Pinbot Tilt probleem

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Gebruikersavatar
badme8
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jun 2014, 19:12
Real name: Anja Brouwer
Locatie: The Netherlands

Pinbot Tilt probleem

Bericht door badme8 » 05 jun 2014, 19:23

:madman: We hebben een Tilt probleem .
Ik heb al eens goed rondgekeken,maar kan niets ontdekken wat mij verder kan helpen.
Toen we de kast kochten werkte hij zonder op tilt te slaan .

Ik ben een leek en weet de namen niet,dus omschrijf wat er gedaan is .

Een display werkte niet,oproepje op Marktplaats gedaan en via een reactie, een tip voor dit forum gekregen .
Omdat we niet zelf solderen konden gekozen om tweede hands plug and play the bestellen in America.
( werkt perfect)

De kop van de robot ging niet meer open( visor and target mechanisme) na inspectie bleek dat ze de stangen hadden omgebogen , uit mekaar gehaald,recht gemaakt en werkt perfect ? Dus waarom ze dit hadden gedaan ?

Nieuwe Rubbers besteld en er op gezet.

Alles los geschroefd van het veld ( bijna alles) alles gestofzuigd, gevleid met comandant4 en gewaxt met harde turtle
Wax (2x) en daarna goed geboend en weer in mekaar geschroefd ,tevens massa s lampjes vervangen wat het niet deden .

Om de mechanica na te laten kijken hadden we iemand laten komen,en ik denk dat het daar mis ging .
Hij heeft de flippers vernieuwd omdat ze gescheurd waren (lange ijzeren pinnen met plat uiteinde)
Met nieuwe plastic hulzen in de kast gemonteerd .

Het volgende wat hij deed was jet bumpers, ook nieuwe plastic hulzen, maar .....
Toen hij klaar was en we de kast wilde testen rook het opeens na brand .
Na inspectie bleek 1 van die bumpers vast te hangen .hij heeft er wat mee geklikt/bewogen en daarna werkte hij weer

We wilde graag euro muntstukken gebruiken(om voor onderdelen te sparen) die man heeft een muntproever besteld en Is deze er later ook nog in komen zetten .

-------
Dit hebben we allemaal al gedaan

Twee dingen wil ik nog oplossen,want er zijn twee problemen ;

* punt 1: in de kopkast hadden ze op de plaats van de robot zijn ogen te grote lampen gebruikt met het verkeerde wattage/volt ,daardoor is de kopplaat gesmolten en heeft twee ieniemieni gaatjes .( ga ik voor sparen om daar een keer een tweede hands in te kunnen zetten ) maar dat is t probleem niet .
Waar die twee lampen hebben gezeten zitten nu de kleine met het juiste wattage/volt maar er brand niets ?
Testen gedaan ..maar gaat niet branden .
Tips betreffende dit zijn welkom ! ( vergeet wel niet dat we nog een leek zijn in deze dingen )

*punt 2: De tilt .... Wat we het vervelendste vinden,want we kunnen nu niet een leuke partij onder mekaar spelen .
Als je aan t flipperen bent zonder ook maar te duwen, komt op eens Tilt ( Avi lala ) en kun je dus niets meer,we hebben het vermoeden dat het met die jet bumper heeft te maken die is blijven hangen .
Omdat de tilt ook meestal gebeurd als de bal boven in de kast is gespeeld. Soms werkt hij perfect en gebeurd er niets ,maar een andere keer springt hij spontaan weer op Tilt .
We hebben de tilt bal eruitgenomen, de tilt piramide laten zakken zodat hij geen tilt kan maken en de tilt op de baan zelf
Is afgeplakt .( kan geen contact maken )
Tips betreffende dit zijn meer dan welkom !

