Beste afmetingen gameroom?

Algemene verhalen, oproepen en discussies.
Plaats reactie
garfieldje
Real name: Kevin Roelants

Beste afmetingen gameroom?

Bericht door garfieldje » 04 mar 2013, 13:26

Binnenkort kan ik gaan beginnen plannen aan de bouw van mijn gameroom. Deze zal een vaste stenen constructie worden in de tuin. Huidige collectie is 6 kasten, maar dit is wegens het plaatsgebrek.

Nu had ik graag hier wat rond gehoord wat zowat de ideale maten zouden zijn voor een gameroom voor een 10 a 12 kasten?
Zijn er nog andere punten waar ik zou op moeten letten?

Alvast bedankt
Kevin
I hate mondays

TAF - RS - AFM - MM - METLE - WH2O - TWDLE

J.Verheggen
Real name: Jasper Verheggen

Re: Beste afmetingen gameroom?

Bericht door J.Verheggen » 04 mar 2013, 13:46

dat als je kasten tegen de muur staan, de ruiten er nog wel uit kunnen... was laatst bij iemand en die kon zijn ruiten er op 4 cm niet uithalen....
Zonder relais is er geen bal aan.
www.wipperflinkel.nl

glenn pellis
Real name: glenn pellis
Contacteer:

Bericht door glenn pellis » 04 mar 2013, 14:45

ik heb 26,5 m²

5,40 op bijna 5

ruimte voor 12 flippers, zelf 13 met beetje korter opeen te zetten (chauffage weghalen is weer een extra plaats bij)
Creature from The black lagoon ,taxi ,Whirlwind, The Shadow ,Road Show, dr who,dolly parton, F-14 tomcat, game of thrones, sttng

flippers.be
Real name: AE
Contacteer:

Bericht door flippers.be » 04 mar 2013, 16:22

Hoe groter hoe beter :)

Voldoende breedte hebben om speelveldruit eruit te halen is het belangrijkste. Maar verder ook zien dat je niet te breed moet gaan zodat je verloren ruimte krijgt, dat hebben wij voor.

Eerst nakijken in hoeverre je gebonden bent aan bepaalde afmetingen ivm bouwvergunning enzo.
Boven de 30 of 35m2 is het een duurdere aanvraag en opvolging architect nodig (was vroeger toch zo) ?

Omdat wij een rijhuis hebben moest het ook de breedte van de tuin innemen. In combinatie met dat maximum oppervlak dat we wilden benutten komt het erop neer dat onze gameroom eigenlijk een beetje te breed is..
Links en rechts een rij flippers naast elkaar, maar in het midden is er vrij veel verloren plaats. Ik had liever de gameroom een halve meter smaller gemaakt, dan waren de lange muren langer geworden en had ik links en rechts nog plaats voor een flipper extra op dezelfde oppervlakte..

p_treintje
Real name: Joeri Stroobants

Bericht door p_treintje » 04 mar 2013, 17:06

Ik heb 47m2 en kan 11 flippers aan 1 kant zetten.
Ik heb wel spijt dat de gameroom net te smal is om deftig te kunnen spelen als er aan 2 kanten flippers staan.
Joeri is my Name and Pinball is my Game.

Baron Shadow
Real name: Ruud Kooij

Bericht door Baron Shadow » 04 mar 2013, 18:34

Ik zou in ieder geval hier http://nl.floorplanner.com/ eens een ontwerp maken.
Heb ik ook gedaan, ze hebben er ook flipperkasten die je erin kunt zetten zodat je een idee kunt krijgen.
Wel grappig had ze dit ooit verzocht toen ik mijn vorige gameroom in wilde delen.
Mijn huidige gameroom is 14m X 3,75m en ben ik wel tevreden mee maar was bestaande bouw.
Als je echt zelf kunt bouwen zou ik zeker kijken wat voor oppervlak je kunt benutten en dit dus eens ontwerpen.
Wat wil je erin hebben etc goed over nadenken en vergeet niet voldoende hoog te maken.
Ik wilde eerst een bar maar heb achteraf voor een barblad met ijskast er naast onder de ramen gekozen zodat ik meer ruimte had voor kasten. Op mijn site en hier in topic op het forum kun je deze bekijken.
Zelf heb ik er ook een toiletruimte ingemaakt zodat niet iedereen het huis in hoeft.
Hou ook rekening met wat je met deuren doet want je wilt ook je kasten makkelijk erin en uit kunnen halen, heb zelf nu de garagedeur door een 4 delige pui vervangen.
Verder natuurlijk rekening houden met electra en verwarming verlichting etc. Beter van te voren goed over nadenken wat je wilt.
Qua verlichting zou ik ook zorgen voor dimbare spots in het plafond of zoiets
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Pascal
Real name: PVW

Bericht door Pascal » 04 mar 2013, 20:13

flippers.be schreef:Hoe groter hoe beter :)
hiermee is alles gezegd

zorg dat ze ver genoeg uit elkaar staan voor de bfc :mrgreen:

HarrieD
Real name: Harrie D
Contacteer:

Bericht door HarrieD » 05 mar 2013, 09:17

Ik vind een gameroom met enkel flippers niet echt een gameroom. Er hoort zeker een cabinet in thuis, een lounge hoek, een paar neon's en het liefst een coca cola koelkast. Verder heel veel sfeerverlichting en een kick-ass audio installatie, en bij voorkeur een beamer.

Niet dat ik dit allemaal heb helaas......
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).

flippers.be
Real name: AE
Contacteer:

Bericht door flippers.be » 05 mar 2013, 09:22

Harrie: zetel, koelkast, neons enzo maken het inderdaad een pak aangenamer dan volproppen met flippers.
In het begin stond onze gameroom ook vol, later enkele flippers weggedaan en een dinerbank gezet.

Je kan best een apart electrisch circuit voorzien voor neons en koelkast, wanneer bv een compressor aanslaat dan kunnen andere toestellen (zoals flippers) er wat last van hebben.

Als je vaak aan flippers sleutelt dan eventueel een grote werktafel waar je bv een speelveld op kan zetten (op rotisserie ?) als je een kast shopt.

HarrieD
Real name: Harrie D
Contacteer:

Bericht door HarrieD » 05 mar 2013, 09:47

flippers.be schreef:Harrie: zetel, koelkast, neons enzo maken het inderdaad een pak aangenamer dan volproppen met flippers.
In het begin stond onze gameroom ook vol, later enkele flippers weggedaan en een dinerbank gezet.

Je kan best een apart electrisch circuit voorzien voor neons en koelkast, wanneer bv een compressor aanslaat dan kunnen andere toestellen (zoals flippers) er wat last van hebben.

Als je vaak aan flippers sleutelt dan eventueel een grote werktafel waar je bv een speelveld op kan zetten (op rotisserie ?) als je een kast shopt.
Idealiter heb je natuurlijk een aparte ruimte waar je je kasten kunt shoppen.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).

Plaats reactie