Iemand hier ervaren in Airsoft?

Voor alles wat niets met de games te maken heeft.
Plaats reactie
Jiggy
Real name: Jiggy

Iemand hier ervaren in Airsoft?

Bericht door Jiggy » 24 jun 2013, 18:20

Heb afgelopen weekend voor het eerst ge-Airsoft in Belgie.
Vond het helemaal geweldig ^^

Zijn hier mensen die helemaal thuis zijn in dat wereldje betreffende wapens e.d. en me een eind op weg kunnen helpen/van advies kunnen voorzien? ^^

Mentara
Real name: Maarten Lemey

Re: Iemand hier ervaren in Airsoft?

Bericht door Mentara » 24 jun 2013, 19:49

Ik ben een beetje aan het uitbollen voor het ogenblik, maar ik heb mijn gear nog. Ik ben eigenlijk collectionneur van alles met betrekking tot het Vietnam conflict. 1965 tot 1973, de VS periode dus. Daarom was de stap naar airsoft vrij snel gezet.

Er is een tijd geweest dat ik meer replicas in huis had, maar voorlopig moet ik het stellen met een gas blowback m16A1, een m500 shotgun en een 1911 als sidearm.

Fotootje van mij in ful gear:

Afbeelding
gameroom: Lethal Weapon 3 - Maverick - Big Guns - Big Buck Hunter - Shrek - Candyman - Cosmic Blast Jukebox - 2x Mame cabinet - Photoplay Spirit - darts

Jiggy
Real name: Jiggy

Bericht door Jiggy » 24 jun 2013, 20:09

Vet!

Ik worstel zelf een beetje met het opstarten en beginnen ermee.
Ik heb een NABV pas aangevraagd in Nederland. Dat betekent dat ik binnenkort legaal een wapen mag kopen.

Maar daar begint eigenlijk de moeilijkheid. Ik heb al best veel research gedaan en opgezicht, maar er is zo allejezus veel informatie te vinden dat ik er eigenlijk niet uit kom.
Ik ben een beetje een A-Merk figuur, maar wil niet gelijk de Ferrari onder de wapens kopen, misschien ben ik er over een half jaar weer klaar mee en dan zit ik daar met zo'n ding. En met zo'n gun denkt iedereen gelijk dat je een Pro bent, en dat ben ik niet... :)
Ik wil aan de andere kant ook wel weer kwaliteitsspul hebben, en geen cheap rommel.

Een Ferrari hoeft niet, maar een Mercedes zou leuk zijn, zeg maar :)

Ik kan echter totaal niks vinden over merken/types etc. Ik weet dat 360FPS in Nederland is toegestaan, en Red dot attachments en dat soort zaken ook, maar ik zie guns van 100 euro en guns van 2000 euro.
Ik heb verder ook geen flauw idee wat er bij een gemiddelde gun zit, en waar je goed aan doet het erbij te kopen. Zelfs het vinden van een goede shop, of een webshop om wat zaken op te zoeken blijkt al best lastig.

Waar begin ik ^^

Mentara
Real name: Maarten Lemey

Bericht door Mentara » 24 jun 2013, 21:12

Wel, wat airsoft net interessant maakt, zeker tov paintball, is dat het zo realistisch mogelijk kan worden gehouden. Best is om eerst eens goed na te denken over wat je leuk vindt. Ga je voor iets historisch zoals WO1 en 2, Vietnam, Golfoorlog, Korea, en indien ja, welke nationaliteit neem je als basis? Russisch, Amerikaans, Brits, Nederlands,... Of Ga je voor de modernere gear en neem je een huidige leger eenheid als voorbeeld.

Een derde optie is gewoon een allergaartje te maken van iets dat niet bestaat, maar dan kan je evengoed gaan paintballen vind ik. :)

Eenmaal je daar uit bent, kan je gerichter gaan zoeken naar een correcte replica, gear, uniform, accessoires, ...
gameroom: Lethal Weapon 3 - Maverick - Big Guns - Big Buck Hunter - Shrek - Candyman - Cosmic Blast Jukebox - 2x Mame cabinet - Photoplay Spirit - darts

flippers.be
Real name: AE
Contacteer:

Bericht door flippers.be » 25 jun 2013, 07:04

Ikzelf hou me niet bezig met airsoft maar in de schietclub waar ik lid ben zijn er wel een aantal mensen veel mee bezig (zelf iemand met een eigen winkel) dus vragen kan ik altijd doorsturen..

Plaats reactie