Het is een uitgebreid verhaal maar ik weet het niet anders uit te leggen .
mVg Anja

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3952
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Pinbot Tilt probleem

Bericht door Richard Baan » 06 jun 2014, 07:37

Er zijn meerdere tilt switches, ook een onder het speelveld een gewicht aan een contact, als die te strak staat gaat hij door trilling op tilt. In dat geval gewoon uit elkaar buigen.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
badme8
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jun 2014, 19:12
Real name: Anja Brouwer
Locatie: The Netherlands

Re: Pinbot Tilt probleem

Bericht door badme8 » 06 jun 2014, 10:26

Bedankt Richard Baan ,voor je reactie :D

Die tilt onderdelen "onder" in het kabinet hebben we al van alles mee gedaan,
Bal er uit genomen
Gewicht laten zakken zodat het niets raakt
En bovenaan die op trillingen reageren, afgeplakt zodat ze geen contact kunnen maken .
Maar nog steeds hetzelfde probleem.

Zelf denken we dat het met die jet bumper heeft te maken,die is blijven hangen,en was aan t schroeien/verbranden .
(Ondanks dat die wel nog werkt en punten aangeeft) ergens moet er daar iets zijn volgens mij ....
kunnen we die misschien doormeten (jet bumper) om te kijken of er een fout zit,zo ja waar moeten we op letten ?

Gebruikersavatar
diesel64
Berichten: 2116
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:40
Real name: Kristof
Locatie: Belgium

Re: Pinbot Tilt probleem

Bericht door diesel64 » 06 jun 2014, 12:16

Slaat hij telkens tilt bij het raken van één (of meerdere) specifieke switch(en)?

Ik zou eens in het testmenu gaan en kijken of sommige switchen de tilt activeren.
No shirt. No shoes. No pinball.

Gebruikersavatar
badme8
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jun 2014, 19:12
Real name: Anja Brouwer
Locatie: The Netherlands

Re: Pinbot Tilt probleem

Bericht door badme8 » 06 jun 2014, 20:02

Hallo Diesel64, Bedankt voor je reactie :D

We hebben eigenlijk geen verstand van wat deze testen aan gaat.
Maar ik heb wat rond gezocht vandaag om te kijken hoe je dat plus minus moet doen.
We hebben de testen opgestart en eigenlijk niets speciaals kunnen vinden,
zo ver ik het begreep moet je er op letten of hij twee meldingen geeft op een onderdeel ?
Blijft moeilijk als je leek bent,maar ik probeer mijn best te doen :angel:

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3952
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Pinbot Tilt probleem

Bericht door Richard Baan » 07 jun 2014, 10:20

Als je in het menu zit (switch edges) dan zal hij de switch aangeven die ge-activeerd gaat worden (edges geeft aan dat hij overgaat van niet-ingedrukt, naar ingedrukt).

Op http://www.ipdb.org/machine.cgi?gid=1796 kun je wat info vinden over deze kast, inclusief een manual. Vanaf pag 28 vind je info over de switches. Opmerkelijk vind ik dat deze kast dus 3 switches heeft, op 3 verschillende posities in de switchmatrix.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3952
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Pinbot Tilt probleem

Bericht door Richard Baan » 07 jun 2014, 10:22

PS: het kan soms voorkomen dat er een contact mee gaat met een andere, dus dat je de ene indrukt, en dat de kast denkt dat er een andere ook ingedrukt wordt (jammer als dat juist de tilt is).

Maar dat kun je dus testen met de switch edges test.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
badme8
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jun 2014, 19:12
Real name: Anja Brouwer
Locatie: The Netherlands

Re: Pinbot Tilt probleem

Bericht door badme8 » 07 jun 2014, 11:57

Bedankt Richard Baan :D
Ik ga die link eens op mijn gemak door spitten .....
maar dat is voor later nu eerst genieten van de Zon.

Gebruikersavatar
badme8
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jun 2014, 19:12
Real name: Anja Brouwer
Locatie: The Netherlands

Re: Pinbot Tilt probleem

Bericht door badme8 » 24 jun 2014, 20:37

Kleine update :!:

Omdat we er niet uitkomen,en onzeker zijn of we wel goed alle testen deden,
heb ik forum lid HarrieD gevraagd om eens te komen kijken.
Vandaag dus kennis mogen maken.

