Hallo iedereen,
onlangs heb ik de Whirlwind kast gedownload op pinball arcade en deze laat de bal bij een full plunger shot naar de linkerramp gaan. Is dit de bedoeling? Ik herinner mij hierover iets gelezen te hebben in de manual, maar ik vind dat nu natuurlijk niet meer terug. Zou dit dus de correcte instelling moeten zijn?
Ten tweede: ik dacht dat het common knowledge was dat je componenten van een flipperkast nooit smeert met olie. Maar op p. 39 van de manual vind ik toch terug dat je bepaalde assemblies toch zou moeten smeren:
- scharnierpunten Eject Arm
- scharnierpunten Cellar kickback arm
- scharnierpunten linker en rechter kickers (slingshots)
de eerste 2 zou je met "medium viscosity oil (20W or 30W) moeten doen, de slingshots met "MBI instrument grease, also known as drop target switch lubricant"
Dit lijken mij toch componenten die veel gebruikt worden op allerhande types flipperkasten, dus dat zou willen zeggen dat je eigenlijk op zijn minst de slingshots moet smeren?
Me very confused, enlighten me!
Whirlwind: full plunger shot en smeren voor onderhoud?
Whirlwind: full plunger shot en smeren voor onderhoud?
Eigenaar: Whirlwind
- yorkie
- Real name: Glenn Verhoosele
- Contacteer:
Re: Whirlwind: full plunger shot en smeren voor onderhoud?
Metalen scharnierpunten smeren zal idd geen kwaad kunnen. Wel is het belangrijk dat olie en/of vet wegblijven van alles wat kunststof is. Dus niet aan sleeves, kunststof bushings, enz...
Bij metaal kan je de afweging maken. Vervangen als het versleten is of smeren waardoor het langer meegaat maar waarbij regelmatig onderhoud nodig is. (oud vet verwijderen, plakstof verwijderen,...)
Bij metaal kan je de afweging maken. Vervangen als het versleten is of smeren waardoor het langer meegaat maar waarbij regelmatig onderhoud nodig is. (oud vet verwijderen, plakstof verwijderen,...)
- David Pinball Wizz
- Real name: David Deturck
Een hard skillshot moet de loop rondgaan zodat hij aan je upper flipper komt om de ramp te schieten.
IFPA Country Director Belgium
- Mentara
- Real name: Maarten Lemey
Inderdaad, zo staat het in de handleiding van WW ook. Pinball arcade is hier een beetje de mist in gegaan.David Pinball Wizz schreef:Een hard skillshot moet de loop rondgaan zodat hij aan je upper flipper komt om de ramp te schieten.
gameroom: Lethal Weapon 3 - Maverick - Big Guns - Big Buck Hunter - Shrek - Candyman - Cosmic Blast Jukebox - 2x Mame cabinet - Photoplay Spirit - darts