft.
Daarom is een bemiddeling natuurlijk wel de beste oplossing.
Maar dan moeten alle partijen wel willen.
TAF

MasterT1984
Berichten: 224
Lid geworden op: 15 dec 2012, 19:46
Real name: Timmy
Locatie: Belgium

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door MasterT1984 » 22 feb 2016, 12:34

Had het een Belgische vendor geweest onder Belgische wet was er geen probleem en had hij geen poot om op te staan... nu dat het een Nederlandse vendor is met Nederlandse wetten kan het idd anders uitdraaien als het er op aan zou komen... je kan ook je gelijk halen maar het zal je sowieso wat poen kosten :roll:

niemand staat natuurlijk te springen om naar het gerecht te stappen en heel die procedure af te wachten, ik alvast niet... een compromis zou het beste zijn voor iedereen :good:

ik heb er op zich geen probleem mee om wat meer te betalen, maar natuurlijk ook niet de volledige koek... een 50/50 deal zou fair zijn zijn denk ik dan.
Arcades:MK II Mame, MK I,II,UIII,IV in switcher, KI I,II in switcher, Terminator 2, Revolution X
Pinball:T2, TOM Gold, IJ(wms), POTC, AFM, AC/DC(prem), LOTR, SW(DE), STTNG, MMLE
Out:
SF2,TMNT,BW,DH,JP, Silverball V9

Schlauch
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 mar 2012, 01:35
Real name: Patrick
Locatie: Luxembourg

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Schlauch » 22 feb 2016, 12:46

It would be great if MoP would come out with a proposal...

The conclusions I got from the European Consumer Center (ECC) is that he has to deliver at the price marked on the 2013 invoice as there were no other terms & conditions marked. They forwarded already complaints from Sweden and Germany to their dutch office and I will lodge my complaint this evening if there will be no reply from MoP by then. It's now the 5th week that we proposed an option (splitting the inccrease) to MoP and he did not reply to this proposition.

The lawyer at the ECC is of the opinion that, even though we could take legal action to get delivered at the initial price, we should look for an agreement in this mess instead of beginning a long and expensive legal battle.

Let's wait and see...

Patrick

Gebruikersavatar
Vic
Berichten: 444
Lid geworden op: 16 jan 2014, 12:08
Real name: Eric
Locatie: Belgium

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Vic » 22 feb 2016, 13:20

Patrick,

There is only 1 correct proposal.

" Dear client, I propose to solve my problems myself. I will honour the agreement of 2013 and deliver the pinball at agreed price"

I hope you come to a agreement and end up as a happy new owner of a cool pinball machine. 8-)


Regardless, MoP is on my blacklist. :puke: MOP
I knew I should have brought another t-shirt

DanielFortesque
Berichten: 650
Lid geworden op: 27 mei 2014, 18:28
Real name: Daniel Fortesque
Locatie: Rest of the world

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door DanielFortesque » 22 feb 2016, 13:27

Zoals verwacht , advocaat ECC zegt hetzelfde als de eerste advocaat , een lang en kostelijk proces ...... en dan ben je nog niet zeker of je uberhaupt wel gaat winnen .....
Denk dat jullie zullen afhangen van de welwillendheid van MOP ... en tot wat deze bereidt is ... en met hier veel op zijn kap te zitten , en reeds het vel vol te schelden , haal je daar geen extra punten mee . Zeker niet met sommige uithalen die hier op het forum gezegd worden .
Zoals eerder vermeld , je kan steeds je voorschot terugkrijgen ....

Het zal er van afhangen van hoe graag je de flipper wil , en hoeveel extra hij je waard is .
Grttzz
DF
You don't need eyes to see , you need vision ....

Gameroom :
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff - Got Le

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2224
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Cenobyte » 22 feb 2016, 14:59

Dat is vaak het probleem he? Gelijk hebben en gelijk krijgen is niet hetzelfde...

