MMR order at Ministry of Pinball

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
Gebruikersavatar
Wistiti
Berichten: 598
Lid geworden op: 06 mei 2013, 07:58
Real name: Jürgen
Locatie: Belgium

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Wistiti » 28 jan 2016, 11:33

Tja, en MOP en communicatie?? Dat zijn twee zaken die niet samengaan!
Je kan Bertjan volgens mij sneller bereiken met de tamtam ipv met mail, telefoon,...
GOT Premium, Hobbit LE,T3, TF LE
Left: T2,RS (2x),NF (2x),MM(2x),STTNG,TOM,TAF,RFM,WOZ,BSD,TOTAN,Avatar LE,TZ,T3,24,ACDC Premium,NBA Fastbreak (2x),CSI, BDK,Mustang Premium Boss,TF LE Combo #52,LoTR (3x) ST LE, GB Premium, TWD LE, GOT Pro, Sopranos, SM Vault, ECLEWOZ, TOM, , IJ Williams, TWD Premium, GOTG LE, RBION, Congo, GP, POTC

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2224
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Cenobyte » 28 jan 2016, 12:20

Wistiti schreef:Tja, en MOP en communicatie?? Dat zijn twee zaken die niet samengaan!
Je kan Bertjan volgens mij sneller bereiken met de tamtam ipv met mail, telefoon,...
Ik weet het niet hoor: er is nog zoiets als een telefoon? Of ontwijkt hij die ook? Volgens mij kun je Bertjan gewoon bellen hoor, maar de tendens is tegenwoordig dat men liever lange, boze e-mails tikt en het dan gek vindt dat er geen reactie komt. Of eerst alles breed uitmeet op een forum en het dan gek vindt dat de tegenpartij niet reageert. Of meteen met advocaten of rechtsbijstand dreigt en het dan gek vinden dat de tegenpartij de hakken in het zand zet. Is er een gedupeerde die MOP al eens gewoon heeft gebeld? En zo ja, werd er opgenomen? En is er iets besproken? Ik denk dat dat veel beter werkt als hier inmiddels al 4 pagina's vol speculeren.

Ik lees hier een hele hoop aannames:
- dat MOP hier de oplichter is die ineens veel meer gaat verdienen (terwijl hij ook gewoon die hogere dollarkoers in zijn mik geramd krijgt en hierdoor tientallen annuleringen krijgt)
- dat er een factuur is en dat daar niet vanaf geweken mag worden (terwijl er misschien wel gewoon een contract met verkoopvoorwaarden is waar de verhoging gewoon in is vermeld)
- dat dit soort prijsverhogingen nergens anders voor komt dan hier en dan ook nog alleen maar bij MOP (waarom dan niet gewoon geld terug vragen en elders bestellen? Volgens mij is ie overal zo duur geworden)

Het beste lijkt me gewoon wat Pascal al een paar pagina's terug zei: even afwachten tot er eindelijk iemand contact heeft gehad met MOP. En zo moeilijk is dat niet hoor: Bertjan zit niet op Paaseiland, heeft gewoon telefoon en MOP heeft gewoon een openbaar adres. En voor zoveel geld kun je er ook gewoon even langs gaan voor een gesprek lijkt me. Ik ken meer mensen die gewoon hun MMR hebben geannuleerd, maar de tendens tegenwoordig is meteen dat we ons gelijk willen halen en met de kop door de muur heen willen. Ik ben er 100% zeker van dat MOP ook niet op deze onbeschofte verhoging zat te wachten, dus eigenlijk is iedereen in deze shitzooi een verliezer, ik denk dat we daar ook even aan moeten denken voordat we advocaten bellen en hier boze reacties posten.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

DanielFortesque
Berichten: 645
Lid geworden op: 27 mei 2014, 18:28
Real name: Daniel Fortesque
Locatie: Rest of the world

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door DanielFortesque » 28 jan 2016, 13:29

Volledig mee eens Cenobyte . Men kan toch makkelijk annuleren en het voorschot terugvragen , en dan op een andere plaats gaan kopen , zoals men hier zegt dat die elders ook te koop staan en aan goedkopere prijs .... Dus , waarom dan nog verder discussieren , gewoon geld terug en op een ander kopen dan .
Grttzz
DF
You don't need eyes to see , you need vision ....