De switch testen gaven dus niets aan,en tijdens zijn onderzoek naar het probleem wilde er zelfs geen tilt komen ?
Uiteindelijk is er eentje geweest,bal was tussen de bumpers en de kast was ietwat geforceerd met bewegen,
maar met meerdere pogingen op dezelfde manier,kwam er geen tilt meer.
Tja ... de kast wilde zijn Tilt geheim dus ook niet aan Harrie kwijt,nog altijd niet opgelost.
Hij komt wel nog een keertje terug, dus als er nog iemand opties heeft die we kunnen
Proberen/testen, dan zijn die welkom !

Alvast bedankt
Mvg Anja

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Pinbot Tilt probleem

Bericht door Baron Shadow » 24 jun 2014, 21:07

In ieder geval gewoon veel spelen en proberen uit te vinden wanneer de tilt nu precies optreed.
ls ik het goed heb begrepen dan heb je de normale tilt dus de bal en de kogel al uitgeschakeld.
Enige zou nu dus nog of een van de slamtilts kunnen zijn die zit op de bodem en deur en anders misschien anders ergens een sluiting die tilt veroorzaakt.
Blijft altijd vervelend als je er maar niet achter kan komen waar hetbdoor wordt veroorzaakt.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Pinbot Tilt probleem

Bericht door HarrieD » 25 jun 2014, 09:23

Baron Shadow schreef:In ieder geval gewoon veel spelen en proberen uit te vinden wanneer de tilt nu precies optreed.
ls ik het goed heb begrepen dan heb je de normale tilt dus de bal en de kogel al uitgeschakeld.
Enige zou nu dus nog of een van de slamtilts kunnen zijn die zit op de bodem en deur en anders misschien anders ergens een sluiting die tilt veroorzaakt.
Blijft altijd vervelend als je er maar niet achter kan komen waar hetbdoor wordt veroorzaakt.
Ik ben gisteren even bij de kast geweest en natuurlijk duurde het weer een uur vooralleer het probleem optrad. Het probleem is echter dat het niet reproduceerbaar is, dus in het hokje "lastig te beredeneren" gaat passen. Het enige dat opvalt is dat wanneer de bal in de popbumper area terecht komt kennelijk het probleem naar voren komt. Ik heb het eenmaal mogen meemaken.
De kast heeft 4(!) tilt schakelaars.
- Onder het speelveld (onklaar gemaakt)
- Slam tilt in de muntdeur
- Tilt kogel in de kast
- Bal in een rail in de kast (deze is verwijderd)

Nu valt me op dat als ik de slamtilt bedien dat de kast alle scores op 0 zet en in feite reset, dus als test heb ik de slamtilt ook even onklaar gemaakt. (Deze was echt brak gesoldeerd).
De vraag is dus: is het normaal dat de kast reset na een slam-tilt??

Wat ik sowieso even ga adviseren is dat de kegel volledig onklaar gemaakt wordt zodat deze geen enkel contact kan maken.

To be continued.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2224
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Pinbot Tilt probleem

Bericht door Cenobyte » 25 jun 2014, 11:35

HarrieD schreef:De vraag is dus: is het normaal dat de kast reset na een slam-tilt??

Wat ik sowieso even ga adviseren is dat de kegel volledig onklaar gemaakt wordt zodat deze geen enkel contact kan maken.

To be continued.
Bij deze kast durf ik het niet te zeggen, maar het kan goed zo zijn. De Sega kasten gebruiken dit volgens mij ook: mijn Lost in Space reset ook bij een slam tilt (deurtje).
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3952
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Pinbot Tilt probleem

Bericht door Richard Baan » 25 jun 2014, 12:10

Een slam is min of meer een reset inderdaad.
Ik zit in dit geval te denken aan ergens een diode die defect is.
Dat zorgt er dan voor dat bij een bumper de kast denkt dat de tilt geactiveerd wordt.