Overigens vind ik het niet zo zwart/wit zoals sommigen hier het afschilderen. Als MOP zich had verzekerd voor deze dollarkoers schommelingen had hij de premie van deze verzekering ook weer door moeten berekenen en waren de kasten ook duurder geweest en waren daar weer klachten over geweest. Achteraf weet je het altijd het beste en daarom vind ik het ook gelul om te claimen dat MoP hier voor 100% moet opdraaien. Een compromis is gewoon het eerlijkst.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

ivang
Berichten: 794
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door ivang » 22 feb 2016, 15:04

Allemaal zeggen dat hij zijn kast mag houden en het voorschot terug eisen.
Laat MOP maar zitten met al zijn remakes dan, op den duur gaat hij die dan toch moeten verkopen voor minder om er vanaf te geraken ...
#hetblijftnendief

Gebruikersavatar
Automark
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 aug 2013, 00:06
Real name: Mark
Locatie: Rest of the world

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Automark » 22 feb 2016, 16:51

Voorschot terug plus rente en onkosten eisen.

ik zal er nooit meer bestellen iig

DanielFortesque
Berichten: 650
Lid geworden op: 27 mei 2014, 18:28
Real name: Daniel Fortesque
Locatie: Rest of the world

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door DanielFortesque » 22 feb 2016, 17:57

Denk niet dat hij zal moeten minderen in prijs om er vanaf te geraken . Zoals de dollarkoers nu is , zal hij deze prijs blijven aanhouden , en zal hij er zowiezo vanaf geraken aan degenen die het er wel voor over hebben , en er wel een willen .
Boekhoudkundig is dit namelijk geen verlies voor hem .
Grttzz
DF
You don't need eyes to see , you need vision ....

Gameroom :
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff - Got Le

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2224
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Cenobyte » 22 feb 2016, 18:10

Dat denk ik dus ook.

En laten we niet vergeten dat niet MoP hier de grote losers zijn, maar de producenten van al die rotzooi die met hun vooraf betalen de klanten al jaren vooraf geld uit de zak weten te kloppen. En er dan vervolgens letterlijk JAREN over doen om een kast uit te brengen. Ik snap dat er hier heel veel boze kopers zijn die hun agressie ergens naartoe willen richten en de dealer hier om de hoek is de meest geschikte kandidaat, maar logisch is het niet...

En ik denk dat ook wel duidelijk is dat het hele vooraf (aan)betalen zijn beste tijd heeft gehad...
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3948
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Richard Baan » 22 feb 2016, 18:39

Niet logisch?

Ik denk dat een MMR een gok is geweest, zowel voor de dealer als de koper. Natuurlijk is het logisch om dan van beide partijen iets te verwachten, om ergens in het midden uit te komen. Zoals hier ook voorgesteld.
Nu is het een radiostilte en hakken in het zand van de verkopende partij, althans wat ik hier lees.

Laat ze maar in discussie gaan en een goed alternatief bieden. Nu wordt de volledige gok/risico bij de koper neergelegd en geen tegemoetkoming of wat dan ook. De gok is voor beide partijen hoor!
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

dun d
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 mei 2013, 07:20
Real name: dirk

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door dun d » 22 feb 2016, 18:43

Ik denk dat we dit even moeten nuanceren. Ik denk niet dat mop de grootste "loser" is. Dat is echt de klant. MOP heeft dit echt aan zichzelf te danken. Ten eerste hebben ze dollarkoers niet afgezekerd (dit kost echt geen vermogen trouwens, zelf met deze kleine opslag had hij de kasten gewoon allemaal verkocht) dat is gewoon slecht ondernemersschap. Zelf zit ik al 20 jaar in de internationale handel en voor langlopende trajecten is dit gewoon standaard practice.

Ten tweede is er nul komma nul communicatie vanuit MOP. Voor klanten die al dik twee jaar op hun bestelling wachten is dit het minste wat je kan doen. Al stuur je om de paar maanden maar eens een paar fotos van de productielijn of een fimpje van het color dmd. Zoiets kost niks he. Op deze manier gaat alles een eigen leven leiden en wordt de ellende met de dag groter. Ik heb echt geen idee waarom MOP het zo aanpakt?

Ten derde helpt het "stil" aanpassen van de voorwaarden ook niet echt mee. Voor de lange termijn is dit gewoon echt een slechte bedrijfsstrategie. Let wel we hebben het niet alleen over de mmr kopers er zijn ook voldoende andere klanten die de discussie volgen en zich een tweede maal achter het oor zullen gaan krabben voordat ze een stern of ander merk kast bij MOP gaan kopen. De keus voor een andere leverancier is dan makkelijk gemaakt.