Gameroom :
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff - Got Le

Schlauch
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 mar 2012, 01:35
Real name: Patrick
Locatie: Luxembourg

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Schlauch » 28 jan 2016, 16:26

@ Cenobyte: sorry, but my mother tongue is neither dutch nor english. It is difficult for me to do conversation with him on the phone. As it is for all his other european customers. Thats why we use electronic messaging. He does not reply to emails, not to Messenger mails, etc. And it is difficult for me to take a day off and "visit" Den Haag.

Sorry, but we live in the Internet era and MoP is an Internet, online shop!

And, as it seems, he did not (yet) send this price updates to Flemish or Dutch speaking customers. Why? Are they too close to him (ups, one more assumption)? 85 km to Den Haag is closer than 423 km (that is a fact!) They are fluent in speaking dutch (that is a fact!) ...

You have to know that he is the one and only official distributor for this games in Europe. There is no one else! Where should we go to buy one? As a monopolist, he can do what he wants.

By the way, he did not offer anyone to get the money back and get out of the contract... not yet.

Gebruikersavatar
Bramvk
Berichten: 120
Lid geworden op: 20 dec 2015, 22:23
Real name: Bram
Locatie: The Netherlands

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Bramvk » 28 jan 2016, 16:34

"he one and only official distributor "

No, he certainly is not!! MoP is not the official distributor. Pinball Stock & Sternpinballparts, are, for the Benelux.
NFV lid
In play: ...empty :-(
Used to own: DP LE, Tron, Judge Dredd, TZ, TOM, ST-Pro, Star Wars pro, Baywatch, Street fighter 2.

Schlauch
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 mar 2012, 01:35
Real name: Patrick
Locatie: Luxembourg

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Schlauch » 28 jan 2016, 16:56

Sorry, I only give back what I am told by PPS. Please see their Homepage with their official game distributors for continental Europe: http://www.planetarypinball.com/mm5/mer ... =Resellers

Could you please give me an Address of the company you mentioned? Google was not my friend when I searched " Pinball Stock & Sternpinballparts Benelux"

Regards

Gebruikersavatar
Bramvk
Berichten: 120
Lid geworden op: 20 dec 2015, 22:23
Real name: Bram
Locatie: The Netherlands

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Bramvk » 28 jan 2016, 17:31

Schlauch schreef:Sorry, I only give back what I am told by PPS. Please see their Homepage with their official game distributors for continental Europe: http://www.planetarypinball.com/mm5/mer ... =Resellers

Could you please give me an Address of the company you mentioned? Google was not my friend when I searched " Pinball Stock & Sternpinballparts Benelux"

Regards

Sorry, my mistake, MoP is not the Stern distributor , but MM is not Stern but PPS/CGC. My mistake.

Its a PPS/CGC PIN (release), build/assembled by Stern.
Laatst gewijzigd door Bramvk op 30 jan 2016, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
NFV lid
In play: ...empty :-(
Used to own: DP LE, Tron, Judge Dredd, TZ, TOM, ST-Pro, Star Wars pro, Baywatch, Street fighter 2.

DanielFortesque
Berichten: 645
Lid geworden op: 27 mei 2014, 18:28
Real name: Daniel Fortesque
Locatie: Rest of the world

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door DanielFortesque » 28 jan 2016, 18:30

Heu , je kan de MMR ook verkrijgen bij , oke ik weet het , hij is niet de goedkoopste , heu eigenlijk een pak duurder dus , maar je kan hem daar wel krijgen heu kopen dus . Namelijk bij Bernard Loose .
Maar dat is wel Frankrijk he .
Grttzz
DF
You don't need eyes to see , you need vision ....

Gameroom :
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff - Got Le

Schlauch
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 mar 2012, 01:35
Real name: Patrick
Locatie: Luxembourg

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Schlauch » 03 feb 2016, 09:47

g94 schreef: Voor zover ik begrepen heb heeft niemand die ik ken op dit moment enige mail van MOP gekregen. Deze hele discussie is gebaseerd op 1 post van een Luxemburger die niemand hier kent. Jumpen we hier dan niet wat rap to conclusions? Zou het niet beter zijn af te wachten wat MOP officieel laat weten, vooraleer hier en masse op zijn kasteelpoort staan te bashen?
Seems that belgian customers are getting their "new" invoices today... :popcorn:

MasterT1984
Berichten: 224
Lid geworden op: 15 dec 2012, 19:46
Real name: Timmy
Locatie: Belgium

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door MasterT1984 » 03 feb 2016, 11:22

yes i recieved my email today (8222 euro to pay + 1000 in advance that was paid) i know at least 1 more Belgian customer who recieved it already (dimitri carlier)


really not happy with this... don't know for sure what to do, some people advised me already to make a complaint at the european consumer thing

http://www.konsumenteuropa.se/en/about-us/


any other idea's?
Arcades:MK II Mame, MK I,II,UIII,IV in switcher, KI I,II in switcher, Terminator 2, Revolution X
Pinball:T2, TOM Gold, IJ(wms), POTC, AFM, AC/DC(prem), LOTR, SW(DE), STTNG, MMLE
Out:
SF2,TMNT,BW,DH,JP, Silverball V9

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2203
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door flippers.be » 03 feb 2016, 11:47

In Belgie heb je consumentenombudsdienst.be
en die is in sommige gevallen wel effectief..

