Theatre of Magic - right outlane switch

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bouvry
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 jan 2014, 11:37
Real name: Debouvry Karel
Locatie: Belgium
Contacteer:

Theatre of Magic - right outlane switch

Bericht door Bouvry » 31 jan 2014, 16:39

hoi,

volgens testrapport werkt switch 28 - right outlane niet meer. in testmenu gecheckt en inderdaad : als ik manueel de switch bedien, dan geeft ie geen "bliep" bij de edges test. Ik hoor de switch wel klikken bij het indrukken. Heb de switch doorgemeten en deze werkt blijkbaar wel. (alle draden weliswaar nog aangesloten, mag dit wel?)

Wat nu? breuk in de kabel? Diode kapot? Hoe test ik deze zaken gemakkelijk? Moet diode eruit gesoldeerd worden om te meten? Hoe weet ik welke de vorige en volgende switches zijn op de lijnen groen-rood/wit-grijs, om zo breuk in kabel te vinden? Gewoon de matrix volgen?

Alle andere switchen werken wel. Kast geeft geen enkele andere storing. Voor ik dit probleem opmerkte, heb ik wel de linkerflipper assy volledig vervangen want deze bleef wat hangen soms (werkt nu perfect). Misschien hier iets mee te maken?

Hier een link voor de geinteresseerden naar de switchmatrix http://www.iobium.com/Tech%20Templates/tom-tech.pdf

Alvast bedankt!
Shadow & Theatre of Magic

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3952
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Theatre of Magic - right outlane switch

Bericht door Richard Baan » 31 jan 2014, 17:58

Waarschijnlijk een losse draad op een andere switch in dezelfde kolom of rij, die zitten namelijk in een matrix en worden doorgelust. Als zo'n doorlussing losgeschoten is zal deze switch het niet meer doen.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
Bouvry
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 jan 2014, 11:37
Real name: Debouvry Karel
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Theatre of Magic - right outlane switch

Bericht door Bouvry » 31 jan 2014, 18:21

Dacht ik ook. Maar is er terug te vinden wat de volgorde is, fysiek dan, van hoe de switches na elkaar op de lijnen zitten? Dacht ergens gelezen te hebben dat je de volgorde van de matrix niet mag volgen.

Indien ergens op andere switch de draad los zit, zouden er dan niet meerdere switches niet werken?
Tenzij switch 28 net de laatste is van beide lijnen natuurlijk, outlane right zit helemaal op het einde van de kabelboom.

Hoe vind ik dus de vorige switch op de lijn? Draadje volgen?
Shadow & Theatre of Magic

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4395
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Theatre of Magic - right outlane switch

Bericht door David Pinball Wizz » 31 jan 2014, 19:25

Simpel, je inspecteert de (max 10) switches die volgens de manueel op die rij zitten, rap gebeurd en je bent zeker zo.
IFPA Country Director Belgium

Gebruikersavatar
Bouvry
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 jan 2014, 11:37
Real name: Debouvry Karel
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Theatre of Magic - right outlane switch

Bericht door Bouvry » 01 feb 2014, 08:09

Alle switches uitgemeten, geen onderbrekingen gevonden. Dacht van toch nog es te kijken in switch edges, en hoera, de switch registreerd opnieuw... Dus waarschijnlijk zo'n schuifklem die wat beweging nodig had?

Als het maar dat is.
Shadow & Theatre of Magic

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3952
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Theatre of Magic - right outlane switch

Bericht door Richard Baan » 01 feb 2014, 12:14

Bouvry schreef:Dacht ik ook. Maar is er terug te vinden wat de volgorde is, fysiek dan, van hoe de switches na elkaar op de lijnen zitten? Dacht ergens gelezen te hebben dat je de volgorde van de matrix niet mag volgen.

Indien ergens op andere switch de draad los zit, zouden er dan niet meerdere switches niet werken?
Tenzij switch 28 net de laatste is van beide lijnen natuurlijk, outlane right zit helemaal op het einde van de kabelboom.

Hoe vind ik dus de vorige switch op de lijn? Draadje volgen?
De volgorde in de manual kun je niet volgen inderdaad.
Het zijn alle switches in de rij 8 of kolom 2, maar vermoedelijk wel het dichtste bij die switch (omdat het een storing is bij 1 en hij zit op het einde).

Mooi dat hij het weer doet.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Plaats reactie