aanschaf kast

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
Plaats reactie
Maximiliaan
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 dec 2014, 10:07
Real name: max

aanschaf kast

Bericht door Maximiliaan » 22 dec 2014, 23:30

hallo flippers,

ik heb mij net aangemeld op het forum (voorstel topic: http://www.flipperforum.be/viewtopic.php?f=3&t=6179),
en ik ben opzoek naar mijn eigen kast.

ik zal eerlijk zijn, echt veel flipper ervaring heb ik niet. ik gooi af en toe een euro in de locale flipperkast van de kroeg, dan gaat mijn hartje wel sneller kloppen.

ik vertelde mijn vader over de mogelijke aanschaf, hij werd gelijk laaiend enthousiast! bij ons in de kroeg hebben ze een nieuwe kast staan. mijn vader had het over de oude kasten, dat je zelf nog het balletje naar achter moet trekken.(mechanische kast?)

ik voel hier zelf ook meer voor! dat als er wat vrienden er over de vloer zijn dat er eventjes een balletje gewaagd kan worden met een beetje competitie. niet een moeilijke kast met veel missies.

ik zoek eigelijk een wat oudere kast, die vrij simpel is, redelijk slijtvast en niet te moeilijk is in het vinden van onderdelen.
ik heb al wat onderzoek gedaan wat ik mooi vind qua speel velden:

http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/ ... ousPage=lr

http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/ ... ousPage=lr

ik vind het klassieke mooi. het hoeft voor mij geen hele zeldzame dure kast te zijn. hij moet gewoon leuk speel plezier geven, redelijke uitdaging, en vooral het gevoel geven dat je echt speelt met een machine uit '60-'70.

ik koop eigelijk liever mijn kast van een liefhebber die hem wel heeft gezien of er geen uitdaging meer in ziet.
via marktplaats vind ik het er nogal gebruikt (vaak gewoon flink mishandeld mag ik wel zeggen denk ik :spank:, overigens, niet perse de 2 advertenties die ik stuurde, mocht een forum lid zich beledigd voelen :whisling: ) uit zien.

hiernaast heb ik nog geen budget vast gesteld.
ik heb wel geleerd van de aanschaf van mijn oldtimer, goedkoop is duurkoop. ik koop liever een kast die wat liefde heeft gehad en iets duurder is door zijn goede onderhoud dan eentje waar ik steeds aan moet sleutelen of onderdelen voor moet bestellen.

mijn vraag is, wat kost een kast gemiddeld in mijn klasse?
welke kasten raad u aan?
zijn deze nog gangbaar/ verkrijgbaar/ realistisch?
wat zijn ongeveer de onderhoudskosten van een normaal onderhouden kast?

alvast bedankt!

groetjes Max!

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: aanschaf kast

Bericht door Baron Shadow » 23 dec 2014, 08:37

De prijzen van EM (electro mechanische) kasten is net als met de andere ook verschillend.
Heeft niet alleen te maken met de staat maar ook met populariteit.
Maar gemiddeld zal een goed spelende en onderhouden kast ongeveer tussen de 300-500 liggen.
Een EM kast kost over het algemeen weinig in onderhoud als je hem regelmatig blijft spelen blijft ove het algemeen de kast goed werken en er gaat meestal niet veel kapot.
Via Forum kopen van liefhebber geeft inderdaad wel wat minder risico vaak.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Gebruikersavatar
wizardblom
Berichten: 281
Lid geworden op: 26 mei 2012, 07:36
Real name: Ronald Blom
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: aanschaf kast

Bericht door wizardblom » 23 dec 2014, 10:09

Ze zijn er voldoende te koop, onderdelen worden tegenwoordig nieuw gemaakt en zijn ook gewoon te koop.

Zelf heb ik nog vier a vijf projecten staan die uiteindelijk verkocht gaan worden.
Ruimtegebrek en als eigenlijke hobby repareren/ werkend maken van dit soort kasten is de voornamelijke reden van verkoop.