Geen idee of iets gelijkaardigs in Nederland bestaat.

DanielFortesque
Berichten: 645
Lid geworden op: 27 mei 2014, 18:28
Real name: Daniel Fortesque
Locatie: Rest of the world

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door DanielFortesque » 03 feb 2016, 11:54

Of , ga allemaal samenspannen , en jullie vragen allemaal het voorschot terug . Dan is er ineens overschot aan MMR .
Denk dat dat meer indruk gaat maken .
Dan kunnen jullie alsnog zien wat jullie gaan doen , of een MMR repro of een MM full restaured , want aan het bedrag dat ze nu vragen voor die repro , kan je heel makkeleijk een heel mooie gerestaureerde MM kopen !!
Is maar een idee , hoor .
Grttzz
DF
You don't need eyes to see , you need vision ....

Gameroom :
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff - Got Le

Gebruikersavatar
spacecake
Berichten: 525
Lid geworden op: 02 aug 2012, 23:00
Real name: Ferry
Locatie: The Netherlands

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door spacecake » 03 feb 2016, 19:07

Oh... zijn er dan honderden orginele MM ineens tekoop dan ?

Ik zou gewoon of A: annuleren of B: gewoon betalen wat ze nu vragen...
't blijft een hobby dus...je wilt er eén of niet ...je hebt het geld er voor over of niet ...en ik denk dat we zeker geen barst opschieten als we allerlei instanties erbij halen...dan word er denk ik helemaal geen repro's meer geleverd in de toekomst.

Moet niet vergeten,dat uiteindelijk een bedrijf/winkel ook gewoon kan zeggen ..ik lever ze toch gewoon niet uit ,zeker niet voor de oude prijs...
Collection: TSPP,JJP potc CE,[Medieval remake[/b],Wizard of Oz LE and MB remake

Out: Bride of Pinbot,Time Machine,T.O.T.A.N

DanielFortesque
Berichten: 645
Lid geworden op: 27 mei 2014, 18:28
Real name: Daniel Fortesque
Locatie: Rest of the world

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door DanielFortesque » 03 feb 2016, 19:49

Nee , zeker niet , maar je ziet ze toch regelmatig op de forums langs komen .
Maar inderdaad , volg volledig uw uitleg .
Grttzz
DF
You don't need eyes to see , you need vision ....

Gameroom :
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff - Got Le

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6184
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door zwartepanter » 03 feb 2016, 20:03

spacecake schreef:Oh... zijn er dan honderden orginele MM ineens tekoop dan ?

Ik zou gewoon of A: annuleren of B: gewoon betalen wat ze nu vragen...
't blijft een hobby dus...je wilt er eén of niet ...je hebt het geld er voor over of niet ...en ik denk dat we zeker geen barst opschieten als we allerlei instanties erbij halen...dan word er denk ik helemaal geen repro's meer geleverd in de toekomst.

Moet niet vergeten,dat uiteindelijk een bedrijf/winkel ook gewoon kan zeggen ..ik lever ze toch gewoon niet uit ,zeker niet voor de oude prijs...
Hmmm... niet akkoord, heel kort door de bocht, niet?

Gebruikersavatar
spacecake
Berichten: 525
Lid geworden op: 02 aug 2012, 23:00
Real name: Ferry
Locatie: The Netherlands

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door spacecake » 03 feb 2016, 21:37

Hoezo ..niemand is hier verplicht de MM te kopen...
Ze zijn alleen gereserveerd....niet betaald...

Ik praat nu natuurlijk alleen voor mezelf,maar ik wil gewoon spelen..zonder woordwisselingen,advocaten etc etc.
Daarom heb ik gekozen om gewoon het gevraagde bedrag te betalen..wil de kast gewoon zo snel mogelijk zonder gezeik...

Dan zou ik de kast gewoon annuleren en bij iemand anders spelen...
't is niet de enige leuke kast op de markt....