Reputatie komt te voet en gaat te paard.

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2224
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Cenobyte » 22 feb 2016, 20:26

dun d schreef:Ten tweede is er nul komma nul communicatie vanuit MOP. Voor klanten die al dik twee jaar op hun bestelling wachten is dit het minste wat je kan doen. Al stuur je om de paar maanden maar eens een paar fotos van de productielijn of een fimpje van het color dmd. Zoiets kost niks he. Op deze manier gaat alles een eigen leven leiden en wordt de ellende met de dag groter. Ik heb echt geen idee waarom MOP het zo aanpakt?
Ik ben het met je eens dat dat niet goed is inderdaad, maar volgens mij is dat een taak van fabrikant Planetary Pinball die achter MMR zit toch? MoP is slechts importeur en misschien krijgen zij ook wel totaal geen info over de voortgang van de productie van de kasten en dan valt er ook weinig te delen met klanten. We weten allemaal hoe het (tot voor kort overigens) bij Stern ging: ook totaal geen info over wat er binnen het bedrijf gaande was.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
Bingovit
Berichten: 4912
Lid geworden op: 13 aug 2011, 22:40
Real name: Evert Brochez
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Bingovit » 22 feb 2016, 20:32

Cenobyte schreef:Ik ben het met je eens dat dat niet goed is inderdaad, maar volgens mij is dat een taak van fabrikant Planetary Pinball die achter MMR zit toch? MoP is slechts importeur en misschien krijgen zij ook wel totaal geen info over de voortgang van de productie van de kasten en dan valt er ook weinig te delen met klanten. We weten allemaal hoe het (tot voor kort overigens) bij Stern ging: ook totaal geen info over wat er binnen het bedrijf gaande was.
Waarom zou Stern open kaart spelen over wat er binnen hun bedrijf gaande gaat? Ze zijn geen publiek bedrijf en moeten dus NIETS hé :roll:

Ik denk dat er van de voorbije jaren weinig mis kan gezegd worden over Stern hun communicatie, ze geven evenveel communicatie als elke andere fabrikant lijkt me ;)
-->The Dark Pinball Specialist<--
*"Serving the world of pinball since 2005!"*

aquasat
Berichten: 929
Lid geworden op: 11 sep 2012, 15:07
Real name: Ollivier
Locatie: Belgium

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door aquasat » 22 feb 2016, 20:38

De producent heeft hier geen schuld aan.
Zij verkopen in dollar.
MOP koopt in in dollar.
En nu niet zeggen dat MOP niet kon voorzien dat de levering lang ging duren.
Het kleinste kind wist dat dit langer dan 6 maanden zou duren.
TAF

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2224
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Cenobyte » 22 feb 2016, 20:49

aquasat schreef:En nu niet zeggen dat MOP niet kon voorzien dat de levering lang ging duren.
Het kleinste kind wist dat dit langer dan 6 maanden zou duren.
Waarom zeuren er dan zoveel mensen hier op het forum over? Omdat we hier allemaal kleine kinderen zijn? :roll:
Bingovit schreef:Waarom zou Stern open kaart spelen over wat er binnen hun bedrijf gaande gaat? Ze zijn geen publiek bedrijf en moeten dus NIETS hé :roll:

Ik denk dat er van de voorbije jaren weinig mis kan gezegd worden over Stern hun communicatie, ze geven evenveel communicatie als elke andere fabrikant lijkt me ;)
Het ging even over de voortgang van bepaalde games, Evert, en de communicatie over deze voortgang. Stern was daar ook altijd heel gesloten over, maar inderdaad zijn ze de laatste paar jaar veel beter gaan communiceren, vooral via Facebook etc. en is het een heel transparant bedrijf geworden. Een enorm grote verbetering vind ik.
Laatst gewijzigd door Cenobyte op 22 feb 2016, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

DanielFortesque
Berichten: 650
Lid geworden op: 27 mei 2014, 18:28
Real name: Daniel Fortesque
Locatie: Rest of the world

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door DanielFortesque » 22 feb 2016, 20:51

Als het kleinste kind dit wist , dan ook de kopers dus .... en zagen ze de dollar ook omhoog gaan ....
Grttzz
DF
You don't need eyes to see , you need vision ....

Gameroom :
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff - Got Le

Plaats reactie