Eerste aanrader in jullie geval: vier speler
Koop van een hobbyist/liefhebber: kunt er niet van uit gaan dat een kast van zo'n ruim 35 jaar altijd probleemloos draait.
Maar vaak zijn het kleine problemen die zo op te lossen zijn, handig als je van iemand koopt met verstand hier van.
Liefst dan nog iemand in de buurt ;)
Prijzen die aangegeven worden kloppen aardig, kan zelfs nog wat oplopen e.e.a. afhankelijk van de populairiteit van een kast.

Ga voor de grote liefst Amerikaanse merken, wilt niet zeggen dat de Spaanse en Italiaanse slecht zijn, maar vaak iets storingsgevoeliger.

Om op de aangegeven kasten terug te komen:

Camelot van Bally heeft de langere flippers en een dop (post) tussen de flippers waardoor de balcontrole meer is.
Heeft een gate open waardoor de bal terug naar de afschieter geschoten kan worden, bonussysteem.
Voor de recreatieve speler een leuk spel door het bovenstaande.

Spin Wheel van Gottlieb heeft kleine flippers, een bonuswiel, 5 kickoutholes die verlicht moeten worden en die elk corresponderen met een "when lit" feature, beter vertaald: hoe meer van deze holes verlicht worden des te meer punten zijn er te halen.
Dit is een carry-over feature: dus wat de ene speler verlicht krijgt is ook voor de volgende speler al verlicht.
Tot alle vijf verlicht zijn en de 500 when lit geraakt wordt, hierna worden alle lampjes gereset.
Slijtagepunt bij deze kast is meestal de spin wheel feature, deze is meestal wat afgesleten waardoor het draaien van het rad niet altijd even goed verloopt.

Zijn alle twee eind 60-er jaren kasten.
Slechte flipperkasten zijn er bijna niet, slecht afgestelde des te meer!

Maximiliaan
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 dec 2014, 10:07
Real name: max

Re: aanschaf kast

Bericht door Maximiliaan » 23 dec 2014, 15:02

wizardblom schreef:Ze zijn er voldoende te koop, onderdelen worden tegenwoordig nieuw gemaakt en zijn ook gewoon te koop.


Eerste aanrader in jullie geval: vier speler
Koop van een hobbyist/liefhebber: kunt er niet van uit gaan dat een kast van zo'n ruim 35 jaar altijd probleemloos draait.
Maar vaak zijn het kleine problemen die zo op te lossen zijn, handig als je van iemand koopt met verstand hier van.
Liefst dan nog iemand in de buurt ;)
Prijzen die aangegeven worden kloppen aardig, kan zelfs nog wat oplopen e.e.a. afhankelijk van de populairiteit van een kast.

Ga voor de grote liefst Amerikaanse merken, wilt niet zeggen dat de Spaanse en Italiaanse slecht zijn, maar vaak iets storingsgevoeliger.

Zijn alle twee eind 60-er jaren kasten.
bedankt voor uw reactie! heb er veel aan gehad. ik kan nu veel preciezer gaan zoeken!

die eerste kast die ik heb aangegeven lijkt dus redelijk al op wat ik zoek. weet u misschien kasten of liefhebbers uit de buurt? (Gelderland, Arnhem)
Baron Shadow schreef:De prijzen van EM (electro mechanische) kasten is net als met de andere ook verschillend.
Heeft niet alleen te maken met de staat maar ook met populariteit.
Maar gemiddeld zal een goed spelende en onderhouden kast ongeveer tussen de 300-500 liggen.
Een EM kast kost over het algemeen weinig in onderhoud als je hem regelmatig blijft spelen blijft ove het algemeen de kast goed werken en er gaat meestal niet veel kapot.
Via Forum kopen van liefhebber geeft inderdaad wel wat minder risico vaak.
bedankt voor uw reactie,
weet u nog merken of kasten die erg veel voorkomen uit deze tijd?
weet u nog kasten te koop?


naar aanleding van de tips die ik net heb gekregen van u beide:

ik ben dus opzoek naar een:

EM kast,
4 spelers,
bouwjaar rond '60
goed onderhouden met makkelijk verkrijgen van onderdelen,
300-400 euro
Amerikaans merk of ander groot merk.

nogmaals dank voor uw reacties :)

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6195
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: aanschaf kast

Bericht door zwartepanter » 23 dec 2014, 15:17

Met dat budget ga je heel wat keuze hebben hoor... gewoon ff goed rondkijken en je zal er snel één thuis hebben staan!

