Flippers in een niet-verwarmde garage
-
- Real name: Steven De Roover
Flippers in een niet-verwarmde garage
Hi,
Momenteel heb ik thuis 2 flippers: eentje in het washok, eentje in de gang.
Plan was om die de trap op te dragen, maar ik zie het niet zitten ( meerdere redenen)
Nu speel ik met het idee om de garage in te richten als gameroom
Temeer omdat ik eerder deze week een racing cabinet en een naomi heb gekocht, plaats wordt dus sowieso een issue
Ik zie hier dat wel meer mensen flippers in hun garage plaatsen, maar kan dat - op termijn - geen kwaad?
Koude en vocht, dat kan toch niet goed zijn?
Ik heb geen verwarming, wel een nieuw dak + isolatie ( enfin, binnenkort), spouwmuren en dubbel glas.
Het is een alleenstaande garage, dus warmte van het huis is er ook niet
Kan een ontvochtiger helpen?
Graag jullie meningen
Thx
Momenteel heb ik thuis 2 flippers: eentje in het washok, eentje in de gang.
Plan was om die de trap op te dragen, maar ik zie het niet zitten ( meerdere redenen)
Nu speel ik met het idee om de garage in te richten als gameroom
Temeer omdat ik eerder deze week een racing cabinet en een naomi heb gekocht, plaats wordt dus sowieso een issue
Ik zie hier dat wel meer mensen flippers in hun garage plaatsen, maar kan dat - op termijn - geen kwaad?
Koude en vocht, dat kan toch niet goed zijn?
Ik heb geen verwarming, wel een nieuw dak + isolatie ( enfin, binnenkort), spouwmuren en dubbel glas.
Het is een alleenstaande garage, dus warmte van het huis is er ook niet
Kan een ontvochtiger helpen?
Graag jullie meningen
Thx
- flippers.be
- Real name: AE
- Contacteer:
Re: Flippers in een niet-verwarmde garage
Bij mij staan ze ook in een stenen tuinhuis, onverwarmd maar goed geisoleerd (het vriest er niet in).
Een ontvochtiger is een goed idee, en dan vnl in de zomer want in warme lucht zit meer vocht.
In de winter heb ik een extra vuurtje maar dat is enkel voor als ik er dan enkele uren in ga werken dat mijn vingers niet bevriezen
Koude temparatuur op zich kan geen kwaad (zolang het niet vriest), flipperkasten gaan eerder last hebben van grote temperatuurschommelingen.. het slechtste is als het er in de zomer overdag snikheet wordt en 's nachts fel afkoelt.. een bijna constante temperatuur die geleidelijk aan daalt en stijgt is veel beter.
Een ontvochtiger is een goed idee, en dan vnl in de zomer want in warme lucht zit meer vocht.
In de winter heb ik een extra vuurtje maar dat is enkel voor als ik er dan enkele uren in ga werken dat mijn vingers niet bevriezen
Koude temparatuur op zich kan geen kwaad (zolang het niet vriest), flipperkasten gaan eerder last hebben van grote temperatuurschommelingen.. het slechtste is als het er in de zomer overdag snikheet wordt en 's nachts fel afkoelt.. een bijna constante temperatuur die geleidelijk aan daalt en stijgt is veel beter.
- J.Verheggen
- Real name: Jasper Verheggen
geen probleem, zolang je maar zorgt dat de temp schommelingen rustig aan gaan, ik heb ze al 20 jaar in een onverwarmde ruimte staan, en de enige hinder die ik heb is dat het s'winters lastig repareren is in de kou!
Zonder relais is er geen bal aan.
www.wipperflinkel.nl
www.wipperflinkel.nl
- Wingwalker
- Real name: Kevin Claeys
Ik zou zoals hierboven al gezegd ook kijken om eventueel een ontvochter te plaatsen, anders krijg je op termijn sowieso roest/corrosie op sommige metalen onderdelen.
TAF | Dogies | IJ (WMS) | WH2O | CFTBL | RS | CV | WOZ ECLE
In memoriam: SC | TS | TZ | MM
In memoriam: SC | TS | TZ | MM
-
Thx voor de reacties.
Dan ga ik het er tegen volgend voorjaar op wagen
Onvochtiger ga ik zeker voorzien + eventueel een afzuiging met hygrometer
Heb ik laatst in onze badkamer ook geinstalleerd. Je kan daarbij de gevoeligheid instellen.
Een paar dagen daarna was ik aan het verven en de afzuiging sloeg al aan door de vochtigheid van de verf.
Dan ga ik het er tegen volgend voorjaar op wagen
Onvochtiger ga ik zeker voorzien + eventueel een afzuiging met hygrometer
Heb ik laatst in onze badkamer ook geinstalleerd. Je kan daarbij de gevoeligheid instellen.
