pintris revival

Nieuw op dit forum? Het is fijn voor iedereen dat je jezelf eerst even voorstelt.
Plaats reactie
pintris
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 apr 2014, 08:46
Real name: Patrick
Locatie: Belgium

pintris revival

Bericht door pintris » 21 jan 2015, 10:34

Hoi,
Ik ben Patrick, en kom uit Geel. Ik heb dit forum ontdekt via google toevallig, maar vind het super interessant.
Sommige zullen mij nog wel kennen van een heel aantal jaar geleden, maar heb me toen bewust terug wat op de achtergrond gehouden zodat ik me volledig kon concentreren op de bouw van het huis en al wat er bij komt kijken (dat is meer dan een tien-jaren-plan geworden uiteindelijk lol).
Nu alles af is heb ik terug wat meer tijd om de draad terug op te pakken.
Mijn collectie bestaat uit een variate van toestellen, dus niet enkel flipperkasten. Ik heb voornamelijk flipperkasten, maar ook enkele gokkasten en 2 arcade kasten die ik omgebouwd heb naar mame machines. Eentje met een verticaal scherm en eentje met een horizontaal. Ik vind het nog altijd een enorm verschil om spellen die ontworpen zijn om op een verticaal scherm weer te geven (en dat zijn eigenlijk de meeste classics van de jaren 80) ook op een verticaal scherm te spelen... vandaar mijn keuze om ze op te splitsen.
Ik ben nu nog bezig een Atomiswave shooter kast om te bouwen zodat ik ook shooter games kan spelen.
De kast heeft zowat alles; joysticks, 6 knoppen per speler, een spinner en dan ook 2 light guns. De knoppen hebben leds ingebouwd en het is de bedoeling dat als je een spel kiest uit de lijst, de knoppen die gebruikt worden in het spel gaan oplichten. Zal wel mooi worden denk ik.
Ik zou nog een aparte sitdown cab willen waarop ik alle console emulators zou zetten, en een dubbele arcade racer staat ook nog op mijn verlanglijstje, maar ook hier zou ik die willen ombouwen zodat ik er meerdere race-spellen op kan zetten... dus dat zal nog een aardig werkje worden.

Er staat ook een leuke electronische darts, met ingebouw scherm die verbonden is met het web. Je kan verbinding maken met andere pubs wereldwijd een een partijtje darts spelen met hen. Door de ingebouwde webcam zie je hen zelfs staan. Nice.

Mijn flipperkast collectie beschouw ik zowat als compleet en ben niet van plan die nog fel uit te breiden. Mijn kasten zijn een verzameling waar ik heel veel jaren over gedaan heb, en diegene die ik nu nog over heb zijn echte pareltjes. Echt collector-quality, allemaal in bijna nieuwstaat. Dus ik ben er best trots op.

Ik ben ook bezig aan een website waar elke kast individueel besproken wordt, met foto's per kast enzo.. dus stay tuned.

flippers op een rijtje:

Big Bang Bar (Nieuw gekocht destijds, home use only)
The Addams Family Gold
Medieval Madness
Star Trek Next Generation
Indiana jonges Pinball Adventure
Cirqus Voltaire
Tales of Arabian Nights
Monster Bash

Om een idee te geven van hoe mijn gameroom er momenteel uit ziet en wat er zoal in staat kan je mijn foto album bekijken op volgende link (in afwachting dat mijn webstekje klaar is):
https://picasaweb.google.com/1121611998 ... directlink
Groetjes
Patrick
Momenteel in mijn gameroom:Addams Gold, Medieval Madness, Simpsons Pinball Party, Ghostbusters Premium, Pinball Magic, Tommy Pinball Wizard, Bride Of Pinbot

Gebruikersavatar
Q
Berichten: 3020
Lid geworden op: 12 aug 2011, 08:59
Real name: Steven
Locatie: Belgium

Re: pintris revival

Bericht door Q » 21 jan 2015, 10:38

Hey Patrick, welkom hier ! :pin:
*** Q is good for you !! ***

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2209
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: pintris revival

Bericht door flippers.be » 21 jan 2015, 11:17

Hey Patrick, tof opnieuw wat van je te horen !

