MM remake & Woz

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
Plaats reactie
stefke
Berichten: 72
Lid geworden op: 17 aug 2011, 21:15
Real name: Stefan de Hoon
Locatie: Belgium

MM remake & Woz

Bericht door stefke » 07 mar 2015, 18:21

Weet er iemand of deze ook via Carl besteld kunnen worden?

Of waar moet men terecht vanuit België?
TSPP , TAF , TOM , RS, AFM, MET pro

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5838
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: MM remake & Woz

Bericht door Pascal » 07 mar 2015, 19:14

je kan uw vraag gewoon aan carl stellen hé

maar ik denk dat je voor deze flippers bij ministry of pinball moet zijn.
wel even navragen aan de mensen hier op het forum hoe zijn service is ...kuch WOZ garantie...kuch MM prijsverhoging...kuch ;)

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2224
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: MM remake & Woz

Bericht door Cenobyte » 07 mar 2015, 21:58

Ik denk toch dat dat meer aan kuch JJP en kuch Planetary pinball ligt dan aan een importeur ;)
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

ronaldvg
Berichten: 217
Lid geworden op: 10 sep 2014, 23:27
Real name: Ronald

Re: MM remake & Woz

Bericht door ronaldvg » 08 mar 2015, 19:36

De prijsverhogingen komen door de dollar. Zowel Carl alsook MoP en wat dat betreft FPP kopen die kasten in dollars. De dollarkoers is ontzettend gestegen de laatste maanden en daardoor kosten de kasten meer in Euro dan voorheen. Nu voor het eerst dus echt nut van pre-orderen want dan krijg je hem nog voor de oude (euro)prijs.

Dit (de kasten die al besteld zijn) kost de importeurs nu wel geld. Maar toen de dollar daalde hadden de importeurs hier natuurlijk nut van en de prijzen werden niet lager, das dan wel weer jammer.

Gebruikersavatar
Automark
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 aug 2013, 00:06
Real name: Mark
Locatie: Rest of the world

Re: MM remake & Woz

Bericht door Automark » 08 mar 2015, 22:57

Idd, de Euro is gigantisch gedaald. Vorig jaar kreeg je 1.36 dollar voor een euro, nu nog maar 1.08 oid. Goede kans dat dat nog minder wordt, nieuwe kasten worden dus veel duurder.

Een kast die 5000 dollar kost in de usa, koste vorig jaar dus 3675 euro, en nu 4630 euro. het zal me niet verbazen als het 1:1 wordt.

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3952
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: MM remake & Woz

Bericht door Richard Baan » 10 mar 2015, 10:04

Veel minder vermoed ik als ik de verhalen zo lees van de ecb.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
philip van beirs
Berichten: 534
Lid geworden op: 10 aug 2013, 08:22
Real name: Philip VB

Re: MM remake & Woz

Bericht door philip van beirs » 11 mar 2015, 17:19

:hypno:
Ik zit zelf in de internationale handel, al onze pre-orders zyn gedekt bij de bank tegen elke koerswijziging.
Als je dit niet doet weet je wat de gevolgen kunnen zyn... zoals nu dus (sterke dollar, zwakke euro).
Maar als je voor een x bedrag iets verkoopt aan je klant MAG je later niet de prijs gaan veranderen. Als de koers in de handelaar zyn voordeel is gaat hij je ook niets terugbetalen, wat hij ook niet verplicht is natuurlijk.
Een deal is een deal aan bepaalde voorwaarden en aan een vaste prijs...

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2210
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: MM remake & Woz

Bericht door flippers.be » 12 mar 2015, 09:01

Idd als je zo'n dingen doet als handelaar dan moet je je gewoon indekken..

