Ondervloer flipperkast

Flippers of onderdelen gezocht
Plaats reactie
Cowabunga
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 jan 2013, 11:12
Real name: Pieter

Ondervloer flipperkast

Bericht door Cowabunga » 08 sep 2013, 12:28

Destijds ben ik gestart met 1 flipperkast uit nostalgie (waarschijnlijk zoals zovelen) en ondertussen is nummer 3 onderweg. Gelukkig had ik nog een kamertje vrij waarin deze flippers perfect passen, alleen ligt hier laminaatvloer. In principe zou dit niet echt een probleem mogen vormen, maar om deze vloer toch enigzins te beschermen ben ik op zoek naar een geschikte ondervloer. Ik had eerst gedacht van een vel vinyl op de laminaat te leggen, maar dit werd mij al snel afgeraden omwille van het feit dat deze niet op z'n plaats blijft liggen en in sommige gevallen zelfs kan inwerken op de laminaat. Een ander alternatief is een stuk vasttapijt laten afboorden. Deze kan dan min of meer vastgelegd worden met een speciale ondervloer, maar geeft dan weer het probleem dat het moeilijk op en af rijden is met een heftafel (al hoewel dit ook weer niet zo vaak dient te gebeuren). Is er iemand die nog een alternatief heeft? Thx
In play: Fish tales - Fire
In project: Black Rose

Dennis
Berichten: 915
Lid geworden op: 20 jan 2013, 20:29
Real name: Dennis Slagboom
Locatie: The Netherlands

Re: Ondervloer flipperkast

Bericht door Dennis » 08 sep 2013, 12:32

Rubberdoppen onder de poten en een goed karretje evt. kopen.
Mijn gameroompje : arcade : Gaelco Tunning race flippers : Cirqus voltaire, BSD, TOM, CP, MM, RS, AC/DC bib, Ghostbusters pro, Whoa Nelly!, The Matrix.

Gebruikersavatar
Goalzzz
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2013, 18:41
Real name: Maurice

Re: Ondervloer flipperkast

Bericht door Goalzzz » 08 sep 2013, 13:44

Inderdaad.

Afbeelding

en wieltjes b.v.

Afbeelding

of deze:

Afbeelding

nlcortana
Berichten: 96
Lid geworden op: 19 jan 2013, 17:32
Real name: Johan van Althuis
Locatie: The Netherlands

Re: Ondervloer flipperkast

Bericht door nlcortana » 08 sep 2013, 14:32

Ik heb ze op een schijfje mdf staan. Als ik een rest stukje heb staan dan zaag ik deze op aan schijfjes. Gewoon een schoteltje pakken van de koffie kopjes. Even aftekenen decoupeerzaag. En klaar is het feestje.

Gebruikersavatar
Jiggy
Berichten: 728
Lid geworden op: 21 jun 2012, 08:22
Real name: Jiggy
Locatie: The Netherlands

Re: Ondervloer flipperkast

Bericht door Jiggy » 08 sep 2013, 21:53

Ik gebruik die rubberen dopjes die hierboven ook staan, helemaal super.
Niet ter bescherming van de vloer maar ter bescherming van de chromen poten :mrgreen:

Die wieltjes die hierboven staan zijn ronduit k*t, ik heb daar al zo ontzettend veel setjes van gehad.
Als je daar een tijdje een flipperkast op hebt staan zakken die gewoon door en zijn de lagers verrot en kan je er geen kloot meer mee, en als je er een paar keer een flipper mee hebt verplaatst kan je ze ook wegknikkeren.

Plaats reactie