Een paar dagen daarna was ik aan het verven en de afzuiging sloeg al aan door de vochtigheid van de verf.
- ruud
- Real name: Ruud Wouters
De garage is gewoon een goed plan, een ontvochtiger is alleen wat overdreven.
Of het moet zo zijn dat het water naar binnen stroomt.
En trouwens, maak je niet gek over de verwarming, als de boel netjes geisoleerd is (tempex/glaswol achter gipsplaten) kun je de boel prima electrisch verwarmen.
Ik heb een ventilatortje staan met een 1500Watt verwarmingelementje (geschikt voor in een badkamer, met omval veiligheidje) van de Gamma.
Aanschaf in de zomer voor nog geen 20 euro.
En mijn schuur van 5,5 bij 4,5 heb ik dan in no time warm.
En ben ik er niet dan trek ik gewoon de stekker eruit.
Of het moet zo zijn dat het water naar binnen stroomt.
En trouwens, maak je niet gek over de verwarming, als de boel netjes geisoleerd is (tempex/glaswol achter gipsplaten) kun je de boel prima electrisch verwarmen.
Ik heb een ventilatortje staan met een 1500Watt verwarmingelementje (geschikt voor in een badkamer, met omval veiligheidje) van de Gamma.
Aanschaf in de zomer voor nog geen 20 euro.
En mijn schuur van 5,5 bij 4,5 heb ik dan in no time warm.
En ben ik er niet dan trek ik gewoon de stekker eruit.
Nederlands flipperkampioen 2018
- flippers.be
- Real name: AE
- Contacteer:
Dat vind ik niet.. het hoeft geen superdure installatie te zijn, ik heb zo'n verrijdbaar toestel dat ik af en toe enkele uurtjes laat draaien. Maar het is echt wel nodig.ruud schreef:een ontvochtiger is alleen wat overdreven.
Mijn gameroom is vrij stevig gebouwd (snelbouwsteen - isolatie - ytong binnenmuur) maar toch hangt er vocht binnen.
Gewoon van tijdens de zomer de deur te laten open staan, komt warme vochtige lucht binnen. Wanneer het afkoelt slaat dat vocht neer op de koudste plekken (vnl op metaal).
Ik merk bv na de winter dat de poten van mijn flipperkasten kleine roestplekjes beginnen te vertonen. Niet veel, enkele minuten met staalwol erover en ze zien er weer als nieuw uit.. maar toch.
- Cenobyte
- Real name: Mario van Ginneken
- Contacteer:
Zonder ontvochtiger krijg je een hoge luchtvochtigheid. Zonder verwarming krijg je temperatuurschommelingen. Combineer een hoge luchtvochtigheid met temperatuurschommelingen en je krijgt condensatie op metalen onderdelen. Uiteraard is dit voor flippers niet goed: niet alleen krijg je roestvorming op metalen speelveld onderdelen, je krijgt ook corrosie op je electronische onderdelen, op je mechanische onderdelen en op je printplaten.
Zorg dus voor een zo stabiel mogelijke temperatuur en plaats zeker een luchtontvochtiger.
Zorg dus voor een zo stabiel mogelijke temperatuur en plaats zeker een luchtontvochtiger.
Groetjes,
Mario
"Getting old is inevitable, growing up is optional"
Mario
"Getting old is inevitable, growing up is optional"
-
Check, isolatie en ontvochtiger
Dat is voor het voorjaar, voor de winter begin ik er niet meer aan
Dat is voor het voorjaar, voor de winter begin ik er niet meer aan
Jep, isolatie is echt een noodzaak, en (afhankelijk hoe vochtig de ruimte is)verwarming en een ontvochtiger een pre.
Ikzelf heb ook een gameruimte aan mijn garage vast, maar is wel geisoleerd en voorzien van CV.
Ik ken mensen die arcades en flippers in ongeisoleerde ruimtes houden en dit gaat op termijn eigenlijk altijd fout.
Arcade monitoren houden echt niet van vocht, bij flippers is het niet anders, met name printen en metalen delen ga je het aan merken, en de flipperballen.
Maar gewoon een beetje voorzorgsmaatregelen nemen en dan is het geen enkel probleem.
Ikzelf heb ook een gameruimte aan mijn garage vast, maar is wel geisoleerd en voorzien van CV.
Ik ken mensen die arcades en flippers in ongeisoleerde ruimtes houden en dit gaat op termijn eigenlijk altijd fout.
Arcade monitoren houden echt niet van vocht, bij flippers is het niet anders, met name printen en metalen delen ga je het aan merken, en de flipperballen.
Maar gewoon een beetje voorzorgsmaatregelen nemen en dan is het geen enkel probleem.