Maximiliaan
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 dec 2014, 10:07
Real name: max

Re: aanschaf kast

Bericht door Maximiliaan » 23 dec 2014, 17:10

Bedankt voor je reactie! ga ik doen.

na nog eventjes wat research te hebben gedaan, ben ik al een stuk wijzer geworden! ik ben terecht gekomen bij de Internet Pinball Database.

hier vond ik inderdaad dat de populaire lijst eigelijk helemaal bestaat uit:
Gottlieb
Bally
Williams

ik heb al een paar velden bekeken en vind er al een paar uit springen:


Dancing Lady / November, 1966 / 4 Players van Gottlieb

Fireball / August, 1971 / 4 Players van Bally

Fan-Tas-Tic / 1972 / 4 Players van Williams

geen idee of deze heel rare zijn. ik heb gewoon gekeken naar de hoeveelheid geproduceerd, en dit waren er igg niet heel weinig.


tips bij het aanschaffen van deze oude beauty's ?

Gr Max.

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: aanschaf kast

Bericht door Baron Shadow » 23 dec 2014, 17:21

De Fireball is een van de duurdere kasten vanwege populariteit.
Dancing Lady heb ik hier nog nooit voorbij zien komen.
de Fan-Tas-Tic zie je regelmatig voorbij komen en zul je voor je budget wel kunnen kopen.
Maar kijk eens of hier op eventueel op het Forum van de Nederlandse Flipper Vereniging wat wordt aangeboden.
Ronald heeft vaker EM kasten te koop en die zijn zeker in orde al is zeeland wat buiten jou regio.
Maar goed als je even rustig aankijkt moet het best lukken.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Maximiliaan
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 dec 2014, 10:07
Real name: max

Re: aanschaf kast

Bericht door Maximiliaan » 23 dec 2014, 17:30

Baron Shadow schreef:De Fireball is een van de duurdere kasten vanwege populariteit.
Dancing Lady heb ik hier nog nooit voorbij zien komen.
de Fan-Tas-Tic zie je regelmatig voorbij komen en zul je voor je budget wel kunnen kopen.
Maar kijk eens of hier op eventueel op het Forum van de Nederlandse Flipper Vereniging wat wordt aangeboden.
Ronald heeft vaker EM kasten te koop en die zijn zeker in orde al is zeeland wat buiten jou regio.
Maar goed als je even rustig aankijkt moet het best lukken.
Bedankt Baron,

Fan-Tas-Tic vond ik eerlijk gezegd de leukste van de 3. al weet ik niet wat die bumper(heet het een bumper?) bij de flippers voor een consequenties geeft.

ik heb momenteel ook een gezocht pagina geopend:
http://www.flipperforum.be/viewtopic.php?f=14&t=6188.


groetjes Max.

Gebruikersavatar
wizardblom
Berichten: 281
Lid geworden op: 26 mei 2012, 07:36
Real name: Ronald Blom
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: aanschaf kast

Bericht door wizardblom » 24 dec 2014, 09:10

Fan-tas-tic is een van de populairdere kasten uit begin 70er jaren.

Kende een exploitant en die vertelde mij dat ze veel meer gespeeld werden dan de Fireball.

Kast heeft dan ook best veel mogelijkheden:

Bumpers kunnen verlicht worden, maar ook de lanes, heeft bonus, double bonus, triple bonus, extra ball als je de drie sterren verlicht krijgt en nog een gate open om de bal weer voor de afschieter te krijgen.
Snelle kast, bumper tussen de flippers is even wennen, kan zowel een drama geven (bal weg) maar vaak met de juiste schudtechniek ook de bal weer het spel in werken.

Betrouwbare techniek, zou van de drie deze wel het meest aanraden.