Gebruikersavatar
Automark
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 aug 2013, 00:06
Real name: Mark
Locatie: Rest of the world

Re: MM remake & Woz

Bericht door Automark » 12 mar 2015, 11:55

Ik weet niet hoe de afspraken zijn gemaakt, maar als je idd een aanbetaling hebt gedaan, of het volle bedrag dan is het wel heel slecht dat je moet bijbetalen. Maar kijk dan ook in de voorwaarden, sommige leveranciers (en dan heb ik het nu niet over flipper boeren) hebben daar in staan onder voorbehoud van koerswijzigingen oid

Leuk europa, de ECB zegt dat een lage euro goed is voor de export, voor grote bedrijven, maar wij, het volk betalen voor vrijwel alles ineens een heel pak meer,

ronaldvg
Berichten: 217
Lid geworden op: 10 sep 2014, 23:27
Real name: Ronald

Re: MM remake & Woz

Bericht door ronaldvg » 12 mar 2015, 13:45

Waar ik op doelde in mijn reactie waren de prijsverhogingen en waar die door komen. En natuurlijk zou je risico's in moeten dekken als je met valuta's te maken hebt, maar het is gewoonweg niet zo dat die jongens (de importeurs) heel de dag zitten te kijken op de dollarkoersen. Als ze dan een kast verkopen en de prijs nog niet hebben aangepast op de website of in hun systeem, kost ze dat gewoon een stukje winst.

Het is dus niet zo dat iemand de vraag heeft gekregen van een importeur om bij te betalen omdat de dollar hoger is geworden. Even ter verduidelijking.

Gebruikersavatar
Scaryflippers
Berichten: 425
Lid geworden op: 14 jan 2013, 17:28
Real name: Timmy
Locatie: Belgium

Re: MM remake & Woz

Bericht door Scaryflippers » 13 mar 2015, 17:04

ik heb toevallig de enige MM (N°4 proto) remake gezien van heel Europa stond bij MOP mooi kastje, alleen als je de kopkast open doet zit er een printplaatje in van 15cm bij 15cmen nog een printplaatje met zes druk knopjes op voor de instellingen en thats it WTF zoveel geld voor een leege kopkast dat is de toekomst :puke: :puke: :puke:

Gebruikersavatar
Automark
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 aug 2013, 00:06
Real name: Mark
Locatie: Rest of the world

Re: MM remake & Woz

Bericht door Automark » 13 mar 2015, 17:21

De kosten van een kast zitten natuurlijk niet in een printplaat, één transistor kost 40 cent oid. Bovendien een kleine print zorgt ook voor lage shipping, mocht die kapot gaan :clap:
Er zit veel werk, dus veel manuren, in. Dat zullen toch de grootste kosten zijn.

Gebruikersavatar
Scaryflippers
Berichten: 425
Lid geworden op: 14 jan 2013, 17:28
Real name: Timmy
Locatie: Belgium

Re: MM remake & Woz

Bericht door Scaryflippers » 13 mar 2015, 18:20

aan een remake van een bestaande kast zitten niet zoveel kosten aan het ontwerp is al klaar tevens dat printplaatje komt ook nog in de stern hoera voor de laptop fanaten

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2210
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: MM remake & Woz

Bericht door flippers.be » 13 mar 2015, 18:28

Scaryflippers schreef: en thats it WTF zoveel geld voor een leege kopkast dat is de toekomst :puke: :puke: :puke:
mja of de kast vol zit of niet dat maakt geen verschil hoe leuk ze is en daarom koop je ze uiteindelijk he ?

Maar als je graag een volle cabinet wil heb ik nog wel een e-m die ik je voor 8000 euro wil verkopen :D :D :D

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2224
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: MM remake & Woz

Bericht door Cenobyte » 13 mar 2015, 21:55

flippers.be schreef: mja of de kast vol zit of niet dat maakt geen verschil hoe leuk ze is en daarom koop je ze uiteindelijk he ?

Maar als je graag een volle cabinet wil heb ik nog wel een e-m die ik je voor 8000 euro wil verkopen :D :D :D
Ja inderdaad, dat vond ik ook wel een redelijk zotte manier om de prijs van een kast te beoordelen. Bij een MM remake zitten overigens ook erg veel electronica onder het speelveld in plaats van in de kopkast, wat ook een groot gedeelte van de lege kopkast verklaart. :D
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Plaats reactie