Echter bij Pinbot is dat moeilijk te beredeneren, omdat de kast 3 tilt-posities in de matrix heeft.
Je zou alle dioden op alle switches door kunnen meten.

Een andere (niet zo mooie) oplossing voor het probleem: verbuig de punten-tel switch bij de bumpers zodat deze geen contact meer kunnen maken. Je krijgt dan geen punten bij de bumpers (ze reageren wel), en dan gaat de kast hopelijk niet meer op tilt.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Pinbot Tilt probleem

Bericht door HarrieD » 25 jun 2014, 12:23

Richard Baan schreef:Een slam is min of meer een reset inderdaad.
Ik zit in dit geval te denken aan ergens een diode die defect is.
Dat zorgt er dan voor dat bij een bumper de kast denkt dat de tilt geactiveerd wordt.

Echter bij Pinbot is dat moeilijk te beredeneren, omdat de kast 3 tilt-posities in de matrix heeft.
Je zou alle dioden op alle switches door kunnen meten.

Een andere (niet zo mooie) oplossing voor het probleem: verbuig de punten-tel switch bij de bumpers zodat deze geen contact meer kunnen maken. Je krijgt dan geen punten bij de bumpers (ze reageren wel), en dan gaat de kast hopelijk niet meer op tilt.
Ik ga -als de tiltkegeloptie niet werkt- alle diodes nameten. Maar hier zie ik weinig heil in omdat het probleem dan reproduceerbaar zou moeten zijn. Dat is gewoon niet het geval.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3952
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Pinbot Tilt probleem

Bericht door Richard Baan » 25 jun 2014, 13:38

Of het is wel reproduceerbaar maar je ziet het niet.

Bij een defecte diode doen er 3 switches mee, en de 4e in die rechthoek is een spookswitch.
Afhankelijk hoe de andere switches staan (bal gelocked, ramp up/down, aantal ballen in de trough, etc) kan het probleem zich ogenschijnlijk soms wel en soms niet voordoen.

Succes.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
badme8
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jun 2014, 19:12
Real name: Anja Brouwer
Locatie: The Netherlands

Re: Pinbot Tilt probleem

Bericht door badme8 » 28 jun 2014, 21:53

:D Bedankt voor de reacties !
Al ben ik wel wat laat met reageren .
Mijn excuses, we hebben het erg druk op het moment.
We hebben gewoon even nergens tijd voor,maar zodra we weer iets ondernomen hebben zal ik
het resultaat zeker komen vermelden .

Mvg Anja Brouwer .

Gebruikersavatar
badme8
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jun 2014, 19:12
Real name: Anja Brouwer
Locatie: The Netherlands

Re: Pinbot Tilt probleem

Bericht door badme8 » 03 jul 2014, 06:20

Hallo allemaal,

Even een kleine update,
We hebben de kegel er in zijn totaal uitgehaald ,
en je raad het al binnen 3 minuten spelen weer de bekende
Tilt Avi la la :?
Wel weer iets opgevallen,de linker flipper geeft soms door er op te klikken terwijl
de bal nog in afschiet positie ligt punten bij ?

We hebben het nog druk,maar zullen proberen te achterhalen,wanneer nu die tilt
Intreed ( klein vermoeden dat er pas tilt komt bij de bumpers als vizier open is gegaan, maar dat moet nog bevestigd worden ! )

Nog een fijne dag .
Mvg Anja

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Pinbot Tilt probleem

Bericht door HarrieD » 04 jul 2014, 12:41

badme8 schreef:Hallo allemaal,

Even een kleine update,
We hebben de kegel er in zijn totaal uitgehaald ,
en je raad het al binnen 3 minuten spelen weer de bekende
Tilt Avi la la :?
Wel weer iets opgevallen,de linker flipper geeft soms door er op te klikken terwijl
de bal nog in afschiet positie ligt punten bij ?