Maar goed...ik hou op met reageren denk ik..omdat ik dit soort discussies ook niet echt m'n ding is...zie ze liever niet op een hobby forum.

Blijf het wel volgen...btw ..zo ben ik dan ook wel... ;)
Collection: TSPP,JJP potc CE,[Medieval remake[/b],Wizard of Oz LE and MB remake

Out: Bride of Pinbot,Time Machine,T.O.T.A.N

aquasat
Berichten: 929
Lid geworden op: 11 sep 2012, 15:07
Real name: Ollivier
Locatie: Belgium

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door aquasat » 03 feb 2016, 21:52

spacecake schreef:Hoezo ..niemand is hier verplicht de MM te kopen...
Ze zijn alleen gereserveerd....niet betaald...
Dit klopt toch niet.
Ze zijn gekocht aan afgesproken voorwaarden.
Voorschot + restbedrag in euro bij levering.
Het is MOP die eenzijdig de regels aanpast.

Probeer maar eens een kast te bestellen, voorschot te betalen en dan doodleuk voor levering zeggen dat je hem niet wil.
En natuurlijk je voorschot terug eisen.
TAF

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2224
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Cenobyte » 03 feb 2016, 22:06

aquasat schreef: Probeer maar eens een kast te bestellen, voorschot te betalen en dan doodleuk voor levering zeggen dat je hem niet wil.
En natuurlijk je voorschot terug eisen.
Volgens mij heb ik al een paar keer gelezen dat je gewoon kunt annuleren en je geld terug krijgt hoor. En volgens mij is dat bij een gewone annulering ook nog steeds zo.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Trillium
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 mei 2012, 11:44
Real name: Michel Lanters

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Trillium » 03 feb 2016, 22:19

Heb een aantal jaren geleden een WOZ besteld bij MOP.
Het aankoopbedrag had ik op 1000 euro na voldaan, want de laatste 1000 daar wilde ik mee wachten totdat de WOZ ook daadwerkelijk geleverd zou worden (wat toen nog niet helemaal zeker was, het duurde erg lang voordat mijn WOZ werd geleverd).
Als laatste in NL kreeg ik mijn WOZ, maar kreeg te horen van Bertjan dat ik de BTW verhoging die NL had doorgevoerd moest bijbetalen (van 19 naar 21%). Niet zo netjes dacht ik, want niet volgens afspraak. Mijn risico? Nee toch?

Heb gebeld met Bertjan, en kreeg hem niet zover om de verhoging te delen. Wel kreeg ik het aanbod om al mijn gestorte geld terug te krijgen. Nu is het zo dat ik de WOZ goedkoop had gekocht (heeel vroeg besteld) en de prijs voor een nieuw exemplaar inmiddels 2500 euro meer was. Dus toch maar het verhoogde resterende bedrag betaald (en de WOZ voor een veel hogere prijs heb doorverkocht).

Met Bertjan is het goed praten, hij is een ondernemer die zijn bedrijf moet runnen. Dat hij daarbij soms iets teveel voor MOP kiest snap ik, maar dat komt niet zo klantvriendelijk over. MOP maakt wel een professionele indruk op mij, ik ga er nog meer spulletjes bestellen. Tip: bellen :)

MasterT1984
Berichten: 224
Lid geworden op: 15 dec 2012, 19:46
Real name: Timmy
Locatie: Belgium

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door MasterT1984 » 04 feb 2016, 10:09

ik heb alvast alle facturen, algemene voorwaarden en info eens naar mijn nonkel doorgezonden, dit is een advocaat en hij ging dit eens bekijken of dit wettelijk in orde zou zijn of niet.

als het zo zou zijn.... dan hebben we pech i guess en zal ik de meerprijs wel moeten betalen als ik hem wil... als het niet zo zou zijn dan mag hij een aangetekend schrijven verwachten van een advocaat en hopen dat hij het aan de afgesproken prijs gaat leveren.


hij vertelde mij wel dat als het een Belgische onderneming zou zijn en ik zijnde een Belgische particulier hij GEEN POOT HAD OM OP TE STAAN, de aangerekende prijs van de factuur uit 2013 zou moeten nageleefd worden (hij moet als verkoper zich hier maar op voorzien of verzekeren, doet hij dat niet dan is dat VOLLEDIG op zijn verantwoordelijkheid).

