Welke bal gebruiken bij JP kast?

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
robkuh29
Real name: RJ

Welke bal gebruiken bij JP kast?

Bericht door robkuh29 » 28 jul 2015, 09:23

Ben pas net nieuw op het forum en ook nieuw in de wereld die flipperen heet :D Sinds dit weekend eigenaar geworden van een mooie Jurassic Park (JP) kast. Nu heeft de vorige eigenaar aangegeven dat de 6 ballen die in de kast zetten 2 tot 3 verschillende maten heeft. Kortom, ik wil nieuwe bestellen maar hoe kom ik er achter welke maat de juist is. Wat ik op internet vond is dat verreweg de meeste kasten gebruik maken van 1 1/16e inch ballen (2,7 cm) die 80 gram wegen... zijn dat de juiste? En welke winkel is aan te bevelen? Thanks!
Gameroom: JP, PS3&playseat, Imac 27", Novation 49 SLII MK2, KRK RP5G2.

Brandaris
Real name: bjorn brand

Re: Welke bal gebruiken bij JP kast?

Bericht door Brandaris » 28 jul 2015, 10:13

robkuh29 schreef:Ben pas net nieuw op het forum en ook nieuw in de wereld die flipperen heet :D Sinds dit weekend eigenaar geworden van een mooie Jurassic Park (JP) kast. Nu heeft de vorige eigenaar aangegeven dat de 6 ballen die in de kast zetten 2 tot 3 verschillende maten heeft. Kortom, ik wil nieuwe bestellen maar hoe kom ik er achter welke maat de juist is. Wat ik op internet vond is dat verreweg de meeste kasten gebruik maken van 1 1/16e inch ballen (2,7 cm) die 80 gram wegen... zijn dat de juiste? En welke winkel is aan te bevelen? Thanks!
Kijk eens op wipperflinkel.nl, daar staat precies aangegeven per kast wat je nodig hebt.

flippers.be
Real name: AE
Contacteer:

Bericht door flippers.be » 28 jul 2015, 10:47

Standaard flipperballen, 1 1/16.
Staan bij elke online flipper shop wel als 'pinball' ofzo.
JP heeft geen magneten dus verder moet je nergens speciaal op letten.

robkuh29

Bericht door robkuh29 » 28 jul 2015, 12:01

Ok, allen bedankt. Heb inmiddels een bestelling gedaan bij wipperflinkel.nl :good:

Mentara
Real name: Maarten Lemey

Bericht door Mentara » 28 jul 2015, 18:16

flippers.be schreef: JP heeft geen magneten dus verder moet je nergens speciaal op letten.
Werkt die T-rex niet met een magneet, of heb ik dat verkeerd op?
gameroom: Lethal Weapon 3 - Maverick - Big Guns - Big Buck Hunter - Shrek - Candyman - Cosmic Blast Jukebox - 2x Mame cabinet - Photoplay Spirit - darts

flippers.be
Real name: AE
Contacteer:

Bericht door flippers.be » 29 jul 2015, 07:33

nee is puur mechanisch, de onderkaak grijpt de bal vast
(voor zover ik me herinner.. kan altijd verkeerd zijn :) )

en van de vermelde winkel in nederland is niet iedereen fan, er zijn nog andere onderdelen winkels genoeg :)

vanlierde51
Real name: Gilles Van Lierde

Bericht door vanlierde51 » 06 aug 2015, 14:55

Inderdaad, heb iets tijdens de vakantie periode gekocht, deed hem ook 15%. Ik deed nog een bijbestelling mits 1€ suppl. Die gratis magneet was er niet bij en de trage zekeringen waren snelle. Even gemaild en kreeg te horen dat ik geen fuse had besteld!!!! Heb hem dan geantwoord dat er 2 bestellingen waren, naar de picking list verwijst, en wacht al 1 maand op zijn antwoord. Alhoewel Hans zeker van goede raad is kwa technische problemen is hem zekers niet klantvriendelijk als het over fouten in de bestellingen gaat.
Gilflip
BOP, FT, JP, DW, Radical, DrWho, SMania,BSD,DLady,GWings, Space T,GLizard, JITB,Blue Rib,Pharaoh,T-Zone,Pol Force,CBWizard,Bad girls,TM, DM, DW, SK, PB35th- neo-geo 120 in 1, Brabo 60 in 1, Carn-Evil, Offroad Rally

David Pinball Wizz
Real name: David Deturck

Bericht door David Pinball Wizz » 06 aug 2015, 15:04

Bij Hans plaatsen velen principieel geen bestellingen meer om deze redenen. Ik raad de site dan ook niet verder aan.
IFPA Country Director Belgium

robkuh29

Bericht door robkuh29 » 09 aug 2015, 18:39

David Pinball Wizz schreef:Bij Hans plaatsen velen principieel geen bestellingen meer om deze redenen. Ik raad de site dan ook niet verder aan.
Hans = wipperflinkel.nl? Ik heb mijn bestelling ontvangen en was niets op aan te merken. Mag ik vragen welke andere winkels worden aanbevolen?

Brandaris
Real name: bjorn brand

Bericht door Brandaris » 09 aug 2015, 19:11

Hans = wipperflinkel.nl? Ik heb mijn bestelling ontvangen en was niets op aan te merken. Mag ik vragen welke andere winkels worden aanbevolen?[/quote]

Ik snap nog steeds niet dat mensen hem niks vinden, heb er absoluut nog nooit problemen gehad. Laat mensen ook gewoon zelf een mening vormen, maar dat terzijde.

andere "goede" sites:

pinballcenter.eu
bestofpinball.de
led4pin.nl
ministryofpinball.nl

vanlierde51
Real name: Gilles Van Lierde

Bericht door vanlierde51 » 10 aug 2015, 12:46

Heb ook wel goede bestellingen gehad hoor. Gelukkig nog! Zoals ik zei is hij ook vrij goed om raad te geven.kent zijn vak.
Ik vind hem soms wat duurder dat bestofpinball maar beter kwa transportkosten. Alleen vind ik jammer dat hij u gewoon probeert te negeren als er iets misgaat met een bestelling. Heb ook eens olie gekregen ipv contact cleaner. Hebben dan fifty-fifty gedaan omdat hij goede wil toonde maar er was wel geen sprake van terugname.Sommigen noemen dat muggenziften, ik noem dat klantgerichte dienst. Had ook wel voor 250€ goederen besteld. Dat je een nieuwe klant niet direct vertrouwd, OK, maar ik kocht daar al langer en had regelmatig contact met hem. Niet te begrijpen dat er dan zoiets gebeurde. Hij moet nadenken....een verzamelaar koopt regelmatig. Waar gaat hem dan bestellen volgende keer? :spank:
Gilflip
BOP, FT, JP, DW, Radical, DrWho, SMania,BSD,DLady,GWings, Space T,GLizard, JITB,Blue Rib,Pharaoh,T-Zone,Pol Force,CBWizard,Bad girls,TM, DM, DW, SK, PB35th- neo-geo 120 in 1, Brabo 60 in 1, Carn-Evil, Offroad Rally

Plaats reactie