Zelf heb ik nog wel kasten voor de verkoop, maar allemaal projecten nog niets voor de korte termijn.
Slechte flipperkasten zijn er bijna niet, slecht afgestelde des te meer!

ruben
Berichten: 244
Lid geworden op: 30 mar 2013, 23:59
Real name: ruben
Locatie: Belgium

Re: aanschaf kast

Bericht door ruben » 24 dec 2014, 10:27

http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/ ... ichSnippet


dit is volgens mij toch een van de beste em kasten ooit gemaakt.
zal misschien een beetje boven je budget gaan als hij goed hersteld is maar deze kast is echt een thrill om te spelen.

Gebruikersavatar
wizardblom
Berichten: 281
Lid geworden op: 26 mei 2012, 07:36
Real name: Ronald Blom
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: aanschaf kast

Bericht door wizardblom » 24 dec 2014, 11:13

Helemaal mee eens :angel: :good:

Arnhem - Hoogeveen 110 km, is nog te doen.

Misschien een idee: wordt lid van de NFV, clubhuis is in de buurt, kan je misschien nog wat ideeën op doen.
35 euro per jaar, clubhuis in Veenendaal, clubblad e.d.

Ga er begin volgend jaar weer een dagje "sleutelen".
Slechte flipperkasten zijn er bijna niet, slecht afgestelde des te meer!

Maximiliaan
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 dec 2014, 10:07
Real name: max

Re: aanschaf kast

Bericht door Maximiliaan » 24 dec 2014, 11:24

wizardblom schreef:Fan-tas-tic is een van de populairdere kasten uit begin 70er jaren.

Kende een exploitant en die vertelde mij dat ze veel meer gespeeld werden dan de Fireball.

Kast heeft dan ook best veel mogelijkheden:

Bumpers kunnen verlicht worden, maar ook de lanes, heeft bonus, double bonus, triple bonus, extra ball als je de drie sterren verlicht krijgt en nog een gate open om de bal weer voor de afschieter te krijgen.
Snelle kast, bumper tussen de flippers is even wennen, kan zowel een drama geven (bal weg) maar vaak met de juiste schudtechniek ook de bal weer het spel in werken.

Betrouwbare techniek, zou van de drie deze wel het meest aanraden.

Zelf heb ik nog wel kasten voor de verkoop, maar allemaal projecten nog niets voor de korte termijn.
Jammer dat u niks te koop heeft, ik ben idd opzoek naar een Fan-tas-tic. maar ik hoef niet precies die.
ruben schreef:http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/ ... ichSnippet


dit is volgens mij toch een van de beste em kasten ooit gemaakt.
zal misschien een beetje boven je budget gaan als hij goed hersteld is maar deze kast is echt een thrill om te spelen.
geen idee hoe het herstellen zal moeten. ik ben niet onhandig, maar heb nooit een flipperkast los gemaakt. eigelijk kan ik nu niet nog een project erbij hebben. Mijn studie, nieuwe huis en daarnaast mijn eigen projecten.
dit laten doen is natuurlijk te duur.

ik heb niet stil gezeten sinds mijn laatste post. ik ga straks naar de flipper winkel in arnhem. die hebben een aantal machines staan die wellicht voor mij interessant zijn om is te proberen.

daarnaast, wat vinden jullie van:

Gottlieb Fast Draw.
Gottlieb Spinout
gottlieb Spinwheel
gottlieb Magnotron

Williams Pat Hand.
williams dipsy doodle
Williams Jolly Roger

Bally RoGo
Bally Campus Queen
BALLY FOUR MILLION B C.
bally Camelot

ik heb zelf op dit moment een goed gevoel bij de Gottlieb Fast Draw.

daarnaast kreeg ik een aanbod voor een Silverball mania. maar na het kijken van wat filmpjes val ik toch echt meer voor de EM dan de solide state (wat kan je toch veel leren in korte tijd. :geek: ). de geluiden spreken mij meer aan. al verwacht ik in een SS kast meer uitdaging, een EM lijkt me een gezelliger apparaat in de woonkamer.

