Startschot Ripley's Believe it or Not!

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
edelhert
Berichten: 107
Lid geworden op: 23 dec 2012, 21:34
Real name: Peter Schoenmakers
Locatie: The Netherlands

Startschot Ripley's Believe it or Not!

Bericht door edelhert » 25 jul 2014, 00:45

Beste RBION bezitters,
Een vraagje over het afschieten van de bal in de RBION vanuit de shooter lane:
Het moet mogelijk zijn om de bal zodanig weg te schieten, dat hij na het volledig spannen van de veer dwars over het speelveld, via de Million lane helemaal bovenin het speelveld terechtkomt, dus achter de inlanes. In elk geval bij de RBION simulatie van Pinball Arcade op mijn iPad lukt dat altijd.

Op mijn echte RBION lukt dat echter vrijwel nooit: de bal komt bij de ingang van de Million lane net te hoog uit, en botst tegen de rubber post tussen de Million lane en de Jackpot lane die net daarboven zit. En dat terwijl ik de uitwerp-opening van de shooterlane al zodanig geplooid heb dat de bal zo laag mogelijk het speelveld op vliegt. Hij komt desondanks net nog te hoog uit. Een andere oplossing die ik nog kan bedenken is de helling van het speelveld steiler maken, maar dat heeft weer teveel invloed op de rest van het spel.

Weet iemand een manier om de bal bij het afschieten feilloos door de Million lane heen te krijgen?
Aanwezig: Dialed In LE
In verzameling gehad: TZ, ToM, RBION, LOTR, MB

Gebruikersavatar
gawcol
Berichten: 563
Lid geworden op: 11 jan 2012, 01:58
Real name: David (Moorsele)
Locatie: Belgium

Re: Startschot Ripley's Believe it or Not!

Bericht door gawcol » 25 jul 2014, 16:14

ga je niet voor de skillshot? soms kan ik hem in de superjackpot lane krijgen, da's handig als je superjackpot kunt schieten en je ball saver aanligt... ik zal het vanavond eens proberen de millions lane :D

Gebruikersavatar
edelhert
Berichten: 107
Lid geworden op: 23 dec 2012, 21:34
Real name: Peter Schoenmakers
Locatie: The Netherlands

Re: Startschot Ripley's Believe it or Not!

Bericht door edelhert » 25 jul 2014, 17:20

Jawel, soms ga ik voor de skillshot, dan moet je juist heel zachtjes afschieten. Maar het is niet leuk om dat bij elke bal te doen. Als je hem in de superjackpot lane kunt krijgen, heb je waarschijnlijk hetzelfde "probleem" als ik: als je hard schiet, komt hij te hoog uit. Je kunt hem dan alleen in de Millions lane krijgen als je wat minder hard afschiet, maar dan heeft hij niet genoeg power om bovenin bij de inlanes te komen.
Ben benieuwd naar je ervaringen vanavond. Hoe is de afstelling van de uitlooprand van je shooterlane (die kun je onder het speelveld afstellen)?
Ik vraag me af hoe dit af fabriek ingesteld was. En tja, bij gebrek aan ruleset moet je dat dus gokken.
Aanwezig: Dialed In LE
In verzameling gehad: TZ, ToM, RBION, LOTR, MB

Plaats reactie