We hebben het nog druk,maar zullen proberen te achterhalen,wanneer nu die tilt
Intreed ( klein vermoeden dat er pas tilt komt bij de bumpers als vizier open is gegaan, maar dat moet nog bevestigd worden ! )

Nog een fijne dag .
Mvg Anja
Dit is op zich alweer goede informatie. Ik ga ook even verder kijken!
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).

Gebruikersavatar
badme8
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jun 2014, 19:12
Real name: Anja Brouwer
Locatie: The Netherlands

Re: Pinbot Tilt probleem

Bericht door badme8 » 01 okt 2014, 07:48

Even een update:

Omdat het vakantie tijd was,even geen contact meer gehad met Harrie ,
ook niet meer geflipperd,omdat de Tilt te erg aanwezig was en er meer frustratie dan plezier in te vinden was .

Gisteren is Harrie weer gekomen,alles werd door gemeten wat veroorzaker zou kunnen zijn (voeding diodes etc.)
maar dat leverde geen resultaat . Tilt kabels door geknipt , flipperkast aan en aan de kabels wiebelen ,allemaal niets.
Tussendoor even spelen natuurlijk om te kijken of het resultaat had.
Hij was echt zijn hersens aan t pijnigen,wat zou t kunnen zijn ,tot er wat opviel ....

Terwijl mijn man was aan t flipperen ,drukte Harrie handmatig op drop targets, bij de 3banks viel hem op dat als hij op die targets had gedrukt en de bal de bovenste Jet bumper raakte de tilt kwam .
Goed opgelet Harrie,ons was dat echt niet opgevallen !
(Dus bij het raken van de bovenste jet bumper-als deze droptarget na beneden stond was er de tilt )

:D Maar ik ben nu zo blij ..want het euvel is dus eindelijk gevonden !
Hij had geen tijd meer,dus een nieuwe afspraak volgt .

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Pinbot Tilt probleem

Bericht door HarrieD » 01 okt 2014, 07:57

badme8 schreef:Even een update:

Omdat het vakantie tijd was,even geen contact meer gehad met Harrie ,
ook niet meer geflipperd,omdat de Tilt te erg aanwezig was en er meer frustratie dan plezier in te vinden was .

Gisteren is Harrie weer gekomen,alles werd door gemeten wat veroorzaker zou kunnen zijn (voeding diodes etc.)
maar dat leverde geen resultaat . Tilt kabels door geknipt , flipperkast aan en aan de kabels wiebelen ,allemaal niets.
Tussendoor even spelen natuurlijk om te kijken of het resultaat had.
Hij was echt zijn hersens aan t pijnigen,wat zou t kunnen zijn ,tot er wat opviel ....

Terwijl mijn man was aan t flipperen ,drukte Harrie handmatig op drop targets, bij de 3banks viel hem op dat als hij op die targets had gedrukt en de bal de bovenste Jet bumper raakte de tilt kwam .
Goed opgelet Harrie,ons was dat echt niet opgevallen !
(Dus bij het raken van de bovenste jet bumper-als deze droptarget na beneden stond was er de tilt )

:D Maar ik ben nu zo blij ..want het euvel is dus eindelijk gevonden !
Hij had geen tijd meer,dus een nieuwe afspraak volgt .
:)

Technisch: tilt treedt op als switches 49 en 52 gebruikt worden. Nu vertelde Anja me dat er ook aan een muntprover was geknutseld.
Afbeelding

Als je naar bovenstaande afbeelding kijkt en 1 plus 1 optelt concludeer ik voorzichtig dat het probleem in de right coin chute zit. Dat zal dan ook het eerste zijn waar ik de volgende keer naar ga kijken.

Anja: knip die kabel eens los van de rechter muntprover. Wellicht is het probleem dan al opgelost.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Pinbot Tilt probleem

Bericht door HarrieD » 01 okt 2014, 08:01

O, dat "punten erbij probleem" werd veroorzaakt door een plastic die op een switch drukte. 2 ringetje onder de plastic heeft dat probleempje ook opgelost.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).