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6195
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: aanschaf kast

Bericht door zwartepanter » 24 dec 2014, 11:39

Ga wat flippers spelen en bekijk wat filmpjes... je zal het snel weten!

Maximiliaan
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 dec 2014, 10:07
Real name: max

Re: aanschaf kast

Bericht door Maximiliaan » 24 dec 2014, 11:50

wizardblom schreef:Helemaal mee eens :angel: :good:

Arnhem - Hoogeveen 110 km, is nog te doen.

Misschien een idee: wordt lid van de NFV, clubhuis is in de buurt, kan je misschien nog wat ideeën op doen.
35 euro per jaar, clubhuis in Veenendaal, clubblad e.d.

Ga er begin volgend jaar weer een dagje "sleutelen".
wel echt een prachtig apparaat, die Wizard!
zwartepanter schreef:Ga wat flippers spelen en bekijk wat filmpjes... je zal het snel weten!
van alle kasten die hierboven genoemd heb ik filmpjes bekeken. ik vind de fast draw tot nu toe het best! de wizard! is ook erg mooi.

zometeen ga ik het een en ander spelen!


gottlieb Magnotron lijkt me een wat rustigere kast.

williams dipsy doodle spreek me ook aan.

ruben
Berichten: 244
Lid geworden op: 30 mar 2013, 23:59
Real name: ruben
Locatie: Belgium

Re: aanschaf kast

Bericht door ruben » 24 dec 2014, 12:06

gottlieb Magnotron

heb ik gehad en was een hele leuke kast.maar rustig zou ik ze niet noemen.
(als ze goed afgesteld was tenminste)
in ieder geval nog veel succes, en het zal niet met een kast blijven :lol:

Maximiliaan
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 dec 2014, 10:07
Real name: max

Re: aanschaf kast

Bericht door Maximiliaan » 24 dec 2014, 12:11

ruben schreef:gottlieb Magnotron

heb ik gehad en was een hele leuke kast.maar rustig zou ik ze niet noemen.
(als ze goed afgesteld was tenminste)
in ieder geval nog veel succes, en het zal niet met een kast blijven :lol:
ik ben inderdaad nu al bang dat mijn nieuwe woning te klein is :whisling: .

ik heb mail contact gehad over de wizard.
zit onder het stof,
Het kabinet ziet er nog erg netjes uit en de kopruit ook.
De kast start niet op, als de stroom erop komt brandt alleen de verlichting van de muntinworp.
De kast is qua originele onderdelen nog compleet maar hij heeft erg lang stil gestaan.


misschien te groot om aan te beginnen.

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6195
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: aanschaf kast

Bericht door zwartepanter » 24 dec 2014, 12:40

Goh, alles begint ALTIJD met contacten schoon te maken... dan komt die kast stilletjesaan terug tot leven...

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: aanschaf kast

Bericht door Baron Shadow » 24 dec 2014, 15:27

Wizard is absoluut een van de top kasten vind ik en zeer leuk om te spelen.
Zijn alleen meestal ook wat duurder, zeker als ze spelend zijn.
Zou voor een rit wel echte foto's vragen want deze zijn zo te zien niet van de kast zelf.
Scheelt een hoop en kan teleurstelling voorkomen als het een afbraak exemplaar is warvan dan gezegd wordt ja hij is toch nog mooi voor zijn leeftijd.
Maar heb inmiddels geleerd dat een Em'er zolang er geen kabels afgeknipt zijn altijd wel weer tot leven komt al dan niet met behulp van mede hobbyisten.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Maximiliaan
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 dec 2014, 10:07
Real name: max

Re: aanschaf kast

Bericht door Maximiliaan » 24 dec 2014, 17:08

Baron Shadow schreef:Wizard is absoluut een van de top kasten vind ik en zeer leuk om te spelen.
Zijn alleen meestal ook wat duurder, zeker als ze spelend zijn.
Zou voor een rit wel echte foto's vragen want deze zijn zo te zien niet van de kast zelf.
Scheelt een hoop en kan teleurstelling voorkomen als het een afbraak exemplaar is warvan dan gezegd wordt ja hij is toch nog mooi voor zijn leeftijd.
Maar heb inmiddels geleerd dat een Em'er zolang er geen kabels afgeknipt zijn altijd wel weer tot leven komt al dan niet met behulp van mede hobbyisten.
dat denk ik ook. ik ben net bij de wipperflinkel geweest en was een ervaring.

