zoals in het "Even voorstellen" forumgedeelte al aangegeven open ik hier een apart topic voor mijn zonet aangeschafte Bell Games Space Hawks.
Een zeldzame flipperkast van 1986, niet de meest spectaculatire en blijkbaar een 'transkit' van een Bally Cybernaut.
Op zich wellicht geen ideaal beleggingsproduct maar daar ging het niet om : met max. 250 exemplaren (en hoeveel zijn daarvan nog speelbaar ?) vond ik het wel de moeite om deze weer tot leven te brengen, en een grondige poetsbeurt te geven.
Als bij wonder zitten de orignele handleiding en elektronische schema's er nog bij ; op zich geen must, maar ik vind het compleet zijn toch wel altijd een heel leuk gegeven

Het is niet de bedoeling om deze achteraf te verkopen, heb het zowiezo steeds moeilijk om iets terug te verkopen wat ik heb aangekocht (heb ik zelfs met auto's e.d.

Eens aangekocht en geleverd, zag er een beetje troosteloos uit zo, bestoft, vies en smerig, en niet werkend

Is (zoals zo vaak) indertijd werkend weggezet, gelukkig droog, en werkt nu niet meer : lampen gaan aan, maar dat is het dan ook maar ...
Speelveld is niet of nagenoeg niet beschadigd en ziet er behooorlijk dof uit :

Alsook de achterplaat met nochtans mooie graphics :

Bovendien is de glazen plaat zwaar bekrast, maar dat hoeft geen probleem te zijn, zo vond ik bij "Te Koop" reeds iemand die glasplaten te koop aanbiedt aan een heel mooie prijs

Ik had ondertussen mijn huiswerk al wat gemaakt en gezien dat de printplaat aangetast is door een lekkende NiCd batterij, zoals zo vaak bij een Bally machine.
Ziehier de printplaat van de MPU :

Ik heb de MPU gedemonteerd en getest (dmv een test-procedure die ik vond ik online vond) :
- massa aan TP4
- 5V aan TP5
- 12 V aan TP2
Dit zou de LED 6 keer moeten doen knipperen, maar soms blijft de LED branden, soms knippert hij 2 keer, soms 6 keer.
Duidelijk schade en/of slechte contacten door de lekschade, ziehier een close up van de printplaat :

Ik heb al eens gauw het speelveld een stukje proper gemaakt (met alcohol), en de doorzichtige (acryl ?) buis, en dat geeft toch een groot verschil !
Ik zal er morgen foto's van maken en posten

Hieronder volgt mijn 'plan van aanpak', althans toch de initiele denkpiste ervan