nu in dit geval gaat het om een Nederlande onderneming en hier kunnen andere factoren een rol spelen wel... hij vond het ook maar verdacht dat er gefoefelt was met de datum op zijn site van "augustus 2014" dat ineens "augustus 2012" was geworden, ik heb hier ook nodige screenshots voorzien als bewijs... hij ging het nodige uitzoeken en mij zo snel mogelijk bevestigen wat wel en niet mogelijk zou zijn.

wait and see i guess....
Arcades:MK II Mame, MK I,II,UIII,IV in switcher, KI I,II in switcher, Terminator 2, Revolution X
Pinball:T2, TOM Gold, IJ(wms), POTC, AFM, AC/DC(prem), LOTR, SW(DE), STTNG, MMLE
Out:
SF2,TMNT,BW,DH,JP, Silverball V9

DanielFortesque
Berichten: 645
Lid geworden op: 27 mei 2014, 18:28
Real name: Daniel Fortesque
Locatie: Rest of the world

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door DanielFortesque » 04 feb 2016, 11:38

Wat een toestanden zeg , en dat voor een hobby .
Nu , ik trek me ook terug van deze discussie , is een forum voor plezier en bij te leren , niet voor ruzie en advocatuur , en dreigen van MOETEN leveren .
Ten andere , je kan steeds je voorschot terugkrijgen .
Zoals gezegd , ik koop alleen als ik hem zie staan en zeker ben van de zaak .
Grttzz
DF
You don't need eyes to see , you need vision ....

Gameroom :
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff - Got Le

Gebruikersavatar
reive001
Berichten: 83
Lid geworden op: 30 aug 2011, 09:04
Real name: Jules Reivers
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door reive001 » 04 feb 2016, 11:39

Hè, wat een gezellig topic is dit zeg :? :shock:

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2224
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Cenobyte » 04 feb 2016, 12:29

DanielFortesque schreef:Wat een toestanden zeg , en dat voor een hobby .
Nu , ik trek me ook terug van deze discussie , is een forum voor plezier en bij te leren , niet voor ruzie en advocatuur , en dreigen van MOETEN leveren .
Ten andere , je kan steeds je voorschot terugkrijgen .
Zoals gezegd , ik koop alleen als ik hem zie staan en zeker ben van de zaak .
Grttzz
DF
Ja jongen, dat is de trent deze dagen. De particulier spant een rechtszaak om het minste of geringste en bedrijven gaan zich wapenen met steeds meer algemene voorwaarden. Het is echt niet leuk meer om zaken te doen tegenwoordig... En dat allemaal onder het mom "ja, maar dat is niet mijn probleem".
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
Jack
Berichten: 286
Lid geworden op: 13 okt 2011, 12:19
Real name: Pieter Vrijens

MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Jack » 04 feb 2016, 12:31

DanielFortesque schreef:Wat een toestanden zeg , en dat voor een hobby .
Nu , ik trek me ook terug van deze discussie , is een forum voor plezier en bij te leren , niet voor ruzie en advocatuur , en dreigen van MOETEN leveren .
Ten andere , je kan steeds je voorschot terugkrijgen .
Zoals gezegd , ik koop alleen als ik hem zie staan en zeker ben van de zaak .
Grttzz
DF
Jouw mening kennen we ondertussen inderdaad wel.
Ik volg de misnoegde mensen volledig...als ze inderdaad facturen in euro geleverd hebben zonder op dat moment iets ervan in de bepalingen, dan heeft MOP een serieus dure fout gemaakt maar zou ik daar als klant nooit voor opdraaien als je in je recht bent.
Annuleer de vraag je voorschot terug is een wel heel makkelijke oplossing, maar ik ga ervan uit dat je het ding graag wil. Maar om daar dan zonder boe of bah 1000+ euro voor neer te leggen...ik denk het niet!

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2224
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: MMR order at Ministry of Pinball

Bericht door Cenobyte » 04 feb 2016, 12:47

Dat is waar het tegenwoordig om draait. "Ik sta in mijn recht, dus laat een ander maar voor alle kosten opdraaien". Ik heb slechts een enkeling horen praten over een compromis. Dat MOP ervoor gkozen heeft om zich niet te verzekeren, is dat een fout? Ik denk dat de mensen dat hier ook niet zouden doen, het kost namelijk best veel geld. Dat de bestellers de kast niet geheel vooraf hadden betaald en dan deze heisa niet hadden gehad zou je zo ook een "fout" kunnen noemen. Ik denk dat het zowel voor de kopers als voor MOP een vervelende situatie is en dat het beste zou zijn om een compromis te sluiten, niet alles bij een ander in zijn mik schuiven (en hetzelfde geldt trouwens voor MOP).
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Plaats reactie