Doe het zelf software / hardware
Doe het zelf software / hardware
Geachte lezers,
Bestaat er computer software / hardware om een eigen thema flipperkast te ontwerpen incl. implementeren van eigen geluid samples voor bijvoorbeeld een numerieke flipper.
Bestaat er computer software / hardware om een eigen thema flipperkast te ontwerpen incl. implementeren van eigen geluid samples voor bijvoorbeeld een numerieke flipper.
- Richard Baan
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
- Real name: Richard Baan
- Locatie: The Netherlands
- Contacteer:
Re: Doe het zelf software / hardware
Bekendste is p-roc. Geschikt voor wms en stern maar er zijn ook projecten voor de oudere kasten. Bijv roadkings met dmd.
zelf baseer ik mijn book of kells op een arduino netwerkje.
zelf baseer ik mijn book of kells op een arduino netwerkje.
Don't take life so seriously... It's not permanent.
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
Re: Doe het zelf software / hardware
@Richard
Ik heb je Book of kells doorgelezen, heb je een filmpje van de werkende versie?
Op YouTube goed filmpje van Ben Heck https://www.youtube.com/watch?v=2KBVu5YLzZI gevonden met eenvoudige all inclusive print.
Arduino is lekker goedkoop en simpel, een driverboard voor spoelen, flashers en lampen/leds is goed zelf te maken.
Ik neem aan dat het programmeren ieder voor zich is?
Hierover (nog) niets kunnen vinden.
.
Ik heb je Book of kells doorgelezen, heb je een filmpje van de werkende versie?
Op YouTube goed filmpje van Ben Heck https://www.youtube.com/watch?v=2KBVu5YLzZI gevonden met eenvoudige all inclusive print.
Arduino is lekker goedkoop en simpel, een driverboard voor spoelen, flashers en lampen/leds is goed zelf te maken.
Ik neem aan dat het programmeren ieder voor zich is?
Hierover (nog) niets kunnen vinden.
.
Re: Doe het zelf software / hardware
Arduino is idd vetjes, ben er zelf mee bezig in een Miss Bowling bingo. Enige probleem is het programma schrijven, super veel uitzonderingen op een uitzondering van een uitzondering... (ofzoiets ) Ik denk dat de manual iets van een ?900+? pagina's telt, maar als je dan iets wil combineren, moet je weer totaal iets anders doen, wat dan uiteindelijk ook weer logisch leest.
Het is dus niet bvb. commando 2 gewoon onder commando 1 zetten, maar dan moet je beide combineren als commando 3.
Support hebt ge trouwens wel via diverse fora, maar ge loopt vroeg of laat toch ergens vast waardoor het weer voor een paar weken de ijskast ingaat.
Moest er trouwens iemand zijn die hier super vlotjes mee is, leme know
Het is dus niet bvb. commando 2 gewoon onder commando 1 zetten, maar dan moet je beide combineren als commando 3.
Support hebt ge trouwens wel via diverse fora, maar ge loopt vroeg of laat toch ergens vast waardoor het weer voor een paar weken de ijskast ingaat.
Moest er trouwens iemand zijn die hier super vlotjes mee is, leme know
Owning; MB
Sold; CV, TAF, TZ, WH20, RS, CFTBL, MSF, Nucore RFM, NGG, FT, TFTC, TF pro, SNK NeoGeo 161in1 Arcade
Sold; CV, TAF, TZ, WH20, RS, CFTBL, MSF, Nucore RFM, NGG, FT, TFTC, TF pro, SNK NeoGeo 161in1 Arcade
- Richard Baan
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
- Real name: Richard Baan
- Locatie: The Netherlands
- Contacteer:
Re: Doe het zelf software / hardware
Nee, ik heb geen filmpje. Alleen wat foto's.
Programmeren is inderdaad ieder voor zich, omdat het toch specifiek is. Ik heb zelf ook driverborden gemaakt/ontworpen dus de arduino stuurt deze aan op een manier dat de ic's het begrijpen. Zodoende sla je dan een bepaalde weg in. Er is nog behoorlijk wat programmacode nodig voordat de functie "lamp(arrow1, on)" gaat werken...
En dan het hele spel nog.
Programmeren is inderdaad ieder voor zich, omdat het toch specifiek is. Ik heb zelf ook driverborden gemaakt/ontworpen dus de arduino stuurt deze aan op een manier dat de ic's het begrijpen. Zodoende sla je dan een bepaalde weg in. Er is nog behoorlijk wat programmacode nodig voordat de functie "lamp(arrow1, on)" gaat werken...
En dan het hele spel nog.
Don't take life so seriously... It's not permanent.
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
Re: Doe het zelf software / hardware
Ik ben ondertussen al wat wijzer geworden na een heleboel internet leesvoer.
Ik ga er niet aan beginnen, kost heel erg veel tijd.
Ik had gehoopt dat er al een soort basis geschreven zou zijn waar je zelf op verder kan borduren.
Ik ga er niet aan beginnen, kost heel erg veel tijd.
Ik had gehoopt dat er al een soort basis geschreven zou zijn waar je zelf op verder kan borduren.
- Richard Baan
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
- Real name: Richard Baan
- Locatie: The Netherlands
- Contacteer:
Re: Doe het zelf software / hardware
Dat is p-roc, maar ook dat is veel programmeerwerk.
Don't take life so seriously... It's not permanent.
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets