Flipper verhuizen

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
Gebruikersavatar
Mentara
Berichten: 841
Lid geworden op: 08 okt 2012, 12:18
Real name: Maarten Lemey
Locatie: Belgium

Re: Flipper verhuizen

Bericht door Mentara » 03 mei 2013, 09:52

Feit, maar wie weet had er iemand een oplossing voor dat zijslotje van de Cyclone ook. :) En
gameroom: Lethal Weapon 3 - Maverick - Big Guns - Big Buck Hunter - Shrek - Candyman - Cosmic Blast Jukebox - 2x Mame cabinet - Photoplay Spirit - darts

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2210
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Flipper verhuizen

Bericht door flippers.be » 03 mei 2013, 10:44

Mentara schreef:Feit, maar wie weet had er iemand een oplossing voor dat zijslotje van de Cyclone ook. :) En
Uitboren zoals je zelf al zei, of een stevige platte schroevendraaier en goede biceps :)

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6195
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Flipper verhuizen

Bericht door zwartepanter » 03 mei 2013, 14:54

Ik vind het ook overkill hoor... beetje info kan en mag, maar da's nu toch teveel van het goede... Afin, succes daar!

Gebruikersavatar
vmuniverse
Berichten: 186
Lid geworden op: 15 okt 2011, 08:36
Real name: none
Locatie: The Netherlands

Re: Flipper verhuizen

Bericht door vmuniverse » 04 mei 2013, 17:46

Het gebeurt ook weleens dat het sleuteltje gewoon los in de kast ligt of in de geldlade.
Ikzelf ben weleens het nodige tegengekomen bij het opkuisen van een flipperkast. Zo had ik eens een solid state kast waarvan een droptarget ontbrak. Jammer dacht ik totdat ik de kast ging kuisen en voila daar lag de target achterin de kast.

Dus ik zou als ik jouw was eens goed kijken onder het speelveld (met een goede zaklantaarn) je weet maar nooit :)
Pinball is a little peace of art

Gebruikersavatar
johnware
Berichten: 120
Lid geworden op: 12 apr 2013, 18:41
Real name: John van Gerwen
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Flipper verhuizen

Bericht door johnware » 05 mei 2013, 05:47

Hoi Kris,

Hoe staan de zaken er voor ?
Is het inmiddels al gelukt of moet je nog steeds afreizen naar het geweldige Maastricht ?
Moet wel zeggen, daar hebben ze de lekkerste vlaai gebak :lol: maar dat is off topic.

Ik ben benieuwd of dat het gelukt is en ik denk mijn mede forum gebruikers ook wel.

We horen het graag.
Gehad:
  • - Truck Stop
    - Haunted House
    - CFTBL
    - Demolition Man-Williams, 1994
In bezit:
  • - Tales From The Crypt-Data East,1993
WWW: http://johnware.tk/

Venne46
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 apr 2013, 14:09
Real name: Kris Van de Ven

Re: Flipper verhuizen

Bericht door Venne46 » 06 mei 2013, 06:59

Hey,
Ik wou jullie bij deze allemaal even laten weten dat de verhuis goed verlopen is. Ben dus nu de trotse eigenaar van de Black Rose! 't was even zoeken om de plaat van de backbox te krijgen, maar eens we dat gevonden hadden was het idd vrij simpel. Gewoon bouten losdraaien en de kast kon gekanteld worden. 't was wel even tillen om dat ding in de camionette te krijgen en ik schrok toch wel even van het gewicht. Alleszins als ik ooit inbrekers over de vloer krijg... denk dat ze mijn nieuwe flipperkast wel zullen laten staan dan :) Het is ook wel leuk om te zien als je bezoek over de vloer krijgt, hoe iedereen spontaan naar de kast wordt getrokken :) Heb de vorige eigenaar zaterdag ook al foto met de nieuwe high scores kunnen sturen! :) Me happy! Alleszins iedereen bedankt voor de hulp op mijn beginnersvragen! Ik zal hier zeker nog veel terugkomen voor informatie! Allemaal bedankt! Groetjes Kris

geertvdp
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 apr 2013, 12:05
Real name: Geert Vanderpijpen

Re: Flipper verhuizen

Bericht door geertvdp » 06 mei 2013, 07:06

geen probleem en veel plezier met je flipper!
Eigenaar: Whirlwind

Gebruikersavatar
Q
Berichten: 3021
Lid geworden op: 12 aug 2011, 08:59
Real name: Steven
Locatie: Belgium

Re: Flipper verhuizen

Bericht door Q » 06 mei 2013, 10:42

Venne46 schreef: En dan neem ik nog een set gewone moersleutels mee om de bouten waar de backbox op de kast mee vastzit, los te maken. ( of zijn dit ook speciale bouten?? )
Dan kan je ondertussen op deze zelf wel antwoorden zeker ?? :mrgreen:
*** Q is good for you !! ***

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Flipper verhuizen

Bericht door Baron Shadow » 06 mei 2013, 10:52

Veel plezier ermee.
Lijkt mij een leuke kast al heb ik er nog nbooit in het echt op gespeeld.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Venne46
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 apr 2013, 14:09
Real name: Kris Van de Ven

Re: Flipper verhuizen

Bericht door Venne46 » 06 mei 2013, 12:02

Ja is best een leuke kast! Al kan ik begrijpen dat voor de die hard fans ze misschien een beetje verouderd is. Maar ze is echt nog in goeie staat! 'k zal er eens wat fotos van posten binnenkort. Ga me 1 dezer ook eens bezig houden met alles wat op te kuisen. De poten zal'k waarschijnlijk wat kunnen oppoetsen met soort van pasta denk'k. ( hier en daar kleine roestplekjes ) En het glas ga ik er ook afhalen om het speelveld eens proper te maken. Voor de rest durf'k er niet veel aan doen.. allemaal nog beetje nieuw voor me. En alles werkt perfect.. dus ga er niet teveel aan liggen "prutsen" :) Zijn er soms nog specifieke dingen die een beginner kan doen om alles in goede staat te houden? Iets smeren ofzo... geen idee... Jullie mogen me altijd nog wat tips geven :)

Groetjes

geertvdp
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 apr 2013, 12:05
Real name: Geert Vanderpijpen

Re: Flipper verhuizen

Bericht door geertvdp » 06 mei 2013, 12:09

Ben ook nog nieuw in de wereld van flipperkasten, maar als ik het goed begrepen heb, moet je absoluut niets smeren aan een flipperkast (SS in alle geval).

Kuisen is het belangrijkste. Hoever je daarin gaat, hangt af van persoon tot persoon, maar als je een kast deftig wil kuisen, moet je wel het hele speelveld doen en de dingen onder het speelveld waar de bal ook in passeert zeker niet vergeten mee te doen. Het komt erop neer dat alles waar de bal mee in aanraking komt, proper moet zijn, omdat anders het vuil door de bal de hele kast door meegenomen wordt.
Eigenaar: Whirlwind

Gebruikersavatar
DonJoe
Berichten: 229
Lid geworden op: 30 okt 2011, 10:54
Real name: Jochen L
Locatie: Belgium

Re: Flipper verhuizen

Bericht door DonJoe » 06 mei 2013, 13:24

Het doet me denken aan die keer dat ik mijn eerste kast ging halen... ondertussen nog maar 2 jaar geleden: toen moest ik ook vragen hoe je dat glas eraf kreeg, en hoe je in de servicemenu geraakt ;)
Venne46 schreef: En alles werkt perfect.. dus ga er niet teveel aan liggen "prutsen" :) Zijn er soms nog specifieke dingen die een beginner kan doen om alles in goede staat te houden? Iets smeren ofzo... geen idee... Jullie mogen me altijd nog wat tips geven :)
Vooral: spelen en genieten nu :D

Vroeg of laat gaat er wel iets defect, en dan kan je je beginnen amuseren/zorgen maken om dat terug in orde te krijgen ;) Kan je ineens wat kuiswerk verrichten.....
geertvdp schreef:maar als ik het goed begrepen heb, moet je absoluut niets smeren aan een flipperkast
Smeren is inderdaad nooit nodig.
Gameroom: ST:TNG, Sopranos, TRON LE, Tommy, Iron Maiden Pro & MAME Arcade.
Gone: AFM, TOM.

Gebruikersavatar
johnware
Berichten: 120
Lid geworden op: 12 apr 2013, 18:41
Real name: John van Gerwen
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Flipper verhuizen

Bericht door johnware » 06 mei 2013, 18:42

Goed om te horen dat hij inmiddels thuis staat.
Waar ik later achter kwam en wat redelijk makkelijk zelf te doen is: Kijk eens naar de ballen.
Als hier namelijk een tikje roest op zit beschadigd dat als eerste je speelveld.
Maar ik denk dat iedereen graag een foto zou zien :clap:
Veel speel plezier.
Gehad:
  • - Truck Stop
    - Haunted House
    - CFTBL
    - Demolition Man-Williams, 1994
In bezit:
  • - Tales From The Crypt-Data East,1993
WWW: http://johnware.tk/

Venne46
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 apr 2013, 14:09
Real name: Kris Van de Ven

Re: Flipper verhuizen

Bericht door Venne46 » 08 mei 2013, 10:14

fotoke :)
fotoke :)
Nieuw meubilair :)

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4395
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Flipper verhuizen

Bericht door David Pinball Wizz » 08 mei 2013, 11:21

En heb je al nagekeken waarom de credit dot er staat?
IFPA Country Director Belgium

Venne46
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 apr 2013, 14:09
Real name: Kris Van de Ven

Re: Flipper verhuizen

Bericht door Venne46 » 08 mei 2013, 11:38

Wat is een "credit dot"?

ivang
Berichten: 794
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: Flipper verhuizen

Bericht door ivang » 08 mei 2013, 12:06

Het . na Free play op het scherm

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4395
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Flipper verhuizen

Bericht door David Pinball Wizz » 08 mei 2013, 12:07

IFPA Country Director Belgium

Venne46
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 apr 2013, 14:09
Real name: Kris Van de Ven

Re: Flipper verhuizen

Bericht door Venne46 » 08 mei 2013, 13:12

Geen idee wat die dot kan zijn... ook nog niets abnormaals gemerkt... ik zal straks eens kijken of ik in dat servicemenu iets vind.. Had wel al gezien dat de datum niet goed staat ingesteld.. hopelijk is het zoiets...

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4395
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Flipper verhuizen

Bericht door David Pinball Wizz » 08 mei 2013, 13:51

Zie het als de eerste uitdaging :). Is meestal nooit niets ergs hoor. Dus komt zeker wel goed. :)
IFPA Country Director Belgium

Venne46
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 apr 2013, 14:09
Real name: Kris Van de Ven

Re: Flipper verhuizen

Bericht door Venne46 » 15 mei 2013, 10:58

Foutmelding is het ontbreken van de "fire button" in het midden van de kast. Hij gaf een foutmelding voor switch 34. Heb me gisteren eens verdiept in de instellingen. best leuk ;)

Plaats reactie