Gebruikersavatar
Jack
Berichten: 286
Lid geworden op: 13 okt 2011, 12:19
Real name: Pieter Vrijens

Bericht door Jack » 21 jan 2015, 11:23

Die dart is wel iets interessant.
Zelf dat scherm en de netwerktoepassing toegevoegd?
Is er een groot aantal actieve users online?

pintris
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 apr 2014, 08:46
Real name: Patrick
Locatie: Belgium

Re:

Bericht door pintris » 21 jan 2015, 12:29

Jack schreef:Die dart is wel iets interessant.
Zelf dat scherm en de netwerktoepassing toegevoegd?
Is er een groot aantal actieve users online?
Nee hoor, dat was helemaal in orde toen ik hem kocht... ik heb niks toegevoegd. In de dag zijn er niet zoveel online, maar 's avonds zijn er altijd wel pubs wachtende voor een spelletje... Vooral pubs uit Spanje/portugal, waar deze kast ook vandaan komt en denk ik ook veel verspreid is. De website van de fabrikant is www.radikaldarts.com

Groetjes
Patrick
Momenteel in mijn gameroom:Addams Gold, Medieval Madness, Simpsons Pinball Party, Ghostbusters Premium, Pinball Magic, Tommy Pinball Wizard, Bride Of Pinbot

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: pintris revival

Bericht door Baron Shadow » 21 jan 2015, 20:26

Welkom Patrick, leuke gameroom hoor.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Gebruikersavatar
kris-seeburg
Berichten: 1640
Lid geworden op: 14 aug 2011, 10:45
Real name: Kris & Isabel
Locatie: Belgium

Re: pintris revival

Bericht door kris-seeburg » 21 jan 2015, 20:53

Welkom hier Patrick :cheers:

DenonFocal
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 sep 2014, 18:21
Real name: BDB
Locatie: The Netherlands

Re: pintris revival

Bericht door DenonFocal » 21 jan 2015, 21:51

Welkom, wat een mooie collectie flippers. :respect:

Gebruikersavatar
glenn pellis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 14 aug 2011, 09:13
Real name: glenn pellis
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: pintris revival

Bericht door glenn pellis » 22 jan 2015, 18:46

he's back alive!!!

nog alle kasten staan precies, alleen mis ik er een paar (NGG onder andere)

kom nog eens af he maat, als ge in de buurt zijt

:good:
Creature from The black lagoon ,taxi ,Whirlwind, The Shadow ,Road Show, dr who,dolly parton, F-14 tomcat, game of thrones, sttng

pintris
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 apr 2014, 08:46
Real name: Patrick
Locatie: Belgium

Re: pintris revival

Bericht door pintris » 23 jan 2015, 15:07

glenn pellis schreef:alleen mis ik er een paar (NGG onder andere)
Klopt, die is verkocht. Plaats hé, overal hetzelfde probleem... ;)
Momenteel in mijn gameroom:Addams Gold, Medieval Madness, Simpsons Pinball Party, Ghostbusters Premium, Pinball Magic, Tommy Pinball Wizard, Bride Of Pinbot

Gebruikersavatar
glenn pellis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 14 aug 2011, 09:13
Real name: glenn pellis
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: pintris revival

Bericht door glenn pellis » 23 jan 2015, 17:36

destijds had gij toch een zee van plaats,..... ;)
Creature from The black lagoon ,taxi ,Whirlwind, The Shadow ,Road Show, dr who,dolly parton, F-14 tomcat, game of thrones, sttng

robbie1976
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 mei 2013, 22:51
Real name: Rob Overdijk

Re: pintris revival

Bericht door robbie1976 » 23 jan 2015, 19:50

Welkom Patrick, wauw wat een bazencollectie flippers :hypno: .

pintris
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 apr 2014, 08:46
Real name: Patrick
Locatie: Belgium

Re: pintris revival

Bericht door pintris » 23 jan 2015, 21:00

glenn pellis schreef:destijds had gij toch een zee van plaats,..... ;)
De helft is nu home cinema ruimte geworden ;-)
Momenteel in mijn gameroom:Addams Gold, Medieval Madness, Simpsons Pinball Party, Ghostbusters Premium, Pinball Magic, Tommy Pinball Wizard, Bride Of Pinbot

Gebruikersavatar
glenn pellis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 14 aug 2011, 09:13
Real name: glenn pellis
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: pintris revival

Bericht door glenn pellis » 23 jan 2015, 21:45

hoe en da was er toen al, althans toch een stuk ;-)

maar ge hebt flippers genoeg natuurlijk ;-)
Creature from The black lagoon ,taxi ,Whirlwind, The Shadow ,Road Show, dr who,dolly parton, F-14 tomcat, game of thrones, sttng

Gebruikersavatar
Mentara
Berichten: 841
Lid geworden op: 08 okt 2012, 12:18
Real name: Maarten Lemey
Locatie: Belgium

Re: pintris revival

Bericht door Mentara » 24 feb 2015, 21:21

Wat een gameroom. Gisteren heb ik die eens live mogen bewonderen. Echt veel knapper nog dan op de foto's. Om nog maar te zwijgen van de geniale homecinema in de aanpalende ruimte. Moest ik geen ouders hebben, kging mij daar laten adopteren peins ik. :D
gameroom: Lethal Weapon 3 - Maverick - Big Guns - Big Buck Hunter - Shrek - Candyman - Cosmic Blast Jukebox - 2x Mame cabinet - Photoplay Spirit - darts

Plaats reactie