Hans van de flipper winkel wist me alles te vertellen en begon zelf ook over de Wizard, hij vertelde mij alles is te repareren aan een EM kast zolang de kopruit heel was en andere optische dingen. technisch was het wel te repareren.
prachtige verzameling trouwens...

ik twijfel nu erg, om of dus een wat "specialere" kast te kopen waar ik nog het een en ander aan moet doen of een goede wat "saaiere" minder speciale kast te kopen.

volgens Hans was het allemaal niet echt een probleem maar zelf twijfel ik nog. hoe erg kan het zijn?

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: aanschaf kast

Bericht door Baron Shadow » 24 dec 2014, 19:16

Dat is natuurlijk een keus die je allen zelf kunt maken.
Hangt er sterk vanaf wat jezelf leuk vind.
Als je niet van klussen aan een kast houd en liever snel speelt dan zou ik eerst voor een spelende kast gaan.
En later eventueel kijken voor een opknapper.
Wanneer je dit wel leuk vind gewoon voor de speciale gaan met wat werk eraan.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Maximiliaan
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 dec 2014, 10:07
Real name: max

Re: aanschaf kast

Bericht door Maximiliaan » 24 dec 2014, 19:26

Baron Shadow schreef:Dat is natuurlijk een keus die je allen zelf kunt maken.
Hangt er sterk vanaf wat jezelf leuk vind.
Als je niet van klussen aan een kast houd en liever snel speelt dan zou ik eerst voor een spelende kast gaan.
En later eventueel kijken voor een opknapper.
Wanneer je dit wel leuk vind gewoon voor de speciale gaan met wat werk eraan.
dat ik het leuk vind weet ik wel zeker. dat ik het kan ook wel. het is meer dat ik niet kan inschatten hoeveel tijd zoiets gaat kosten, ik begin namelijk in februari weer met een drukke periode qua school.

Gebruikersavatar
wizardblom
Berichten: 281
Lid geworden op: 26 mei 2012, 07:36
Real name: Ronald Blom
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: aanschaf kast

Bericht door wizardblom » 25 dec 2014, 10:27

Wizard niet al te duur aanschaffen en laten repareren is misschien een optie?

Klinkt als een standaard "opstarter", zelfs een werkende kast wilt niet zeggen goed spelend (zie onderschrift).

Voordeel is dat als dit professioneel gebeurt er ook vaak sprake is van garantie i.p.v. de beruchte "garantie tot aan de deur".

Voordeel is dat Hans Balk in de buurt zit, niet mijn grootste vriend maar ter zake kundig genoeg.

Wizard is wel waardevast, nadeel is wel dat je met 1 van de beste jaren 70ers begint en daarna verpest zal zijn als het op andere kasten aankomt :lol:

Pat Hand is ook een van mijn favorieten, staan gezamelijk in de garage met een Gigi (Gottlieb klassieker uit '64).
Deze line-up is de laatste zeven jaar onveranderd, in mijn geval zegt dat wel wat.

Totaal aantal kasten dat de afgelopen jaren de revue is gepasseerd is meer dan veertig inclusief klassiekers als Addams Family, Funhouse en alles wat daartussen ligt en zelfs boven.
Slechte flipperkasten zijn er bijna niet, slecht afgestelde des te meer!

Gebruikersavatar
wizardblom
Berichten: 281
Lid geworden op: 26 mei 2012, 07:36
Real name: Ronald Blom
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: aanschaf kast

Bericht door wizardblom » 29 dec 2014, 07:58

En...

Al met een teveel aan kasten thuis gekomen? :lol:
Slechte flipperkasten zijn er bijna niet, slecht afgestelde des te meer!

Plaats reactie