Draakje1975
Berichten: 102
Lid geworden op: 09 sep 2014, 15:27
Real name: Ronald
Locatie: The Netherlands

Re: Pinbot Tilt probleem

Bericht door Draakje1975 » 01 okt 2014, 08:05

Misschien mag het niet..

Maar voor al onze minder technische personen is het handig als ze de meneer die de muntproever (en andere zaken) heeft geïnstalleerd/ gerepareerd niet in huren....

Spijt me zeer maar als je slecht werk levert dan resulteert dat in klanten verlies. (mond op mond reclame gaat het snelst)

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Pinbot Tilt probleem

Bericht door HarrieD » 01 okt 2014, 08:15

Draakje1975 schreef:Misschien mag het niet..

Maar voor al onze minder technische personen is het handig als ze de meneer die de muntproever (en andere zaken) heeft geïnstalleerd/ gerepareerd niet in huren....

Spijt me zeer maar als je slecht werk levert dan resulteert dat in klanten verlies. (mond op mond reclame gaat het snelst)
Dat is wat voorbarig vind ik. De flippers zijn erg netjes gereviseerd moet ik zeggen en daarom wil ik nog geen conclusies trekken over het werk van die persoon.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).

Draakje1975
Berichten: 102
Lid geworden op: 09 sep 2014, 15:27
Real name: Ronald
Locatie: The Netherlands

Re: Pinbot Tilt probleem

Bericht door Draakje1975 » 01 okt 2014, 08:22

HarrieD schreef:
Dat is wat voorbarig vind ik. De flippers zijn erg netjes gereviseerd moet ik zeggen en daarom wil ik nog geen conclusies trekken over het werk van die persoon.
Ok dat is informatie die ik nog niet had gelezen.
Ben het dan ook met je eens.. :)

Gebruikersavatar
badme8
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jun 2014, 19:12
Real name: Anja Brouwer
Locatie: The Netherlands

Re: Pinbot Tilt probleem

Bericht door badme8 » 14 okt 2014, 09:18

Even een Update :

Het is HarrieD gelukt om de oorzaak op te sporen EN te verhelpen .
We zijn super enthousiast :D

Omdat hij nu wist waar hij de oorzaak moest zoeken,
ging hij weer vol enthousiasme en goede moed op zoek tocht .
Omdat we de muntproevers uitgesloten hadden (door de kabelboom
van het deurtje uit te trekken en de twee switchen te activeren kwam tilt - kon t dit dus niet zijn )

Het vermoeden was de jet bumper, en deze werd dan ook meerdere keren door gemeten.
(wat eigenlijk niets opleverde,want alle metingen waren positief)
Daarna had hij het idee dat busje van een contact/ voellertje van die jet bumper er misschien niet in zat,dus helemaal
uit mekaar gedemonteerd om te kijken of het er in zat ,maar het zat er gewoon in .
Weer helemaal in mekaar gemonteerd,besloot hij om toch maar weer eens te testen .
En je raad het al denk ik .... Geen Tilt meer !!
Dus wat er nu precies verkeerd heeft gezeten, is niet voor 100% bekend! maar het heeft gewoon
ergens een vals contact gemaakt .

Aansluitend heeft hij nog een nieuwe transistor in de kopkast vervangen die stuk was, en nu gaan de ogen
van de Robot van de kopkast ook weer branden !

Al met al een geslaagde avond gisteren, allemaal gelukkig dat het weer na behoren werkt,
en er uit eindelijk toch een oplossing voor dit probleem gevonden is .
:good: HarrieD SUPER BEDANKT !

De pinbot word nog wat schoon gemaakt en daarna het veld gewaxt,nieuwe flipperballen
worden besteld,en dan kan het de flipperkast stress eindelijk plaats gaan maken voor
flipperkast plezier !

(Mocht ik ergens wat verkeerd benaamd/gezegd hebben HarrieD van verbeter je dat natuurlijk maar )
Thankssssssssssss

Plaats reactie