TZ: glazen gumballs in gumball machine

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
moversteyns
Berichten: 140
Lid geworden op: 15 aug 2011, 14:44
Real name: Michel Oversteyns
Locatie: Belgium

TZ: glazen gumballs in gumball machine

Bericht door moversteyns » 18 sep 2015, 19:12

Zonet geprobeerd de gumball te voorzien van (glazen) gumballs aan weerszijden. Simpel genoeg, niet? Rode deksel er af en ballen erin? Niet dus.

De ballen zijn een millimeter of 3 te dik waardoor je ze er niet in krijgt. En plastic gaan plooien om ze er toch in te krijgen, is geen optie. Dus dacht ik: ik neem de gumball er in zijn geheel wel uit, demonteer 'm en vul 'm zo wel bij bij het terug monteren.

Niet gelukt... wat voor toeren moet men uithalen om alleen nog maar aan de schroeven te geraken zodat je de gumball machine er uit kan nemen? Het geheel van plastics met de 3 flashers op, links van de gumball machine, zou er makkelijk uit moeten gaan volgens de handleiding, met het speelveld helemaal naar voren geschoven. Noppes :evil: Na een half uur prullen én een schroef kwijt te zijn geraakt onder die plastics (wel teruggevonden met een magneetje) was ik het moe. Ik hoop dat ik nooit die Geneva switch moet vervangen (had er wel al een nieuwe ingestoken), want dan moet het speelveld er terug uit.

Doe ik misschien iets verkeerd? Is er een truuk om die 3-flasher-plastics er makkelijk uit te krijgen, mét het speelveld nog in de kast?

Gebruikersavatar
Turalyon
Berichten: 326
Lid geworden op: 16 aug 2011, 18:08
Real name: Gabriël
Locatie: The Netherlands

Re: TZ: glazen gumballs in gumball machine

Bericht door Turalyon » 18 sep 2015, 20:54

Ik vond dit:


Pinball Life Gumballs

Installing them isn't hard at all: you simply unscrew the top of the gumball machine, then push the gumballs into the side sections. Note that if you use your bare fingers, you're going to get some scratches and scuffed knuckles — it's a tight fit, and not that easy to just pop the balls in. I used a socket driver to push them in: the end of the driver held the balls securely as I squeezed them in.

I only filled the gumball machine half way, which in my opinion looks better (and lights up better using the Gumball Light kit below!) A full bag of glass gumballs (enough to fill both sides of the gumball machine) sells for $4.95. It's a simple and colorful addition to the machine.

En hier kun je de light kit kopen:

http://www.pinbits.com/index.php?main_p ... 611f8eba63
Pins: SS, T2, LOTR
Gone: Dr Who

moversteyns
Berichten: 140
Lid geworden op: 15 aug 2011, 14:44
Real name: Michel Oversteyns
Locatie: Belgium

Re: TZ: glazen gumballs in gumball machine

Bericht door moversteyns » 18 sep 2015, 21:08

Dat stukje had ik ook al gelezen op http://retroblast.com/articles/modzone.html#Gumballs. Awel, die plastic behuizing geeft dus niet mee. En ik ga geen barst in de plastic riskeren ;)

Gebruikersavatar
Turalyon
Berichten: 326
Lid geworden op: 16 aug 2011, 18:08
Real name: Gabriël
Locatie: The Netherlands

Re: TZ: glazen gumballs in gumball machine

Bericht door Turalyon » 18 sep 2015, 22:26

Okay ff verrder gezocht, en hier een how to......helemaal vullen, in het Duits, misschien heb je daar wat aan?

http://www.flippermarkt.de/community/ho ... uellen.php

En hier staat dat je inderdaad de kauwgomballen automaat er uit moet halen:

http://www.flippermarkt.de/community/fo ... ht=Gumball
Pins: SS, T2, LOTR
Gone: Dr Who

Gebruikersavatar
Scaryflippers
Berichten: 425
Lid geworden op: 14 jan 2013, 17:28
Real name: Timmy
Locatie: Belgium

Re: TZ: glazen gumballs in gumball machine

Bericht door Scaryflippers » 21 sep 2015, 09:12

ik heb die van mij er gewoon in geduwd zonder scheuren in het plastic ik weet natuurlijk niet of die van jou hetzelfde zijn van diameter

marshalljmp
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 mei 2015, 16:43
Real name: Philippe
Locatie: Belgium

Re: TZ: glazen gumballs in gumball machine

Bericht door marshalljmp » 21 sep 2015, 20:01

Idem hier,totaal geen problemen mee gehad.

Plaats reactie