Instellingen en buy-in score
Instellingen en buy-in score
Ik ben nieuwsgierig hoe de meesten hun kast instellen? Of hoe ik dat het best kan doen. (Het lijkt me immers erg makkelijk om een gigantische high-score te behalen wanneer je de instellingen maar makkelijk genoeg zet :-p )
Geef je bijvoorbeeld een extra ball bij de replay-score?
Klopt het dat ze op wedstrijden de kast instellen op geen extra balls? (Dus ook niet diegene die het spel je geeft als je een bepaald doel haalt?)
En op mijn TOM krijg ik twee soorte scores. "high-scores" en "buy-in scores"
Die laatste weet ik echt niet wat ermee bedoelt wordt?
Ik heb geen idee hoe "dom" mijn vragen zijn als groentje. Maar onder het motto "domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden" ga ik lustig mijn gang :-p
Geef je bijvoorbeeld een extra ball bij de replay-score?
Klopt het dat ze op wedstrijden de kast instellen op geen extra balls? (Dus ook niet diegene die het spel je geeft als je een bepaald doel haalt?)
En op mijn TOM krijg ik twee soorte scores. "high-scores" en "buy-in scores"
Die laatste weet ik echt niet wat ermee bedoelt wordt?
Ik heb geen idee hoe "dom" mijn vragen zijn als groentje. Maar onder het motto "domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden" ga ik lustig mijn gang :-p
- zwartepanter
- Real name: Stefan Verhoelst
Re: Instellingen en buy-in score
Ik denk dat men op wedstrijden de extra ball afzet omdat het anders te lang duurt? Ik vind het een skill om een extra ball te halen maar wie ben ik. De buy-in zet ik af.
- Turalyon
- Real name: Gabriël
Op een makkelijke kast instellingen moeilijk en een moeilijke kast eerst makkelijk, daarna moeilijker.
In wedstrijden gaat de kast op "tournament mode", waardoor je geen extra ballen krijgt (maar punten) en bijvoorbeeld dezelfde mystery beloning.
Heb je in de handleiding gekeken? Als je die niet hebt kun je die meestal vinden op http://www.ipdb.org
In wedstrijden gaat de kast op "tournament mode", waardoor je geen extra ballen krijgt (maar punten) en bijvoorbeeld dezelfde mystery beloning.
Heb je in de handleiding gekeken? Als je die niet hebt kun je die meestal vinden op http://www.ipdb.org
Pins: SS, T2, LOTR
Gone: Dr Who
Gone: Dr Who
ik speel thuis op 5 ballen en 1 extra
op een wedstrijd staat de extra bal af om tijd te sparen
op uw tom zit het zo:
na uw laatste bal kan je een extra bal "kopen" voor 1 credit. ja kan dit aan of af zetten in de instellingen.
de gewone high scores begrijp je wel, de buy-in high scores zijn die als je 1 of meer extra ballen "koopt" na uw laatste bal.
op uw tom zit het zo:
na uw laatste bal kan je een extra bal "kopen" voor 1 credit. ja kan dit aan of af zetten in de instellingen.
de gewone high scores begrijp je wel, de buy-in high scores zijn die als je 1 of meer extra ballen "koopt" na uw laatste bal.
Pascal schreef:ik speel thuis op 5 ballen en 1 extra
op uw tom zit het zo:
Bedankt, dat is heel duidelijk. Achteraf gezien is het logisch
- Richard Baan
- Real name: Richard Baan
- Contacteer:
Dat is inderdaad logisch. Bij STTNG is het wat minder logisch: daar kom je in een andere highscore lijst bij 2 of meer gekochte ballen. Volgens mij was dit ook de eerste of 1 van de eerste kasten die zo'n feature had.Pascal schreef:de buy-in high scores zijn die als je 1 of meer extra ballen "koopt" na uw laatste bal.
Maarja, die heeft wel meer rare dingen, zoals de Q continuum. Daar kom je in boven de 10B, maar niet als dat ook een GC is.
Don't take life so seriously... It's not permanent.
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
- Da Chosen
- Real name: John Snel
Ik heb mijn kasten eigenlijk altijd op fabrieksinstellingen staan. 3 ballen per spel en extra ballen staan dus aan. Zoals je de kast in "het wild" tegen zou kunnen komen zeg maar....
Buy-in heb ik dan wel weer altijd uit staan (hoewel dat ook een fabrieksinstelling is). Vind ik toch minder leuk. Persoonlijk vind ik dat je extra ballen moet verdienen en niet moet kunnen kopen (zeker niet gezien de kasten op freeplay staan)
Buy-in heb ik dan wel weer altijd uit staan (hoewel dat ook een fabrieksinstelling is). Vind ik toch minder leuk. Persoonlijk vind ik dat je extra ballen moet verdienen en niet moet kunnen kopen (zeker niet gezien de kasten op freeplay staan)
In play: Creature From The Black Lagoon, Guns & Roses, Johnny Mnemonic,
- Mentara
- Real name: Maarten Lemey
Dito, dat is voor mij de beste manier om mijn kastjes een zo lang mogelijke speelbaarheid te geven. Zeker als je niet zoveel flipperkasten staan hebt is dit wel aangeraden.Da Chosen schreef:Ik heb mijn kasten eigenlijk altijd op fabrieksinstellingen staan. 3 ballen per spel en extra ballen staan dus aan. Zoals je de kast in "het wild" tegen zou kunnen komen zeg maar....
gameroom: Lethal Weapon 3 - Maverick - Big Guns - Big Buck Hunter - Shrek - Candyman - Cosmic Blast Jukebox - 2x Mame cabinet - Photoplay Spirit - darts